Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
Edh er god nok for mye spill i LSK trøya men utviklingen har stagnert litt. Her er det ennå håp.
Ranger også, og begge har mye av det jeg ellers etterlyser men det må leveres og det har vært bemerkelsesverdig trått for begge en god stund.
.👍 1Kommentar
-
Jeg vil se flere LSK spillere som Dragsnes, Mathew, Ibrahimaj. Spillere som du ser kan spille nye 90 allerede i morgen. VI trenger ikke spille
som Glimt, men vi trenger spilleres som løper like mye, ikke minst forflytter seg raskt i alles spillets faser og som restituerer raskt.
Kommentar
-
Også enig i veldig mye av det som skrives i de to foregående postene. Seriegull er ikke realistisk, men heller ikke umulig. Vi er solide og med litt mer x-faktor(som vi mistet med Akor ute), så kan vi allikevel være med i kampen. Enig med de spiller-plassene som maxpayne også mener bør endres/forsterkes, men det tror jeg også Simon jobber med. Balansen mellom å finne etablerte vs up and coming er også utfordrende. Vi har jo egentlig to spennende stoppere på benken, men ingen klare alternativ til Tom P. Det er også en posisjon det finnes færre alternativer av, venstrebent, spillende stopper. Om godeste Taylor tar steget som venstrekant, kan kanskje Dragsnes være alternativet, selv om han nok passer best i kantrollen.
Håper uansett på en eller to med x-faktor inn i løpet av de neste ukene, fremover i banen.Kommentar
-
Interessant det Helland sier til RB angående førsteomgangen i går:
Pål André Helland kom inn i pausen. Han tror LSKs dårlige førsteomgang kan forklares med hardkjøret som har vært den siste tiden, med blant annet kamper i Europa.
– Den førsteomgangen i dag var en erketypisk reaksjon tre dager etter Europa, hvor man bruker omtrent en halvtime på å komme i gang, sier han (...)
Han er jo en av få i troppen med erfaring fra spill i Europa, så da vil jeg tro han er inne på noe. En fin erfaring for oss å spille i Europa – forhåpentligvis fører årets Europa-eventyr til at vi stiller bedre forberedt neste år (med forbehold om at vi tar oss dit).
Sa seg selv at prestasjonene våre kom til å variere utover i sesongen, og vi har nok overprestert ganske greit så langt. Min målsetning for sesongen nå er å klare Europa neste år. Krige med Vålerenga og Rosenborg om 3. plassen mest sannsynlig, spesielt med tanke på at Akor nok er ferdig for i år og Åsen hangler. Avhenger litt av hva Simon klarer å dra opp av hatten. Som nevnt av en annen her inne så er en Smaradona-esque signering + en god spiss ala Gulbrandsen nok til å gi meg troa tilbake. Defensivt er vi fortsatt svært solide med et snitt på 0,88 baklengs per kamp. Offensivt trykker skoen i langt større grad, og vi har hatt en abnormt god uttelling på sjansene så langt i år. Må innrømme jeg blir litt skuffa om det ikke kommer noen nye angrepsspillere inn i løpet av uka.
Angående gullkampen så er Bodø/Glimt stadig Bodø/Glimt og virker å være i ferd med å prikke formen perfekt til Europa-spill. Molde har en bred stall og enorme økonomiske muskler. Henter Eriksen fra Ham-Kam for 15 millioner bare for å gi fingeren til RBK og Glimt. Resten av klubbene i Norge kan bare drømme om å kunne gjøre det samme. RBK og Enga er for langt bak til å drømme om gull, men de vil nok gi oss kamp om 3. plassen. Viking kan og fort melde seg på igjen om de signerer et par bra spillere og får stabla Tripic på beina mer enn 70 minutter i uka. Vil være en ekstrem prestasjon av oss å ta gull i år, men alt er fortsatt mulig. Helvetes mye form ute og går rundt oss for tiden, ref skjermbilde under:
image.png
Uansett en spennende høst vi har i møte! Flott at vi møter Jerv, Sandefjord og Kristiansund i de neste tre. Disse kan vi ta selv om formen ikke er på topp. Forhåpentligvis kan det gi en liten boost før de ekstremt avgjørende kampene i september og oktober.Last edited by Kanarivogel89; 08.08.2022, 14:17.👍 3Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Ranger har jeg gitt litt opp. Han har en bra fysisk grunnpakke men har store mangler ellers, og er heller ikke en veldig smart fotballspiller, for ikke å snakke om skadeproblemene hans. Synes vi bør prøve å finne han en annen klubb, klarer ikke se for meg at han blir fast hos oss. Edh derimot har større potensial, bare at han er ung og ustabil akkurat nå. Mener vi bør være i markedet for en etablert høyre vingback som kan bekle den rollen, en som er mer pålitelig enn de vi har nå. Så kan Edh heller dekke begge sider som backup og få noen starter her og der, så kan han heller ta over etter hvert når han har utviklet seg litt mer.
Hurtighet og mot er langt over hva man kan forvente av en back i Eliteserien og potensialet er fremdeles stort. Jeg tror vi gjør lurt i å gi Ranger minst en sesong til før man eventuelt vurderer en annen karrierevei for han.👍 4Kommentar
-
Selv om Ranger har hatt en skuffende sesong tror jeg det er veldig dumt å avskrive han. Taktiske valg blir gjerne bedre med årene og han er fremdeles bare 23 år. Ikke unaturlig at han henger litt etter i utviklingen heller, med tanke på alle skadene. Han var vel omtrent skadet to år i strekk for en stund siden.
