september 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

- Fantastisk dommer

TRAVEL: Tommy Skjerven hadde en travel dag på jobb, men får ros for innsatsen. Her viser han ut Frode Kippe. ( Foto: Scanpix )

NFFs dommerobservatør er imponert over Tommy Skjervens innsats på Nadderud, og slår tilbake mot Riise-ryktene.

NADDERUD/OSLO (Nettavisen): Tommy Skjerven sto ikke like høyt i kurs i Lillestrøm-leiren etter søndagens kveldskamp på Nadderud. Tom Nordlie mente Frode Kippe ble vel hardt straffet da han fikk sitt første gule for taklingen på Alanzinho, mens Bjørn Helge Riise syntes LSK-spillerne ble straffet langt hardere enn sine blåkledde motstandere.

- Meget høyt nivå
    Nå får Skjerven støtte – fra øverste hold.
    - En fantastisk dommerprestasjon, sier dommerobservatør Frode Kvam til Nettavisen, før han moderer seg noe.

- Om ikke fantastisk, så i alle fall en meget, meget god prestasjon. Hvis det er dette som er standarden for norske dommere, så er vi kommet på et svært høyt nivå, hevder Kvam, tydelig imponert over Skjervens innsats i den vanskelige og tøffe toppkampen.
    Søndag kveld og utover mandagen har det på forskjellige nettforum versert mange teorier og rykter på hva Bjørn Helge Riise faktisk sa til Skjerven. Selv hevdet Riise søndag at han hadde sagt «- Er du fjern?» til Skjerven, mens tv-bildene antyder at Riise sier mer enn dette.
    Skjerven vil overfor Nettavisen ikke kommentere hva som ble sagt.

Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1351836.ece

(legges ut under noe tvil da det er dommeren som er hovedfokus for artikkelen, og undertegnede er SVÆRT uenig i innholdet.)
    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Espen Berntsen dømmer LSK-Brann søn. 30. sept.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

"Vi sees snart". Tom Nordlie (t.h) varsler revansj når Stabæk og trener Jan Jönsson besøker Åråsen til semifinale i cupen på onsdag. Foto Solum, Stian Lysberg

– Vi sees snart

NADDERUD:
        Tom Nordlie varsler at Lillestrøm vil komme grusomt tilbake i onsdagens semifinale i cupen mot Stabæk.

Av Sindre O. Preststulen
        Publisert 23.09.2007 - 23:22 Oppdatert 24.09.2007 - 13:29

Etter søndagens nederlag på Nadderud var det en skuffet, men fattet Tom Nordlie som møtte pressen, men på tross av tap og at LSK nå er hektet av i gullkampen var Nordlie ingen slagen mann.
        – Jeg kan ikke se for meg noen bedre situasjon enn den vi er i nå til å svare med tidenes revansje, sier Nordlie.

– Kan ikke ha selvmedlidenhet
        Tom Nordlie var klar på en ting etter tapet mot Stabæk og det var at hans lag framover skal stå fram som stolte mannfolk.
        – Vi skal ikke legge oss ned å gråte over dette. Vi må se framover og ikke ha selvmedlidenhet. Hvis jeg merker det i gruppa blir jeg forbanna, sier han.

Kommentar

• KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

Tom Nordlie om gårsdagens hendelser.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

2. divisjon: Steinkjer-LSK2 4-0

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Agenda for høsten 2007 (kfl.no)

Denne fortjener maks utbredelse, også i nyhetstråden:

Agenda for høsten 2007

Les den komplette guiden til hva som skjer i KFL og LSK denne høsten:

Skrevet av kfl.no

SEMIFINALE I CUPEN
              LSK VS STABÆK
              ONSDAG 26/9 KL 1900 PÅ ÅRÅSEN
              - Alle må kjøpe billetter til denne kampen, ingen frikort og sesongkort gjelder. Billettene kjøpes gjennom de vanlige utsalgsstedene.
              - Martins åpner kl 1300. Visning av gamle LSK-kamper, lydfiler etc, biljard, partymusikk, salg av pølse i lompe og tribunemøte i kjelleren kl 1630. Etter kampen er det enten full baluba eller gravøl og requiem.
              - På Åråsen maner KFL om oppmøte på feltet kl 1815. Da starter gutta oppvarminga og sanga skal gjalle fra den første spilleren kommer ut på gresset.
              Denne kampen er en rysare uten like. En semifinale i cupen er sinnsykt digg å vinne, sinnsykt jævlig å tape.Vi på tribunen må gi ALT vi har for å støtte fugla til himmelens porter, det vll si Ullevål stadion kl 1315 søndag 11/11.

CUPEN SKAL HJEM TIL LILLESTRØM 2007 !!!

---------------------------------------

LSK VS BRANN SØNDAG 30.9 KL 2000 PÅ ÅRÅSEN
              BILLETTSALG:
              - Enkelte restbilletter selges fra nå av på LSK-Shopen. Kontakt også Jan Jensen i KFL for ev billetter KFL har igjen. Tlf : 41 02 06 89.Det er viktig å huske at denne formen for salg som KFL og LSK nå har innført på storkampa gjør at det nesten bare blir hjemmefans utenom bortefansens kvote. Grunnen til at det kommer restbilletter igjen er at folk i LSK-UA, kretskort, forbundskort, tippekort etc IKKE henter ut billettene sine. Disse kan da kjøpes av andre LSK-fans, som får de billettene som kanskje hadde gått til ikke-fuglafans. Billettene blir altså solgt saktere enn med vanlig salg, men andelen bortefans blir mye mindre

MARTINS:
              - Puben åpner klokka 1300.
              - Halvor Jordbakke( mannen bak " Vi er Fugla " ) m gjester blir dagens artister. Disse vil spille to ganger, følg med på klokkeslett på kfl.no-sms m.m.
              - Visning av gamle LSK-kamper på storskjerm.
              - Salg av pølser i lomper
              - KFL-stand med salg av medlemskap og billetter
              - Diverse kamper, norsk og internasjonalt, på storskjerm
              - Tribunemøte i kjelleren kl 1700
              - NB ! Som mot VIF i juni kommer vi til å åpne kjelleren på Martins sånn at alle kan få plass og at mange, mange flere får sitteplass. Dette gjelder også ev andre kamper som det blir mye folk på.
              Åpent for både LSK og Brann-fans, disse festene er en klassiker i norsk supporterliv, den viser hva man kan oppnå med bra samarbeid.

