Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 737

    Altså stemmer det at vi har solgt ut vårt tildelte bortefeltet på Hamar, og det samme med feltet ved siden av??? Vi snakker jo da 1500 billetter på en dag!!!!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Se Hólmbert Friðjónsson ryktes som nesten klar. Noen som kjenner til han? Hvor bra er han?

      Friðjónsson, Rasmussen og Ylldren ser ut til å være planen. Rasmussen som er lengst unna ser det ut til.

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Se Hólmbert Friðjónsson ryktes som nesten klar. Noen som kjenner til han? Hvor bra er han?

        Friðjónsson, Rasmussen og Ylldren ser ut til å være planen. Rasmussen som er lengst unna ser det ut til.
        Friðjónsson var enorm i Eliteserien sist. 11 mål på 1100 minutter for AaFK i 2020 før han ble solgt til Italia. Enorme tall for det som var et av tidenes dårligste Eliteserielag. Ser ut som han har vært en del skada og fått lite spilletid siden det. Ikke ideelt selvfølgelig. Ingen garanti for at han er på nivået han var på for 1.5 - 2 år siden men stor oppside om det skulle fungere. Så bra som Adams var i dag ser det ut som et bra tospann på topp for å dekke det som i utgangspunktet er en plass.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Om Adams ser solid ut også, så er det greit å gamble litt på spissplass synes jeg.

          Ser generelt solid ut jobben som gjøres på overgangsmarkedet i år.

          Kommentar

          • Patriot
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2010
            • 437

            Meget lovende med Holmbert F. som ny spiss, men det er også gambling. I tillegg til å ha hatt masse skader det siste året, har han også nylig hatt covid. Dermed har vi brått to spisser i Akor og Holmbert som begge er svært skadeutsatt. Lukter fort spisskrise om begge får skader. Men god - det er han absolutt!

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 491

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Se Hólmbert Friðjónsson ryktes som nesten klar. Noen som kjenner til han? Hvor bra er han?
              Han er helt vill i boks. Meget bra bevegelser og utrolig bra på hodet. Også et fint venstrebein. Hans store mangel er fart.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4454

                Opprinnelig skrevet av Fugggel
                Han er helt vill i boks. Meget bra bevegelser og utrolig bra på hodet. Også et fint venstrebein. Hans store mangel er fart.
                Sett på mute og nyt:



                Den headinga mot Søpla er rett og slett deilig.

                ---

                I langform her for de som har mer enn 3 minutter å avse:

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1409

                  Bekymringsfullt at Fridjonsson ikke har scoret ett eneste mål de siste to årene (ifølge Transfermarkt).

                  Hadde ventet at vi skulle sikte høyere, ref. uttalelser fra klubben. Er han skadeplaget i tillegg synes jeg dette lukter unødvendig sjansespill og bomkjøp lang vei.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    Opprinnelig skrevet av armykanari
                    Altså stemmer det at vi har solgt ut vårt tildelte bortefeltet på Hamar, og det samme med feltet ved siden av??? Vi snakker jo da 1500 billetter på en dag!!!!
                    Ser ut som over 700 billetter er solgt på feltet ved siden av ja, hvor mange av disse som evt er Kamma supportere vet man jo ikke men tipper en god del, sikkert 500 av disse er LSK. Basert på at det er langt fra fult på andre siden som er hovedtribunen. Assa jeg skjønner at Kamma ikke ønsker hele tribunen som vises på TV i gult i første Eliteseriekamp på Briskeby på over 10 år men de legger litt opp til trøbbel nå som det blir veldig blandet mellom LSK og HamKam supportere på delen ved siden av bortefeltet. Kan ikke være helt bra for det sikkerhetsmessige at et fåtall HamKam folk havner inne i en haug med Lillestrøm supportere.

                    Sånn det ser ut nå må vi hvert fall ha solgt 1000 billetter allerede, om ikke 1200-1300.

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Akkurat nå er HELE langsiden på Briskeby utsolgt, altså ca 2.000 billetter. Gud vet hvor mange på de to andre feltene som er LSK og hvor mange som evt er hjemmesupportere men vilt fort de billettene skulle gå.

                      Edit: Med mindre de nå har tatt av felt A for salg fra siden, som også er mulig (Kan ikke se om siste feltet er utsolgt eller ikke åpent for kjøp). Men minst 3/4 av tribunen som er utsolgt nå.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4454

                        Opprinnelig skrevet av BD
                        Bekymringsfullt at Fridjonsson ikke har scoret ett eneste mål de siste to årene (ifølge Transfermarkt).