Hurtighet og mot er langt over hva man kan forvente av en back i Eliteserien og potensialet er fremdeles stort. Jeg tror vi gjør lurt i å gi Ranger minst en sesong til før man eventuelt vurderer en annen karrierevei for han.
Om vi henter inn en spiller i denne posisjonen, slik jeg mener vi absolutt bør så er det naturlig at Ranger må vike. Han er ikke lenger purung og kun et utviklingsobjekt, vi har spillere som er langt yngre som presterer mye bedre. Edh bør selvfølgelig beholdes som et alternativ og foretrekkes foran Ranger pga alder, han er tross alt 3 år yngre og er også bedre. Alternativt kunne man lånt Ranger ut, som en siste sjanse, han har vel kontrakt i 2.5 år til så det hadde vært en mulighet om man tror det er noe potensial der. Selv er jeg skeptisk til at han får dette ut i LSK.
👍 1Kommentar
-
Har vi tid til å vente? Per dags dato er ikke Ranger god nok for et topplag i Eliteserien. Edh har heller ikke vist stabiliteten på det nivået, selv om holder nivået til tider. LSK er nå et topplag i Norge som kjemper for medalje og en europaplass som kan sikre oss mange millioner neste år også. Jeg mener høyre vingback/midtbane er kanskje den svakeste posisjonen i hele troppen. Vi har 0 assist fra denne posisjonen hele sesongen som er svakt for en såpass offensiv rolle, bare se hvor mye dårligere samhandlingen vår er på høyresiden er kontra venstre. Jeg mener at det er helt naturlig at vi ser etter forsterkninger i denne rollen når det er kanskje den svakeste delen av laget, tenk om vi kunne fått inn en på høyre som er på nivå eller kanskje også bedre enn Dragsnes, som har vært knallgod på venstresiden, ville gitt en helt annen dimensjon til spillet om vi har så god kvalitet på begge sider.
Om vi henter inn en spiller i denne posisjonen, slik jeg mener vi absolutt bør så er det naturlig at Ranger må vike. Han er ikke lenger purung og kun et utviklingsobjekt, vi har spillere som er langt yngre som presterer mye bedre. Edh bør selvfølgelig beholdes som et alternativ og foretrekkes foran Ranger pga alder, han er tross alt 3 år yngre og er også bedre. Alternativt kunne man lånt Ranger ut, som en siste sjanse, han har vel kontrakt i 2.5 år til så det hadde vært en mulighet om man tror det er noe potensial der. Selv er jeg skeptisk til at han får dette ut i LSK.👍 3Kommentar
-
Jeg ser mye heller at Ranger går.på et lån ala det Slørdahl gjorde til SF i år hvis vi henter ny etablert h.back enn at vi selgern. Hvis han kan få spilt på seg litt sjøltillit har han en god motor og en utrolig offervilje, syns det er altfor tidlig å gi han opp. Han og Helland var det vel hadde en fantastisk oppkjøring sammen på høyresida før 2021 var det vel, da Lars knakk ankel ellerno sånt like før seriestart. Finnern tilbake til det nivået vil vi kunbe få mye glede av han framover.
Aner ikke om noen TL lag ønsker ny back nå men typ kbk må finne på noe, jerv og men da blir det vel langt mellom de offensive løpa, jerv mister jo ballen ca 30m fra eget mål konsekvent.Kommentar
-
Synes vi har blitt svakere etter Karinen kom inn på laget igjen. Fungerte bedre med Matthew og Knudsen sentralt. Men selvfølgelig har dette også sammenheng med at Aasen har vært mye ute i samme periode også da.
Så mener ikke at Karinen har vært direkte svak , men laget har fungert dårligere denne perioden.
At Akor er ute nå også , gjør det jo nå enda vanskeligere for oss.
Men skulle vi likevel greie en 3 plass denne sesongen ?
så ville i alle fall jeg synes det være en kjempe prestasjon .Last edited by Playboy1; 09.08.2022, 10:00.👍 4Kommentar
-
-
Men det kommer stopper og? Ref. ryktetråden. Får se hva Sves erfarer👍 1Kommentar
-
Nettavisen melder at Uba Charles er klar. Regner med det er en slags Mathew erstatter, og at han da dessverre forsvinner i vinter. Ser ikke helt hva Charles kan bidra med nå. Har Mathew, Kairinen, Lundemo og evt Knudsen foran på sentral midt. Lurer på om han da lånes ut resten av sesongen.Kommentar
-
Nettavisen melder at Uba Charles er klar. Regner med det er en slags Mathew erstatter, og at han da dessverre forsvinner i vinter. Ser ikke helt hva Charles kan bidra med nå. Har Mathew, Kairinen, Lundemo og evt Knudsen foran på sentral midt. Lurer på om han da lånes ut resten av sesongen.Kommentar
-
På de klippene ser han ut som en sentral midtbanespiller, klart mer sentralt i banen enn på ving hvert fall. Harde Mottak sammenliknet ballvinneregenskapene hans med Mathew så vil tro det er der han er tiltenkt.👍 1Kommentar
-
Ser Transfermarkt har han som en ving. Men så denne videoen av han; https://twitter.com/Nor_ball/status/1553080222446223362
På de klippene ser han ut som en sentral midtbanespiller, klart mer sentralt i banen enn på ving hvert fall. Harde Mottak sammenliknet ballvinneregenskapene hans med Mathew så vil tro det er der han er tiltenkt.👍 1Kommentar
Kommentar