Kurven har jo pekt kraftig nedover en god stund. De andre lagene har funnet litt ut av oss, og vi har hatt skader på nøkkelspillere. Dessuten viser det seg jo at backupløsningene, særlig i forsvar, men også i angrep, ikke holder mål. Jeg tenker på Ranger, Rösler og islendingen. Kairinen har heller ikke gjort en dritt ut av seg siden han kom tilbake, og spillet vårt blir litt for enkelt. Jeg syns feilprosenten i pasningsspillet vårt tidvis har vært utrolig høy, men vi har sluppet unna oftere enn vi kanskje hadde fortjent. Jeg tror savnet av Adams har vært det klart mest prekære, men Geir Bakke bør nok tenke litt nytt og ta noen varianter nå, for spillet vi har nå holder ikke til at vi tar stort mer enn 10 poeng til. Garnås og Ogbu er de eneste to jeg stoler på i forsvaret vårt.
Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
👍 2Kommentar
-
Å henge ut Ranger etter derbyet er håpløst. Han var dømt til å mislykkes med de arbeidsbetingelsene han fikk. Saraoui er i sitt livs form, og fikk utfordre Ranger 1-mot-1 gang på gang. Ranger har ofte fått skylda for mål imot, men på søndag kan han ikke lastes for noen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 5Kommentar
-
-
Å henge ut Ranger etter derbyet er håpløst. Han var dømt til å mislykkes med de arbeidsbetingelsene han fikk. Saraoui er i sitt livs form, og fikk utfordre Ranger 1-mot-1 gang på gang. Ranger har ofte fått skylda for mål imot, men på søndag kan han ikke lastes for noen.👍 1Kommentar
-
Blir utrolig spennende å se hva Myhre og Schelander kommer opp med av taktikk mot godset, er livredd vi fortsetter med alt det som ikke funker, og går samtidig og drømmer om en ny kamp ala haugesund i 3runde i fjor der vi plutselig la om til 3 bak og fkh ikke fikk ballen over midtstreken fordi vi stod høyt og låste dem helt av. Har vi bare 2 stoppere som ergode nok til å hamle opp med rbk glimt og molde de kommende ukene ser jeg ingen god grunn til å fortsette med 3.
Har vi tid til å øve inn et nytt system nå framover? Tør vi ta sjansen på å bytte vekk en formasjon som har gitt så mye glede i 1,5sesonger nå? Tør vi å fortsette med samma system som de andre laga nå har finni de største svakhetene ved og utnytter gang på gang?
Nå skilles klinten fra hveten, de ambisiøse fra de nervøse, de visjonære fra de som bare ønsker å være.
Jeg er livredd for å ta en Viking og tror vi må finne på noe nytt for å unngå fritt fall på tabellen.👍 7Kommentar
-
Blir utrolig spennende å se hva Myhre og Schelander kommer opp med av taktikk mot godset, er livredd vi fortsetter med alt det som ikke funker, og går samtidig og drømmer om en ny kamp ala haugesund i 3runde i fjor der vi plutselig la om til 3 bak og fkh ikke fikk ballen over midtstreken fordi vi stod høyt og låste dem helt av. Har vi bare 2 stoppere som ergode nok til å hamle opp med rbk glimt og molde de kommende ukene ser jeg ingen god grunn til å fortsette med 3.
Har vi tid til å øve inn et nytt system nå framover? Tør vi ta sjansen på å bytte vekk en formasjon som har gitt så mye glede i 1,5sesonger nå? Tør vi å fortsette med samma system som de andre laga nå har finni de største svakhetene ved og utnytter gang på gang?
Nå skilles klinten fra hveten, de ambisiøse fra de nervøse, de visjonære fra de som bare ønsker å være.
Jeg er livredd for å ta en Viking og tror vi må finne på noe nytt for å unngå fritt fall på tabellen.👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Prater vel kun fransk, og heller ikke med 2.laget nå sist. Blir overrasket om man ser han i det hele tatt i år. Men er det noen som vet hvilken fot han foretrekker?Kommentar
-
👍 8Kommentar
-
Dette handler ikke kun om derbyet, men en laaang rekke med dårlige kamper. Egentlig legger jeg veldig lite vekt på at Ranger var dårlig i akkurat den kampen, han var ikke noe dårligere enn Garnås, Rösler. Forskjellen er at Ranger har levert svakt i laaang tid. Har selv vært kritisk lenge så kommer denne kampen på toppen av det hele. Synes bare det er rart at flere ikke har innsett at han ikke holder mål for der Lillestrøm er som klubb. Edh, som også har vært variabel men har hatt høyere topper hadde jo Sahraoui i lomma på Åråsen.
Å sammenligne med vårkampen på Åråsen blir for dumt. På den tiden fungerte ikke søpla overhodet som lag, og det er stor forskjell for en liten teknikker å spille på kustgress kontra ekte vare. I tillegg er Saraoui i sitt livs form nå, noe som ikke var tilfelle sist gang. Som siste argument ser man at laget som enhet sliter voldsomt for tiden, og da er det som regel ikke ving backene som har hovedskylda. Skal vi kvitte oss med Knudsen og Kairinen i samme slengen da for ingen av de har spilt godt på lang tid heller.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Det kunne vært verre. Denne høsten skal ingen av oss høre «Optimist» og «Vi lever» i pausen mens vi fortsatt håper på å overleve eliteserien. Ingen skal se Kippe varme opp til applaus før han skal være med på å cruise inn nok en sesong på øverste nivå, for noen minutter senere å ligge utslått på gresset til trusler.
Klubben er på en god kurs. Vi må tåle at den ikke er lineær hele veien.👍 5Kommentar
-
De siste kampene har Ranger startet løp inn i bakrom på vingen utallige ganger, men ballfører har aldri forsøkt å kippe den til han. Når i tillegg Yldren trekker langt over mot venstre sammen med Knudsen/Kairinen og laget konsekvent skal angripe på venstre, så er det vanskelig å skinne. Ranger har tidvis slitt defensivt, men han har så vidt jeg husker ikke vært involvert i noen av baklengsmålene de siste kampene. Å henge ut han som ubrukelig blir bare feil. Med den tankegangen kan vi i bunn og grunn bare legge ned sjappa fordi det er egentlig kun Mathew og Dragsnes som har levert siden våren.
Å sammenligne med vårkampen på Åråsen blir for dumt. På den tiden fungerte ikke søpla overhodet som lag, og det er stor forskjell for en liten teknikker å spille på kustgress kontra ekte vare. I tillegg er Saraoui i sitt livs form nå, noe som ikke var tilfelle sist gang. Som siste argument ser man at laget som enhet sliter voldsomt for tiden, og da er det som regel ikke ving backene som har hovedskylda. Skal vi kvitte oss med Knudsen og Kairinen i samme slengen da for ingen av de har spilt godt på lang tid heller.👍 2Kommentar
Kommentar