Og der har du hele problemet med internett, en hvilken som helst idiot kan lire av seg hva som helst når som helst. Sparke Bakke!? Sparke Hauge!!!
Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
Kommentar
-
Vi er med om medaljer. Spiller de andre U seg i mellom så kan vi kapre sølvet. Kanskje vi får en ny giv og kommer oss ut av down'en med Adams tilbake? Og gjerne litt mer marginer nå takk, og dommeravgjørelser!Kommentar
-
Jeg tror ikke vi tar mer enn maks 7 poeng resten av sesongen. Det tror jeg ikke holder dessverreI år så tar vi altKommentar
-
Mot Moldes og Glimts pengebinger har vi foreløpig lite å stille opp. Begge disse klubbene kan hente spillere i en annen prisklasse enn det vi kan per nå. Men det er irriterende at Rekdal har hatt sånn griseflaks med å hente denne usympatiske, men akk så briljante, Tengstedt! Det, pluss det at våre gutter ikke gadd å møte opp til kampen mot Jerv, er nok det som tar fra oss medaljer i år.Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Rosenborg er fortsatt svake på bortebane og Glimt har et tøft program igjen. Gårsdagens seier mot Viking var veldig betryggende. Full kontroll hele kampen. Deilig å se at vi fortsatt er et godt lag i ES-sammenheng. Et resultat mot Molde til helga, så har vi alt i egne hender i innspurten.Kommentar
-
Rosenborg er fortsatt svake på bortebane og Glimt har et tøft program igjen. Gårsdagens seier mot Viking var veldig betryggende. Full kontroll hele kampen. Deilig å se at vi fortsatt er et godt lag i ES-sammenheng. Et resultat mot Molde til helga, så har vi alt i egne hender i innspurten.
Nå er ingenting sikkert i fotball, men hvis man ser på hvem av lagene i medaljekampen som har de "sikreste trepoengerne" igjen, går RBK seirende ut med:
Jerv på bortebane, samt Godset og S08 på hjemmebane.
Vi bør vinne mot Odd og Hamkam hjemme (selv om tapte poeng på hjemmebane mot Odd når det virkelig gjelder høres kjent ut...).
Glimt bør vinne mot KBK og Viking på hjemmebane.
Hvis vi også tar med vif bør de slå S08 hjemme.
Det er altfor tidlig for noe slikt selvfølgelig (særlig for en som er elendig til å tippe), men jeg tillater meg likevel å forsøke meg på en antagelse av utfallet av resterende kamper:
Lillestrøm - Molde U
Rosenborg - Strømsgodset H
Vålerenga - Bodø/Glimt U
Bodø/Glimt - Kristiansund H
Haugesund - Lillestrøm U
Molde - Rosenborg H
Odd - Vålerenga U
Lillestrøm - Odd H
Rosenborg - Bodø/Glimt U
Vålerenga - Sarpsborg 08 H
Aalesund - Lillestrøm B
Bodø/Glimt - Viking H
Haugesund - Vålerenga U
Jerv - Rosenborg B
Lillestrøm - HamKam H
Strømsgodset - Bodø/Glimt B
Rosenborg - Sarpsborg 08 H
Vålerenga - Molde U
Det gir følgende poeng:
B/G = 11
RBK = 10
LSK = 10
vif = 7
Tabellen blir da slik:
1. mfk
2. B/G, 59 p.
3. RBK, 57 p.
4. LSK, 57 p. (lite tyder på at vi ender opp med bedre målforskjell enn RBK)
5. vif, 49 p.
Jeg er sikker på at RBK kommer til å prestere godt, særlig med tanke på kampprogrammet. Glimt har det høyeste toppnivået i Norge, virker å være over formduppen og kommer også til å levere. Vi har muligheten, men da må Viking-kampen vise seg å ikke bare være et blaff.
Jeg tror faktisk vi må ha minimum tre poeng på de to neste kampene, i tillegg til å vinne de siste tre kampene, for å ta medalje.
Det blir tøft, og er kanskje usannsynlig, men det er ikke umulig.👍 2Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Vi levnes ikke mye håp av gjengen inne på Fridiskusjon. Samtidig er det vel knapt en eneste debattant der inne som har latt seg imponere av oss i år. Bare frisparkmål og knokkelfotball som er grunnen til at vi ligger der vi gjør skal vi tro den gjengen. Vi får håpe motstanderne undervurderer oss i like stor grad. Selv har jeg fått igjen trua etter søndagen. Lehne i gryende form, Kairinen med sesongbeste og Knudsen strålende på vingbacken. Adams skøyt på seg selvtillit for LSK 2 i går og. Blir et viktig våpen i innspurten. Bare å få stabla Tom og Eskil på beina nå, så blir dette bra.
Gleder meg til å slå Molde på søndag. Flomlys, hovedkamp, sklitaklinger på duggvått gress. Bring it on! Den møkkagjengen skal faen ikke ta gullet på Åråsen!
👍 5Kommentar
-
Hva f er det NFF tenker med. Først herper de Cupen. Og nå playoff til ES og OBOS. Heldigvis angår ikke det oss, men allikevel. Nøytral bane ... man blir matt
https://www.nettavisen.no/sport/kritiserer-nyvinning-i-norsk-fotball-jeg-haper-de-snur/s/5-95-703397– Jeg synes dette er en dårlig løsning som ikke tjener fotballen, sier daglig leder i Skeid, Daniel Holmeide Strand, om nyvinningen «skjebneuka».
Kommentar
-
Hva f er det NFF tenker med. Først herper de Cupen. Og nå playoff til ES og OBOS. Heldigvis angår ikke det oss, men allikevel. Nøytral bane ... man blir matt
https://www.nettavisen.no/sport/kritiserer-nyvinning-i-norsk-fotball-jeg-haper-de-snur/s/5-95-703397– Jeg synes dette er en dårlig løsning som ikke tjener fotballen, sier daglig leder i Skeid, Daniel Holmeide Strand, om nyvinningen «skjebneuka».Kommentar
-
Er ikke et av hovedargumentene for idioter og NFF (VAR-tilhengere) at det er så mye penger at det må være rettferdighet, men så kommer de med dette? Forklar hvordan du skal kunne gjøre dette rettferdig om to lag med forskjellige underlag møtes. Og hvor skal kampen spilles om lag fra Oslo og Kristiansund møtes, tviler på at de legger det til Hamar som vel er så midt mellom man kommer.Kommentar
-
Spennende med Skaarud i troppen mot Molde. Vi får se om Bakke og Myhre gir ham et innhopp. I så fall vil han overta Martin Ødegaards rekord som tidenes yngste ES-debutant med relativt god margin. Synes Daniel har sett veldig skarp ut de gangene jeg har sett ham spiller for LSK 2. Ville vært et flott signal til yngre rekker å gi ham et innhopp.
Også gøy med kjempen Balatoni i troppen!👍 7Kommentar
-
Spennende med Skaarud i troppen mot Molde. Vi får se om Bakke og Myhre gir ham et innhopp. I så fall vil han overta Martin Ødegaards rekord som tidenes yngste ES-debutant med relativt god margin. Synes Daniel har sett veldig skarp ut de gangene jeg har sett ham spiller for LSK 2. Ville vært et flott signal til yngre rekker å gi ham et innhopp.
Også gøy med kjempen Balatoni i troppen!
Men samtidig blir jeg litt urolig for hvem som går ut.. Nye skader?Kommentar
-
👍 1Kommentar
Kommentar