Problemet slik jeg ser det er at høyrebacken vår virker å ofte bli holdt litt igjen for å kunne flytte mer folk frem på venstresiden og skape overtall der. Som jeg har sagt andre steder, både Edh og Ranger virket mer passive mot slutten av sesongen. Edh har nok en bedre grunnteknikk enn Ranger og passer nok derfor bedre i kombinasjonsspillet med Åsen og co. på venstre. Det er i det hele tatt blitt et luksusproblem for Bakke å ha tre så jevnt gode spillere som holder høy klasse.
Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
Problemet slik jeg ser det er at høyrebacken vår virker å ofte bli holdt litt igjen for å kunne flytte mer folk frem på venstresiden og skape overtall der. Som jeg har sagt andre steder, både Edh og Ranger virket mer passive mot slutten av sesongen. Edh har nok en bedre grunnteknikk enn Ranger og passer nok derfor bedre i kombinasjonsspillet med Åsen og co. på venstre. Det er i det hele tatt blitt et luksusproblem for Bakke å ha tre så jevnt gode spillere som holder høy klasse.Kommentar
-
Jeg synes faktisk at angrepet var har blitt bedre balansert i kampene hvor Edh har spilt på venstre, nettopp på grunn av det du nevner. Med Dragsnes og Åsen synes jeg det krampes litt for mye på den ene sida, ofte blir det bra, men likevel ganske forutsigbart. Når Edh spiller på den siden (og ikke fordi han er noe dårligere) virker det som om vi er like farlige på venstre, men angriper fra begge sider. Vi har gode offensive våpen på begge sider, og det er vanskeligere å forsvare seg når vi ikke alltid angriper fra venstreHvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Er redd for at vi kan bli avslørt fordi vi legger opp til å angripe på venstresiden. Fordelen med spesielt Helland er at han ofte trekker inn mot midten, og da kan det ofte bli motorvei på kanten for Ranger, men det fordrer at vi evner å vei spillet fort nok til å utnytte rommet.Kommentar
-
Årsak eller virkning? Vil hevde at innleggene fra Ranger holder gjennomgående høy klasse, Dragsnes sine er mer variable. Det er svært ofte en autostrada åpen på høyresiden som ikke blir benyttet fordi det krampes inn på en tidvis overbefolket venstreside. Jeg synes vi er bedre når vi angriper mer balansert. Samspillet Åsen-Dragsnes/Edh er nok noe bedre enn Ranger-Helland/Ibrahimaj, men gi det tid. Pasningen fra Ibra til Ranger og sistnevntes løp før et av innleggene i første omgang var direkte vakkert.👍 3Kommentar
-
Årsak eller virkning? Vil hevde at innleggene fra Ranger holder gjennomgående høy klasse, Dragsnes sine er mer variable. Det er svært ofte en autostrada åpen på høyresiden som ikke blir benyttet fordi det krampes inn på en tidvis overbefolket venstreside. Jeg synes vi er bedre når vi angriper mer balansert. Samspillet Åsen-Dragsnes/Edh er nok noe bedre enn Ranger-Helland/Ibrahimaj, men gi det tid. Pasningen fra Ibra til Ranger og sistnevntes løp før et av innleggene i første omgang var direkte vakkert.
Situasjonen som du nevner var veldig bra den, men den kom vel i en kontringssituasjon og ikke i et etablert angrep.Kommentar
-
Jeg mener problemet er i Ranger sitt eget hode. Han kan være rimlig god til å forsvare seg hvis det er hovedfokuset, men det går ut over det offensive. Han har etter min menig ikke evnen til å vurdere når han gi slipp og ikke. Dragsnes kan løpe opp og ned sin side i 90 minutter uten at det går særlig utover hvor fort han tenker. Foreløpig syntes jeg at det samme ikke kan sies om Ranger. På utligningsmålet i går også var han passiv tilskuer, ellers så leverte han en kamp på det jevne og de begynner det å bli litt for mange av. Ranger er en habil spiller men høyst sannsynlig så ryker plassen til fordel for Edh når Pettersson er tilbake for fullt.Last edited by maxpayne; 19.04.2022, 13:28.Kommentar
-
Jeg mener problemet er i Ranger sitt eget hode. Han kan være rimlig god til å forsvare seg hvis det er hovedfokuset, men det går ut over det offensive. Han har etter min menig ikke evnen til å vurdere når han gi slipp og ikke. Dragsnes kan løpe opp og ned sin side i 90 minutter uten at det går særlig utover hvor fort han tenker. Foreløpig syntes jeg at det samme ikke kan sies om Ranger. På utligningsmålet i går også var han passiv tilskuer, ellers så leverte han en kamp på det jevne og de begynner det å bli litt for mange av. Ranger er en habil spiller men høyst sannsynlig så ryker plassen til fordel for Edh når Pettersson er tilbake for fullt.
Jeg synes også Ranger sin evne til å nå først på ballen undervurderes. Ja, han blir ofte felt, men alternativet er ofte i de samme situasjonene at vår spiller ikke er oppe i situasjonen i det hele tatt, eller kommer for sent inn selv. Jeg synes også man ser en tendens til at han lager færre dumme frispark imot i år. Edh har kanskje det største potensialet, men begge disse gutta er gull allerede - og vil bli bedre.👍 8Kommentar
-
Slørdahl på lån til Sandefjord frem til 31. juli. Sandefjord fikk korsbåndskade på Sander Moen Foss i andre serierunde og trenger en erstatter. Dette bør gi mye verdifull spilletid til Slørdahl, og vil tenke at vi får tilbake en bedre spiller enn vi låner bort.👍 6Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men ender han opp på benken der og er det bare å hente han tilbake. Slørdahl var god i OBOS i 2020, forhåpentligvis vil spilletid på nedre halvdel gjøre han i stand til å ta nivået i Eliteserien.👍 1Kommentar
-
Jeg mener problemet er i Ranger sitt eget hode. Han kan være rimlig god til å forsvare seg hvis det er hovedfokuset, men det går ut over det offensive. Han har etter min menig ikke evnen til å vurdere når han gi slipp og ikke. Dragsnes kan løpe opp og ned sin side i 90 minutter uten at det går særlig utover hvor fort han tenker. Foreløpig syntes jeg at det samme ikke kan sies om Ranger. På utligningsmålet i går også var han passiv tilskuer, ellers så leverte han en kamp på det jevne og de begynner det å bli litt for mange av. Ranger er en habil spiller men høyst sannsynlig så ryker plassen til fordel for Edh når Pettersson er tilbake for fullt.
Edit: Uansett deilig å lede serien og spisser som har fortsatt der TLO avsluttet i fjor.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Boniface med rødt kort og karantene mot oss, og nå ser det ut til at også Saltnes kan ryke. Nei og nei.
Må jammen si at B/Gs reise fra "alles" kjæledegge til ufyselige sjølrettferdige sutrekopper har vært alarmerende kort!👍 5Kommentar
Kommentar