Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg synes det var imponerende hvordan laget tok nivået utover 1. omgang. 2. omgang startet svært lovende, men rytmen/initiativet ble ødelagt av Tom Pettersons feilpasning. Slike feil kan også skje på aller øverste nivå i Europa. .
Se hvordan Viking gikk videre mot Sparta Praha. De var uten tvil det dårligste av de to lagene spillemessig over 2 kamper (Muligens i begge kamper), men gikk videre på en fullstendig hjerneblødning a la Petterson. Motstanderne er sannsynligvis på omtrent samme nivå. Forskjellen er at vi gjorde personlige feil og ble straffet (som selvfølgelig har med dyktighet å gjøre), mens for Viking var det motsatt. Vi hang minst like godt med i kampen som det Viking gjorde. Glem Sligo Rovers. De hadde vi også grisebanka.
Vi og viking hadde like manfe koeffpoeng, problemet vårt var vel heller at Flora tapte mot sjk, ellers ville vi vært seeda i 3runde-trekninga og.
Hvis du ser hvilken hylle antwerp både henter og selger spillere på føler jeg meg rimelig sikker på at antwerp hadde tatt praha over 2 kamper sjøl om det er vanskelig å sammenligne ligaer.
Forøvrig må det vel gå an å si at viking hadde mye av den flaksen vi mangla da de slo praha, vant jo på en gavepakke mye større enn de vi ga antwerp t.o.m.
Også kan vi ta med at vi er det første laget til å score på antwerp i år, de hadde gått 4 uten å slippe inn før oss, dog med kaptein alderweireld som er forventa tilbake til helga.
Enig i det meste, men vi skal nok ta med oss at evnen til å unngå personlige feil har noe med dyktighet å gjøre.
Faktum er at vi er såpass godt organisert, at vi nesten ikke slipper inn mål uten at det skjer en personlig feil. Dessverre har vi gjort litt for mange av dem, selv om vi totalt sett er relativt vanskelig å score på. Du kan selvfølgelig argumentere med at alle mål kan unngås, og at følgelig alle mål kan spores tilbake til en feil, men jeg snakker om de grove feilene som Pettersons pasningsfeil eller den klassiske markeringssvikten på bakre stolpe.
Første målet i går hadde blitt redda av en gul kis på bakre stolpe.
Begynner å bli en del sånne som går inn?
Mann på bakre stolpe er gull verdt på corner i mot, uansett hva fotballtrenere sier!
Det er to ting jeg irriterer meg over på cornere mot.
1. Vi trekker ned alle mann. Du kan argumentere med defensiv trygghet, men det betyr jo i praksis at motstanderen kan flytte opp nesten hele laget, samtidig som vi ikke har noe kontringsspill imot.
2. At vi ikke legger en mann på bakre stolpe. Det er alt for mange mål mot som ville vært avverget hvis vi hadde hatt en mann der. Antwerp hadde atpåtil en mann fri på bakre hvis headingen ikke hadde gått i mål.
Skulle vi gjort noe med begge deler, ville vi hatt to spillere mindre til å ta duellene i feltet. Det er selvfølgelig et argument, men faktum er at vi taper alt for mange av de duellene uansett. Kanskje vi ville klart oss bedre hvis det var mer plass i feltet? Mer oversiktlig blir det i hvert fall. Vi skal uansett være i overtall i boksen
Glimt hjemme er tilbake, men der er vi ferdig. Glimt på bortebane derimot er langt fra det samme. Tapt mot Odd, Klaksvik og Linfield og heller ikke imponerende mot Aafk og HamKam.
Glimt har igjen Jerv, Tromsø, 08, Lillestrøm, Vålerenga, Rosenborg og Strømsgodset borte. Om de kommer seg gjennom denne, med Europa også, så fortjener de gullet.
Glimt har igjen Jerv, Tromsø, 08, Lillestrøm, Vålerenga, Rosenborg og Strømsgodset borte. Om de kommer seg gjennom denne, med Europa også, så fortjener de gullet.
