Lillestrøm - Strømsgodset 27/11 2021 kl. 18:00
Collapse
X
-
-
👍 2Kommentar
-
Flere medier (VG og Eurosport) hevder at det var Dragsnes' første nettkjenning for Fugla. Det var første i Eliteserien. Han redda ekstraomganger rett før slutt borte mot Grorud. Merkelig hamskifte på Dragsnes i 2 omgang. Fra å utfordre alt for sjelden hittil i år prøvde han plutselig å drible hver gang. Kastet bort en god del utmerkede innleggsmuligheter på dette mot slutten, men alt i alt en god kamp av ham.👍 3Kommentar
-
Du understreker poenget mitt egentlig mer enn du argumenterer mot. Selvfølgelig KAN Enga få 2 ettmålsseiere, og vi få et knepent tap i Molde. Da vil baklengsen kreve at vi vinner med ett ekstra mål i siste. Det kan skje. Jeg skriver at jeg ikke TROR at baklengsmålet blir avgjørende. For det første, kan Enga like gjerne vinne 5-0 over MIF. Eller tape 3-0. Vi kan også gå på en skikkelig karamell i Molde, eller vi kan vinne. I alle de tilfellene har baklengsmålet ingenting å si. Det er bare en helt spesiell kombinasjon av resultater - som ikke er utenkelige, men likevel - som vil medføre at vi står i en situasjon hvor storseier mot Sandefjord er det eneste som gjelder.
Uansett, mer opptatt av 4 plassen. Den vil mest sannsynlig, men ikke sikkert, kreve minst ett poeng i Molde. RBK har 7 mål bedre målforskjell. De kan mao bare vinne 1 av de siste 3. (To hvis vi vinner begge våre siste)
Når det gjelder 4.plassen må vi selvsagt slå Sandefjord og hjelper ekstra på med poeng i molde men kan gå med tap men da kan bartene maks ta 4p mot Glimt(h), STB(h) og Godset(h). Antagelig blir STB kampen den som avgjør dette. Tror neppe Godset gidder å "stille" på LerkendalKommentar
-
VG reporteren klarte for øvrig å finne 2 sjanser til Godset og bare 9 til oss, og syntes at hele LSK laget bortsett fra TLO(9) og Ogbu(7) spilte til 5 eller 6 poeng på børsen. Vet ikke hvorfor de gidder å sende noen i det hele tatt. Robotene holder høyere kvalitet. I det minste klarte han å nyansere det noe ved å gi Godsetspillerne 2 og 3, bortsett fra Hove (4) - men han scora jo. Friday, som jeg faktisk synes gjør i bra jobb i dag - råsterk, men umulig oppgave - han vinner jo de aller fleste duellene med en mann i ryggen, fikk en 2'er på børsen.Kommentar
-
Håper selvsagt vi minst tar et poeng mot molde. Det kan hende sesongen deres er over imorgem hvis de ikke får 3p i Bergen. Det mest sannsynlige av alle kombinasjoner er at vi trenger hjelp av KBK.
Når det gjelder 4.plassen må vi selvsagt slå Sandefjord og hjelper ekstra på med poeng i molde men kan gå med tap men da kan bartene maks ta 4p mot Glimt(h), STB(h) og Godset(h). Antagelig blir STB kampen den som avgjør dette. Tror neppe Godset gidder å "stille" på LerkendalKommentar
-
Bare det at vi kan bytte ut de spillerne og ikke falle totalt sammen er jo fantastisk. We have come a long way, baby! Hadde noen sagt før sesongen at vi skulle kjempe om en mulig plass i Europa, enn si en bronsemedalje, hadde de blitt undelagt tvungen judisiell obsevasjon umiddelbart! Jeg tror også det er fornuftig å gi flest mulig spilletid og erfaring og at dette betaler seg på lengre sikt. Mitt råtips er at både medaljen og europa ryker og at vi blir nr 5 eller 6. Vi har uansett gjort en fantastisk sesong som forhåpentligvis er startskuddet for en ny storhetstid for Sportsklubben! Takk til alle involverte for en flott fotballsesong!Elska þetta félag👍 6Kommentar
-
Ikke helt uenig, men folk her inne vil jeg tro stort sett har en forklaring på hvorfor de ikke kan. Har ikke lyst til å være han fyren som sitter på nett å klager på dårlig oppmøte men bor på andre siden av landet for øyeblikket dessverre, og fløy ned for å dra på Åråsen sist match så var ikke mulig for min del denne gangen. Litt skuffende tall når vi er i ferd meg å gjøre vår beste sesong på 15 år synes jeg. Men skal huske å gi honnør til de som faktisk møtte opp, hørtes hvert fall ut som det var solid trykk fra de oppmøte. Vil tro det er kulden som holdte mange hjemme og det er ikke en godkjent grunn alene sånn jeg ser det.👍 1Kommentar
-
Ikke helt uenig, men folk her inne vil jeg tro stort sett har en forklaring på hvorfor de ikke kan. Har ikke lyst til å være han fyren som sitter på nett å klager på dårlig oppmøte men bor på andre siden av landet for øyeblikket dessverre, og fløy ned for å dra på Åråsen sist match så var ikke mulig for min del denne gangen. Litt skuffende tall når vi er i ferd meg å gjøre vår beste sesong på 15 år synes jeg. Men skal huske å gi honnør til de som faktisk møtte opp, hørtes hvert fall ut som det var solid trykk fra de oppmøte. Vil tro det er kulden som holdte mange hjemme og det er ikke en godkjent grunn alene sånn jeg ser det.👍 1Kommentar
-
Selvom han har tidenes minst farlige målfot er laget et annet med Åsen. Det kan jo være tilfeldig eller komme av motstanden. eller en kombinasjon av disse og andre faktorer, men ingen andre på laget har innleggsfot av hans kvalitet. Synes han sjelden mister ball i en mot en også. I tilegg til å gå foran med entusiasme. Hva er status på skaden han pådro seg i gårsdagens kamp. Og ikke minst står vel styret foran en utfordring mtp å hente han permanent. Klausulen løpoer ut 1.des. Kan vel ikke være feil å signere for 2 år (mulig han avslår en 1-årskontraskt)?
