Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2301

    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Godt med luksusproblem på midtbanen.
    Eneste bekymring for laget i år har jeg på spiss plassen.
    Enig, men det er verdt å huske på at mange var bekymret for det samme foran fjorårssesongen. Tipper vi vil score omtrent like mange mål i år, men fordelt på mange flere spillere.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2301

      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
      Unødvendige frispark. Unødvendige hjørnespark. Treningskamp, ja. Like fullt. Krogstad har noen åpenbare mangler som gjør at han faller igjennom når laget skal ta nye steg. Fin type. Bidro sterkt til opprykket. Tid for forandring!
      Håper at han ikke tar en "Brenden" og insisterer på å trosse alle signaler. Fin fyr, men han trenger et miljøskifte

      Kommentar

      • *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 461

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Jøss, i all verden. Før vi har spilt en eneste seriekamp, skal vi sannsynligvis møte B/G borte i cupen. Et skråblikk til en viktig motstander synes jeg burde være helt innenfor rimelige rammer for forumet. Som LSK supporter (og generelt fotballinteressert) i ca 50 år forbeholder jeg meg retten til å konsentrere meg om hva jeg vil, så har du selvfølgelig retten til å mene at innlegget mitt ikke passer i sammenhengen.

        Når det gjelder hva jeg faktisk skrev, og hva jeg faktisk mente (noe jeg tydeligvis ikke lyktes å formidle til Maxpayne) var at Glimt viste både styrker og svakheter i kampen. De ble til tider rundspilt, men til tross for det skapte de også muligheter til å score flere mål enn de gjorde. Det er ikke det samme som at de var NÆRMERE en større seier enn Celtic var redusering. 3-1 var sterkt, men særdeles flatterende ut i fra kampbildet. Hvis vi skal til Bodø i cupen må vi prestere max for å i det hele tatt ha en sjanse. Det kan være grunn til å minne om at vi også har et relativt nykomponert lag. Likevel, de viste klare svakhetestegn, og det gjorde jeg et forsøk på å peke på. Beklager hvis det var for belastende, Max.
        Fin og nøktern oppsummering.

        Mest usikker på hvor laget vårt står. Hvem som skal spille hvor og i hvilken formasjon. Rekker vi å spille inn en robust ellever før de viktige kampene kommer?

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2151

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Enig, men det er verdt å huske på at mange var bekymret for det samme foran fjorårssesongen. Tipper vi vil score omtrent like mange mål i år, men fordelt på mange flere spillere.
          Enig. Vi vil savne fjoråret fra Lehne.
          Men nå må vi være avhengig at noen andre vil score måla. Hvis spissen/e våre scorer over 15 mål , bør vi være happy vel ? Men andre må bidra !
          Last edited by Playboy1; 20.02.2022, 11:04.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1475

            Rb skriver om at det er helt opp til Krogstad om han vil gå til Stabæk, eller bli videre i LSK.
            Kanskje er valget hans spilletid kontra "familie"tilværelsen i klubben?

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1475

              Det slår meg som svært positivt at en så god spiller som Frederik Holst oppsøker Lsk med ønske om å få spille!!
              Det sier noe om hva som har blitt bygd opp - steg for steg.
              Treningsfasiliteter inne og ute, trenerteam ++, etterhvert spillestil og også treningskultur. Og vi hører stadig oftere om "familie" og "kjærlighet "
              Dette må vi holde fast på og bygge videre på
              Å ligge så sentralt i forhold til feks Gardermoen, er heller ingen uting.

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2301

                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                Enig. Vi vil savne fjoråret fra Lehne.
                Men nå må vi være avhengig at noen andre vil score måla. Hvis spissen/e våre scorer 15///0 mål , bør vi være happy vel ? Men andre må bidra !
                Det er noe jeg håper at skjer litt av seg selv. Når en spiller scorer en veldig stor andel av målene, får det en selvforsterkende effekt. En spiller i dytten avslutter oftere selv, og sentrer sjeldnere når han er i avslutningsposisjon. Tilsvarende, blir det lett at man heller gir ballen til Lehne enn å avslutte selv hvis begge muligheter ligger der. Vi har definitivt styrket bredden i de fremre rekker, flere vil steppe opp og ta scoringsansvar.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1396

                  Vg erfarer at Krogstad skriver under for to år med Stabæk. Som forventet, det, siden det ikke ligger til rette for ham i LSK i år. Vil uansett ønske ham lykke til, Krogstad har alltid representert klubben på en god måte.

                  Kommentar

                  • Oldtimer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2011
                    • 316

                    Opprinnelig skrevet av Tvilling
                    Det slår meg som svært positivt at en så god spiller som Frederik Holst oppsøker Lsk med ønske om å få spille!!
                    Det sier noe om hva som har blitt bygd opp - steg for steg.
                    Treningsfasiliteter inne og ute, trenerteam ++, etterhvert spillestil og også treningskultur. Og vi hører stadig oftere om "familie" og "kjærlighet "
                    Dette må vi holde fast på og bygge videre på
                    Å ligge så sentralt i forhold til feks Gardermoen, er heller ingen uting.
                    Gressbane er vel også et stort pluss!!

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1475

                      Opprinnelig skrevet av Oldtimer

                      Gressbane er vel også et stort pluss!!
                      Ja!! Skulle selvfølgelig vært nevnt.

