Odd - Lillestrøm SK 18.09.2021 kl. 18:00
Collapse
X
-
Etter hva jeg har sett av skjærstein før er det ingen tvil om at MHC er bedre med beina.
👍 2Kommentar
-
vet ikke helt om du har statistikken på din side her, men for å nyansere det litt. Det stemmer at en del baller går utover sidelinjen, men vanskelighetsgraden er også høyere. Kanskje også litt tidlig å sammenligne etter to kamper, men skjærstein sine utspill har i større grad blitt slått opp mot spiss en ut mot back/kant. Når det spilles ut til back/kant er naturligvis feilmarginen større. Det handler også om at MHC har vært en større del av frispillingen, men dette handler også om kampbilde. Derfor litt tidlig å sammenligne. ( selvom dette ble en lang sammenligning, haha)
Etter hva jeg har sett av skjærstein før er det ingen tvil om at MHC er bedre med beina.
Jeg har alltid irritert meg over keepere som spiller baller ut over sidelinja i forbindelse med igangsetting. Det anser jeg som en meningsløs sløsing. At det skjer av og til å forsøk på å sette i gang en kontring, helt ok. (Risk/Reward) At det skjer i etablert spill med en motstander i balanse, og i tillegg ganske regelmessig, det irriterer meg. Det bidrar til at vi må jage ball i større del av kampen enn nødvendig. Jeg har irritert meg over det samme med Maric, og for den sakens skyld Origi.
I det totale bildet er det en liten ting, men ikke uvesentlig.Kommentar
-
Du har dine poeng, og selvfølgelig har jeg ikke statistikken på min side. Helt åpenbart går ikke halvparten av ballene ut til innkast, men alt for mange gjør. I en del tilfeller handler det om mottakers evne til å behandle ball, synes både Ranger og Dragsnes har en del å hente på bedre mottak og medtak. Når ballen passerer 3 meter over hodet på dem er det imidlertid lite å gjøre. Jeg synes det skjer for ofte med MHC. Kampbildet vil selvfølgelig variere, som gjør at sammenligning kan være urimelig. Valget om hvor keeper spiller ballen kan deles i taktiske (systematiske valg) hvor trenerteamet har avgjort at man skal spille opp på en bestemt måte gitt visse forutsetninger, og situasjonsbestemte valg (individuelle valg) som styres av med- og motspilleres posisjon. Jeg tviler på at de taktiske valgene er endret av at Skjærstein spiller. Jeg synes utøvelsen av valg og gjennomføringen av dem har vært vel så gode hos Skjærstein. Men som vi er enige om, for kort tid til å gi en rettferdig sammenligning.
Jeg har alltid irritert meg over keepere som spiller baller ut over sidelinja i forbindelse med igangsetting. Det anser jeg som en meningsløs sløsing. At det skjer av og til å forsøk på å sette i gang en kontring, helt ok. (Risk/Reward) At det skjer i etablert spill med en motstander i balanse, og i tillegg ganske regelmessig, det irriterer meg. Det bidrar til at vi må jage ball i større del av kampen enn nødvendig. Jeg har irritert meg over det samme med Maric, og for den sakens skyld Origi.
I det totale bildet er det en liten ting, men ikke uvesentlig.
Uansett helt enig i at upressede utspill som går utover sidelinjen ikke er godt nok. Og det har vært et stort problem i mange år, men nå synes jeg at vi har en keeper som mestrer spill med beina bedre. Skjærstein er også bedre en snittet med beina. Forøvrig en veldig komplett keeper.
Absoulutt ikke uvesentlig, vil faktisk si at det er ganske viktig.👍 1Kommentar
-
I det totale bildet er det en liten ting, men ikke uvesentlig.
👍 1Kommentar
-
👍 2Kommentar
Kommentar