Kan det ligge an til forlengelse av kontrakta til Mathew? Klart, budet er vel så bra at man ikke kunne si nei, men har man noe i bakhånd her?
Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
-
Knudsen ut så tidlig hadde jeg ikke trodd, men tror det er ok og fornuftig å selge. 10+ mill for en spiller som ikke starter for oss om alle mann er friske. Det er penger vi kan bruke til å forsterke elleveren med et par nye spillere. Liker Knudsen men han er ikke blant våre absolutt største salgsobjekter så det må sies å være en akseptabel sum.👍 1Kommentar
-
Knudsen ut så tidlig hadde jeg ikke trodd, men tror det er ok og fornuftig å selge. 10+ mill for en spiller som ikke starter for oss om alle mann er friske. Det er penger vi kan bruke til å forsterke elleveren med et par nye spillere. Liker Knudsen men han er ikke blant våre absolutt største salgsobjekter så det må sies å være en akseptabel sum.
Men Markus Solbakken ville vært en veldig spennende erstatter.👍 3Kommentar
-
Hadde heller sett at Kairinen ble solgt enn Knudsen nå. Hva spilleren vil selv har mye å si. Klubben må vise spillerne at vi selger når spilleren vil og budet er akseptabelt.
Hva er et akseptabelt bud? Jeg vil si vi bør ha minst 15 mill. når budet kommer fra denne ligaen/klubben.👍 2Kommentar
-
Over 10 mill for en så ung spiller med så lite spilletid i år er rått. Han kan få levd ut en drøm , og vi får penger som kan gi muligheter til å forlenge med Lehne og Matthew . I tillegg er veien til spilletid for Krogstad lettere og vi trenger noen med litt fartstid i klubben nå som Simen gir seg.👍 1Kommentar
-
Over 10 mill for en så ung spiller med så lite spilletid i år er rått. Han kan få levd ut en drøm , og vi får penger som kan gi muligheter til å forlenge med Lehne og Matthew . I tillegg er veien til spilletid for Krogstad lettere og vi trenger noen med litt fartstid i klubben nå som Simen gir seg.👍 4Kommentar
-
Jeg personlig , synes han har hatt en flott utvikling iløpet av denne sesongen. Siste tredjedel av sesongen synes jeg han har vært jevnt over god og totalt sett en av våre bedre spillere i denne perioden.
Og om han fortsetter denne utviklingen , skal en ikke se bort fra at han kan være på landslaget innen
2-3 års tid ?
Men det er også overraskende for meg at han allerede er på vei ut da.👍 4Kommentar
-
Tror kanskje det er flere som ser at klubben kan være på vei mot noe enda større enn årets gledelige opptur. Ser ikke bort fra at både Matthew og TLO blir med videre. Kanskje Kairinen også? Det er utrygge tider med denne forbanna pandemien og Norge er tryggere enn mye annet. Det skal vel mye til at alle disse blir, og klubben ønsker/trenger vel også å selge? Blir en mer spennende vinter enn på lenge.Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Betyr ikke at vi skal legge lista på Botheim. Det er en sensasjonell overgang der alle er enige om at Glimt får latterlig godt betalt. Man kan jo sammenlikne med andre unge sentrale midtbanespillere i Norge. Odd sliter med å få over 10 mill for Joshua Kitolano, samme alder og fast på Odd i flere år nå. Godset aksepterte vel rundt 15 mill for Johan Hove før årets sesong fra Italia i en overgang som ikke gikk i gjennom. Men det for en U21 landslagsmann med 10 scoringer fra sentral midtbane året før. Om vi snakker rundt 15 mill for Knudsen synes jeg det er ganske godt betalt for der han ligger i løypa nå, han er tross alt ikke fast hos oss om alle er friske. Ja, vi kunne kanskje fått en høyere sum om 2-3 år men dette gir oss handlingsrom til å forsterke 1-2 andre posisjoner ganske bra. Vi er i en posisjon nå der vi kan være med i toppen neste år også om vi gjør de riktige signeringene. Klarer vi å hente en god ung stopper og en bedre ving enn vi har kunne hente før dette så ville det sett bra ut.👍 4Kommentar
-
Å sammenligne med Botheim blir som å sammenligne epler og pærer. Botheim har prestert i Europa, Knudsen har 20 ES kamper totalt.