ÅRÅSEN:
              - På denne kampen blir det et stående felt på RB, i tillegg til Kanari-Feltet. Nå er det på tide at KFL viser seg fra en god side igjen på de virkelige storkampa. Både mot FFK og VIF var det for dårlig, men med de nye forsangerfeltene og enda bedre organisering tror vi detta skal gå bra.
              - KFL satser på tidenes skjerfhav mot Brann. Få alle du kjenner til å ta med skjerf. Dette skal brukes på hymna vår og når gutta kommer inn.
              Bergensera skal synges hjem til Fisketorget sitt som slakt. Oppskrytt stemning har et navn : Brann stadion. Bra stemning har et navn : Åråsen stadion. Gjør DIN innsats på tribunen for at dette skal bli en sannhet 30. september.

STØTT FUGLA VERBALT I NITTI MINUTTER MOT BRANN !!!

-----------------------------

VIF VS LSK
              SØNDAG 7/10 KL 2000
              PÅ ULLEVÅL STADION
              - Buss t/r Ullevål stadion kr 70. Avreise : kl 1830 fra Alexen
              - Som alltid på Ullevål samles alle LSK-fans i NEDRE DEL AV VG-SVINGEN. Inngang 16, nærmest t-banen. Kampbillettene koster kr 160
              - Disse er i salg fra mandag 1/10 kl 1000 på LSK-shopen.
              - På Martins 7/10 blir det fullt kjør med klassisk oppladning til bortekamp mot VIF. Videoer, partymusikk, salg av bussbilletter, tribunemøte kl 1700 og live ca kl 1730 :
              HUSBANDET FRA RÅHOLT KANARIS. Glem Arnie Siffle Joe, Ivars kro og Lompa, her kommer Norges største jallaband. Me gler oss !
              - På Ullevål er det full pinne fra vi kommer inn i Vg-svingen. Her skal alle stå. Her skal alle synge. Her skal alle gi sitt ytterste for at KFL skal pisse på Apeberget. Fugla Tifo lover en grande tifo på Ullevål, det ryktes om en stor, fet og gjennomtenkt Tifo.

ALLE TIL NEDRE DEL AV VG-SVINGEN SØNDAG 7. OKTOBER, DETTE ER VÅR EKSAMEN !!!

-----------------------------

LSK VS RBK
              SØNDAG 21/10
              KL 2000 PÅ ÅRÅSEN
              HURRA, KANARI-FANSEN FEIRER 15 ÅR !!!
              Siden selve stiftelsesdagen er utafor sesongen blir RBK-kampen den store jubileumsdagen vår. Her er noe av det som skjer :
              - Martins åpner kl 1300. Her vil vi vise en fet fuglakamp fra " gamle dager ", med lyd, fra klokka 1300-1500
              - Det blir diverse veggaviser med blider og faksmilier fra aviser m.m rundt om på Martins.
              - Fra kl 1330-1430 blir det matservering. VI serverer en varmrett til en billig penge, her kan man ta frokost-lunchen sammen med fuglafolket
              - Klokka 1530 er det klart for årets siste LSK-QUIZ.
              - Ca klokka 1730 spiller Øivind og Egil live på scenen
              - Klokka 1830 går vi et massivt LSK-tog opp fra Martins til Åråsen. Vi har valgt ut RBK-kampen som den store togdagen, hvis vi tar det på hver kamp ( husk at nesten alle kampene denne høsten er storkamper ) blir det utvanna
              På Åråsen er det klart for tidenes mest omfattende tifo på Åråsen, ståfelt på Rb og non-stop synging. Vi har ikke slått RBK på Åråsen i serien siden april 1999, nå er tiden inne. På tribunen skal vi som alltid sende Kjernen hjem latterliggjort i 2 ganger 45.
              HUSK : Det blir SUPERLØRDAG 6. oktober på Åråsen, der man etter vanlig opplegg selger billetter til KFL, LSK-medl+ sesongkortinnehavere til RBK-kampen.
              Gjør dere klare for en Supersøndag de luxe på Martins og Åråsen, nå skal vi faen meg gjørra litt stas på oss sjøl.

TRØNDERA SKAL FÅ SVI 21.OKTOBER

-------------------------------------------------

START VS LSK
              SØNDAG 28/10
              KL 1800 PÅ SØR ARENA
              - Buss t/ r Kristiansand kr 350. Både kamp og bussbilletter er til salgs på Shopen fra og med 24/9
              - Avreise : kl 0800 fra Råholt, kl 0900 fra Lillestrøm bussterminal. I tillegg tar vi ev opp folk på Oslo S og nedover mot Sørlandet.Bussene er av meget god kvalitet med to etasjer, wc, video, salg av drikke . gode seter m.m.
              - I Kristiansand leier vi en egen pub. På Sør Arena skal vi bli mange kanaris på plass, husk at vi oppfordrer alle til å lage sitt eget banner/ flagg til denne kampen. Sør Arena skal bugne av fete kanaribannere.

TA TUREN TIL SØRLANDET DEN SISTE SØNDAGEN I OKTOBER !!!

Den siste seriekampen går mot Sandefjord lørdag 3.11 kl 1800 på Åråsen. Mer info om denne kampen kommer.

DIVERSE INFO:
              - Det går diverse busser fra lokale steder på enkelte av kampene. Følg med på forumet på kfl.no eller ring Arild Myklebust på tlf 97 53 19 31 for mer info.
              - KFL kommer til å satse på visning av en rekke gamle LSK-kamper på Martins. Disse vil bli vist på storskjerm med godlyd sånn at vi får godfeelinga innabords. I tillegg vil vi vise diverse lydklipp med KFL, snutter fra Youtube etc. Mr Tromme-Tifo-Tur Tony Johansen er hovedansvarlig for disse filmene og vi starter showet med visning av en storkamp fra kl 1300 på semin 26/9. Vi minner også om at prisen på øl er 39 for alle KFL-medlemmer i hele åpnningstida på Martins på kampdager
              - KFL vil ha stander på Martins og Åråsen på alle kampdager.
              - Det blir medlemssjekk på Kanari-feltet på alle hjemmekamper. Ta med medlemskort / bevis i KFL eller LSK på Åråsen.Dette viser du sammen med sesongkortet eller enkeltbilletten i oppgangene. Er du ikke-medlem betaler du mer for billetten din når du kjøper den og du viser kun billetten i oppgangene. Dette funka greit mot TIL, til tross for at noen alltid skal krisemaksimere å sutre på alt mulig. Dette er en bra løsning som gjør at medlemmer i KFL får den fordelen man fortjener, så enkelt er det !
              - Har du noen spørsmål om medlemskap ? Ring eller sms Jan Jensen på tlf 41 02 06 89.