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 547

                        Svært nær signering av Taylor som erstatter for Krogstad iflg RB.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4563

                          Opprinnelig skrevet av niko
                          Svært nær signering av Taylor som erstatter for Krogstad iflg RB.
                          RB melder 400k for Krogen. Det er god butikk. Taylor blir neppe dyr.

                          må si det har blitt jobbet bra på overgangsmarkedet i vinter altså!

                          Kommentar

                          • Patriot
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2010
                            • 437

                            Taylor inn og Krogstad ut høres fornuftig og bra ut. Så får førstnevnte god tid til å etablere og utvikle seg mtp at vi har en knallsterk midtbanetreer som tar mesteparten av kampstøyten. Bra jobba av klubben i vinter (med forbehold om at ikke begge spissene har latente skader som gjør at vi kommer til Hamar med begge to ute av drift).

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1422

                              Opprinnelig skrevet av Patriot
                              Taylor inn og Krogstad ut høres fornuftig og bra ut. Så får førstnevnte god tid til å etablere og utvikle seg mtp at vi har en knallsterk midtbanetreer som tar mesteparten av kampstøyten. Bra jobba av klubben i vinter (med forbehold om at ikke begge spissene har latente skader som gjør at vi kommer til Hamar med begge to ute av drift).
                              Spissplassen er den mest sårbare nå, ja. Det er litt for tynt og usikkert, både med tanke på hvor godt de klarer å levere i år og med tanke på eventuelle skader.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2301

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Spissplassen er den mest sårbare nå, ja. Det er litt for tynt og usikkert, både med tanke på hvor godt de klarer å levere i år og med tanke på eventuelle skader.
                                Ville sagt det er mer usikkert enn tynt. Vi kan ikke holde oss med 3 midtspisser på eliteserienivå

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1422

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Ville sagt det er mer usikkert enn tynt. Vi kan ikke holde oss med 3 midtspisser på eliteserienivå
                                  Visst kan vi det. Det finnes habile spisser som kam spille i flere posisjoner også. I tillegg har det vært snakk om at å spille med to spisser kan være aktuelt. Legg til skadeplagene til Holmbert, så er det enkelt å argumentere for at dette er like tynt som usikkert

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3447

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Visst kan vi det. Det finnes habile spisser som kam spille i flere posisjoner også. I tillegg har det vært snakk om at å spille med to spisser kan være aktuelt. Legg til skadeplagene til Holmbert, så er det enkelt å argumentere for at dette er like tynt som usikkert
                                    Jeg tror mange legger for mye vekt på skadene til Fridjohnson. Foruten de to siste, så har han vel ingen andre skader enn en tilbake i 2015?
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Jeg tror mange legger for mye vekt på skadene til Fridjohnson. Foruten de to siste, så har han vel ingen andre skader enn en tilbake i 2015?
                                      De to siste sesongene er de mest relevante. Ikke bare for om han klarer å holde seg skadefri i år, men også med tanke på hvor godt nivået er dersom han holder seg skadefri, etter to år med lite trening og ubetydelig mengde spilletid

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1260

                                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                        Jøss, i all verden. Før vi har spilt en eneste seriekamp, skal vi sannsynligvis møte B/G borte i cupen. Et skråblikk til en viktig motstander synes jeg burde være helt innenfor rimelige rammer for forumet. Som LSK supporter (og generelt fotballinteressert) i ca 50 år forbeholder jeg meg retten til å konsentrere meg om hva jeg vil, så har du selvfølgelig retten til å mene at innlegget mitt ikke passer i sammenhengen.

                                        Når det gjelder hva jeg faktisk skrev, og hva jeg faktisk mente (noe jeg tydeligvis ikke lyktes å formidle til Maxpayne) var at Glimt viste både styrker og svakheter i kampen. De ble til tider rundspilt, men til tross for det skapte de også muligheter til å score flere mål enn de gjorde. Det er ikke det samme som at de var NÆRMERE en større seier enn Celtic var redusering. 3-1 var sterkt, men særdeles flatterende ut i fra kampbildet. Hvis vi skal til Bodø i cupen må vi prestere max for å i det hele tatt ha en sjanse. Det kan være grunn til å minne om at vi også har et relativt nykomponert lag. Likevel, de viste klare svakhetestegn, og det gjorde jeg et forsøk på å peke på. Beklager hvis det var for belastende, Max.
                                        LHD er vel den eneste som påstår at B/G ble rundspilt i deler av kampen så vidt jeg har sett. Før vi snakker om kvartfinale i Bodø så vil jeg heller først konsentrere meg om Nardo. En kamp som kommer til å bli en ganske jevn afære.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1260

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Det er noe jeg håper at skjer litt av seg selv. Når en spiller scorer en veldig stor andel av målene, får det en selvforsterkende effekt. En spiller i dytten avslutter oftere selv, og sentrer sjeldnere når han er i avslutningsposisjon. Tilsvarende, blir det lett at man heller gir ballen til Lehne enn å avslutte selv hvis begge muligheter ligger der. Vi har definitivt styrket bredden i de fremre rekker, flere vil steppe opp og ta scoringsansvar.
                                          Dette er bare ønsketenkning. Vi er betydlig svekket fremover på banen uten TLO, og å bare antyde at TLO sentrer sjeldnere når en er i dytten er fotballfaglig svakt når en ser hva slags mål han scorte i fjor. LHD skal ha for å opprettholde optimisen som ble skapt i fjor, men dessverre så tror jeg årets sesong kommer til å bli ett betydelig skritt tilbake.


                                          Kommentar

                                          Working...