                        Hadde ventet at vi skulle sikte høyere, ref. uttalelser fra klubben. Er han skadeplaget i tillegg synes jeg dette lukter unødvendig sjansespill og bomkjøp lang vei.
                        Vanskelig å være helt uenig i dette. Aalesund er det eneste stedet han har levert utenfor Island i løpet av karrieren. Virker ved første øyekast ikke å være helt der oppe blant det jeg hadde sett for meg, spesielt ikke hvis han bare skal komme på lån og holde Adams og Brauten ute av elleveren en hel sesong. Da så jeg for meg noen ett knepp lenger opp.

                        Men så får vi feste vår lit til at dette er en Bakke og co har fulgt med på lenge, og at han hentes inn for å fylle en spesifikk rolle som del av en langsiktig plan for utvikling av eget spill. Er jo ikke sånn at Bodø/Glimt henta superstjerner da de bygget lag. Handler mer om å få inn de rette typene, og som erstatter for TLO kan det vise seg at Holmbert vil være ypperlig.

                        Jeg synes det har blitt gjort så mye bra i det siste at jeg skal la tvilen komme de involverte til gode om overgangen går gjennom. Så får tiden vise om det var naivt av meg.

                        Jeg tror for øvrig dette vil være et lån med opsjon på kjøp. Kan ikke se for meg at Holstein Kiel er så kjempeinteressert i å hente ham tilbake.
                        Last edited by Kanarivogel89; 05.02.2022, 00:43.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1470

                          Og da bekrefter BT.no fredag kveld at LSK har lagt inn nytt bud på Rasmussen
                          Tipper dette er siste bud fra LSK. Trener i Brann vil ikke selge flere, men så får vi se hva sportssjef sier, og hvor tungt spillerens ønsker teller.
                          Detcsom taler mest i mot, er antall spillere Brann har sluppet/solgt.
                          skal vi tippe avklaring innen tirsdag?
                          Edit: Magefølelse sier at onsdag er mer realistisk "deadline"
                          Last edited by Tvilling; 06.02.2022, 20:24.

                          Kommentar

                          • Aderyn
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2020
                            • 133

                            Opprinnelig skrevet av BD
                            Bekymringsfullt at Fridjonsson ikke har scoret ett eneste mål de siste to årene (ifølge Transfermarkt).

                            Hadde ventet at vi skulle sikte høyere, ref. uttalelser fra klubben. Er han skadeplaget i tillegg synes jeg dette lukter unødvendig sjansespill og bomkjøp lang vei.
                            RB melder lån. så vi bruker nok ikke mye penger her. Sikkert med en opsjon på kjøp. Mulig det blir sett på som en nødløsning fram til sommeren, kryr ikke akkurat av etablerte målscorere i Norge akkurat nå. Naive drømmen hadde vært om vi har Fredrik Gulbrandsen i kikkerten til sommeren når kontrakten går ut, så at vi trenger noen frem til den tid men tørr ikke håpe for mye på det heller. Lån med opsjon på kjøp hadde vært en god deal, lav risiko hvis han flopper og kan hente han permanent hvis han skulle vise seg å prestere bra.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4454

                              Opprinnelig skrevet av Aderyn

                              Naive drømmen hadde vært om vi har Fredrik Gulbrandsen i kikkerten til sommeren når kontrakten går ut, så at vi trenger noen frem til den tid
                              Eller Ujah, som er i samme situasjon. Tør ikke håpe jeg heller.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2210

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Eller Ujah, som er i samme situasjon. Tør ikke håpe jeg heller.
                                Ujah har vel ikke akkurat spilt mye i det siste han heller...

                                Kommentar

                                • Patriot
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2010
                                  • 437

                                  Hvor mye er det siste budet på Rasmussen på? Bør vel maks gi 3-4 millioner.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4454

                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                    Ujah har vel ikke akkurat spilt mye i det siste han heller...
                                    Sant nok, men hadde tatt ham imot med åpne armer lell. Levert på et annet nivå enn Fridjonsson (og for så vidt også Gulbrandsen). Men det blir nok med håpet, selv om Tony er glad i klubben.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1470

                                      Opprinnelig skrevet av Patriot
                                      Hvor mye er det siste budet på Rasmussen på? Bør vel maks gi 3-4 millioner.
                                      Ingen lekkasjer i media på det enda, meg bekjent.
                                      (ingen av avisene i Bergen har antydet noe)

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 888

                                        Ref nyhetstråd, mulig det har drøyd med ny spiss ettersom Thomas Lehne Olsen ville ha returnert til Åråsen om ikke den nye klubben fikk ordnet opp i overgangsnekten før vinduet stengte.

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1470

                                          Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                          Ingen lekkasjer i media på det enda, meg bekjent.
                                          (ingen av avisene i Bergen har antydet noe)
                                          Horneland sier til Bt.no lørdag at for 15 mill...
                                          I hans øyne er Rasmussen ikke tilgjengelig, noe agent og Lillestrøm vet, ifølge samme mann

                                          Kommentar

                                          Working...