Fuglas vei til Europa

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lsk_rob
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2016
    • 141

Synes vi henger ok med etter at "åpningssjokket" har gitt seg, vi klarer å spille oss tilbake i kampen og klarer å være med. Men den store forskjellen når man møtøer bedre lag fra bedre ligaer er at man blir knallhardt straffet ved slurvefeil. Uansett god erfaring å ta med seg, og vi kan reise til Belgia neste uke med ingenting å tape. Dette hadde helt klart vært en kamp for Akor, med de rommene som motstander gav. Jeg er helt sikker på at laget har lært masse av denne kampen, og det vil komme godt med i fortsettelsen.

Kommentar

• Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2204

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
      Jævla irriterende inngang til kampen med å legge oss så lavt, vi virka skikkelig stressa med ball og bomma på de enkleste pasninger og mottak. Vi viser igjen evne til å gjøre motstander dårlig når vi plager dem litt, men vi får jo det samma skikkelig i fleisen her, i 1omg leste de alle pasningene våre og hogg til, kan egentlig forstå litt hvorfor det blei så dårlig. Pettersson hadde jo masser av rom å føre ball i, men slo pasninger istedet som blei snappa altfor enkelt.

Vi hadde jo ikkeno å tape, regner med laget er like skuffa som oss når antwerp også hadde en treig kamp. Men når vi først er bra, som i slutten av 2 omg, da er vi virkelig bra og! Håper vi bruker detta som læring og gir mer av oss sjøl og det vi er gode på når medaljeutfordrerne kommer til åråsen i høst.
      Veldig enig .
      Men regner med at du mente vi var gode på slutten av 1 omg vel ?
      Syntes også det så ut som vi startet bra i 2 omg .
      Så kom ett dritt mål imot.

Men lever greit med dette. Som flere her skriver , i alle fall en god læring . Samt i våre beste stunder , så holder vi ett høyt nivå. Gjelder bare å holde dette nivået over lengre tid da .

Kommentar

• Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 789

Plages fortsatt litt av kampen igår og muligheten man gir fra seg. Irriterende at de samme problemene som man egentlig har sett hele året og da kanskje spesielt mot 08 og de siste kampene uten Åsen i full sving, med at man ikke greier å utnytte gode situasjoner til å komme til en god mulighet. Veldig mange ganger hvor man med presisjon eller et godt valg også i går skal greie å skape mer på et lag som ga oss den muligheten. Ser Dragsnes fått mye skryt, men føler det i det siste aldri blir noe av de gode løpene hans og at det enten ender med et svakt innlegg eller et dårlig valg (drar seg inn å "skyter" osv) Det samme på motsatt side også med Ibra og Edh. Svak innleggskvalitet jevnt over. Også mangler man den evnen man spesielt hadde i fjor til å opprettholde press og jeg mener mye av det kommer av at man holder fast på å kjøre to innoverkanter når Åsen er ute. Der vi hadde to utoverkanter ifjor, som kunne komme rundt å få den ballen inn foran mål, så er det nå å vende innover å stoppe og angrepet helt. Ser den ene gangen Ibra kommer over på venstre og får overlappe Dragsnes som man har sett Åsen gjøre i to år nå så blir det farligere med en gang. Og da spesielt i en kamp hvor man sliter såpass mye så er det litt rart at man ikke bare får den ballen ut på sidene og forer Holmbert.

Kommentar

• MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3593

Synes likevel det er en del positivt å ta med videre:
          - Vi var mer balansert i angrepene våre og alt ble ikke presset frem på venstresiden
          - Edh var mer med fremover enn han har vært på en stund
          - frykten for at Mathew skulle bli fraløpt sentralt var ubegrunnet
          - nivået opp til Antwerpt var mindre enn fryktet på forhånd.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2388