Knudsen har hatt en fantastisk utvikling siste halve året å det er ingenting som tilsier at det skal stoppe, men det vet vi altså ikke. Det blir for hypotetisk å snakke om at vi bør vente fordi at han kanskje er verdt dobbelt så mye neste år, det blir en variabel man ikke kan ta med i en slik beslutning, fordi det har man ingen garantier for.
I en hver situasjon hvor et bud foreligger må du vurdere nå situasjonen opp mot antatt verdi på spilleren, i dette tilfellet mener jeg at man ikke kan si nei.
deler dog bekymringen rundt midtbanen om han blir solgt, men samtidig gir det oss midler til å forsterke. Krogstad er trolig også på vei ut, så det vil komme inn spillere på den midtbanen. Forhåpentligvis er er kvaliteten på de så bra at vi ikke kommer til å savne Knudsen.👍 3Kommentar
-
Betyr ikke at vi skal legge lista på Botheim. Det er en sensasjonell overgang der alle er enige om at Glimt får latterlig godt betalt. Man kan jo sammenlikne med andre unge sentrale midtbanespillere i Norge. Odd sliter med å få over 10 mill for Joshua Kitolano, samme alder og fast på Odd i flere år nå. Godset aksepterte vel rundt 15 mill for Johan Hove før årets sesong fra Italia i en overgang som ikke gikk i gjennom. Men det for en U21 landslagsmann med 10 scoringer fra sentral midtbane året før. Om vi snakker rundt 15 mill for Knudsen synes jeg det er ganske godt betalt for der han ligger i løypa nå, han er tross alt ikke fast hos oss om alle er friske. Ja, vi kunne kanskje fått en høyere sum om 2-3 år men dette gir oss handlingsrom til å forsterke 1-2 andre posisjoner ganske bra. Vi er i en posisjon nå der vi kan være med i toppen neste år også om vi gjør de riktige signeringene. Klarer vi å hente en god ung stopper og en bedre ving enn vi har kunne hente før dette så ville det sett bra ut.👍 1Kommentar
-
Ok, kjør silly season.
Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.
Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
Hovland
Tokstad
Serbecic
Lushaku
R. Taylor
Ujah
Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
Lushaku
Ujah
R. Taylor
Serbecic
Tokstad
Hovland
Etter å ha funnet en gammel artikkel hvor Bakke skryter Tokstad langt opp i skyene fra tiden da begge var i S08, tipper jeg han er en av de to. Litt usikker på hva jeg synes om det, men...
I tillegg kan man jo spekulere i hvem som er på billigsalg hos lagene som har rykket ned, om det er flere aktuelle som er på utgående kontrakt i Norge eller i Skandinavia, om det er andre gamle helter som kunne tenke seg en retur, eller om vi kanskje på nytt skal plukke talenter fra PostNord...
Øverst på ønskelisten min er uansett ny kontrakt med Mathew. Frykter for at han ønsker seg bort og drar for et par millioner, enten nå eller til sommeren. Da sitter vi igjen med et svært svekket lag og har fått lite penger igjen for det.Kommentar
-
Ung stopper henta av RBK men ikke satsa på? Ogbu var en sånn.
Den siste sesongen er bevis på at det RBK ønsker å kvitte seg med er kanskje de beste signeringene man kan gjøre.
Åsen, adegbenro, Botheim, Solbakken osv
Kommentar
-
Kommentar
-
Ok, kjør silly season.
Noen navn som har blitt diskutert som aktuelle på forumet, basert på alt fra artikler til å lese mellom linjene i twitter-poster: Hovland. Ujah, Lushaku, Serbecic, R. Taylor, Tokstad.
Rangert etter (min antatte) sannsynlighet for at de er interessert i å signere for oss nå:
Hovland
Tokstad
Serbecic
Lushaku
R. Taylor
Ujah
Rangert etter hvem jeg ønsker skal signere:
Lushaku
Ujah
R. Taylor
Serbecic
Tokstad