For egen del sitter del lenger inne å dra ut på en søndag ettermiddag eller kveld enn en lørdag. Og for de som har familie er det vel vanligere å samles på søndager?
Uansett er det tv-sendinger som gjør publikumstallet lavere. På de kamper som ikke er store eller hvis været eller litt uggent. Se bare på Glimt. Skulle jo tro en klubb som aldri(?) har vunnet noe tidligere skulle fylle opp stadion hver gang. Nå er det kun i ECL og mot bartene og moldenserne de fyller opp.Kommentar
-
Å henge seg opp i en enkelthendelse etter en kamp som dette blir helt feil for meg. Dersom vi havner bak søpla (noe jeg bryr meg mindre om i en sesong hvor vi skulle unngå nedrykk og de skulle kjempe om seriegull) så kan vi heller se tilbake på at vi tok ett fattig poeng over to kamper mot Brann samt tap hjemme mot Tromsø. Evt. at vi burde ledet 5-0 eller 6-0 til pause. Å skulle skylde på Krogstad for et unødvendig frispark som tilfeldigvis ble mål imot blir helt feil for meg. Da kan man heller skylde på Åsens manglende avslutteregenskaper. Uansett bør man nyte en 4-1 seier, og ikke henge seg opp i detaljer rundt en hypotetisk interntabell.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 8Kommentar
-
Jeg vet om flere som hadde kommet på søndager, enn på lørdager. Klubben bør enten få kompensasjon for lørdagskamper, og/eller i det minste ktwve en viss fordeling lagene i mellom. Denne høsten har vært horribel, ..SÅNN sett!Kommentar
-
Å henge seg opp i en enkelthendelse etter en kamp som dette blir helt feil for meg. Dersom vi havner bak søpla (noe jeg bryr meg mindre om i en sesong hvor vi skulle unngå nedrykk og de skulle kjempe om seriegull) så kan vi heller se tilbake på at vi tok ett fattig poeng over to kamper mot Brann samt tap hjemme mot Tromsø. Evt. at vi burde ledet 5-0 eller 6-0 til pause. Å skulle skylde på Krogstad for et unødvendig frispark som tilfeldigvis ble mål imot blir helt feil for meg. Da kan man heller skylde på Åsens manglende avslutteregenskaper. Uansett bør man nyte en 4-1 seier, og ikke henge seg opp i detaljer rundt en hypotetisk interntabell.
Eksempelvis hadde en spiller helt unødvendig laget straffe mot Sandefjord i siste runde som hadde ført til at resultatet endte 1-1 og at vi dermed gikk glipp av 3.plassen (KBK leder as we speak), så skulle man ikke gitt skylden til den som forårsaket straffesparket. Fordi vi burde slått enga hjemme og TIL og Bran likeså?
Det var for å påpeke et forbedringspotensiale i spillet til Fredrik. I toppidrett er det små marginer og mot slutten av sesongen kan de bli meget utslagsgivende.
Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.👍 1Kommentar
-
I ytterste konsekvens er det du sier at det som skjer i nåtid ikke har noe å si fordi det trumfes av summen av hendelser i fortid. Fotballresultater er ferskvare. Får ikke gjort noe med spilt melk.
Eksempelvis hadde en spiller helt unødvendig laget straffe mot Sandefjord i siste runde som hadde ført til at resultatet endte 1-1 og at vi dermed gikk glipp av 3.plassen (KBK leder as we speak), så skulle man ikke gitt skylden til den som forårsaket straffesparket. Fordi vi burde slått enga hjemme og TIL og Bran likeså?
Det var for å påpeke et forbedringspotensiale i spillet til Fredrik. I toppidrett er det små marginer og mot slutten av sesongen kan de bli meget utslagsgivende.
Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.👍 5Kommentar
-
I ytterste konsekvens er det du sier at det som skjer i nåtid ikke har noe å si fordi det trumfes av summen av hendelser i fortid. Fotballresultater er ferskvare. Får ikke gjort noe med spilt melk.
Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
Kommentar