Lillestrøm - Strømsgodset 27/11 2021 kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2285

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Stangskudd teller vel ikke som skudd på mål. Ganske merkelig egentlig. Burde nesten vært en egen kategori i så fall
    Egentlig er det helt rimelig hvis du snur litt på det. Den kan jo ikke gå inn...

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2285

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Du har ikke tenkt å bruke det bildet til VAR? Jeg syntes avvinkningen så grei ut, men vinkelen er håpløs, så umulig å si

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2285

        #63
        Flere medier (VG og Eurosport) hevder at det var Dragsnes' første nettkjenning for Fugla. Det var første i Eliteserien. Han redda ekstraomganger rett før slutt borte mot Grorud. Merkelig hamskifte på Dragsnes i 2 omgang. Fra å utfordre alt for sjelden hittil i år prøvde han plutselig å drible hver gang. Kastet bort en god del utmerkede innleggsmuligheter på dette mot slutten, men alt i alt en god kamp av ham.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2361

          #64
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Du understreker poenget mitt egentlig mer enn du argumenterer mot. Selvfølgelig KAN Enga få 2 ettmålsseiere, og vi få et knepent tap i Molde. Da vil baklengsen kreve at vi vinner med ett ekstra mål i siste. Det kan skje. Jeg skriver at jeg ikke TROR at baklengsmålet blir avgjørende. For det første, kan Enga like gjerne vinne 5-0 over MIF. Eller tape 3-0. Vi kan også gå på en skikkelig karamell i Molde, eller vi kan vinne. I alle de tilfellene har baklengsmålet ingenting å si. Det er bare en helt spesiell kombinasjon av resultater - som ikke er utenkelige, men likevel - som vil medføre at vi står i en situasjon hvor storseier mot Sandefjord er det eneste som gjelder.

          Uansett, mer opptatt av 4 plassen. Den vil mest sannsynlig, men ikke sikkert, kreve minst ett poeng i Molde. RBK har 7 mål bedre målforskjell. De kan mao bare vinne 1 av de siste 3. (To hvis vi vinner begge våre siste)
          Håper selvsagt vi minst tar et poeng mot molde. Det kan hende sesongen deres er over imorgem hvis de ikke får 3p i Bergen. Det mest sannsynlige av alle kombinasjoner er at vi trenger hjelp av KBK.
          Når det gjelder 4.plassen må vi selvsagt slå Sandefjord og hjelper ekstra på med poeng i molde men kan gå med tap men da kan bartene maks ta 4p mot Glimt(h), STB(h) og Godset(h). Antagelig blir STB kampen den som avgjør dette. Tror neppe Godset gidder å "stille" på Lerkendal

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2285

            #65
            VG reporteren klarte for øvrig å finne 2 sjanser til Godset og bare 9 til oss, og syntes at hele LSK laget bortsett fra TLO(9) og Ogbu(7) spilte til 5 eller 6 poeng på børsen. Vet ikke hvorfor de gidder å sende noen i det hele tatt. Robotene holder høyere kvalitet. I det minste klarte han å nyansere det noe ved å gi Godsetspillerne 2 og 3, bortsett fra Hove (4) - men han scora jo. Friday, som jeg faktisk synes gjør i bra jobb i dag - råsterk, men umulig oppgave - han vinner jo de aller fleste duellene med en mann i ryggen, fikk en 2'er på børsen.

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2285

              #66
              Opprinnelig skrevet av kunden

              Håper selvsagt vi minst tar et poeng mot molde. Det kan hende sesongen deres er over imorgem hvis de ikke får 3p i Bergen. Det mest sannsynlige av alle kombinasjoner er at vi trenger hjelp av KBK.
              Når det gjelder 4.plassen må vi selvsagt slå Sandefjord og hjelper ekstra på med poeng i molde men kan gå med tap men da kan bartene maks ta 4p mot Glimt(h), STB(h) og Godset(h). Antagelig blir STB kampen den som avgjør dette. Tror neppe Godset gidder å "stille" på Lerkendal
              RBKs to neste kamper er ren bingo, kan ende med hva som helst. Godset gidder nok, men har ingenting å stille opp med.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4073

                #67
                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Vi kunne peisa på, men gjør det fornuftige og rullerer. Klart vi blir et annet lag uten KK, Mathew, Åsen, TLO og Ogbu
                Bare det at vi kan bytte ut de spillerne og ikke falle totalt sammen er jo fantastisk. We have come a long way, baby! Hadde noen sagt før sesongen at vi skulle kjempe om en mulig plass i Europa, enn si en bronsemedalje, hadde de blitt undelagt tvungen judisiell obsevasjon umiddelbart! Jeg tror også det er fornuftig å gi flest mulig spilletid og erfaring og at dette betaler seg på lengre sikt. Mitt råtips er at både medaljen og europa ryker og at vi blir nr 5 eller 6. Vi har uansett gjort en fantastisk sesong som forhåpentligvis er startskuddet for en ny storhetstid for Sportsklubben! Takk til alle involverte for en flott fotballsesong!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1472

                  #68
                  70 minutter med fotball til å bli glad av..
                  Det er lenge siden en sesong hvor vi har utviklet et slikt lagspill/angrepsfotball