HVEM ER VI? KANARIS?
              Ja, sånn går ropet på kampa. Hvem vi er kan sammenfattes i mange ord, men jeg vil minne folk på de tingene som gjør oss unike i Norge.

SYNGING NON-STOP OG 110 PROSENT MENTALITET PÅ TRIBUNEN
              Vi er med rette stolte av den mentalitet som KFL har hatt de siste åra. Vi har nå en klack som synger nesten uavbrutt i nitti minutter, borte som hjemme. La oss ikke sove denne høsten, det er ikke bare VIF-kampen som er en eksamen, her kommer toppkampene i rekke utover. Vi er gode, kan bli bedre. Hele tida må vi pushe oss sjøl, samtidig som vi må telle våre seire. Synger vi bra en kamp gjør vi nettopp dette, gjør ting enkelt.

SAMARBEID OG DIALOG
              Her er KFL og LSK i norsk toppklasse. Hele klubben drar i samme retning, forskjellene mellom folk viskes bort på kampdager uansett status ellers i samfunnet og vi er der for ALLE fuglafans. I år har vi jo en rekke eksempler på hvordan det går når man ikke samarbeider eller ser på fans som rasshøl etc. En viss oljeby i vest har f-eks ikke skjønt en dritt om hvordan man skal gjøre det, her ble også folk minnet på hvor bra vi tross alt har det i LSK. Vi er 5-6000 medlemmer, vi er forskjellige folk i utgangspunktet, noe som betyr at vi må jobbe hele tida for å dra i samme retning. Bastionen hadde på sitt forum en skribent som tidligere i sommer gikk gjennom de forskjellige fanklubbenes kultur, ev stridigheter m.m. Der de fleste fikk en del linjer vurderte skribenten KFL på følgende vis: PÅ LILLESTRØM VIRKER DET SOM ALLE DRAR I SAMMA RETNING.

Vi minner om at KFL og LSK har tribuneregler alle må følge. For eksempel vil aldri rasisme og organisert vold i forbindelse med KFL/LSK bli tolerert, så enkel er den saken. Kos dere med fuglahøsten 2007, her kommer godbitene tettere enn spydighetene til Lars Sponheim.

FORZA FUGLA!

Publisert: 24.09.2007 kl. 18:01 - Sist endret: 24.09.2007 kl. 18:01
              Publisert i KFL-nyheter | Generelt

Kommentar

• RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

STERKT PREGET: Det var tungt å oppleve at mitt røde kort bidro til at vi ble hektet av i toppen, innrømmet Frode Kippe mandag ettermiddag. Om LSK vinner semifinalen onsdag, og Kippe får gult kort, mister han cupfinalen også. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                – Det føles tungt å svikte laget
                Fortvilet Frode frykter at også finalen kan ryke

ÅRÅSEN:

Frode Kippe (28) satt alene igjen på LSK-lunsjen dagen etter sesongens tredje røde kort. Kapteinen følte at han hadde sviktet skuta som lenge seilte mot gull i 2007.
                Av Espen Solbakken Publisert 25.09.2007 - 06:31 Oppdatert 25.09.2007 - 07:37

PÅ VEI UT: Frode Kippe forlater Nadderud. FOTO: GEIR EGIL SKOG

MÅ TENKE NYTT: Tom Nordlie må ommøblere på laget. FOTO: GEIR EGIL SKOG

– Det føles veldig tungt i dag. Av mine tre røde kort i år, var dette det første som har påvirket et resultat i negativ retning. Jeg føler at jeg har sviktet laget, sier en sterkt preget Frode Kippe åpenhjertig til Romerikes Blad.

I ettertid ser han at han ubevisst har latt seg påvirke av den harde medfarten han har fått av media og dommere i år. I hele år har han sagt at han ikke kan forandre måten han spiller på, fordi det vil gjøre ham til en dårligere spiller. Nå er han ikke like sikker lenger.

– I stedet for å spille på min naturlige måte, kan det hende jeg har reservert meg litt for å unngå de hardeste smellene. Det blir nøling i et par tideler, og det er nok. Etter Stabæk-kampen toppet det seg veldig igjen. Men jeg vet at ting snur seg fort, og nå får både jeg og laget en ny sjanse i semifinalen i morgen.
                Kan miste finalen

Som om ikke årets tre røde kort i serien er nok: Får Kippe gult kort i morgen, ryker også en eventuell cupfinale...

– Det ligger i bakhodet. Det kan hende jeg velger å la spillere på vei fram passere uten at jeg takler. Kanskje noen andre må ta støyten.

– Hvordan har du opplevd medietrøkket rundt alle kortene dine?

– Som sagt toppet det seg etter Stabæk-kampen, og jeg valgte å holde tankene mine for meg selv. Men jeg var i garderoben da gutta kom inn, og jeg beklaget meg for at vi nå er ute av gullkampen. Det er aldri gøy med et slikt fokus. Alle, inkludert meg selv og landets dommere, har registrert hva som har skjedd i år, sier Kippe, som ikke vil spekulere i om det har påvirket kamplederne til å være ekstra oppmerksomme på ham.

Sammen med søndagens andre syndebukk, Bjørn Helge Riise, var det tid til ettertanke mandag. Spillerne møttes til sein frokost på Åråsen, før det ble en lett restitusjonsøkt.

Trener Tom Nordlie sendte et rent rekruttlag til andrelagskampen mot Steinkjer for å holde troppene samlet inn mot semifinalen. Nå er alt fokus på å nå finalen, selv om LSK 2 trolig rykker ned til 3. divisjon.
                Må finne energi

Sammen med manager Jan Åge Fjørtoft, har Nordlie forsvart både Kippe og de andre kortutsatte LSK-spillerne i hele år. Etter nok en rød aften, er ikke det bare umulig – men også totalt meningsløst.

– Hvordan blir nå inngangen til semifinalen?

– Det finnes ikke tid til å synes synd på seg selv, så nå gjelder det å skape ny energi til semifinalen. Vi planlegger uten Bjørn Helge Riise, og Kippe er fortsatt vår ubestridte kaptein. Jeg har ikke noe tro på å revolusjonere ting bare for å tilfredsstille omgivelsene, men vi snakker ut om ting og tar vanlig videogjennomgang dagen før kamp.

