Fuglas vei til Europa
Collapse
X
-
Kommentar
-
Sikkert andre som kan dette bedre enn meg, men regnes det ikke ut i fra foregående sesonger og ikke år? Altså vil 21/22 kampene i Europa ha innvirkning på 22/23 seedingen.Kommentar
-
Kommentar
-
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Kommentar
-
The season coefficient of a club is calculated by adding the total number of points it obtains in a given season (UEFA Champions League, UEFA Europa League and UEFA Europa Conference League) in accordance with this Annex D of the competition regulations for that season. A club’s five-season sporting coefficient is the cumulative total of its five season coefficients from the reference period stipulated in Annex D.2, or 20% of its association’s five-season association coefficient, whichever is higher. Points awarded each season are in accordance with the relevant competition regulations for that specific season, so Annex D.4.1 to Annex D.4.3 apply only to the awarding of points in the 2021/22 season.
Kommentar
-
Jeg lurte på det samme. Det er ikke et noe man finner med et kjapt google søk dette (i hvert fall gjorde ikke jeg det), men det ser ut som om rankingen er basert enten på klubb-koeffisienten eller nasjonskoeffisienten, avhengig av hva som er høyest. LSK har jo tynt med klubbpoeng, så dermed vil det være nasjonskoeffisienten som styrer så vidt jeg kan skjønne. Norge ligger her p.t. på 17 plass, men kan komme opp på 16 plass hvis Glimt går "all the way".
The season coefficient of a club is calculated by adding the total number of points it obtains in a given season (UEFA Champions League, UEFA Europa League and UEFA Europa Conference League) in accordance with this Annex D of the competition regulations for that season. A club’s five-season sporting coefficient is the cumulative total of its five season coefficients from the reference period stipulated in Annex D.2, or 20% of its association’s five-season association coefficient, whichever is higher. Points awarded each season are in accordance with the relevant competition regulations for that specific season, so Annex D.4.1 to Annex D.4.3 apply only to the awarding of points in the 2021/22 season.Kommentar
-
Det er (var) et virkelig longshot å få så mange nasjonspoeng at lsk går forbi nok av laga i kvalikken på seedingslista til å bli seeda sjøl.
Før kvartfinalekamp nr 2 var det igjen den, 2 semifinalerunder og 1 finale, 2p for seier og 1 bonuspoeng for å komme til hhv semi og finale (jeg er usikker på om bonuspoenga teller på nasjonsranking eller om de kun går til klubblaget, jeg blir ikke helt klokpå det nye regnesystemet og regla etter kvalikkrundene). Med godvilja til gir det max 4 seire (kvart, dobbel semi og finale) a 2poeng gir 8p, pluss 2 bonuspoeng gir 10. Disse 10 deles på antall lag fra norge som var med i europacuper, altså 4, som gir 2,5p ekstra nasjonspoeng til norge i år. De fordeles så på 5 år som gir alle norske lag et minimum av koeffisientpoeng, 2,5 delt på 5 år er 0,5'
Så hvis glimt vant ecl i år ville lskgått fra 5,45p som vi har nå til 5,95. Vi hadde hoppa over Mura Murska fra slovenia bl.a. som er veldig nær å ta en plass, og no maltesisk ræl. Det må fortsatt et mirakel til, men jeg tror vi kan bli seeda med griseflaks, vi ligger som nr 52 ca av 90 lag i runde 2 sånn som ståa er i de forskjellige ligaene nå iflg mine vaklende beregninger.Kommentar
-
Imorra blir seedinga avgjort, det blei latterlig jevnt i flere avgjørende ligaer, Bukken jr sitt istanbul tok ecl plassen i ligaen med 1 poeng og tar en seedingsplass, i albania gikk det vår vei da Kukesi som har bedre koeffpoeng enn oss mista plassen på målforskjell. Odense tapte dessverre cupen idag så Silkeborg som var under oss byttes ut med Brøndby som er over.
Jeg tror dessverre viking kommer foran oss og, vi har begge bare 1,5p og går derfor under nasjonspoeng istedet, men viking tok sine poeng nyligere enn oss. Er ikke 100% sikker på regla men det er sånn de har avgjort andre ting før heller enn f.eks alfabetisk rekkefølge.
Derfor MÅ TRENCIN slå Dunajska Streda i Slovakia imorra, og samtidig BOTOSANI slå Craiova Universiteta i Romania for at vi skal bli seeda.
Begge ligaer delte seg i 2 halvveis med top half playoff og relegation playoff der øverste plasserte lag i relegation playoff får europacup playoff mot 3-4 plasserte laget i top half playoff, det som skaptefurore i danmark for noen år siden da et lag tapte med vilje for å heller sloss om europa playoff derfra. Det er i relegation playoff halvdelen vi finner begge laga vi må heie på dessverre. Kampstart imorra hhv 20:00 og 19:30
Hvis et av laga klarer det blir 1 av oss og viking seeda, ville vært en grusomt irriterende måte å miste seedingplass på og samtidig 5mill til i banken.
edit: albanske ligaen skiller visst ikke lag på målforskjell, men antall scora mål i innbyrdes oppgjør. Dermed ligger Kukesi an til å få europa og ta en seeda plass hvis Laci som allerede har europaplass vinner cupen den 31mai. M.a.o heia VLLAZNIA i albansk cupfinale, og 3 istedetfor 2 resultat som alle må gå vår vei..👍 11Kommentar
-
Kommentar
-
Imorra blir seedinga avgjort, det blei latterlig jevnt i flere avgjørende ligaer, Bukken jr sitt istanbul tok ecl plassen i ligaen med 1 poeng og tar en seedingsplass, i albania gikk det vår vei da Kukesi som har bedre koeffpoeng enn oss mista plassen på målforskjell. Odense tapte dessverre cupen idag så Silkeborg som var under oss byttes ut med Brøndby som er over.
