Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3564

Problemet slik jeg ser det er at høyrebacken vår virker å ofte bli holdt litt igjen for å kunne flytte mer folk frem på venstresiden og skape overtall der. Som jeg har sagt andre steder, både Edh og Ranger virket mer passive mot slutten av sesongen. Edh har nok en bedre grunnteknikk enn Ranger og passer nok derfor bedre i kombinasjonsspillet med Åsen og co. på venstre. Det er i det hele tatt blitt et luksusproblem for Bakke å ha tre så jevnt gode spillere som holder høy klasse.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2371

Opprinnelig skrevet av MortenA
      Problemet slik jeg ser det er at høyrebacken vår virker å ofte bli holdt litt igjen for å kunne flytte mer folk frem på venstresiden og skape overtall der. Som jeg har sagt andre steder, både Edh og Ranger virket mer passive mot slutten av sesongen. Edh har nok en bedre grunnteknikk enn Ranger og passer nok derfor bedre i kombinasjonsspillet med Åsen og co. på venstre. Det er i det hele tatt blitt et luksusproblem for Bakke å ha tre så jevnt gode spillere som holder høy klasse.
      Jeg synes faktisk at angrepet var har blitt bedre balansert i kampene hvor Edh har spilt på venstre, nettopp på grunn av det du nevner. Med Dragsnes og Åsen synes jeg det krampes litt for mye på den ene sida, ofte blir det bra, men likevel ganske forutsigbart. Når Edh spiller på den siden (og ikke fordi han er noe dårligere) virker det som om vi er like farlige på venstre, men angriper fra begge sider. Vi har gode offensive våpen på begge sider, og det er vanskeligere å forsvare seg når vi ikke alltid angriper fra venstre

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3564

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Jeg synes faktisk at angrepet var har blitt bedre balansert i kampene hvor Edh har spilt på venstre, nettopp på grunn av det du nevner. Med Dragsnes og Åsen synes jeg det krampes litt for mye på den ene sida, ofte blir det bra, men likevel ganske forutsigbart. Når Edh spiller på den siden (og ikke fordi han er noe dårligere) virker det som om vi er like farlige på venstre, men angriper fra begge sider. Vi har gode offensive våpen på begge sider, og det er vanskeligere å forsvare seg når vi ikke alltid angriper fra venstre
        Er redd for at vi kan bli avslørt fordi vi legger opp til å angripe på venstresiden. Fordelen med spesielt Helland er at han ofte trekker inn mot midten, og da kan det ofte bli motorvei på kanten for Ranger, men det fordrer at vi evner å vei spillet fort nok til å utnytte rommet.

Kommentar

• Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 522

Opprinnelig skrevet av MortenA

Er redd for at vi kan bli avslørt fordi vi legger opp til å angripe på venstresiden. Fordelen med spesielt Helland er at han ofte trekker inn mot midten, og da kan det ofte bli motorvei på kanten for Ranger, men det fordrer at vi evner å vei spillet fort nok til å utnytte rommet.
          Riktig som du sier at det ofte angripes på venstreside. Noe av grunnen til det er at man har bedre offensive bidrag fra venstresidestopper enn hva man har på andre siden. Det skal mye til for å demme opp mot det da vi ofte havner i numerisk overtall på siden. Man kan selvsagt gjøre et mottrekk ved å legge over en mann til på den siden, men da vil det bli mer rom andre steder. Så tror ikke at det er spesielt enkelt å avsløre oss selvom man bruker den siden mye.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2371

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Riktig som du sier at det ofte angripes på venstreside. Noe av grunnen til det er at man har bedre offensive bidrag fra venstresidestopper enn hva man har på andre siden.
            Årsak eller virkning? Vil hevde at innleggene fra Ranger holder gjennomgående høy klasse, Dragsnes sine er mer variable. Det er svært ofte en autostrada åpen på høyresiden som ikke blir benyttet fordi det krampes inn på en tidvis overbefolket venstreside. Jeg synes vi er bedre når vi angriper mer balansert. Samspillet Åsen-Dragsnes/Edh er nok noe bedre enn Ranger-Helland/Ibrahimaj, men gi det tid. Pasningen fra Ibra til Ranger og sistnevntes løp før et av innleggene i første omgang var direkte vakkert.

Kommentar

• Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 522

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Årsak eller virkning? Vil hevde at innleggene fra Ranger holder gjennomgående høy klasse, Dragsnes sine er mer variable. Det er svært ofte en autostrada åpen på høyresiden som ikke blir benyttet fordi det krampes inn på en tidvis overbefolket venstreside. Jeg synes vi er bedre når vi angriper mer balansert. Samspillet Åsen-Dragsnes/Edh er nok noe bedre enn Ranger-Helland/Ibrahimaj, men gi det tid. Pasningen fra Ibra til Ranger og sistnevntes løp før et av innleggene i første omgang var direkte vakkert.
              Hvis du leser innlegget på nytt så skriver jeg om sidestopper og ikke vingback. Ranger har kvaliteter offensivt, men Garnås har ikke de nødvendige tekniske eller relasjonene egenskapene til å komme med slike offensive bidrag som Pettersson/Dragsnes har gjort fra venstresidestopper. Det er etter min mening mye av grunnen til at vi angriper mye fra venstre.