– Hva sier du til spillerne?

– Vi tar opp kortene med de spillerne det gjelder, men velger en fotballfaglig tilnærming på temaet. På samme måte som vi jobbet med Olivier Occean og avslutninger, skal vi sette oss ned og se på situasjonene som har gitt oss undertall på banen. Før Stabæk-kampen sa jeg til spillerne at uansett hva som kom til å skje, så ville vi være forberedt. Jeg tok feil – vi hadde aldri trodd vi skulle spille ni mot elleve...

Assistenttrener Cato Bakkemo mener enhver spiller som ikler seg LSK-drakta er ansvarlig for sine egne handlinger.

– Alle kortene er ikke et generelt LSK-problem, sier han, og maner til mer individuelt ansvar hos enkeltspillere.
                Beskyttende

Jan Åge Fjørtoft mener det er avgjørende for ledelsen på kort sikt å beskytte klubben og spillerne mest mulig, fordi semifinalen og revansjmuligheten kommer allerede onsdag kveld.

Samtidig er han klar over hva som ikke kan aksepteres av oppførsel fra spillerne.

– At vi misser på klare målsjanser er ting som kan skje, men det jeg reagerer mest på er oppførsel som ikke er LSK verdig. Vi tok opp situasjonen rundt alle kortene tidligere i år og opplevde en midlertidig bedring. De sportslige resultatene kan vi aldri garantere, men vi må kunne garantere at vi oppfører oss som folk når vi representerer Lillestrøm SK.

– Får alle de gule og røde kortene konsekvenser på kort sikt?

– Evalueringene tar vi etter sesongen. Nå er det viktig å holde hodet kaldt og heller bite oss litt i leppa for ikke å si for mye. Mye positivt kan skje fremdeles denne sesongen, sier Jan Åge Fjørtoft.
                RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Bergens Tidende (100% Foball)

SKUFFET: Jan Åge Fjørtoft. ( Foto: Digitalsport )

Kortene skuffer mer enn spillet

OSLO: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft er mer skuffet over måten laget oppfører seg på enn hvordan det spiller fotball.

Av: Robert Veiåker Johansen
                  Publisert: 25.09.2007 kl. 07:17
                  Endret: 25.09.2007 kl. 07:36

Seks røde kort. 33 gule. Lillestrøm har ikke gjort noe som helst for å dempe sitt rykte som muskel-laget i Norge denne sesongen.
                  I søndagens storkamp mot Stabæk ble både kaptein Frode Kippe og Bjørn Helge Riise jaget av banen. Kippe for tredje gang i år!
                  - Det skuffer meg mer hvordan vi opptrer i den "avdelingen" enn hvordan vi opptrer sportslig. Jeg er utrolig skuffet over at vi fremstår på denne måten, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

Skuffet og trist
                  Da Aftenposten intervjuet ham helt i slutten av juni, hadde LSK to røde, 24 gule og Heinz Müllers nedsparking av Geir Ludvig Fevang å slite med.
                  - Tullet skal lukes bort. Vi skal ta tak i det rett etter ferien, sa Fjørtoft da.
                  Og nå?
                  - Vi tok tak i det, pekte ut folk som skulle ha ansvar for å følge det opp, og det ble bedre i en periode. Det å holde hodet kaldt og lese temperaturen i en kamp er noe av det viktigste ved det å være et talent. Derfor er jeg både skuffet og trist over det som har skjedd, forteller han.
                  LSKs kontroversielle trenerbytte etter 2006-sesongen, da Uwe Rösler ble erstattet av Tom Nordlie etter å ha ledet laget til to fjerdeplasser, virker enda underligere nå. For Lillestrøm er fortsatt på fjerdeplass.
                  Mens Röslers nye klubb, Viking, er nummer 3. . .

- Kursjustering
                  - Vi trengte en liten kursjustering i forhold til den måten som klubben som skulle spille fotball på, fortalte LSK-eier Per Berg i et TV 2-intervju tidligere i år. Det var kun sportslige årsaker til at sjefen ville ha Rösler vekk.
                  Med "kursjustering" mente Berg neppe det som bare er 13 kort unna en 52-kort stor stokk, et flaut exit i Europa og status quo i serien.
                  - Jeg ønsker ikke å diskutere Rösler/Nordlie, sier Jan Åge Fjørtoft.
                  - Er spørsmålet irrelevant?
                  - Nei, absolutt ikke, men vår hverdag er slik at det venter en ny viktig kamp onsdag, nemlig semifinalen i cupen mot Stabæk. Og cupfinalen er som kjent en stor ting i Norge.
                  - Er det bare cupen som kan berge LSK-sesongen?
                  - Det er fem kamper igjen i serien, så det er umulig å si noe om.

PS! Per Berg svarte ikke på Aftenpostens henvendelser i går.

Fakta:

Röslers 2006-sesong
                  4. plass i serien - ni poeng bak Rosenborg.
                  1,7 scorede mål per kamp.
                  1,3 baklengsmål per kamp.
                  2 røde - 26 gule kort.
                  Europacupen: Ut mot Newcastle i Intertoto-cupen.
                  Cupen: Kvartfinale-exit mot Start.

Rösler måtte gå etter sesongen.

Nordlies 2007-sesong
                  4. plass i serien - ni poeng bak Brann, fem kamper igjen.
                  1,8 scorede mål per kamp.
                  0,95 baklengsmål per kamp.
                  6 røde - 33 gule kort.
                  Europa: Slått ut av UEFA-cup-kvaliken av Kaerjeng fra Luxembourg.
                  Cupen: Semifinale mot Stabæk i morgen.