Jeg tror dessverre viking kommer foran oss og, vi har begge bare 1,5p og går derfor under nasjonspoeng istedet, men viking tok sine poeng nyligere enn oss. Er ikke 100% sikker på regla men det er sånn de har avgjort andre ting før heller enn f.eks alfabetisk rekkefølge.
Derfor MÅ TRENCIN slå Dunajska Streda i Slovakia imorra, og samtidig BOTOSANI slå Craiova Universiteta i Romania for at vi skal bli seeda.
Begge ligaer delte seg i 2 halvveis med top half playoff og relegation playoff der øverste plasserte lag i relegation playoff får europacup playoff mot 3-4 plasserte laget i top half playoff, det som skaptefurore i danmark for noen år siden da et lag tapte med vilje for å heller sloss om europa playoff derfra. Det er i relegation playoff halvdelen vi finner begge laga vi må heie på dessverre. Kampstart imorra hhv 20:00 og 19:30
Hvis et av laga klarer det blir 1 av oss og viking seeda, ville vært en grusomt irriterende måte å miste seedingplass på og samtidig 5mill til i banken.
edit: albanske ligaen skiller visst ikke lag på målforskjell, men antall scora mål i innbyrdes oppgjør. Dermed ligger Kukesi an til å få europa og ta en seeda plass hvis Laci som allerede har europaplass vinner cupen den 31mai. M.a.o heia VLLAZNIA i albansk cupfinale, og 3 istedetfor 2 resultat som alle må gå vår vei..Kommentar
-
Kan godt være det de avgjør på og, jeg kan ikke huske at det har vært SÅ jevnt før heller. Det med flest koeff poeng i nyeste mulige sesong er sånn de skiller nasjoner på rankingen hvertfall, men i tilfelle lag helt uten koeff poeng de siste 5 sesonger skulle havne i en lignende situasjon gir det jo mening å se på den nasjonale tabellen.
Så uansett hvordan de avgjør det er vel viking foran oss dessverre.Kommentar
-
Gikk vel åt skogen ved første hinder her? 2-0 til Uni Craiova ved fulltid ser jeg. Da blir det useedet!Kommentar
-
lskeuropa.jpg👍 4Kommentar
-
Ja begge våre tapte så både vi og viking blir useeda. Trekning 15 juni, pleier å vises på uefa.com. Detta er laga vi kan møte, de med * bak er de seeda fra runde 1 som forventes å gå videre mot sin motstander i runden før vi kommer inn. Vi kan selvfølgelig ikke trekke Molde. Trekker vi derimot et lag fra og med Flora Tallin og oppover på lista vil vi være blant de seeda til 3 rundetrekninga som går før runde 2 er spilt, så vi vil da stå som f.eks Flora Tallin/LSK mot et useeda lag. Bare å glede seg, bring 'em on! NO5 i Nederland blir enten Vitesse eller AZ, står vel 3-2 etter kamp 1, i Østerrike blir det Rapid Wien eller WSG Wattens, Rapid leder 2-1 før returen.
lskeuropa.jpg
Marerittrekningen vil jeg si er Neftchi Baku. Lang reisevei, lite oppside ved seier, tøff motstander og ganske kjipt lag å få til Åråsen. Oljedopa klubb (Fun fact: "neftchi" er azerbaijansk for oljearbeider) med mange gode spillere. Trekker vi Basel eller Basaksehir eller noe får vi i det minste en helvetes kamp på Åråsen og en fet tur for de som ønsker å reise ut til kontinentet.Last edited by Kanarivogel89; 28.05.2022, 04:00.Kommentar
-
Synd seedingen røyk. Seedet hadde vi vært favoritt i de fleste kampene, nå er vi underdog i nesten alle kampene. Sportslig sett(som er det jeg håper på) ville som sagt Litauiske laget vært fint. Slavia, Basel, Basaksehir, Vitoria og Young Boys ville blitt brutalt. Turmessig ser PAOK eller FCSB fett ut synes jeg. Tror ikke det er utenkelig at vi slå en del av lagene der på en god dag men de aller beste blir fort tøft.Kommentar
-
Hva legger du i direkte kvalifisert? At de ikke fikk plassen pga cupvinner allerede hadde europaplass?
Kan godt være det de avgjør på og, jeg kan ikke huske at det har vært SÅ jevnt før heller. Det med flest koeff poeng i nyeste mulige sesong er sånn de skiller nasjoner på rankingen hvertfall, men i tilfelle lag helt uten koeff poeng de siste 5 sesonger skulle havne i en lignende situasjon gir det jo mening å se på den nasjonale tabellen.
Så uansett hvordan de avgjør det er vel viking foran oss dessverre.Kommentar
-
Har skrollet litt igjennom her, og forstår jeg det riktig så spiller vi første kampen 21 eller 28 juli? Enten hjemme eller borte?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar