Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2010
    • 437

Når tar de en avgjørelse om Taylor?

Kommentar

• Patriot
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2010
      • 437

Det er så stille rundt overganger nå at jeg blir helt matt. Vi har sårt behov for 2-3 spillere til, men ikke en dritt skjer. Og RBs LSK-dekning er under enhver kritikk, får ikke akkurat valuta for abonnementet. Men det er en sidesak. Min største bekymring: Hvor blir det av den sentrale midtbanespilleren og venstre vingbacken vi skal ha inn?

Kommentar

• Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2200

Ja , pr idag ser vi betydelig svakere ut enn når vi avsluttet serien fjor. Uten Lehne , Knudsen og Braut.
        Samt tvilsomt om Karinen rekker serie starten ?
        Ekstra kroner på bok er alltid greit å ha , men foreløpige "forsterkninger" er ikke nok tror jeg ?

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2200

Opprinnelig skrevet av Patriot
          Det er så stille rundt overganger nå at jeg blir helt matt. Vi har sårt behov for 2-3 spillere til, men ikke en dritt skjer. Og RBs LSK-dekning er under enhver kritikk, får ikke akkurat valuta for abonnementet. Men det er en sidesak. Min største bekymring: Hvor blir det av den sentrale midtbanespilleren og venstre vingbacken vi skal ha inn?

Ja , pr idag ser vi betydelig svakere ut enn når vi avsluttet serien fjor. Uten bla Lehne , Knudsen og Braut som alternativ på topp.
          Ekstra kroner på bok er alltid greit å ha , men foreløpige "forsterkninger" er ikke nok tror jeg ?

Kommentar

• bema0806
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2011
            • 521

Når tar de en avgjørelse om Taylor?
            Når kommer det nyheter om noe som helst fra klubben? Vi mangler info om nyansatte, vi mangler info om hovedsponsor. Generelt svært dårlig arbeid av sportsklubben ut mot oss supportere.
            Last edited by bema0806; 14.02.2022, 13:34.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2372

Det at det er stille er ikke det samme som at det ikke skjer noe. Lillestrøm jobber sannsynligvis opp i mot 365 dager i året med spillerlogistikk. Hvis vi antar 5 inn og 5 ut hver sesong +/-, så tilsier det 10 pressemeldinger. I tillegg kan RB ha noen Sves erfarer artikler, om spillere som er på vei, noen artikler om prøvespillere, osv. Det gir rom for ca 20 artikler i året, konsentrert rundt overgangsvinduer, og selvfølgelig knyttet spesifikt til når det skjer gjennombrudd i en sak man jobber med.

Vi er alle utålmodige, men slike nyheter klumper seg gjerne litt. Vi vet at det jobbes med Brann, Fredrik Haugen har vært nevnt, Beslutning rundt Taylor kan spille inn begge veier. Du kan være trygg på at det også jobbes med andre spillere som vi ikke vet om. Nyhetene kommer når det er noe nytt å melde.

Synes RBs dekning er godt innenfor det akseptable, men tørsten blir selvfølgelig aldri slukket.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2372

Opprinnelig skrevet av Playboy1

Ja , pr idag ser vi betydelig svakere ut enn når vi avsluttet serien fjor. Uten bla Lehne , Knudsen og Braut som alternativ på topp.
                Hvor svekket er vi? Braut bidro minimalt. Knudsen hadde ikke fast plass, men dekket opp der det var en ledig plass. Spilte ikke så mange kamper for oss i fjor. Kunne blitt en sentral brikke i år, ja, men en vesentlig svekkelse fra i fjor? Tilbake står TLO. En åpenbar svekkelse, men jeg har tro på Adams og håper på Holmbert.

Så lenge Åsen holder seg på beina er vi styrket på kantplass såvidt jeg kan skjønne. Med Helland bedre rustet, med Ylldren inn... DG hadde ikke fast plass. Svendsen blir neppe dårligere i år enn i fjor. Vi mangler en brikke på sentral midtbane, helst som førsteerstatter for KKK/Matthew. Alt annet er løsbart.