Opprinnelig skrevet av Pad
            Plages fortsatt litt av kampen igår og muligheten man gir fra seg. Irriterende at de samme problemene som man egentlig har sett hele året og da kanskje spesielt mot 08 og de siste kampene uten Åsen i full sving, med at man ikke greier å utnytte gode situasjoner til å komme til en god mulighet. Veldig mange ganger hvor man med presisjon eller et godt valg også i går skal greie å skape mer på et lag som ga oss den muligheten. Ser Dragsnes fått mye skryt, men føler det i det siste aldri blir noe av de gode løpene hans og at det enten ender med et svakt innlegg eller et dårlig valg (drar seg inn å "skyter" osv) Det samme på motsatt side også med Ibra og Edh. Svak innleggskvalitet jevnt over. Også mangler man den evnen man spesielt hadde i fjor til å opprettholde press og jeg mener mye av det kommer av at man holder fast på å kjøre to innoverkanter når Åsen er ute. Der vi hadde to utoverkanter ifjor, som kunne komme rundt å få den ballen inn foran mål, så er det nå å vende innover å stoppe og angrepet helt. Ser den ene gangen Ibra kommer over på venstre og får overlappe Dragsnes som man har sett Åsen gjøre i to år nå så blir det farligere med en gang. Og da spesielt i en kamp hvor man sliter såpass mye så er det litt rart at man ikke bare får den ballen ut på sidene og forer Holmbert.
            Jeg har et hat/elsk forhold til Dragsnes. Jeg synes alt for ofte at han lider av "Rafn-syndromet", hvor han stopper opp og vender hjem, i stedet for å fortsette og ikke minst lar være å slå innlegg i åpenbare muligheter. Da blir jeg kjempefrustrert og ønsker ham til h*****. Han står nok øverst på lista over folk jeg banner over i løpet av en kamp. Når det er sagt, han sto bak mesteparten av våre offensive muligheter, og spilte en av sine beste kamper i år (etter min mening). Når han kommer i godt driv inn i 16 meter får han innimellom litt skylapper, men det er han ikke alene om. Enig i at dynamikken med Knudsen er litt annerledes enn med Åsen og Ibra.

Litt pussig å klage over innleggskvaliteten og samtidig ønske mer av det, men jeg forstår hva du mener. Med Holmbert i midten burde vi ha 30 innlegg i hver kamp. Hvis 15 av dem ender med innkast eller bak mål, har vi likevel skapt 10 målsjanser.

Kommentar

• Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 789

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Litt pussig å klage over innleggskvaliteten og samtidig ønske mer av det, men jeg forstår hva du mener. Med Holmbert i midten burde vi ha 30 innlegg i hver kamp. Hvis 15 av dem ender med innkast eller bak mål, har vi likevel skapt 10 målsjanser.
              Problemet når er jo at det kun blir Edh og Dragsnes som slår innlegg, men om man hadde hatt Ibrahimaj på siden med Dragsnes så får man med engang en bedre innleggsfot og også mer rom til Dragsnes som gjør at han får med tid til å faktisk treffe. Er jo Åsen/Dragsnes som er vårt sterkeste våpen offensivt når de får det til å flytte med å overlappe hverandre, men nå så har man Dragsnes på linja og Knudsen 30m inn i banen som gjør at enten så blir det å trille ball tilbake/innover eller så må Dragsnes prøve på egenhånd, noe som ikke lykkes så ofte i ren 1v1 duell.

Kommentar

• Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4704

Nå som veien videre i Cupen er lagt ut, så tar jeg opp denne tråden på ny.

Dersom vi slår Sogndal venter vinneren av Start - Tromsø i kvartfinale. Denne kampen blir på bortebane.

Dersom vi vinner kvartfinalen møter vi sannsynligvis enten RBK eller Glimt. Vi har hjemmebanefordel i semifinalen med mindre Ranheim skulle finne på å først slå ut Glimt og deretter Rosenborg. Da gjør divisjonsforskjellen seg tellende, og Ranheim får hjemmebane. Siste mulige motstander i semifinalen er Viking, som møter Rosenborg i fjerde runde.

Molde har hatt sedvanlig griseflaks og trukket ræl hele veien fram til finalen. Odd er nok tøffeste motstander der. Blir fort Molde i en eventuell finale.

For Europaeventyret 2023 er det jo gunstig at Molde sannsynligvis tar seg til finale. Det er og gunstig at det kun er Glimt og RBK som møtes av topp 4 lagene før semifinalen. Jeg vil si sjansene er gode for at 3/4 lag i semifinalen vil gi oss Europa også i 2023.

