Kamptråd: LSK - Sandefjord; 12.12.21kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    Kamptråd: LSK - Sandefjord; 12.12.21kl. 17.00

    Årets siste serierunde og for en sjelden gang er det ikke noe dramatikk involvert. Sandefjord har ingenting å spille for mens vi kan ta fjerdeplassen. Kampen mot Molde utløste et skred av karantener, så Bakke får noen utfordringer med å komponere en startellever. Per nå mener jeg følgende er mest naturlig startellever:

    Mads
    Slørdahl - Ranger - Petterson
    Knudsen - Matthew - Kairinen - Dragsnes
    DG - TLO - Åsen

    At laget er svekket, spesielt med Ogbus fravær er det liten tvil om, men vi bør likevel være konkurransedyktige. Jeg tror Ranger med sin fart passer best til ryddejobben bak/mellom Slørdahl og Petterson. Knudsen bør ha best forutsetninger for å takle vingbackrollen, og med DG foran seg får høyresiden den defensive hjelpen til å dekke opp.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2937

    #2
    Det vil være risikabelt å sette inn Ranger som sentral midtstopper, med tanke på hvor lite kamptrening og fremdeles rutine han har. Jeg tror Petterson hadde passet best i midten med sin rutine, og Philip og Lars på hver side.
    Last edited by Kroktåa; 06.12.2021, 14:16.

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #3
      Tror vi får se dette laget:

      MHC
      Ranger - Slørdahl - Petterson
      DG - Matthew - Kairinen - Dragsnes
      Knudsen - TLO - Åsen

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        #4
        Eventuelt om det kjøres enda hardere offensivt ;

        MHC
        Knudsen - Slørdahl - Petterson
        Ranger - Matthew - Kairinen - Dragsnes
        Svendsen - TLO - Åsen

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3373

          #5
          Forventer å se Svendsen fra start her.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3201

            #6
            Dette er kampen hvor vi ikke har noe som helst å tape. Ja, vi har tunge forfall i forsvar, men det velger jeg å ikke bekymre meg for. Her bør det handle om angrep for alle penga, gi fullstendig F i hvor mange vi slipper inn, så lenge vi putter (minst) ett mer.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2361

              #7
              Målet må være å få TLO til å ta rekorden til Ivers på 30 mål (selvom det var på 18 kamper). Om TLO ikke putter 5 så ihvertfall slå Ohi. Men 5 TLO kasser bør være målet.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2361

                #8
                Blir åpenbart:
                Dragsnes - Philip - Tom
                Ranger - KK - Mathew - Knudsen
                Svendsen - TLO - Åsen

                Orakelet har talt!

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1385

                  #9
                  Slørdahl - Pettersson - SKM
                  Ranger - Kairinen - Mathew - Dragsnes
                  Knudsen - TLO - Åsen

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3438

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Det vil være risikabelt å sette inn Ranger som sentral midtstopper, med tanke på hvor lite kamptrening og fremdeles rutine han har. Jeg tror Petterson hadde passet best i midten med sin rutine, og Philip og Lars på hver side.
                    Liker tanken med rutine, men tror farta til Ranger blir viktigere. Flytter vi Petterson inn sentralt, så bør vi sette Dragsnes eller SKM på venstre stopper. Slørdahl har også fart til å dekke sentralt, men tror han kommer mer til sin rett på høyre stopper.

                    Har ikke vurdert SKM siden han ikke har spilt i år, men det kunne vært en fin gest for en spiller som mye sannsynlig avslutter sin karriere på Åråsen.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 503

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Har ikke vurdert SKM siden han ikke har spilt i år, men det kunne vært en fin gest for en spiller som mye sannsynlig avslutter sin karriere på Åråsen.
                      Det er snakk om nesten 2 mill i forskjell på en 4 og 7 plass i premiepenger. Med all respekt så kan vi ikke gi gester i en slik kamp. SKM har ikke spilt noe ES selvom om han har vært spilleklar i flere måneder. Vi må stille det beste laget vi kan.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1385

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        Det er snakk om nesten 2 mill i forskjell på en 4 og 7 plass i premiepenger. Med all respekt så kan vi ikke gi gester i en slik kamp. SKM har ikke spilt noe ES selvom om han har vært spilleklar i flere måneder. Vi må stille det beste laget vi kan.
                        Jeg er også usikker på nivået til Simen, men han har spilt litt på andrelaget og har stort sett vært med i kamptroppene, det tyder på at han blir vurdert som god nok. Mer usikkert er det om han holder en hel kamp..

                        7. plass er det ellers bare en teoretisk mulighet for, det er 13 mål i vår favør der.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 503

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                          Jeg er også usikker på nivået til Simen, men han har spilt litt på andrelaget og har stort sett vært med i kamptroppene, det tyder på at han blir vurdert som god nok. Mer usikkert er det om han holder en hel kamp..