Kommentar

• Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2200

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Hvor svekket er vi? Braut bidro minimalt. Knudsen hadde ikke fast plass, men dekket opp der det var en ledig plass. Spilte ikke så mange kamper for oss i fjor. Kunne blitt en sentral brikke i år, ja, men en vesentlig svekkelse fra i fjor? Tilbake står TLO. En åpenbar svekkelse, men jeg har tro på Adams og håper på Holmbert.

Så lenge Åsen holder seg på beina er vi styrket på kantplass såvidt jeg kan skjønne. Med Helland bedre rustet, med Ylldren inn... DG hadde ikke fast plass. Svendsen blir neppe dårligere i år enn i fjor. Vi mangler en brikke på sentral midtbane, helst som førsteerstatter for KKK/Matthew. Alt annet er løsbart.
                  Absolutt Ikke uenig en det av dette Og det er jo fortsatt en stund igjen til seriestart . Svendsen har jeg god tro på , håper og tror han fortsetter fremgangen .
                  Men vil han da få tilitten han da fortjener ?
                  DG hadde gjort sitt for LSK. Helland er ett stort ?
                  Adams er spennende , men er vi nok dekket på spiss plassen med han og en Holmbert som ikke har vist ril noe på 2 år ?
                  Ylldren kjenner jeg for lite til , håper vi har en
                  ‘joker’ der da ?

Knudsen fikk vi gode penger for , så forståelig at han ble solgt. Men tror mange kan ha undervurdert hans betydning for laget , eller så kan jeg har overvurdert han selvfølgelig ?

Det jeg vil frem til er at pr idag , skal en del brikker falle på plass , om vi skal være i nærheten å gjenta fjorårets suksess ? Tenker nå jeg da.
                  Last edited by Playboy1; 14.02.2022, 18:36.

Kommentar

• Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1469

Vil si vi er ganske så svekka sammenligna med slutten av forrige sesong. Selv om fjoråret til Lehne var en once in a lifetime-sesong, er det vanskelig å overdrive hvor viktig han var for laget i 2021. Viktig i det oppbyggende spillet gjennom å holde på ballen, bakromstrussel og goalgetter. Adams er spennende, men å forvente noe i nærheten av det vi så i fjor er utopisk, spørru meg.

Rösler styrker bredden i forsvar, hvor det var tynt i fjor og Ibrahimaj er en oppgradering fra DG, men det er svært tynt på sentral midt og vingback per nå.

Vi har mista vår beste spiller, tredjevalget sentralt og noen squad-spillere. Både toppen og bredden er svekka, synes jeg, men laget bør fortsatt være kapabelt til topp 5..

Kommentar

• kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2451

Vi hadde en del marginer med oss ifjor så hvis det skulle gå litt tråere iår blir det for enkelt å skylde på at vi solge oss vekk.
                      Det sier seg selv at når en spiller scorer såpass mye (i forhold til restren av laget) så er det glid. Det skal bare ikke skje. Men det gjorde det.
                      Så hvis vi blir liggende lavt som vi gjorde mot DIF i de kampene vi blir litt pressa og ikke tørr jage mer vil vi nok ende opp med en del færre
                      poeng. Helland ser friskere ut men er han "frisk" nok. Vi trenger kjappe bein som jobber over hele banen. Tiden er over for luksusspillere som
                      kan trippe opp og ned langs sia, slå en tunnel i ny og ne. Edh og Ranger er den nye vin. Rutine med Åsen og feinschmekere ala KKK og ballvinnere ala Mathew.
                      Røsler Jr virker veldig lik Tom. Philip viste gode takter i de første kampene. Virker sterkere enn de to nevnte, mer pondus. De nevnte to er ganske lette som stoppere men forhåpentligvis kompenserer de med bedre ballkontroll. Så de tre bør duellere igjennom sesongen om den siste plassen der bak.
                      Vi møter to presumtivt svake lag i starten. Kommer vi i flyten fra start av etc ...

Kommentar

• Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1469

Frederik Holst virker å være nær en overgang til oss. Virker å være en sentral midtbanespiller som også har spilt mye back tidligere.

Merkelig overgang i så fall. Han har vært en viktig spiller for Elfsborg de siste årene, men terminerte kontrakta i vinter siden han «ville hjem til Danmark». Pussig å gå til LSK i så fall.

Kommentar

• Aderyn
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Dec 2020
                          • 133

https://www.fotbollskanalen.se/norge...analen_nyheter

Både Dansk og Svensk media rapporterer at Danske Frederik Holst er nærmest klar for Fugla, RB litt mer tilbakeholdene men bildebevis på at han er på besøk hos klubben.

Frekventerer Svenske supporterforum en del og virker som Holst har en bra navn i Sverige og at det var en meget stor stjerne i Elfsborg, som kom på 4 plass i Allsvenskan i fjor og 2 plass året før, med Holst som fast på midten. Leser store ord om han, og stort savn at han skulle forlate klubben. Skal vel ha vært et av lagets beste/viktigste spillere. Virker som et kupp hvis vi klarer å lande denne men spesiell situasjon. Terminerte kontrakten med Elfsborg for å returnere til Danmark sammen med familien. Ser ikke ut til at det har gått så skal han evt hit. Får håpe det ikke er noe i vei med motivasjonen i så fall. Men kvalitetsmessig virker dette ut som en meget god deal hvis den går igjennom.

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1491

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Frederik Holst ... terminerte kontrakta i vinter siden han «ville hjem til Danmark». Pussig å gå til LSK i så fall.
                            Må ikke la det beste, bli det nest beste fiende..
                            Og kanskje til og med Lsk og Lillestrøm faktisk er bedre akkurat nå?

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1491

(Ikke ulogisk å lande en spiller før treningsleir)

Kommentar

• Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1491

Ifølge RB er Holst her for å vurdere. Virker ikke som om dette er i boks, men kan bli det..

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2451

Elfsborgfansen synes å være i harnisk https://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/forum

Kommentar

• Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 522

Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Elfsborgfansen synes å være i harnisk https://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/forum
                                    en av forumskribentene der har kanskje et poeng i at dette er en spiller og/eller agent som er glad i sign-on fees?

Kommentar

• Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1469

Tenker at det enten har skjedd noe bak kulissene i Elfsborg, som det ville vært interessant å vite om, eller at vi har med å gjøre en ganske kynisk og grådig fyr jeg ikke er sikker på om det er lurt å ha i troppen.. Hvis det virkelig er sånn at han fikk bryte kontrakten for å flytte hjem av personlige årsaker og går til en klubb like langt unna, blir jeg skeptisk til om det er en lagspiller vi har med å gjøre.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4686

Steike solid CV på'n da. Blir gull det her om vi drar det i land.

Men altså… er ikke Mathew, Kairinen og Holst nesten litt i overkant? Hvem skal slite benk av disse tre liksom? Kairinen skal spille når han er frisk, og Mathew har ikke missa en kamp siden han kom tilbake fra Tyrkia. Tviler på at Holst terminerte kontrakten for å slite benk i Norge.

Og Krogstad er det i hvert fall bare å kvitte seg med om dansken kommer.

Det satses, i hvert fall.

Kommentar

• Patriot
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2010
                                          • 437

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                          Tenker at det enten har skjedd noe bak kulissene i Elfsborg, som det ville vært interessant å vite om, eller at vi har med å gjøre en ganske kynisk og grådig fyr jeg ikke er sikker på om det er lurt å ha i troppen.. Hvis det virkelig er sånn at han fikk bryte kontrakten for å flytte hjem av personlige årsaker og går til en klubb like langt unna, blir jeg skeptisk til om det er en lagspiller vi har med å gjøre.
                                          Ekstra Bladet har fjernet det nå, men skrev i stad at grunnen til at han brøt med Elfsborg var at dama ikke fikk seg jobb, og at ho nå skal jobbe i Oslo. Dermed ble LSK aktuelt.

Kommentar

Working...