Jammen ikke sikkert det blir Antwerpen vi evt møter i neste runde. 0-0 i Belgia i kveld
Fuglas vei til Europa
Collapse
X
-
-
Norge bykset opp 4 plasser på Uefa-coefficienten og ligger på 13 plass etter gårsdagens festdag! 13-plassen betyr 2 lag som får prøve å kvalifisere til champions league, 1 lag som får prøve europaligaen og 2 i conference.
La oss håpe de norske lagene fortsetter å gjøre det bra👍 5Kommentar
-
Russland bør vi jo lett passere, så er jo spørsmålet om vi klarer å holde alle landene som er bak oss nå fortsatt bak. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det vil vel bety at 3-plass i serien vil i verste fall garantere gruppespill i conference(?)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89Leser at Antwerpen angivelig er seedet i en eventuell playoff. Vi vil altså møte et useedet lag i playoff dersom vi slår dem. En fantastisk gulrot dette!I år så tar vi alt👍 1Kommentar
-
Ikke for å være gledesdreper her men om vi skulle nå et gruppespill er jeg jævlig redd det vil gå utover serien. For meg betyr medalje (og i beste fall gull) tusen ganger mer enn gruppespill i Europas tredje største cup. Overbelastning og skader på nøkkelspillere er jeg livredd for.
Ellers er jeg sterkt uenig. ECL er en fantastisk mulighet. Snakker 30 mill rett inn på kontoen og et strålende utstillingsvindu for spillerne våre dersom vi tar oss til gruppespill.👍 1Kommentar
-
I år så tar vi alt👍 2Kommentar
-
Kan se tøft ut å nå gruppespill i år. Men LSK er med på å gjøre det enklere for norske lag å komme inn i div europcuper neste år. TENK om vi skulle klare gruppespill i år + kvalifisere oss til Europa neste år. Da kunne man som B/G dannet et godt økonomisk grunnlag for å være med i toppen i fremtiden sammen med B/G, Molde, RBK og kanskje Viking.
I mine øyne er dét mer «bærekraftig» enn å satse ALT på serien i år (og derigjennom nedprioritere europa)
Men med 5-6 innbyttere som ikke svekker laget så er det jo fullt mulig å satse alt to ganger i uka. Bakke er tilsynelatende god på å få spillerne til å «like situasjonen» Det blir det viktige. Ikke klage på travelt kampprogram, bare like situasjonen👍 3Kommentar
-
Joda. Men for meg betyr et potensielt gulll mer enn 30 mill i banken og at spillera går etter sesongen. Jeg er livredd for at vi skal skusle bort denne ene sjansen vi nå har fått/gjort oss fortjent til, fordi spillera blir skada eller utslitt av for mange matcher. Ja takk til Europa neste år, men i år er det serien for alle penga for min del👍 1Kommentar
-
Norge bykset opp 4 plasser på Uefa-coefficienten og ligger på 13 plass etter gårsdagens festdag! 13-plassen betyr 2 lag som får prøve å kvalifisere til champions league, 1 lag som får prøve europaligaen og 2 i conference.
La oss håpe de norske lagene fortsetter å gjøre det bra
Glimt, Viking og Molde har såpass svake motstandere at de bør gå videre. Det er bra for norsk fotball, og bra for Lillestrøm hvis vi fortsetter framgangen i hjemlig serie. Våre egne muligheter mot Antwerp er nok små. Når det er sagt, ikke så dumt om våre viktigste konkurrenter må bruke energi på flere fronter. (ref Bjarmanns innlegg)
👍 1Kommentar
-
Du får trøste deg med at Glimt igjen begynner å ligne på seg selv og fremover trolig kommer til å ta bra med poeng uansett i hvilken av turneringene de ender opp. Så får vi heller leve med at det trolig kun er et tidsspørsmål før de passerer oss på tabellen.Last edited by Dole; 30.07.2022, 16:55.Kommentar
-
Var det ment som trøst???Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
I år så tar vi alt👍 3Kommentar
Kommentar