Kommentar

• Øyvind
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2006
                    • 292

rb - http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3017874.ece

KAN STARTE: Marius Johnsen og Pål Strand ser ut til å starte mot Stabæk.
                    Strand og Johnsen aktuelle

ÅRÅSEN:
                    På dagens formasjonstrening brukte LSK-trener Tom Nordlie Marius Johnsen som back og Pål Strand som indreløper.
                    Av Per Kristian Torvik
                    Publisert 25.09.2007 - 13:49 Oppdatert 25.09.2007 - 14:08
                    Tips en venn om denne saken
                    Skriv ut denne siden

– Det kan hende de spiller mot Stabæk. Men et er to usikkerhetsmomenter. Jeg har ikke gitt opp at Bjørn Helge Riise kan spille. Det vet vi første seinere i dag. Dessuten har Shane Stefanutto en slags krampe i låret, som vi ikke vet hvor alvorlig er.
                    Stefanutto trente ikke i dag. Bjørn Helge Riise var med for fullt, men ikke på et antatte semifinalelaget.
                    – Han kjenner systemet. Det var viktigst å trene formasjon med de spillerne som er mest aktuelle, sier Tom Nordlie.
                    Magnus Myklebust ser også ut til å bli foretrukket foran Karim Essediri i denne sannsynlige lagoppstillingen (4-3-3):
                    4-3-3: Otto Fredrikson – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Marius Johnsen – Simen Brenne, Espen Søgård, Pål Strand – Olivier Occean, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Nettavisen (fxt)

Kippe har taklingsfrykt

Av Marius Vik
                      25.09.07 15:01, ny 25.09.07 15:41

Frode Kippe vurderer å la andre stå for taklingene mot Stabæk onsdag, slik at han ikke mister en eventuell cupfinale.

ÅRÅSEN (Nettavisen):
                      Frode Kippe pådro seg gult kort i kvartfinalen mot Stabæk. Med nytt kort mot Stabæk i onsdagens semifinale, betyr det at en eventuell Ullevaal-opptreden går uten Lillestrøms største kortsanker denne sesongen.
                      LSK-kapteinen innrømmer at det hemmer ham.
                      - Det kan hende jeg velger å la spillere på vei fram passere uten at jeg takler. Kanskje noen andre må ta støyten, sier Kippe til rb.no.
                      Lillestrøm-trener Tom Nordlie tror at alt fokuset på Kippe denne sesongen kan ha slått uheldig ut for stoppergiganten, og at det er en av årsakene at kortene har rent inn fortere enn pengene på det norske oljefondet.
                      - Vi snakket om dette på tirsdag, og fikk ut en del av frustrasjonen, sier Nordlie til Nettavisen.
                      - Frode har tenkt mye på dette, og at det kan være en av grunnene til at han har kommet litt seint inn i taklingene. Nå jobber vi bare for at han skal glemme kortene, og spille sitt vanlige spill, understreker LSK-treneren.
                      Kippe gleder seg i alle fall til å få muligheten til å revansjere seg tre dager etter søndagens fadese på Nadderud.
                      - Jeg vet at ting snur seg fort, og nå får både jeg og laget en ny sjanse i semifinalen onsdag.

[Merknad: Bygger dels på en RB-sak, men inneholder også litt nytt. Synes derfor den forsvarer en plass her.]

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

En match på Riise.

Kommentar

• dIsTurBeD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 668

Riise spilleklar mot Stabæk
                          Onsdag spiller LSK semifinale i cupen mot Stabæk hjemme på Åråsen. Bjørn Helge Riise er spilleklar etter at forbundet ga han en kamps karantene.

Av: Ole Kristian Bakkene

Bjørn Helge Riise måtte søndag forlate banen etter at han fikk rødt kort i kampen mot Stabæk på Nadderud. Midtveis i andre omgang ble han først tildelt gult kort, og så pådro han seg direkte rødt kort for munnbruk mot dommeren. Det har i etterkant vært usikkert om landslagsspilleren kunne få være med mot Stabæk i og med at han fikk direkte rødt kort, men avgjørelsen ble at han fikk en kamps karantene. Denne skal sones i kampen mot Brann på søndag.
                          - Jeg har følt meg pill råtten etter at det kokte over for meg mot Stabæk på søndag. Dette var en veldig god nyhet, sier Bjørn Helge til LSK.no et drøyt døgn før semifinalens starter.
                          Fotballforbundets disiplinærutvalg ga han en kamps karantene og det betyr at han kan spille kampen mot Stabæk i cupen.
                          - Det er første og siste gang det koker over sånn for meg. Jeg oppførte meg idiotisk, og nå er det fullt fokus på å slå ut Stabæk i cupen. Vi skal til cupfinalen, og bæringene bør passe seg. Vi er klare for å kjøre over dem.
                          Frode Kippe som også ble utvist mot Stabæk fikk også en kamps karantene. Han kan også benyttes semifinalen som starter 19:00 på Åråsen onsdag kveld.

Fra rapporten til NFFs disiplinærutvalg:
                          Bjørn Helge Riise, Lillestrøm SK, ilegges én kamps karantene for sin opptreden under Tippeligakampen mellom Stabæk og Lillestrøm den 23. september 2007.
                          Frode Kippe, Lillestrøm SK, ilegges én kamps karantene for sin opptreden under Tippeligakampen mellom Stabæk og Lillestrøm den 23. september 2007.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

NRK Sport: For mange hatter

Lederen i Sportsjournalistforbundet, Reidar Sollie, reagerer på at Fjøra har så mange roller:

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

Nordlie slår tilbake

REAGERER: - En utidig debatt, mener Tom Nordlie. Foto: Stian Lysberg Solum, SCANPIX.

Tom Nordlie liker dårlig at hans posisjon som LSK-trener blir diskutert.

ÅRÅSEN (Nettavisen): Etter to kamper med null poeng og seks baklengs, og et fall fra andre til fjerdeplass på tabellen, er det kanskje ikke underlig at det begynner å stilles spørsmål ved Tom Nordlies resultater på Åråsen. Deler av kanarifansen har allerede gjort det, og tirsdag fulgte Aftenposten opp.

- Utidig
                              «LSKs kontroversielle trenerbytte etter 2006-sesongen, da Uwe Rösler ble erstattet av Tom Nordlie etter å ha ledet laget til to fjerdeplasser, virker enda underligere nå. For Lillestrøm er fortsatt på fjerdeplass.» skriver hovedstadsavisen, og forsøker å få Jan Åge Fjørtoft med på en Uwe Rösler/Tom Nordlie-debatt. Det liker den ene hovedpersonen dårlig.
                              - Det er en helt utidig vinkling, sier en irritert Nordlie.
                              - Hvorfor?
                              - Fordi det tar tid å forandre et spillesystem. I tillegg har vi solgt og kjøpt en rekke spillere, og det tar tid å bygge opp et nytt lag, påpeker LSK-treneren, som føler seg sikker på sin egen posisjon i klubben.
                              - Tilbakemeldingene fra styret har utelukkende væt hyggelige, understreker Nordlie.

- En av mine beste sesonger noensinne
                              Selv har han aldri lovet seriegull eller annet edelt metall denne sesongen, men i stedet garanterer han titler i løpet av sine tre første sesonger på Åråsen. Likevel kan det bli mer sølvtøy å pusse allerede i Nordlies debutsesong på Åråsen, noe han sier seg svært fornøyd med.
                              - Vi er med i medaljekampen og kan vinne cupen. Det er ingen dårlig sesong, og ennå er vi ikke ferdige. I det hele tatt er dette en av mine beste sesonger noensinne, hevder Nordlie.
                              Og begrunner det først og fremst med de arbeidsmessige forholdene, som han mener har vært langt bedre enn det han har opplevd i noen av sine snart 20 år foregående trenerår.
                              - Dessuten har vi vært svært nøye på jobben med enkeltspillere, fra spissene til keeperne. Støtteapparatet er bedre enn noensinne, og ledelsesmessig og pedagogisk er jeg meget fornøyd med egeninnsatsen, forteller LSK-sjefen.
                              - Vi har vært veldig teamorienterte, både i arbeidet med selve laget, samt de rundt, hevder Nordlie, som mener at ikke alle er like flinke til å legge merke til at han har lagt om lederstilen denne sesongen.

Intern harmoni
                              Og selv om det har blåst rundt Nordlie også i år, har det i alle fall gitt seg resultater internt i klubben, skal man tro Lillestrøm-treneren.
                              - Det har vært et år med liten eller ingen uenighet, sier LSK-treneren fornøyd.
                              Men selv med intern harmoni, har ikke resultatene den siste tida gått Åråsen-lagets vei. Etter over tre måneder uten et eneste tap, er det blitt to strake tap i serien og et farvel til Tippeliga-gullet. Og selv om han ikke kommer unna det, er det enkelte forhold den siste tiden har det vært umulig å gjøre noe med, påpeker Nordlie.
                              - Det har vært svært mange skader i år, hovedsakelig som følge av benbrudd og overtråkk. Det er slike ting man ikke kan påvirke. Ingen av skadene skyldes overbelastning, og når man får skader på flere spillere i samme posisjon, så hjelper det heller ikke å ha dobbeltdekning, sier Nordlie, som også er frustrert over alle rulleringene han har måttet gjøre i løpet av sesongen.
                              Tirsdag kveld fikk for øvrig Tom Nordlie en gladmelding, da Bjørn Helge Riise kun fikk én kamps karantene som følge av utvisningen på Nadderud sist søndag. Det betyr at Ålesund-gutten er klar for onsdagens cupkamp mot Stabæk, noe som gjør midtbanekabalen atskillig enklere.

Kilde: http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1354540.ece
                              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

VET HVA DET HANDLER OM: Simen Brenne (t.v.) har cupgull ferskt i minne fra i fjor, mens Anders Rambekk vant med Odd for sju sesonger siden. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                                Begge har kjent følelsen av å vinne

ÅRÅSEN :

Det oser ikke av vinnere i årets LSK-stall, men to spillere vet hvordan det føles å stå igjen som norgesmester i november. Anders Rambekk og Simen Brenne unner lagkameratene å bli med i vinnerklubben.
                                Av Espen Solbakken Publisert 26.09.2007 - 06:30 Oppdatert 26.09.2007 - 07:56

VINNER 1: Anders Rambekk med kona Siw Merethe på jubelbussen fra Oslo til Skien år 2000.

VINNER 2: Simen Brenne feirer foran FFK-fansen i cupfinalen i fjor. FOTO: SCANPIX

– For meg var det store øyeblikket å komme hjem med kongepokalen og møte folkehavet på rådhusplassen i Skien. Det var et enormt trøkk i distriktet rundt den finalen i år 2000 mot Viking. Nesten så jeg tror interessen har dalt litt rundt dette med cupen i Norge, sier Anders Rambekk.

Telemarkingen var 23 år og spilte venstreback den høsten Oddrane slo Viking 2-1 etter ekstraomganger, den finaleseieren markerte endelig den gamle storhetens comeback i norsk toppfotball.

Det samme kan sies om Fredrikstads triumf mot Sandefjord i fjor. På det FFK-laget var Simen Brenne så god at LSK cashet ut 7,5 millioner kroner for østfoldingens tjenester.

– Vi scoret tidlig og var såpass overlegne at vi greide å nyte av selve kampen også. Men selvsagt var det stort med fakkeltoget på kvelden i Fredrikstad også, minnes Brenne om hans karrierehøydepunkt.
                                – Må vinnes

I kveld står Stabæk igjen som det siste hinderet før duoen kan få en ny, uforglemmelig opplevelse på Ullevaal i november. Men ifølge Anders Rambekk er det – satt på spissen – nesten ingen vits å komme til cupfinalen om den ikke vinnes.

– Skal det være noe mening med dette, så må en gå hele veien og vinne cupen. Så stor forskjell er det på å tape og vinne finalen. Jeg har opplevd begge deler. Det er ille nok å tape fotballkamper generelt. Men å tape en finale – for så å måtte tilbringe banketten sammen med vinnerne – er helt pyton, sier Rambekk, som har tapt cupfinale med Odd mot Vålerenga (2002) og for LSK mot Molde (2005). I tillegg var han med på Royal League-tapet mot FC København.

– I mine tre år i Lillestrøm er det blitt for mye nesten. Det er akkurat det inntrykket jeg håper skal bli rettet opp nå. Nå som vi så å si er ute av gullkampen i serien, er det i cupen vi må gjøre det. Jeg er desperat etter å ha en tittel å se tilbake på i min Åråsen-karriere, sier Anders Rambekk.
                                Blir tent

Simen Brenne føler at all gruffet og negativiteten rundt Stabæk-kampen søndag er luket vekk foran kveldens semi. Det var bokstavelig talt en "blaa-mandag" dagen derpå.

– Når jeg tenker tilbake på finalen i fjor, blir jeg ekstra tent på å komme dit igjen – for opplevelsen svarte virkelig til forventningene. Og for oss ligger muligheten der nå, mener Brenne.

Tidligere i høst ga terminlista to tette kamper mot Lyn. Både serie- og cupkampen endte med LSK-seier. På samme måte ble det 2 x Stabæk på fire dager, men den første duellen endte med verst tenkelig utfall for Åråsen-klubben.

– Hva nå foran del to av duellen?