For ordens skyld:
Vi har alt i egne hender. Spiller vi uavgjort mot B/G og vinner resten blir vi seriemestere uansett hva andre gjør.
Vi har igjen Jerv, Enga, RBK, Viking, Haugesund og Aalesund borte.
I august har i et "hyggelig" program fullt av bananskall. Ettersom vi tar igjen hengekampen mot Molde bør vi i prinsippet lede serien ved utgangen av august.
Fra begynnelsen av september kommer nøkkelkampene på rekke og rad.
04.09 borte mot Enga
11.09 hjemme mot Godset
18.09 Barteby
02.10 Hjemme mot Glimt
09.10 Oljebyen
16.10 Hjemme mot team Røkke
5 steintøffe kamper og et bananskall. Hvis vi kommer oss gjennom august på den måten vi skal er dette serien med kamper som vil hekte oss av gullstriden, eller befeste vår posisjon. Kommer vi oss gjennom denne, fortjener VI gullet
Pausereferat fra LSK-Tromsø: Basert på våre (manglende) prestasjoner de siste kampene, og første omgang mot Tromsø, er jeg stygt redd for at medaljer ikke er realistisk. Gull er utopi. Jeg er redd for at vi kommer til å sige nedover tabellen de kommende ukene. Det taler heller ikke til vår fordel at Akor (og Holst) er ute med langtidsskader og at vår viktigste spiller, Gjermund Åsen, også hangler.
Litt enklere å forsvare mitt tidligere utspill "Vi har ingenting i Europa å gjøre" idag. Pdd ligner vi veldig på den fotballen vi spilte under Haglund. Vi har et ok grunnspill, men det er veldig statisk. Altså det spilles til en spiller som oftest står stille. Ikke mange racere i stallen heller. Manko på hurtighet. Men vi flyter bra på guts og innsats og et par enkeltspillere som utmerker seg.
Det føles sikkert utopisk med gull men er ikke helt enig. Vi trenger ikke toppnivået til "de beste" for å slo samtlige lag. Bare å sørge for at vi har en formtopp som er bedre enn de vi møter. Men når det gjelder Europa som mangler vi det lille ekstra. Og det koster oss for mye kan det virke som. I form av slitne spillere, Bruk gjerne returmatchen til å drille inne noe nytt. Glem resultatet.
Litt enklere å forsvare mitt tidligere utspill "Vi har ingenting i Europa å gjøre" idag.
Ut i fra hvordan vi spilte nå så det ikke ut til at vi har mye å stille opp med nei. Men så øenge vi faktisk er i europa så har vi noe der å gjøre. Om vi skulle gå videre (totalt usannsynlig) så vil nok det gjøre det enklere å lokke forsterkninger hit og. Og nå trengs det.
Seriegull er ikke veldig realistisk når en ser hva slags toppnivå Glimt og Molde har. Medalje er selvsagt langt mere mulig men vi kan fort havne utenfor. Laget må forsterkes. Keeper god nok. Ogbu god nok. Garnås god nok. Pettersson god nok, men han bør ikke være med i noen planer utover maks ett år til. Dragsnes god nok. Edh/Ranger ikke gode nok og utviklingen hemmes av at de konkurrerer med hverandre. Her må det forsterkes. Jeg er skeptisk til Lundemo som forsterkning. Flytter ikke bena raskt nok i nærspiill og dueller. Knudsen i fin utvikling men varierer for mye i prestasjoner også under 90 minutter. Mathew bør være med videre hvis mulig. Ibrahimaj kanskje sett under ett lagets beste i år. Trønderene er ikke noe langtidsprosjekt på banen, men det bør vurderes å beholde de i miljøet i en eller annen form. Ny spiss må inn, men ha is i magen. FG eller TLO. Gjerne en av de men ikke begge. Helst noen yngre. Jeg vil se flere LSK spillere som Dragsnes, Mathew, Ibrahimaj. Spillere som du ser kan spille nye 90 allerede i morgen. VI trenger ikke spille
som Glimt, men vi trenger spilleres som løper like mye, ikke minst forflytter seg raskt i alles spillets faser og som restituerer raskt.
Kommentar