For vår egen del kan vi ikke klage på veien fram til semifinalen. Start skal vi slå, ferdig snakka. TIL har, innen vi møter dem, sannsynligvis også mista Mikkelsen. Da er altså Kitolano, Kamanzi og Mikkelsen alle borte. Disse tre sto for halvparten av målene til Tromsø i fjor. Neste på lista er Sakarias Opsahl med 3 mål. Kan jo skje mye på overgangsfronten innen vi eventuelt møtes, men det vil ikke være feil å hevde at vi sannsynligvis vil møte et betydelig svekket Tromsø. Går ellers fint at kvarten går på bortebane. Da får Åråsen-gresset være i fred minst fram til semifinalen.

Jeg gjetter det blir stopp i semifinalen også i år. RBK eller Glimt blir for tøft, noe som er synd. Jeg tror nemlig vi ville tatt Molde i en eventuell finale. Og cupvinnerplassen i Europa er mer gunstig enn om vi kommer inn gjennom 4. plassen.

Men prospektene for Europa 2023 har såvisst ikke blitt svekket – og deilig er det!

Lenke til oppsettet: https://www.fotball.no/turneringer/n...g-semifinaler/
                Last edited by Kanarivogel89; 19.01.2023, 14:38.

Kommentar

• Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2204

Mye hvis og dersom sånn dette er satt opp.
                  Men tror fort Brann kan bli Moldes tøffeste mostander på vei til finalen ? Samme hva så har hele cupen bare blitt en stor farse. Nå har dem også greid å drepe en av de få litt spennende øyeblikk som var igjen , med direkte trekning etter rundens siste kamp.
                  Fra en side som supporter føler jeg nå at jeg nesten driter i hele cupen , men på en annen så vil jeg jo også ha Fugla ut i Europa da.

Kommentar

• Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4704

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Mye hvis og dersom sånn dette er satt opp.
                    Men tror fort Brann kan bli Moldes tøffeste mostander på vei til finalen ? Samme hva så har hele cupen bare blitt en stor farse. Nå har dem også greid å drepe en av de få litt spennende øyeblikk som var igjen , med direkte trekning etter rundens siste kamp.
                    Fra en side som supporter føler jeg nå at jeg nesten driter i hele cupen , men på en annen så vil jeg jo også ha Fugla ut i Europa da.
                    Føler Odd er litt undervurdert av mange. Hadde en kanonhøst og endte til slutt på 5. plass bare 8 poeng bak oss. Brann er en dark horse, men et litt mer uskrevet blad.

Ellers vil jo cup per definisjon alltid være hvis-om-atte dersom-atte. Selv gleder jeg meg stort til tellende kamper igjen, farse eller ei. Heldigvis skal vi tilbake til gammelt format igjen fra og med i år. Europa to år på rad vil jo være en bragd vi ikke har sett maken til på noen tiår.
                    Last edited by Kanarivogel89; 20.01.2023, 14:24.

Kommentar

• Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 645

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Jeg gjetter det blir stopp i semifinalen også i år. RBK eller Glimt blir for tøft, noe som er synd. Jeg tror nemlig vi ville tatt Molde i en eventuell finale. Og cupvinnerplassen i Europa er mer gunstig enn om vi kommer inn gjennom 4. plassen./[/URL]
                      Hvis molde skullle vinne cupen, vil det være forskjell på cup-winner og 4 plass da mtp hvilken kvalrunde man kommer inn i? De vil jo allerede være klar for CL. Hvis rbk eller glimt vinner cupen vil vel de få 3.runde kvalikk, og vi få 2.runde i ECL hvertfall, den er ganske rett-fram.

