Hareide skryter av Kippe!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Hareide skryter av Kippe!

    MANAMA (VG) Åge Hareide skrøt av Frode Kippes innsats mot Bahrain. I går ble midtstopperen kalt inn til spillersamtale - og fikk med seg hjemmelekse.


    MANAMA (VG) Åge Hareide skrøt av Frode Kippes innsats mot Bahrain. I går ble midtstopperen kalt inn til spillersamtale - og fikk med seg hjemmelekse.

    Den ti dager lange Midtøsten-turneen handler ikke bare om treninger og kamper for landslagssjefen. Samtlige spillere skal i «medarbeidersamtale» med Hareide.

    I går skulle Kippe, bestemann i det norske forsvaret mot Bahrain, under lupen. Lillestrøm-kapteinen kom godt fra det der også.

    - Ja, han var stort sett fornøyd med det jeg gjorde i kampen. Jeg fikk beskjed om at han kommer til å følge meg tett fremover, sier Frode Kippe.

    Samtidig fikk han instrukser om hva han må jobbe mer med for å kunne ta steget opp på landslaget når alle de beste er med.

    - Han ba meg fortsette å utvikle pasningsspillet. Våge å frispille mer bakfra. Det passer bra med sånn Uwe (Rösler) vil at vi skal spille i Lillestrøm, sier 27-åringen.

    - Verdifull prat

    Hareide mener han har stor nytte av samtalene med spillerne under fire øyne.

    - Det handler om å lære dem å kjenne. Jeg får høre hvilke ambisjoner og tanker de har. De får tilbakemeldinger fra meg om hvor de står, og hva de bør jobbe med. Vi snakker om både taktiske, tekniske og mentale ting, sier landslagssjefen.

    Sportslig sett er det begrenset hva han får ut av denne samlingen. Men den nære praten med flere av de beste spillerne i eliteserien får han ikke anledning til ellers i året.

    - Vi får ikke tid til disse samtalene i de andre kampene. Sånn sett er turen hit veldig verdifull. Det gjør meg tryggere. Jeg vet hva spillerne står for, sier Hareide.

    Hard konkurranse

    Han er nysgjerrig på hva slags mål hver enkelt har.

    - Jeg må vite hva de vil. Du er nødt til å ha en ambisjon for å være med på landslaget, sier landslagssjefen.

    Frode Kippe tror det er mulig å ta opp kampen med Claus Lundekvam, Erik Hagen og Vidar Riseth om en midtstopperplass:

    - Jeg føler jeg kan gjøre en bra jobb når jeg er i form. Det gjelder egentlig bare å overbevise på klubblaget, sier Kolbotn-gutten.

    Hareide mener Kippe har spennende kvaliteter.

    - Det er hard konkurranse, men Frode har en del egenskaper. Han har stor rekkevidde, bra speed, en utrolig fin venstrefot og er langt bedre med ball enn enkelte skal ha det til. Og så er han jo veldig god på hodet, sier Åge Hareide.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #2
    Pent å lese...


    Kippe blir vårt neste spiller-salg.

    Kommentar

    • PA
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 500

      #3
      så det nå jeg også..
      Slapp av Ola, det blir ikke noe Kippe salg.
      Uwe vet at han er tryggheten vi trenger bak i rekkene.
      Og jeg tror det er for tidlig at noen storklubber har sett ordentlig på han.
      men, self. ingenting er bedre enn at Kippe drar til utlandet igjen.
      All lykke til Kippe

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Godt at Hareide ser det andre har sett lenge.
        Og ufattelig godt at Kippe akkurat har signert en forlenget kontrakt!!!
        Knurr...

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Vet ikke hva som er sant eller om det bare er rykter, men har fått for øre at LSK har mottat bud på Kippe fra en Russisk klubb. Selger vi så selger jeg sesongkortet mitt for en billig penge!!!!

          Kan noen avbekrefte dette snarest!?!?!

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6079

            #6
            Selger de kippe til russland ryker den siste resten av optimisme. Kan de ikke hente orjinta i steden da, han er jo gratis nå. Russerne bør holde seg til plata.

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              Nei altså... Kippe også nå?
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Vi får håpe disse fra østblokk landene holder seg borte eller at dette bare er rykte idioti. Hent heller Hoftun, for han er så rask, teknisk og ung. :lol:

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6079

                  #9
                  Tror faktisk ikke kippe ville dratt til russland om han fikk tilbudet. Har vært innom bedre land tidligere, er ikke så stort for han som for platafolket.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    I motsetning til Hagen og Jalland, så har faktisk Kippe penger. Og penger er faktisk eneste grunnen til å gå til Russland.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Vær så snill å ikke komme med sånne rykter, da.
                      En stakkar får jo hjertefeil her!
                      Knurr...

                      Kommentar

                      Working...