Fuglas vei til Europa
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Tja, det står at LSK ikke får selge billetter til sine supportere til bortekampen. Noe uklart hva som er de faktiske konsekvensene av dette. LSK skriver at de skal undersøke nærmere.Kommentar
-
Frustrerende... Da ryker faen meg turen. Takk dere KLOVNER som blusser og kaster ting på banen i Europa.
Her burde KFL gått ut i forkant og sagt tydelig i fra at bluss og kasting på banen er lite lurt i UEFA-kamper. De viste godt at Royal Antwerp var utestengt i sin første kamp av samme grunnlag.
Til slutt vil jeg si at jeg digger supporterkultur og sanger, tifo og flagging. Men fyrverkeri... det er egentlig kun harry og dustete. Hva med å slutte med det klovnete tullet der?
👍 8Kommentar
-
Men å drive slik i UEFA-kamper, hvor man fort kan bli straffet ganske mye hardere enn i Norge, virker jo tåpelig. Om gjentatte tilfeller av blussing og kasting av gjenstander er forseelser som kan føre til f.eks kamper uten tilskuere, så leker man med ilden her.
Hvordan er egentlig indrejustisen blant supporterne? Blussing er en ting, som jeg mener hører hjemme på kamp, men dette med å kaste ting på banen i frustrasjon bør føre til års utestengelse fra miljøet.
Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.👍 2Kommentar
-
Altså det er forståelig at mange er negative til blussingoh at det er enda mer unødvendig enn vanlig i Europa, men denne straffen til UEFA er hinsides drakonisk.
En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte? Hvordan får i det hele tatt polske og tyrkiske lag med i Europa da? Stort sett var budskapet fra både finsk og norsk hold at stemningen i Seinäjoki var fantastisk.
Men det verste er uansett forbudet mot bortesupportere om litt over en uke i Antwerpen. Vi er tross alt en god del som allerede har bestilt, og det er bedritent å plutselig forby LSK-supportere så kort tid før kamp.👍 2Kommentar
-
Altså det er forståelig at mange er negative til blussingoh at det er enda mer unødvendig enn vanlig i Europa, men denne straffen til UEFA er hinsides drakonisk.
En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte? Hvordan får i det hele tatt polske og tyrkiske lag med i Europa da? Stort sett var budskapet fra både finsk og norsk hold at stemningen i Seinäjoki var fantastisk.
Men det verste er uansett forbudet mot bortesupportere om litt over en uke i Antwerpen. Vi er tross alt en god del som allerede har bestilt, og det er bedritent å plutselig forby LSK-supportere så kort tid før kamp.
500.000,- + utestengelse vil sannsynligvis virke preventivt, og sånn sett helt etter formålet.
Vi må slutte med dette klovneriet. Pyro er kult 1-2 ganger i året, ved helt spesielle anledninger, kontrollert. Å fyre pyro på annenhver kamp blir bare harry og pubertalt. Å gjøre det i UEFA-arrangerte kamper, da er man faen meg stokk dum.
👍 6Kommentar
-
En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte?
Jeg tenker at det for sponsorer og folk flest kan føles lite motiverende å støtte klubben økonomisk dersom bøter skal være en fast driftskostnad. Derfor håper jeg supporterne selv gjør opp for sine handlinger.
👍 3Kommentar
-
Jeg har aldri tatt i et bluss i hele mitt liv, men syns det kan være artig ved spesielle anledninger. Syns generelt at KFL ikke har overdrevet bruken i det siste heller.
Og selv om det er forbudt, og supporterne er klar over det og priser det inn, så er 500000 og utestengelse en helt hinsides uproporsjonalt straff. Og det er ganske kvalmt å utestenge supporterne så kort tid før avreise. Det er ikke gratis å reise til Antwerpen.
Jeg misliker lovbrudd, men jeg misliker enda mer maktmisbruk og drakoniske straffer for filleforseelser. 500.000 og utestengelse er fullstendig ute av proporsjoner for det som skjedde i Seinäjoki. Rett og slett pill råttent.👍 8Kommentar
-
UEFA vil ikke ha fyrverkeri på tribuene. Og de vil ikke ha kasting. Dette handler om rennome og sikkerhet. Sanksjoner er det virkemiddelet de har. Sikkherhetskontrollen i Finland var så god den kunne være, men folk fikk alikevel med seg fyrverkeri inn.
Bøtesatsene øker naturligvis når sanksjonen ikke virker. Se på mobilbruk i bilen. Øker nå for 4. gang fra den ble innført. 2500,- fungerte ikke. 5000,- fungerte heller ikke. Men skadene gikk opp, og dødsfallene gikk opp. Da økes bøtesatsen videre til 7500,- for en (filleforseelse?) av en straff.
👍 1Kommentar
-
Som Neiden skriver, er dette for å få slutt på uønsket oppførsel. En symbolsk lav bot ville garantert ikke hatt noen preventiv effekt.Kommentar
-
Helt riktig. Blussing (ikke fyrverkeri) stod for 11.000 €, det var vel helt som forventa. Det er altså bråk med vakter og kasting av ølglass (neppe de som ble kasta i lufta i forbindelse med scoring) som står for resten av bota og er grunnen til utestengelse.👍 3Kommentar
Kommentar