Kommentar

• brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 896

Hvis molde skullle vinne cupen, vil det være forskjell på cup-winner og 4 plass da mtp hvilken kvalrunde man kommer inn i? De vil jo allerede være klar for CL. Hvis rbk eller glimt vinner cupen vil vel de få 3.runde kvalikk, og vi få 2.runde i ECL hvertfall, den er ganske rett-fram.
                        Cupvinnerplassen vil gi 2. runde Europa League-kvalik hvis champions leaguevinneren i år kvalifiserer seg til neste år via hjemlig serie såvidt jeg har forstått. Hvis Molde vinner cupen vil cupvinnerplassen tilfalle andreplassen i serien og vi går inn i Conference kvalik som i fjor. Så absolutt beste vil være å vinne cupen

Kommentar

• Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1495

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                          Så absolutt beste vil være å vinne cupen
                          Notert!
                          - Da synes jeg vi går for den, inntil det motsatte evt er bevist :-)

Kommentar

• Zindrinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2019
                            • 645

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                            Notert!
                            - Da synes jeg vi går for den, inntil det motsatte evt er bevist :-)
                            Huff, ikke tøys for mye med sånt, før vi veit ordet av det kommer det danske regler hit og så det lønner seg med 6/7 plass framfor 4 hvis du vil i europa! Eller atden som taper hardest i kvartfinalen går rett til playoff for europa, gudene vet hva de kan komme opp med.. Husker ikke hva de het men det konsulentfirmaet prøvde å få til det samme her for noen år siden med sluttspill, 3 møter pr lag og halvering av poeng tatt på vårparten av sesongen.

​​​​
                            ​​​​​​

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3593

Huff, ikke tøys for mye med sånt, før vi veit ordet av det kommer det danske regler hit og så det lønner seg med 6/7 plass framfor 4 hvis du vil i europa! Eller atden som taper hardest i kvartfinalen går rett til playoff for europa, gudene vet hva de kan komme opp med.. Husker ikke hva de het men det konsulentfirmaet prøvde å få til det samme her for noen år siden med sluttspill, 3 møter pr lag og halvering av poeng tatt på vårparten av sesongen.

​​​​
                              ​​​​​​
                              Hypercube var vel det?
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4704

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Føler Odd er litt undervurdert av mange. Hadde en kanonhøst og endte til slutt på 5. plass bare 8 poeng bak oss. Brann er en dark horse, men et litt mer uskrevet blad.
                                Paco-ball er stadig blanda drops. På huet og ræva ut av cupen mot Sandefjord. Digg å ha dem ute av dansen.

Nå er det altså klart at 3 av fire lag som kan gi oss E-cup skal spille kvartfinaler neste helg. Tengstedt BK floppet seg, litt som ventet, ut av konkurransen.

Kvartfinalene i NM anno 2022 spilles slik:

Molde - Stabæk (lørdag kl. 13.30)
                                Glimt - Viking (lørdag kl. 16.30)
                                Tromsø - LSK (søndag, kl. 17.00)
                                Brann - Sandefjord (søndag, kl. 20.00)

Blir spennende å følge kampene lørdag. For Europa-sjansene sin del vil vi så klart gjerne ha Glimt og Molde videre. Da begynner dette å se ganske så lyst ut, spesielt dersom vi skulle ta oss forbi Tromsø. Likevel er fortsatt Brann der og lurer i bakgrunnen. Jeg må innrømme at jeg har en litt uggen følelse av at "cupgullet kommer hem". Dersom Molde skulle finne på å ryke mot Stabæk, så er veien fram til finale ganske så overkommelig for bergenserne...
                                Last edited by Kanarivogel89; 12.03.2023, 23:24. Begrunnelse: Oppdatert med klokkeslett for alle kampene

Kommentar

• Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1495

Sikreste måte å komme til Europa er i år å vinne cupen selv, feks med reprise av -78...
                                  Det forutsetter selvsagt store endringer av årets Lsk-cup-spill..

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4704

Det tynnes i rekkene. Molde ute av dansen etter en spinnvill straffekonk. Kun Glimt eller vi selv som kan gjøre jobben her. Innen kvelden er omme kan også Glimt være ute. Viking har sett skarpe ut i det siste.

Kommentar

• Dumbo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2004
                                      • 522

Sjansen til e-cupspill ble vesentlig mindre etter at Molde røk ut. Sjansen er dermed stor for at Brann spiller finalen.

Kommentar

• niko
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2008
                                        • 648

Viking opp i 2-0. Spørs om vi må gjøre jobben selv.

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2974

Nordlendingene to under. Dette må vi gjøre sjøl.

Kommentar

Working...