– Personlig synes jeg det er deilig å få sjansen mot samme lag igjen, og det passer perfekt med en viktig cupkamp, nå som serien forsvant litt ute av syne for oss. Det skjedde mye dumt på Nadderud, men da vi spilte 11 mot 11 var vi gode. Det er ting i den forrige kampen som fyrer oss ekstra opp, men vi må bare passe på å holde hodene kalde i de rette øyeblikkene – uten å miste aggressiviteten, sier Simen Brenne.
                                RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

NRK Sport

Må løfte spillerne

Tom Nordlies viktigste jobb er å få selvtilliten tilbake hos LSK-spillerne.

Av Carina Olset
                                  Publisert i dag 05:20

Et Lillestrøm i motgang venter tøffe tak i cupsemifinalen mot Stabæk senere i dag.
                                  Søndag slo Bærumsklubben LSK 3-1 i en kamp der gultrøyene fikk to spillere utvist.
                                  LSK-trener Tom Nordlie vedgår at det er tøft å skulle løfte spillerne sine.

Ligger nede
                                  - Det at vi ligger nede, er selvfølgelig tungt. Vi må jobbe ekstra hardt for å få folk som får seg en på trynet i to kamper på rad opp. Men det positive er at vi får en ny kamp med en gang, så vi kan reise oss raskt, sier Tom Nordlie.
                                  Stabæk lekte seg til 3-1 mot Lillestrøm i serien søndag. Frode Kippe og Bjørn Helge Riise ble utvist i en kamp der LSK-spillerne ble mer og mer frustrerte.

Kan bli fiaskosesong
                                  Stabæk-kaptein Mike Kjølø vet at Lillestrøm må slå Stabæk og avansere i cupen for å unngå en tilnærmet fiaskosesong.
                                  - Vi har vært forberedt på disse to tøffe kampene en stund, og det blir en ny krig på onsdag, kommenterer Mike Kjølø.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

Riise fikk mildere straff enn Ijeh

ÉN KAMP FOR MUNNBRUK: Bjørn Helge Riise. ( Foto: Stian Lysberg Solum )

TO KAMPER FOR MUNNBRUK: Peter Ijeh. ( Foto: Fredrik Refvem )
                                    Relaterte klubber
                                    Lillestrøm
                                    Stiftet: 02.04.1917
                                    Hjemmebane: Åråsen
                                    Tilskuerrekord: 13595
                                    Neste kamp: 26.09.2007 Lillestrøm-Stabæk
                                    Mer om Lillestrøm
                                    Viking
                                    Stiftet: 10.08.1899
                                    Hjemmebane: Viking Stadion
                                    Tilskuerrekord: 19800
                                    Neste kamp: 29.09.2007 Viking-Strømsgodset
                                    Mer om Viking

Relaterte artikler

STAVANGER: Lillestrøms Bjørn Helge Riise fikk én kamps karantene etter at han pådro seg rødt kort for en takling og påfølgende munnbruk i søndagens kamp mot Stabæk.

Av: Magnus Isaksen Line, Eivind Aarre
                                    Publisert: 26.09.2007 kl. 10:22
                                    Endret: 26.09.2007 kl. 10:35
                                    Det var nettopp munnbruk Viking-spiss Peter Ijeh ble utvist for i bortemøtet mot Lillestrøm i mai i år. Ijeh fikk imidlertid to kampers karantene.
                                    Nestleder Jostein Svendsen i disiplinærutvalget til Norges Fotballforbund sier det ikke var tvil om at Bjørn Helge Riise kun skulle ha én kamps karantene.
                                    - Enstemmig

- Utvalget var enstemmig, og det var ikke tvil. Vi bygget avgjørelsen på bevisene i saken, der blant annet rapporten fra dommer Tommy Skjerven var sentral.
                                    Han ønsker ikke å uttale seg om hvorfor saken med Riise er forskjellig fra da Ijeh ble idømt to kampers karantene.
                                    I og med at Riise fikk én kamps karantene, er han spilleklar til kveldens semifinale mot Stabæk.
                                    - Jeg har følt meg pill råtten etter at det kokte over for meg mot Stabæk på søndag. Dette var en veldig god nyhet, sier Bjørn Helge Riise til Lillestrøms nettside.
                                    Vil snakke sammen

Sportsdirektør Egil Østenstad i Viking ønsket i går kveld ikke å spekulere i hvorvidt Vikings toppscorer har blitt forskjellsbehandlet.
                                    - Det jeg kan si, er at Uwe og jeg vil diskutere saken, sier Østenstad.
                                    - Kan det bli aktuelt å foreta seg noe?
                                    - Vi vil ikke gi noen kommentarer før onsdag, svarer Østenstad.
                                    I forkant av Lillestrøms 1-1-scoring på Åråsen i mai i år viste tv-bildene at Ijeh skulle hatt et soleklart frispark.
                                    Viking-spissen ble så irritert at han først snakket på seg et gult kort - før han fortsatte helt til dommer Tom Henning Øvrebø dro fram det røde kortet. For dette fikk Ijeh to kampers karantene. Viking tapte til slutt kampen 4-1.
                                    Ijeh fikk direkte rødt kort av Øvrebø, og dro dermed med seg det gule kortet fra kampen. Ijeh står nå med fire gule kort, og må stp over neste gang han får gult kort.
                                    Riise fikk også direkte rødt for munnbruk.
                                    Disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund har også besluttet å ilegge både Frode Kippe og Bodø/Glimts Trond Olsen én kamps karantene etter at de fikk rødt kort i helgen. Begge pådro seg to gule kort etter ufine taklinger.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• dIsTurBeD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 668

Her er Lillestrøms store problem

Vinner ikke mot topplagene

På de ni kampene Lillestrøm har spilt mot lagene på øvre halvdel av tabellen har bare én kamp endt med seier.

TAPER POENG MOT TETLAG: Lillestrøm tapte 1-3 for Brann i sommer. Romerikingene har problemer mot de beste. Foto: Scanpix

Det bør være urovekkende for trener Tom Nordlie og hans mannskap før dagens cupsemifinale mot topplaget Stabæk.

VG Nett LIVE!
                                      Følg Lillestrøm-Stabæk fra kl. 19.00

For på de ni kampene Lillestrøm har spilt mot lagene fra 1. plass og ned til 7. plass, har laget bare tatt seks poeng. Av 27 mulige!

Bare mot Viking hjemme på Åråsen har det blitt tre poeng, men da spilte Viking med ti mann i over en time.

Lillestrøm har selvfølgelig også vært uheldige med røde kort, senest mot Stabæk søndag, da Frode Kippe og Bjørn Helge Riise ble utvist. Men det er tydeligvis ikke det eneste problemet.

