Bodø/Glimt - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9453

    #81
    Opprinnelig skrevet av BD
    Hobber ass… Tenk å gjøre så mange svake involveringer i en så lettdømt kamp
    Brannfakkel; Hobber Nielsen er allikavæl på et nivå som er høyere enn de som skal styre med VAR.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1472

      #82
      Var ikke her vi skulle avgjøre årets sesong. Her er det mer å lære.. la oss bygge videre.
      Kom seg LITT etterhvert.. Og vi fikk bedre resultat enn Roma..
      Og helt subjektivt så var forøvrig dommeren en klar hjemmedommer med noen gule kort som var svært "tynne"

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 499

        #83
        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

        Hvis undelag ikke betyr mer enn noe marginalt, kan du da forklare meg hvorfor glimt gikk 5år uten å vinne en eneste gresskamp? Eller hvorfor kapteinen dems kaller det "en helt annen idrett"? Glimt spiller konsekvent på 2 og 3bevegelser og cutbacks til ledige folk så motstander ikke har sjans til å snu. Sarp med Rash mohammed, kbk med bamba og senere pellegrino. De spiller på sine styrker,som er en plastmatte helt fremmed for alle andre enn dem selv. Sarp legger nytt plastdekke og vipps er de dumpekandidat istedetfor tyrkia-dødere. For meg er det helt åpenbart at så rævva plast som mulig gir fordel til de som spiler der hver uke.
        Glimt er like suverene uansett om de spiller på gress eller plast. I år har de vært seriens beste bortelag.

        Det virker litt underlig å snakke om været, plastdekket eller skylde på dommeren etter en kamp hvor vi er fullstendig underlegne.




        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2285

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
          Hadde Lehne Olsen vært midtstopper i en annen norsk klubb enn LSK, så hadde han kastet seg ned og Haikin hadde fått rødt. Istedenfor blir han stående på beina og belønnes med gult.
          Enig, et nytt godt eksempel på sportsånd. Nå fikk vel neppe TLO kortet for å stå på beina

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2151

            #85
            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Tre kamper igjen med DG på høyre. Herregud som jeg gleder meg til noe nytt der
            Nettopp !
            Han er ikke direkte noen skyld i dette tapet men.....
            Svendsen hadde nok spilt håper jeg , om han var skade fri ?
            I mine øyne har DG vært ett bom kjøp.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2937

              #86
              Hvem faen var den bavianen som var på vei ned på bana for å "ta" Pellegrino?!? Fatter ikke det brødhuet at han driter så fullstendig på klubben og egne medsupportere med den typen oppførsel? Håper han får ei lang og kald natt i fyllearresten, og blir satt til å måke Aspmyra i morra med litt for trange støvler.

              Faens overårige drittunge!

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2937

                #87
                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Enig, et nytt godt eksempel på sportsånd. Nå fikk vel neppe TLO kortet for å stå på beina
                Det har du rett i. Han tok igjen med samme mynt, og fikk korrekt gult for det. Men jeg vil heller ta hundre gule kort for litt mannfolkoppførsel på bana, enn sånn ynkelig Ulvestad/Coly/Wangberg-oppførsel vi har sett mot LSK høst.

                Kommentar

                • Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 533

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                  Glimt er like suverene uansett om de spiller på gress eller plast.
                  Dessverre helt feil. Skulle ønske ikke underlaget har så stor betydning, men det har det altså. Så du Haugesund glimt nå nylig?

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2151

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Hvem faen var den bavianen som var på vei ned på bana for å "ta" Pellegrino?!? Fatter ikke det brødhuet at han driter så fullstendig på klubben og egne medsupportere med den typen oppførsel? Håper han får ei lang og kald natt i fyllearresten, og blir satt til å måke Aspmyra i morra med litt for trange støvler.

                    Faens overårige drittunge!
                    så enig…
                    De fleste kan greie å drite seg ut med evt for mye innabords ,? men å sværte klubben på denne måten er bare helt håpløst ….
                    Håper bare at denne amøben blir straffet internt på en eller annen måte ?
                    Og Pellegrino hallo , hva har han gjort oss galt ?
                    Last edited by Playboy1; 22.11.2021, 12:33.