Situasjonen som du nevner var veldig bra den, men den kom vel i en kontringssituasjon og ikke i et etablert angrep.

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1308

Jeg mener problemet er i Ranger sitt eget hode. Han kan være rimlig god til å forsvare seg hvis det er hovedfokuset, men det går ut over det offensive. Han har etter min menig ikke evnen til å vurdere når han gi slipp og ikke. Dragsnes kan løpe opp og ned sin side i 90 minutter uten at det går særlig utover hvor fort han tenker. Foreløpig syntes jeg at det samme ikke kan sies om Ranger. På utligningsmålet i går også var han passiv tilskuer, ellers så leverte han en kamp på det jevne og de begynner det å bli litt for mange av. Ranger er en habil spiller men høyst sannsynlig så ryker plassen til fordel for Edh når Pettersson er tilbake for fullt.
                Last edited by maxpayne; 19.04.2022, 13:28.

Kommentar

• BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1446

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Jeg mener problemet er i Ranger sitt eget hode. Han kan være rimlig god til å forsvare seg hvis det er hovedfokuset, men det går ut over det offensive. Han har etter min menig ikke evnen til å vurdere når han gi slipp og ikke. Dragsnes kan løpe opp og ned sin side i 90 minutter uten at det går særlig utover hvor fort han tenker. Foreløpig syntes jeg at det samme ikke kan sies om Ranger. På utligningsmålet i går også var han passiv tilskuer, ellers så leverte han en kamp på det jevne og de begynner det å bli litt for mange av. Ranger er en habil spiller men høyst sannsynlig så ryker plassen til fordel for Edh når Pettersson er tilbake for fullt.
                  Vi har et luksusproblem når vi har alle tre vingbackene skadefri og Dragnses ikke må spille stopper. Jeg kan være enig i at Edh er hakket bedre enn Ranger akkurat nå, men samtidig tror jeg et lag som vårt, hvor det skorter litt på hurtige spillere, har godt av å ha Ranger på banen.

Jeg synes også Ranger sin evne til å nå først på ballen undervurderes. Ja, han blir ofte felt, men alternativet er ofte i de samme situasjonene at vår spiller ikke er oppe i situasjonen i det hele tatt, eller kommer for sent inn selv. Jeg synes også man ser en tendens til at han lager færre dumme frispark imot i år. Edh har kanskje det største potensialet, men begge disse gutta er gull allerede - og vil bli bedre.

Kommentar

• brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 896

Slørdahl på lån til Sandefjord frem til 31. juli. Sandefjord fikk korsbåndskade på Sander Moen Foss i andre serierunde og trenger en erstatter. Dette bør gi mye verdifull spilletid til Slørdahl, og vil tenke at vi får tilbake en bedre spiller enn vi låner bort.

Kommentar

• Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1459

Bra at han kan hentes tilbake på kort varsel også - vi får se hvor mye spilletid det blir!

Kommentar

• Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1483

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                        Bra at han kan hentes tilbake på kort varsel også - vi får se hvor mye spilletid det blir!
                        Tipper det er større sjanse for spilletid på høyere nivå, enn hos Lsk

Kommentar

• Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1459

Opprinnelig skrevet av Tvilling

Tipper det er større sjanse for spilletid på høyere nivå, enn hos Lsk
                          Ja, det tror jeg også. Men tipper treningshverdagen er bedre hos oss, så det er nok bedre å sitte på benken i LSK enn Sandefjord..

Kommentar

• ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 348

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Ja, det tror jeg også. Men tipper treningshverdagen er bedre hos oss, så det er nok bedre å sitte på benken i LSK enn Sandefjord..
                            Men ender han opp på benken der og er det bare å hente han tilbake. Slørdahl var god i OBOS i 2020, forhåpentligvis vil spilletid på nedre halvdel gjøre han i stand til å ta nivået i Eliteserien.

Kommentar

• niko
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 623

Blås av serien, dommer! Blås av serien!

Kommentar

• Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2199

Selv var jeg veldig skeptisk før sesongen om spissene hadde nok mål i seg ? 4 på 4 kamper hitill er jo t.o.m litt foran snittet til Lehne ifjor

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6110

Opprinnelig skrevet av niko
                                  Stop the count!

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4359

Opprinnelig skrevet av niko
                                    Vi skal da ha veldig mange flere gode opplevelser med fugla, også i de resterende 26 kampene!
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3564

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Man kan diskutere hvorvidt det at vi bruker Ranger i liten grad offensivt gjør at han blir mer passiv defensiv. Ellers tror jeg det er liten forskjell på Edh og Ranger individuelt sett. Edh slet når han ble flyttet over på høyrekanten i dag, og han slet også mer i fjor når han spilte på høyresiden. Edh har nok tjent på å spille på venstresiden hvor han er mer involvert i det offensive.

Edit: Uansett deilig å lede serien og spisser som har fortsatt der TLO avsluttet i fjor.

Kommentar

• heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2131

Dette går bedre enn jeg trudde i pausa på Hamar
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2969

Boniface med rødt kort og karantene mot oss, og nå ser det ut til at også Saltnes kan ryke. Nei og nei.

Må jammen si at B/Gs reise fra "alles" kjæledegge til ufyselige sjølrettferdige sutrekopper har vært alarmerende kort!

Kommentar

Working...