Semb: - Overraskende!

TV2s fotballekspert Nils Johan Semb er klar over at Lillestrøm har gjort det dårlig mot de beste lagene, men at det var så dårlig stilt var han ikke forberedt på.

- Det er en veldig interessant observasjon. Hvis du setter opp en innbyrdes tabell mellom topplagene så vil de nødvendigvis komme dårlig ut. Men at statistikken deres er så dårlig, er overraskende, sier Semb til VG Nett.

I og med at Lillestrøm selv er et av topplagene, betyr det at de fleste poengene er tatt mot lagene fra midten av tabellen og ned.

- Det viser at de har en tendens til at de er dyktige mot lag de potensielt har bedre spillermateriell enn, mens de sliter mot jevne motstandere som Brann, Stabæk, Rosenborg og Viking, sier Semb.

Han synes det er vanskelig å si noe mer om hvorfor det er sånn, men at statistikken innbyr til en veldig interessant inngang til analyse.

- Årsakene er nok veldig sammensatt. Jeg tror nesten du må se på hver enkelt kamp for å komme til en konklusjon der.

- Viktig tankevekker

Manager Jan Åge Fjørtoft ønsker ikke kommentere saken overfor VG Nett.

- Vi har en kamp om noen få timer. Da er det ikke noe poeng å begynne å synse, sier Fjørtoft.

Kanari-Fansens talsmann Erling Stray blir nesten satt ut når han hører statistikken.

- Fy fader! Det er en veldig viktig tankevekker. Tidligere røk vi mot de dårlige lagene og slo alle de gode. Nå er det tydligvis omvendt. Det er ikke bra. Det sier i hvert fall ett og annet om hvor problemet ligger, sier Stray til VG Nett.

- Hva kan årsaken være?

- Det viser vel at de knyter seg. Det kan ha med det å gjøre, mener Stray.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Speaker.no

Det lukter cupfinale av Lillestrøm

Det er over fire år siden Stabæk sist vant en serie- eller cupkamp på Åråsen. Det lukter cupfinale av Lillestrøm og semifinaledebutant Tom Nordlie.

Av: Aslak Bodahl
                                        Opprettet: 26.09.2007 11:49, oppdatert: 26.09.2007 12:08

Cupmotstander Stabæk entrer tirsdag kveld Åråsen – vel vitende om at det er en arena laget ikke har vunnet på siden 26.april 2003. Da scoret Christian Wilhelmsson og Tryggvi Gudmundsson kampenes to mål og knuste hjemmelagets poengsjanser.

Spolerte gullsjanser
                                        Statistikken mellom de to lagene i sesongene 2004, 2005, 2006 og 2007 er to hjemmeseirer og to uavgjort (3-0, 3-1, 2-2 og 1-1). Målforskjell: 9-4 i Lillestrøms favør.

I serien, derimot, har Lillestrøm hatt en dalende formkurve og tapt sine to siste seriekamper mot Tromsø (0-3) og Stabæk (1-3). Når de to lagene barker sammen i semifinalen i cupen i kveld, er det derfor et revansjesugent LSK-mannskap som skal i ilden. Tapet mot Stabæk i forrige serierunde hektet i teorien gultrøyene av i gullkampen.

Til tross for Stabæks litt svake Åråsen-statistikk, har laget vist stabil serieform i høst. Bortsett fra 0-2-tapet hjemme mot Fredrikstad, har det blitt fem seirer og én uavgjort på de siste sju kampene. Stabæk ligger på sølvplass i serien – seks poeng bak Brann.

- Vi skaper mange sjanser og er i god form. Det ligner mer og mer på det vi presterte i vårsesongen, sier Stabæk-trener Jan Jönsson til budstikka.no.

Cupgrossist
                                        For Odd Grenland, Norges mestvinnende cuplag gjennom tidene, gjenstår det kun ett hinder før laget er i sin 20. NM-finale: Haugesund på Haugesund stadion.

Sesongen 2007 har vært et cupeventyr for 1. divisjonslaget. Kvartfinaleseieren mot Nybergsund, 6-1, var nok et bevis på at laget mener cupalvor – selv om 1-0-seieren mot eliteserielaget Start på Sør Arena definitivt utløste enda villere jubelscener.

I serien ligger Odd på nest siste plass – ett poeng bak Start på kvalifisering og sju poeng bak Strømsgodset på sikker grunn. Laget har ett bein i nedrykksgjørma etter 1-9 på de to siste seriekampene – 0-4 mot Brann og 1-5 mot Stabæk.

To millioner kroner
                                        Et cupavansement kan være med på å redde laget fra en økonomisk og sportslig fiasko.

- Husk at vi har tapt for Norges to beste lag. Det hjelper ikke på selvtilliten, men vi har en spillergruppe som gjør så godt de kan. Så får vi se om det holder i semifinalen, sier trener Arne Sandstø til Haugesunds Avis.

Som finalelag får Odd to millioner kroner. Det kan finansiere litt av sommerinvesteringene som skulle berge eliteserieplassen - Morten Fevang, André Muri, Stefan Bärling og Chukwuma «Bentley» Akabueze.

Last edited by RSP; 26.09.2007, 13:29.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Nettavisen (fxt)

Nettavisen tipper semifinalene, her tipset foran LSK-Stabæk:

Nordlie & co får sin revansje i kveld
                                          Spesiell kamp med tanke på det omvendte oppgjøret i serien for tre dager siden. Den kampen var jevn inntil LSK fikk den første av to utvisninger, derfra og ut hadde Stabæk kontroll og vant 3-1. Hjemmeseieren var også en hjelpende hånd til Brann i gullkampen, mens disse to ser ut til å kjempe med Viking om plassene bak. Kippe og Riise soner kommende seriekamp, og er begge spilleklare. Stabæk har fine 5-3-2 å vise til borte. 1-1 her i Tippeligaen i våres, poengdeling også i de to foregående. Skadefritt mannskap for gjestene.

Når to lag møtes i serie og cup på denne måten blir det sjelden samme utfall av kampene. Cupen blir naturlig prioritet for begge lagene nå, i en eventuell finale venter overkommelig motstand i Odd eller FKH. Lillestrøm har reist seg tidligere denne sesongen, og vi prøver to blank på at revansjelystne kanarifugler tar seg til finalen.
                                          http://www.nettavisen.no/sport/oddse...cle1355400.ece

Kommentar

Working...