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 910

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                      Er det tilfeldig at eurosport stopper bildet før foten treffer ballen? Idet bildet stoppes er ballen fortsatt såvidt inne, men hva med når foten treffer ballen? Med så mye kampfiksing og korrupsjon som vi vet det finnes i foppalen ville det ikke vært helt søkt å se for seg at eurosport er med på det for å kunne vise et "mer spennende produkt". Vi veit jo fra før at Hobbern er ubrukelig, men hvorfor prøver produksjonen å dekke over for ham?
                      Nei, det er en høyst ordinær og kjedelig teknisk grunn til det. Lang og potensielt uinteressant forklaring følger, satser på at det er lenge nok siden kampslutt nå til at det funker med litt saklig analyse

                      TV-kamera tar x antall bilder i sekundet, det som kalles bildefrekvens (engelsk: "framerate", aka "fps"). I Norge har vi tradisjonelt hatt 25 bilder per sekund for TV-nettet, som gir 40 millisekund mellom hvert bilde (20 hvis man kjører med 50 bilder per sekund). Det finnes kamera som har høyere bildefrekvens, typisk brukt for slow motion (saktefilm), som for eksempel for repriser. Jeg tror ikke at norsk fotball blir produsert med sånne spesialkamera, men det kan være jeg tar feil.

                      Sport går fort, og selv om 40 ms høres veldig lite ut så skjer det mye i det tidsrommet når hastigheten på en spiller, et bein eller en ball er høy. I 35 km/t (som er litt under Usain Bolt-hastighet) beveger et objekt seg 1 cm per millisekund, dvs at for hver bildeoppdatering i 25 bilder per sekund beveger objektet seg 40 cm. Det tilsvarer nesten to fotballer.

                      Uansett betyr det at når man skal vise et enkeltbilde fra "akkurat når noe skjer" blir det i praksis å vise et enkeltbilde fra "det nærmeste man kommer da det skjedde". Så bildet de frøs på TV er nok det beste de har, og ikke del av en konspirasjon

                      Forøvrig er dette også nyttige ting å ha i bakhodet når man diskuterer VAR. Hvis dommerene i videorommet skal ta centimeter-avgjørelser fordrer det at de har tilgang på video med en veldig høy bildefrekvens. Det er både dyrt og avhengig av veldig mye lys for at bildene skal bli tydelige.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2937

                        #91
                        Er du stolt av deg sjøl i kveld? Idiot!

                        Skjermbilde 2021-11-22 kl. 00.00.19.png

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          #92
                          Finnes tydeligvis idioter i Bergen også:
                          https://www.vg.no/sport/fotball/i/AL...o-litt-skitten

                          Håper folk som er på tur tør å si ifra når folk ikke klarer å oppføre seg. Urovekkende at det er flere som kaster snøballer - å kaste ting fra tribunen er ikke greit, uansett hva.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2937

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av BD
                            Finnes tydeligvis idioter i Bergen også:
                            https://www.vg.no/sport/fotball/i/AL...o-litt-skitten

                            Håper folk som er på tur tør å si ifra når folk ikke klarer å oppføre seg. Urovekkende at det er flere som kaster snøballer - å kaste ting fra tribunen er ikke greit, uansett hva.
                            Jeg har enorm beundring og respekt for supportere som gidder å reise tusenvis av kilometer i året for å lage liv og støtte laget på bortekampene. Men forakten er tilsvarende dyp for de som ikke klarer å oppføre seg som voksne folk. Det er bare trist.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2925

                              #94
                              Han nissen der må vel være enkelt å få luka ut? Skal bære snakk om noe rasistiske tilrop også. Bare å si farvel til Åråsen for hans del da
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • AspmyraBodø
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2008
                                • 10

                                #95
                                Takk for kampen. Kampen var preget av en del utenomsportslige ting, og som dere kan lese her, så har Bodø/Glimt valgt å ta det skrittet som må til for å få en slutt på dette. Jeg er pro-supporterkultur. Det være organisert form for pyro (altså bedre regler for pyro), rop og sanger for å psyke ut motspillere og naturligvis liv og røre. Det gjør meg ingenting om man synger at man hater det andre laget eller noe i den duren, de fleste er stor nok til å forstå at det ikke likker noe voldsomt dypt bak denne typen ytring. Men det som skjedde på Aspmyra ifm. corneren til Glimt er jeg, som sikkert de fleste her inne også, svært imot. Jeg er glad for at klubben gjør det de gjør, og håper denne supporteren får seg en saftig bot og en lang karantene fra norske fotballarenaer.

                                Jeg er forøvrig enig i at 1-0 kanskje skulle vært annullert. Men når det er sagt, før man gir for mye pes til dommerne, så klarer man selv ikke nå fra TV-bildene være 100% sikre, og det skal dommerne se på millisekunder, så jeg forstår godt at de velger å la den gå.

                                Alt i alt, så er jeg enormt imponert over det LSK har fått til i sin første sesong. Jeg håper inderlig at dere holder dere over VIF og at dere passerer Rosenborg på tabellen. Lite, annet enn gull til mitt eget lag, hadde gjort meg gladere. Lykke til i de resterende kampene.

                                Kommentar

                                Working...