Fuglas vei til Europa

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4686

Opprinnelig skrevet av Pad

Heldigvis langt fra noe heksegryte hos Erdogan, tilskuertall på nivå med Sandefjord omtrent.
    Jøss, det er jo relativt imponerende i Europas største by

Kommentar

• bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3030

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Jøss, det er jo relativt imponerende i Europas største by
      Er vel Istanbuls svar på Vålerenga da
      I år så tar vi alt

Kommentar

• Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1483

For oss som ikke kan komme på kamp, vet noen hvor kampene mot Antw sendes?

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 831

Se 3. runde av Conference League-kvalifiseringen mellom Lillestrøm og belgiske Royal Antwerp. Kampstart 19:00. Studiosending på indre bane fra 18:30 med Mattis Holt og Christian Gauseth. Kommentator: Vegard Aulstad.

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1308

Så noen av de som var i Finland har pådratt klubben 500 000 kr i bøter fra UEFA. Det er altså tydlig det er flere enn det sportslige apparatet i klubben som mangler Europa erfaring!

Kommentar

• BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1446

Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Så noen av de som var i Finland har pådratt klubben 500 000 kr i bøter fra UEFA. Det er altså tydlig det er flere enn det sportslige apparatet i klubben som mangler Europa erfaring!
              Hvem betaler? De som har kastet gjenstander burde i hvert fall ta halve bota alene.

Kommentar

• OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 932

Boten er en ting, det er bare penger. Men nå får man altså ikke kjøpe billetter til bortekampen i Antwerpen.

Kommentar

• BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1446

Opprinnelig skrevet av OlaG
                  Boten er en ting, det er bare penger. Men nå får man altså ikke kjøpe billetter til bortekampen i Antwerpen.
                  Tja, det står at LSK ikke får selge billetter til sine supportere til bortekampen. Noe uklart hva som er de faktiske konsekvensene av dette. LSK skriver at de skal undersøke nærmere.

Kommentar

• Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1646

Opprinnelig skrevet av BD

Hvem betaler? De som har kastet gjenstander burde i hvert fall ta halve bota alene.
                    Det bør vel være opplagt at dette er noe supporterne og ikke klubben betaler?

Kommentar

• Neiden
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Dec 2017
                      • 6

Frustrerende... Da ryker faen meg turen. Takk dere KLOVNER som blusser og kaster ting på banen i Europa.

Her burde KFL gått ut i forkant og sagt tydelig i fra at bluss og kasting på banen er lite lurt i UEFA-kamper. De viste godt at Royal Antwerp var utestengt i sin første kamp av samme grunnlag.

Til slutt vil jeg si at jeg digger supporterkultur og sanger, tifo og flagging. Men fyrverkeri... det er egentlig kun harry og dustete. Hva med å slutte med det klovnete tullet der?

Kommentar

• Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 638

Opprinnelig skrevet av Dole
                        Det bør vel være opplagt at dette er noe supporterne og ikke klubben betaler?
                        Det sies alltid "slapp'a gammer'n - supporterne betaler", antar det fortsatt gjelder, hvis de er halvveis ansvarlige.
                        Men å drive slik i UEFA-kamper, hvor man fort kan bli straffet ganske mye hardere enn i Norge, virker jo tåpelig. Om gjentatte tilfeller av blussing og kasting av gjenstander er forseelser som kan føre til f.eks kamper uten tilskuere, så leker man med ilden her.

Hvordan er egentlig indrejustisen blant supporterne? Blussing er en ting, som jeg mener hører hjemme på kamp, men dette med å kaste ting på banen i frustrasjon bør føre til års utestengelse fra miljøet.
                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 335

Altså det er forståelig at mange er negative til blussingoh at det er enda mer unødvendig enn vanlig i Europa, men denne straffen til UEFA er hinsides drakonisk.

En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte? Hvordan får i det hele tatt polske og tyrkiske lag med i Europa da? Stort sett var budskapet fra både finsk og norsk hold at stemningen i Seinäjoki var fantastisk.

Men det verste er uansett forbudet mot bortesupportere om litt over en uke i Antwerpen. Vi er tross alt en god del som allerede har bestilt, og det er bedritent å plutselig forby LSK-supportere så kort tid før kamp.

Kommentar

• Neiden
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Dec 2017
                            • 6

Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                            Altså det er forståelig at mange er negative til blussingoh at det er enda mer unødvendig enn vanlig i Europa, men denne straffen til UEFA er hinsides drakonisk.

En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte? Hvordan får i det hele tatt polske og tyrkiske lag med i Europa da? Stort sett var budskapet fra både finsk og norsk hold at stemningen i Seinäjoki var fantastisk.

Men det verste er uansett forbudet mot bortesupportere om litt over en uke i Antwerpen. Vi er tross alt en god del som allerede har bestilt, og det er bedritent å plutselig forby LSK-supportere så kort tid før kamp.
                            Botens størrelse skal ha til hensikt å redusere forseelsen. Når supportermiljøet forventer bot, nærmest priser den inn, og har prosesser for finansiering - da økes botens størrelse for å virke etter formålet. 180.000 fungerte ikke sist, da må den økes. Dette er ren logikk. Hva tror dere prisen er for å bruke pyro i championship eller premier league? Vi snakker millioner for klubbene, evig utestengelse og sivil straff for vedkommende. Du kan stå full som en idiot og fyre fyrverkeri på nyttårsaften midt blant folk og det vil sannsynligvis gå bra. Gjør du det samme blant barn og voksne i Storgata en hvilken som helst annen dag så blir det straff.

500.000,- + utestengelse vil sannsynligvis virke preventivt, og sånn sett helt etter formålet.

Vi må slutte med dette klovneriet. Pyro er kult 1-2 ganger i året, ved helt spesielle anledninger, kontrollert. Å fyre pyro på annenhver kamp blir bare harry og pubertalt. Å gjøre det i UEFA-arrangerte kamper, da er man faen meg stokk dum.

Kommentar

• Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1646

En halv million for blussing og kasting av ølbegere? Det er helt ekstremt. Straffes store klubber på samme måte?
                              Ja, både store klubber og landslag straffes på samme måte. Et raskt google-søk og du vil finne at UEFA slår hardt ned på det de mener er upassende supporteroppførsel.

Jeg tenker at det for sponsorer og folk flest kan føles lite motiverende å støtte klubben økonomisk dersom bøter skal være en fast driftskostnad. Derfor håper jeg supporterne selv gjør opp for sine handlinger.

Kommentar

• Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 335

Jeg har aldri tatt i et bluss i hele mitt liv, men syns det kan være artig ved spesielle anledninger. Syns generelt at KFL ikke har overdrevet bruken i det siste heller.

Og selv om det er forbudt, og supporterne er klar over det og priser det inn, så er 500000 og utestengelse en helt hinsides uproporsjonalt straff. Og det er ganske kvalmt å utestenge supporterne så kort tid før avreise. Det er ikke gratis å reise til Antwerpen.

Jeg misliker lovbrudd, men jeg misliker enda mer maktmisbruk og drakoniske straffer for filleforseelser. 500.000 og utestengelse er fullstendig ute av proporsjoner for det som skjedde i Seinäjoki. Rett og slett pill råttent.

Kommentar

• Neiden
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Dec 2017
                                  • 6

UEFA vil ikke ha fyrverkeri på tribuene. Og de vil ikke ha kasting. Dette handler om rennome og sikkerhet. Sanksjoner er det virkemiddelet de har. Sikkherhetskontrollen i Finland var så god den kunne være, men folk fikk alikevel med seg fyrverkeri inn.

Bøtesatsene øker naturligvis når sanksjonen ikke virker. Se på mobilbruk i bilen. Øker nå for 4. gang fra den ble innført. 2500,- fungerte ikke. 5000,- fungerte heller ikke. Men skadene gikk opp, og dødsfallene gikk opp. Da økes bøtesatsen videre til 7500,- for en (filleforseelse?) av en straff.

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1646

Jeg misliker lovbrudd, men jeg misliker enda mer maktmisbruk og drakoniske straffer for filleforseelser. 500.000 og utestengelse er fullstendig ute av proporsjoner for det som skjedde i Seinäjoki. Rett og slett pill råt
                                    Som Neiden skriver, er dette for å få slutt på uønsket oppførsel. En symbolsk lav bot ville garantert ikke hatt noen preventiv effekt.

Kommentar

• DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4359

Det er sørgelig at et lite fåtall idioter uten hjerne skal ødelegge for så mange!
                                      Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3564

Slik jeg forstår det utifra Twitter er mesteparten av boten som følge av bråk med vaktene.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 896

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Slik jeg forstår det utifra Twitter er mesteparten av boten som følge av bråk med vaktene.
                                          Helt riktig. Blussing (ikke fyrverkeri) stod for 11.000 €, det var vel helt som forventa. Det er altså bråk med vakter og kasting av ølglass (neppe de som ble kasta i lufta i forbindelse med scoring) som står for resten av bota og er grunnen til utestengelse.

Kommentar

Working...