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                    Blir jo fort det når folk heller vil sitte å chatte her inn..
                    Ikke helt uenig, men folk her inne vil jeg tro stort sett har en forklaring på hvorfor de ikke kan. Har ikke lyst til å være han fyren som sitter på nett å klager på dårlig oppmøte men bor på andre siden av landet for øyeblikket dessverre, og fløy ned for å dra på Åråsen sist match så var ikke mulig for min del denne gangen. Litt skuffende tall når vi er i ferd meg å gjøre vår beste sesong på 15 år synes jeg. Men skal huske å gi honnør til de som faktisk møtte opp, hørtes hvert fall ut som det var solid trykk fra de oppmøte. Vil tro det er kulden som holdte mange hjemme og det er ikke en godkjent grunn alene sånn jeg ser det.

                    Kommentar

                    • ChrisK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2013
                      • 336

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Aderyn

                      Ikke helt uenig, men folk her inne vil jeg tro stort sett har en forklaring på hvorfor de ikke kan. Har ikke lyst til å være han fyren som sitter på nett å klager på dårlig oppmøte men bor på andre siden av landet for øyeblikket dessverre, og fløy ned for å dra på Åråsen sist match så var ikke mulig for min del denne gangen. Litt skuffende tall når vi er i ferd meg å gjøre vår beste sesong på 15 år synes jeg. Men skal huske å gi honnør til de som faktisk møtte opp, hørtes hvert fall ut som det var solid trykk fra de oppmøte. Vil tro det er kulden som holdte mange hjemme og det er ikke en godkjent grunn alene sånn jeg ser det.
                      Nå er heller ikke lørdag kl 18:00 for hundrede gang i høst noe optimalt kamptidspunkt.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2361

                        #71
                        Selvom han har tidenes minst farlige målfot er laget et annet med Åsen. Det kan jo være tilfeldig eller komme av motstanden. eller en kombinasjon av disse og andre faktorer, men ingen andre på laget har innleggsfot av hans kvalitet. Synes han sjelden mister ball i en mot en også. I tilegg til å gå foran med entusiasme. Hva er status på skaden han pådro seg i gårsdagens kamp. Og ikke minst står vel styret foran en utfordring mtp å hente han permanent. Klausulen løpoer ut 1.des. Kan vel ikke være feil å signere for 2 år (mulig han avslår en 1-årskontraskt)?

                        Opprinnelig skrevet av ChrisK

                        Nå er heller ikke lørdag kl 18:00 for hundrede gang i høst noe optimalt kamptidspunkt.
                        Mulig. Men hvorfor ikke? Pga gammel tradisjon? Er vel lenge siden alle kampene gikk samtidig kl 18 på en søndag.
                        For egen del sitter del lenger inne å dra ut på en søndag ettermiddag eller kveld enn en lørdag. Og for de som har familie er det vel vanligere å samles på søndager?
                        Uansett er det tv-sendinger som gjør publikumstallet lavere. På de kamper som ikke er store eller hvis været eller litt uggent. Se bare på Glimt. Skulle jo tro en klubb som aldri(?) har vunnet noe tidligere skulle fylle opp stadion hver gang. Nå er det kun i ECL og mot bartene og moldenserne de fyller opp.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3438

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          Slik det også skjedde i en viss kamp for ca 2 år siden ... og det målet kan bli helt avgjørende i den interne kampen mot vif. vi er 3p foran med +7. Rusmisbrukerne +8. Vi har igjen molde(b) og Sandefjord(h). de MIF(h) og KBK(b)
                          Å henge seg opp i en enkelthendelse etter en kamp som dette blir helt feil for meg. Dersom vi havner bak søpla (noe jeg bryr meg mindre om i en sesong hvor vi skulle unngå nedrykk og de skulle kjempe om seriegull) så kan vi heller se tilbake på at vi tok ett fattig poeng over to kamper mot Brann samt tap hjemme mot Tromsø. Evt. at vi burde ledet 5-0 eller 6-0 til pause. Å skulle skylde på Krogstad for et unødvendig frispark som tilfeldigvis ble mål imot blir helt feil for meg. Da kan man heller skylde på Åsens manglende avslutteregenskaper. Uansett bør man nyte en 4-1 seier, og ikke henge seg opp i detaljer rundt en hypotetisk interntabell.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1472

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av ChrisK

                            Nå er heller ikke lørdag kl 18:00 for hundrede gang i høst noe optimalt kamptidspunkt.
                            Jeg vet om flere som hadde kommet på søndager, enn på lørdager. Klubben bør enten få kompensasjon for lørdagskamper, og/eller i det minste ktwve en viss fordeling lagene i mellom. Denne høsten har vært horribel, ..SÅNN sett!

