Fuglas vei til Europa

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjøttkaka
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2012
    • 339

Opprinnelig skrevet av Neiden
    UEFA vil ikke ha fyrverkeri på tribuene. Og de vil ikke ha kasting. Dette handler om rennome og sikkerhet. Sanksjoner er det virkemiddelet de har. Sikkherhetskontrollen i Finland var så god den kunne være, men folk fikk alikevel med seg fyrverkeri inn.

Bøtesatsene øker naturligvis når sanksjonen ikke virker. Se på mobilbruk i bilen. Øker nå for 4. gang fra den ble innført. 2500,- fungerte ikke. 5000,- fungerte heller ikke. Men skadene gikk opp, og dødsfallene gikk opp. Da økes bøtesatsen videre til 7500,- for en (filleforseelse?) av en straff.
    Mobilbruk i bil er absolutt ingen filleforseelse, og kan lede til dødsfall. 7500,- er en helt rimelig bot for den forseelsen. Men hadde det vært fengsel tre uker og bot på 250000,- så hadde jeg syns det var urimelig.

Jeg klarer egentlig ikke å forstå at noen syns denne straffen er rimelig for det som skjedde i Seinajoki.

Kommentar

• Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 666

Klubben betaler vel aldri pyrobøtene sjøl, der har blitt poengtert hver gang vi får blussebøter.
      Men jeg blir ikke helt klok på hverken sanksjoner eller grunnlag, at lsk ikke får selge billetter er ikke ensbetydende med at de som allerede har ordna billett ikke lenger får komme på stadion.
      Tv2 påstår vi løp ned på indre bane for å sloss med vakter, var ikke i Finland sjøl men har ikke hørt noe snakk om det før, satser på at det er pga forvirra sommervikarer på jobb nå..?
      Uefa straffer LSK for supporterbråk i Europa med stor bot. Lillestrøms styreleder reagerer kraftig på egne supporteres oppførsel.

Kommentar

• Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 523

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
        Klubben betaler vel aldri pyrobøtene sjøl, der har blitt poengtert hver gang vi får blussebøter.
        Men jeg blir ikke helt klok på hverken sanksjoner eller grunnlag, at lsk ikke får selge billetter er ikke ensbetydende med at de som allerede har ordna billett ikke lenger får komme på stadion.
        Tv2 påstår vi løp ned på indre bane for å sloss med vakter, var ikke i Finland sjøl men har ikke hørt noe snakk om det før, satser på at det er pga forvirra sommervikarer på jobb nå..?
        https://www.tv2.no/sport/14987772/
        Nå er jo dette referat direkte fra Kokkim, så verken han eller journalistene er trolig sommervikarer.

Forøvrig tviler jeg på at han som man kunne se på tv-sending henge og dingle over gjerdet var på vei til kiosken

Kommentar

• Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 666

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Nå er jo dette referat direkte fra Kokkim, så verken han eller journalistene er trolig sommervikarer.
          Var du tilstede da intervjuet ble gjort? Hvordan kan du være så sikker på at Kokkim har sagt ting akkurat sånn som det er skrevet?
          Alle som noensinne har gitt en kommentar til en avis vet jo at de dikter opp 3 av 4 setninger. Med sitatstrek og full pakke.
          "– Det er helt uakseptabelt å kaste ting på indre bane og at supporterne i vår klubb ikke holder seg på tribunen og går ned på indre bane. Det er helt uakseptabelt å slåss med vakter og andre."

Det står jo ikke at slossinga fant sted på indre bane, men når det nevnes i samme åndedrag som banestorming er det jo liten tvil hva inntrykk folk flest sitter igjen med etter å ha lest artikkelen.

Kommentar

• brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 896

Det står jo ikke at slossinga fant sted på indre bane, men når det nevnes i samme åndedrag som banestorming er det jo liten tvil hva inntrykk folk flest sitter igjen med etter å ha lest artikkelen.
            Ligger video av det som mest sannsynlig er grunnen til utestengelse her

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2983

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

Ligger video av det som mest sannsynlig er grunnen til utestengelse her

https://twitter.com/TivBru/status/15...xT06Kw3_A&s=19
              Utrolig triste bilder. Identifiser idiotene, og utesteng dem fra alle reiser og fra Åråsen til evig tid.

Det hjelper ikke å stå og synge og støtte laget i 80 minutter når de også bruker 10 minutter på å lage kvalm og pisse på klubben og medsupportere på denne måten. Det er scener som dette som får meg til å holde meg vekk fra både borteoppgjør med medsupportere og vurdere å ta de neste kampene på Åråsen fra sofaen.

Faens troglodytter!

Kommentar

• Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 523

Var du tilstede da intervjuet ble gjort? Hvordan kan du være så sikker på at Kokkim har sagt ting akkurat sånn som det er skrevet?
                Alle som noensinne har gitt en kommentar til en avis vet jo at de dikter opp 3 av 4 setninger. Med sitatstrek og full pakke.
                "– Det er helt uakseptabelt å kaste ting på indre bane og at supporterne i vår klubb ikke holder seg på tribunen og går ned på indre bane. Det er helt uakseptabelt å slåss med vakter og andre."

kanskje du klarer deg med videoen som nå er lagt ut?

Kommentar

• Zindrinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2019
                  • 666

Opprinnelig skrevet av Dumbo

kanskje du klarer deg med videoen som nå er lagt ut?
                  Den gir ikke full klarhet for meg om hva kokkim sa eller ikke sa til tv2 nei, dessverre. Mulig vi prata litt forbi hverandre, men godt å se vi ikke storma banen for å sloss med vakter slik tv2 sin artikkel kunne antyde.
                  men samtidig, ja, dette er bilder av en situasjon jeg ikke ante noe om før idag, men det er vel ikke godt for fansen å se hva som skjer under/bak tribuna de står ved heller mtp referat fra kampen.

Noen som vet hva de egentlig driver med på videon? Gidder ikke se ferdig kampen så de bestemmer seg for å angripe et gjerde, eller er det folk bak gjerdet de skal ta? Har sett videon av han som prøves å dra opp igjen på tribuna fra gresset bak målet men ikke videon du linker her før nå.

Kommentar

• Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1651

Den gir ikke full klarhet for meg om hva kokkim sa eller ikke sa til tv2 nei, dessverre. Mulig vi prata litt forbi hverandre, men godt å se vi ikke storma banen for å sloss med vakter slik tv2 sin artikkel kunne antyde.
                    men samtidig, ja, dette er bilder av en situasjon jeg ikke ante noe om før idag, men det er vel ikke godt for fansen å se hva som skjer under/bak tribuna de står ved heller mtp referat fra kampe.
                    Kokkim er forøvrig referert på samme måte i RB som hos TV2.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 498

Svært skuffende at vi har slike idioter blant oss. Stusser over at episoden meg bekjent ikke er blitt kommentert noe sted før i dag.

Kommentar

• brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 896

men samtidig, ja, dette er bilder av en situasjon jeg ikke ante noe om før idag, men det er vel ikke godt for fansen å se hva som skjer under/bak tribuna de står ved heller mtp referat fra kampen.

Noen som vet hva de egentlig driver med på videon? Gidder ikke se ferdig kampen så de bestemmer seg for å angripe et gjerde, eller er det folk bak gjerdet de skal ta? Har sett videon av han som prøves å dra opp igjen på tribuna fra gresset bak målet men ikke videon du linker her før nå.
                        Såvidt jeg forstår så skal de vel "redde" han som ramla ned fra vaktene etter at de førte han ut. Føler med han som falt, for det var visst kun et uhell, men de som gjør utfall mot vaktene bør, og vil bli sanksjonert av klubben.

Kommentar

• Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 339

Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                          Svært skuffende at vi har slike idioter blant oss. Stusser over at episoden meg bekjent ikke er blitt kommentert noe sted før i dag.
                          Det har vel ikke vært noe fokus på den før i dag. Den ble vel sågar vist på TV live uten at jeg reagerte da, men da så jeg selvsagt ikke utfallene mot vaktene. Det har jo i ettertid blitt diskutert at det ble kastet plastglass ved skåringa, og at et bluss visstnok datt ned på indre bane. Dette vet man at UEFA er strenge på.

Men akkurat det bråket var ikke verre enn at hverken SJK som arrangør eller lokalt politi så vidt jeg vet så noe poeng ved å dvele ved det i ettertid. Ingen har vel egentlig snakket om det?

Idiotisk oppførsel som bør få konsekvenser for de involverte, men selvsagt ikke noe som er så ille at vi skal utsettes for kollektiv avstraffelse ut av det blå en uke før kamp når et par hundre allerede har svidd av noen tusen på tur.

Kommentar

• cetor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2011
                            • 269

Hva har skjedd med billettsalget til kampen i morgen? Bestilte to biletter på langsiden i går, og da var det mer eller mindre utsolgt midt på begge langsidene. Nå er det kommet mange ledige plasser langs begge langsidene.

Kommentar

• brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 896

Opprinnelig skrevet av cetor
                              Hva har skjedd med billettsalget til kampen i morgen? Bestilte to biletter på langsiden i går, og da var det mer eller mindre utsolgt midt på begge langsidene. Nå er det kommet mange ledige plasser langs begge langsidene.
                              Sesongkortholdere som ikke har kjøpt plassen sin. Jeg fikk ikke kjøpt min med lenken jeg fikk tilsendt, for systemet slo seg vrang når jeg prøvde å betale med vipps. Fikk derimot kjøpt den i dag i åpent salg

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4429

Billettbørsen

Slik var status for billettsalget til de kommende hjemmekampene på Åråsen på 3. august:

(økning fra 2. august i parentes)

4. aug.: LSK-Royal Antwerp (E-cup) 2.913 (+ 622)

Fra rb.no
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Dotse
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • May 2022
                                  • 9

2.30 i odds for Antwerp-sier på Norsk Tipping. Det høres mye ut

Kommentar

• Hexaphim
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 2847

Vises kampen på RB også? Det står at de har direktesending, men det er kanskje bare "radio"?

Kommentar

• mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 850

Opprinnelig skrevet av Hexaphim

Vises kampen på RB også? Det står at de har direktesending, men det er kanskje bare "radio"?
                                      Kun lyd hos RB, på samme måte som ved bortekampen i Finland.
                                      Morten

Kommentar

• Kenneth_81
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Jul 2022
                                        • 22

Opprinnelig skrevet av Dotse
                                        2.30 i odds for Antwerp-sier på Norsk Tipping. Det høres mye ut
                                        Her er det bare å laste inn penger på borteseier så får man en god dag uansett hva som skjer . Vanskelig å vite seff, men synes det er rart at vi er favoritter her.

2,70 er det på Antwerpen seier nå.
                                        Last edited by Kenneth_81; 04.08.2022, 15:38.

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4429

Ser ut til at bettinga på bortelaget betaler seg! Huff, for en start!
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...