                          7. plass er det ellers bare en teoretisk mulighet for, det er 13 mål i vår favør der.
                          Sant det. Men i de reele alternativene så er den forskjell på ca 1,5 mill. De pengene må vi ha.
                          Jeg tror ikke nødvendigvis det er ensbetydende at han er god nok bare fordi at han er med. Handler også om å fylle opp benken og mot andre alternativer er han kanskje bedre.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1820

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                            Jeg er også usikker på nivået til Simen, men han har spilt litt på andrelaget og har stort sett vært med i kamptroppene, det tyder på at han blir vurdert som god nok. Mer usikkert er det om han holder en hel kamp..

                            7. plass er det ellers bare en teoretisk mulighet for, det er 13 mål i vår favør der.
                            Det er vel umulig med 7. plass ettersom Vålerenga og Kristiansund møtes.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3438

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Fugggel

                              Det er snakk om nesten 2 mill i forskjell på en 4 og 7 plass i premiepenger. Med all respekt så kan vi ikke gi gester i en slik kamp. SKM har ikke spilt noe ES selvom om han har vært spilleklar i flere måneder. Vi må stille det beste laget vi kan.
                              Enig i at det beste laget bør starte. Slik situasjonen er med karantener så gjelder det å se helheten i laget. Jeg mener fortsatt at Slørdahl - Ranger - Petterson er den beste, evt. Ranger - Slørdahl - Petterson. Petterson i midten tror jeg vil by på tempoproblemer, samt at jeg ønsker en venstrebeint spiller på venstre stopper. Siden Edh er ute mener jeg Dragsnes bør spille vingback. Simen kan spille der og, men jeg er usikker på om formen er der for å holde 60-90 min. At jeg nevnte Simen som et alternativ var fordi jeg hadde glemt han inntil Sailor Man lanserte han i sin lagoppstilling. Dersom Bakke vurderer han som jevnbyrdig med alternativene, så mener jeg fortsatt at han bør få en avskjedskap, men naturligvis ikke dersom laget blir vesentlig svekket. Det tror jeg heller ikke at det blir. Simen er rutinert, så jeg tror han klarer seg bra mot Sandfjord tiltross for manglende matching. Skulle vi spilt mot Glimt hadde jeg naturlig nok vært mer skeptisk.

                              At jeg spekulerer i å spille Simen er at jeg ikke vil ha en høyrebeint spiller på venstre stopper. Motstandere har påpekt at de la taktikken opp med høyt press på Slørdahl når han spilte på venstresiden fordi det var lettere å skape problemer for han. Vi har flere spillere som kan bekle høyresiden, både vingback og ving.

                              Dersom Ranger flyttes ned, ser jeg DG eller Knudsen som de mest opplagte alternativene. Sannsynligvis starter begge to. Jeg ble skuffet over innhoppet til Svendsen på søndag. At han ikke gadd å presse Hestad på utlikningen etter å ha vært på banen i bare tre minutter taler sterkt til hans disfavør.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Danziggy
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Dec 2021
                                • 1

                                #16
                                Er ikke dette den kampen man bør vurdere en firer bak?

                                Ranger-Slørdahl-Petty-Dragsnes

                                Blir uansett så store endringer i startoppstillingen at man bør kjøre litt på det sikre bakover, ingen som kan erstatte Ogbu-rollen i stallen nå uansett.

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2361

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Det er snakk om nesten 2 mill i forskjell på en 4 og 7 plass i premiepenger. Med all respekt så kan vi ikke gi gester i en slik kamp. SKM har ikke spilt noe ES selvom om han har vært spilleklar i flere måneder. Vi må stille det beste laget vi kan.
                                  Enig. Men 7.plass blir det ikke. Vi har 13 mål bedre enn KBK. Og vi har putta 8 kasser fler enn dem hvis det trumfer målforskjell (er fader ikke sikker lenger. Hver turnering lager sine egne målregler)

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1422

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av kunden

                                    Enig. Men 7.plass blir det ikke. Vi har 13 mål bedre enn KBK. Og vi har putta 8 kasser fler enn dem hvis det trumfer målforskjell (er fader ikke sikker lenger. Hver turnering lager sine egne målregler)
                                    Ikke nok med det - vif og KBK møter hverandre i siste runde, så det er ikke mulig å komme lenger ned enn 6. plass.

                                    Rosenborg slår Godset på hjemmebane, så 4. plassen er det bare å glemme. Vi ender fort på 6. plass, bak vif, dersom vi ikke vinner vår egen kamp.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Blir åpenbart:
                                      Dragsnes - Philip - Tom
                                      Ranger - KK - Mathew - Knudsen
                                      Svendsen - TLO - Åsen

                                      Orakelet har talt!
                                      Jeg tror du har rett i hvem som starter, med mindre DG blir klar.

                                      Er mer usikker på hvem som starter hvor. Tror mer på

                                      Ranger - Philip - Tom - Dragsnes - Knudsen

                                      eller

                                      Ranger - Philip - Knudsen - Tom - Dragsnes

                                      Kommentar

                                      • bema0806
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2011
                                        • 521

                                        #20
                                        Vil de nye tiltakene få konsekvenser for siste seriekamp?

                                        Kommentar

                                        Working...