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2361

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av MortenA

                              Å henge seg opp i en enkelthendelse etter en kamp som dette blir helt feil for meg. Dersom vi havner bak søpla (noe jeg bryr meg mindre om i en sesong hvor vi skulle unngå nedrykk og de skulle kjempe om seriegull) så kan vi heller se tilbake på at vi tok ett fattig poeng over to kamper mot Brann samt tap hjemme mot Tromsø. Evt. at vi burde ledet 5-0 eller 6-0 til pause. Å skulle skylde på Krogstad for et unødvendig frispark som tilfeldigvis ble mål imot blir helt feil for meg. Da kan man heller skylde på Åsens manglende avslutteregenskaper. Uansett bør man nyte en 4-1 seier, og ikke henge seg opp i detaljer rundt en hypotetisk interntabell.
                              I ytterste konsekvens er det du sier at det som skjer i nåtid ikke har noe å si fordi det trumfes av summen av hendelser i fortid. Fotballresultater er ferskvare. Får ikke gjort noe med spilt melk.
                              Eksempelvis hadde en spiller helt unødvendig laget straffe mot Sandefjord i siste runde som hadde ført til at resultatet endte 1-1 og at vi dermed gikk glipp av 3.plassen (KBK leder as we speak), så skulle man ikke gitt skylden til den som forårsaket straffesparket. Fordi vi burde slått enga hjemme og TIL og Bran likeså?
                              Det var for å påpeke et forbedringspotensiale i spillet til Fredrik. I toppidrett er det små marginer og mot slutten av sesongen kan de bli meget utslagsgivende.
                              Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2285

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av kunden

                                I ytterste konsekvens er det du sier at det som skjer i nåtid ikke har noe å si fordi det trumfes av summen av hendelser i fortid. Fotballresultater er ferskvare. Får ikke gjort noe med spilt melk.
                                Eksempelvis hadde en spiller helt unødvendig laget straffe mot Sandefjord i siste runde som hadde ført til at resultatet endte 1-1 og at vi dermed gikk glipp av 3.plassen (KBK leder as we speak), så skulle man ikke gitt skylden til den som forårsaket straffesparket. Fordi vi burde slått enga hjemme og TIL og Bran likeså?
                                Det var for å påpeke et forbedringspotensiale i spillet til Fredrik. I toppidrett er det små marginer og mot slutten av sesongen kan de bli meget utslagsgivende.
                                Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.
                                Ikke noe feil i å påpeke forbedringspotensiale. Heller ikke noe feil i å påpeke enkeltepisoder, spesielt når en spiller er en gjenganger. Feilen ligger i å koble en enkeltepisode til utfallet av en sesong som består av tusenvis av enkeltepisoder. Åsen burde alene ha scoret mange nok mål til at vi burde hatt en målforskjell Enga ikke kunne tatt igjen. Er det da hans skyld hvis vi ender bak Enga etter 30 serieomganger? Dette er i hvert fall noe som har gjentatt seg minst like mange ganger som at Krogstad har laget frispark som har endt i baklengs. To konkrete forbedringsområder for to enkeltspillere - kun eksempler. Jeg vil hevde at det mest avgjørende for om vi havner bak Enga er Knudsens miss, men Enga kan også peke på en del misbrukte sjanser på Futility. Til slutt handler det om summen av det man leverer over en sesong. Innenfor denne er det en serie av tilfeldigheter, ferdigheter og mangler på det samme som skaper disse enkeltsituasjonene.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av kunden

                                  I ytterste konsekvens er det du sier at det som skjer i nåtid ikke har noe å si fordi det trumfes av summen av hendelser i fortid. Fotballresultater er ferskvare. Får ikke gjort noe med spilt melk.
                                  Eksempelvis hadde en spiller helt unødvendig laget straffe mot Sandefjord i siste runde som hadde ført til at resultatet endte 1-1 og at vi dermed gikk glipp av 3.plassen (KBK leder as we speak), så skulle man ikke gitt skylden til den som forårsaket straffesparket. Fordi vi burde slått enga hjemme og TIL og Bran likeså?
                                  Det var for å påpeke et forbedringspotensiale i spillet til Fredrik. I toppidrett er det små marginer og mot slutten av sesongen kan de bli meget utslagsgivende.
                                  Mathew har for eksempel forbedret den delen av spillet. Ifjor og tidligere sesonger lagde han de obligatoriske frispark til motstander på 20-25m fra mål. I år kanskje en gang jeg kan huske.
                                  Nei, jeg sier at en tabell viser resultatet over en hel sesong, og at det for meg blir feil å henge ut en spiller for å ha laget et frispark i en 4-1 seier. Som jeg påpekte bommet Åsen på to opplagte målsjanser, og kan jo for ordens skyld peke på de tre avslutningene Lehne hadde i treverket. Eller man kan skylde på Bakke som valgte Craninx i de første to kampene. Som sagt irriterer jeg meg mer over de tapte poengene mot Brann og Tromsø enn over et frispark Krogstad laget, men det er ulovlig å være uenig.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2285

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    men det er ulovlig å være uenig.
                                    Det som kalles en Freudian slip?

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3438

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Det som kalles en Freudian slip?
                                      Heller manglende rettskrivingsevner, men resultatet ble jo unektelig upåklagelig.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Heller manglende rettskrivingsevner, men resultatet ble jo unektelig upåklagelig.
                                        Utrolig og ubetalelig ukonsentrert og ubetenksomt.

                                        Kommentar

                                        Working...