Kamptråd: LSK - Sandefjord; 12.12.21kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2285

    #61
    Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

    Er han det da? Er det ikke han som vinner ballen? Komme ikke inn med spesielt høy fart og viser ikke knotter. For meg ser det ut som en ren, safe takling. Sjokkert over at det i det hele tatt ble frispark.
    Han er ikke for seint inn. Han vinner ballen. Problemet hans er at han takler i stor fart og med det ene beinet relativt høyt. Det at du treffer ballen først er ikke nok til å frie i alle situasjoner. Kortet er hardt idømt, men ikke åpenbart feil.

    Jeg har mer problemer med hvor inkonsekvent dommeren opptrer i to relativt like situasjoner på hver side av banen.
    1. Ranger inn med god fart, treffer ballen, sklir deretter inn i motspiller. Utfall: Frispark mot Ranger + gult kort.
    2. Sandefjord forsvarsspiller inn med god fart, treffer ballen, sklir deretter inn i Ranger. Utfall: Frispark mot Ranger

    Synes det var en merkelig ujevn linje fra dommeren i dag. I flg VG var det 6-1 i frispark i SF favør etter første omgang. Tidlig i 2. var det oppe i 10-2. Det matcher kampbildet dårlig. Det jevnet seg ut siste halvtimen, hvor jeg nesten syntes vi fikk i overkant godt betalt. Hver og en av vurderingene kunne forsvares, men summen av avgjørelser og konsistensen på dem var mildt sagt pussig.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 909

      #62
      Dommeren hadde ingen god kamp. Den situasjonen hvor Matthew fyrer seg opp etter å ha blitt taklet bakfra ved sidelinja er også en situasjon som kunne vært unngått ved å blåse tidligere, før den siste takling som Matthew blir forbanna over.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5099

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Jeg har mer problemer med hvor inkonsekvent dommeren opptrer i to relativt like situasjoner på hver side av banen.
        1. Ranger inn med god fart, treffer ballen, sklir deretter inn i motspiller. Utfall: Frispark mot Ranger + gult kort.
        2. Sandefjord forsvarsspiller inn med god fart, treffer ballen, sklir deretter inn i Ranger. Utfall: Frispark mot Ranger
        3. Ranger blir tatt i andre omgang, høyt i banen på høyresiden. SF-spiller takler igjennom Ranger, og det blir dømt innkast til Sandefjord. (!)

        Kommentar

        Working...