Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • P0P_Corn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2004
    • 181

Men kommer ikke før i januar, så vi trenger 1-2 andre før den tid. Venter fortsatt i spenning

Kommentar

• lsk_rob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2016
      • 140

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
      Men kommer ikke før i januar, så vi trenger 1-2 andre før den tid. Venter fortsatt i spenning
      Fornuftig, da vi er veldig godt dekket på sentral midt p.d.d. Får håpe ny angriper kommer på plass i løpet av et par dager og ikke et par uker.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 472

Forventningene til hvem som signeres øker i takt med ventetiden. Skal vi henge med i toppen fremover er det viktig med inntekter fra Europa. Klasseskillet mellom klubbene som presterer i Europa og røkla vil tilta.

Kommentar

• Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 438

Det kommer garantert noen tunge signeringer. Tipper to nye, kanskje tre, i tillegg til Lundemo og Charles. TV-inntektene øker kraftig neste sesong, og det er snakk om å investere noen av disse pengene allerede i dette vinduet.

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3260

Kan noen med RB gi en kort oppsummering på hva Simon sier i forhold til jakten på ny spiss?

Kommentar

• KEBABavSVIN
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 594

Opprinnelig skrevet av G-Man
              Kan noen med RB gi en kort oppsummering på hva Simon sier i forhold til jakten på ny spiss?
              Leter bredt, primært i Norden. Ønsker en spiller med minst erfaring fra øverste nivå i Skandinavia. Mener ingen tilgjengelige spillere på overgangsmarkedet er gode nok til at man ønsker å bruke millionbeløp på å kjøpe dem ut. På lånemarkedet har man per i dag ikke funnet gode nok spillere.Det finnes alternativer på bosman-markedet, men man ønsker ikke å gjøre noe forhastet så tidlig i overgangsvinduet.

"Når vi skal hente inn en spillere, så vurderer vi mange parametere før vi signerer. Desperasjonen skal komme når desperasjonen må komme, ikke for tidlig. Henter vi for tidlig er risikoen for å bomme større. Hadde vi hentet en spiss for tidlig og bommet, så vil vi brenne inne med den spissen. Om det skulle dukke opp et bedre alternativ senere i overgangsvinduet, vil vi ikke ha mulighet til å hente den spilleren"
              Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Beklaget å må gjenta meg selv, men jeg mener både Edh og Ranger lider av at vi har et spillopplegg som tilsier at vi skal angripe på venstresiden. Det er bare å se endringen på Edh etter at han flyttet fra venstresiden og over på høyre. Drivende god på venstre og bare en skygge på høyre. Mot Tromsø var spesielt Ranger i første omgang på ustanselige løp i rom bak backen, men fikk kun en pasning. Hadde resten av laget kippet baller inn der, så hadde mye sett veldig annerledes.

Det er ikke mange høyrebacker i Eliteserien jeg ville valgt foran Edh og Ranger. Den dagen vi får balansert angrepsfilosofien vår, så vil unggutta se like bra ut som Dragsnes og Åsen.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1289

Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Beklaget å må gjenta meg selv, men jeg mener både Edh og Ranger lider av at vi har et spillopplegg som tilsier at vi skal angripe på venstresiden. Det er bare å se endringen på Edh etter at han flyttet fra venstresiden og over på høyre. Drivende god på venstre og bare en skygge på høyre. Mot Tromsø var spesielt Ranger i første omgang på ustanselige løp i rom bak backen, men fikk kun en pasning. Hadde resten av laget kippet baller inn der, så hadde mye sett veldig annerledes.

Det er ikke mange høyrebacker i Eliteserien jeg ville valgt foran Edh og Ranger. Den dagen vi får balansert angrepsfilosofien vår, så vil unggutta se like bra ut som Dragsnes og Åsen.
                  Jeg er temmelig sikker på at det blir forventet langt mere av både Edh og Ranger. Finnes det assist fra den kanten i år? Mot Tromsø så hadde feks Ranger mange muligheter til å sveipe innlegg men aldri om de ble brukt. Edh trekker seg fra en mulighet der det må skytes 100 av 100 ganger. Manglende selvtillit, tja det er mulig men de har spilt såpass mye begge to at de burde ha en viss trygghet. Skal vi bli bedre så må vi finne alternativer. Edh beholdes, Ranger kan lånes ut som en siste mulighet. Han er ikke veldig ung lenger. Det er flere backer i eliteserien og obos som er på ett høyere nivå. Ranger og Edh har liksom blitt en sånn greie at de er unge og lokale derfor så forventes det liksom litt mindre av de og hyllesten blir nesten latterlig stor hvis noen leverer en god prestasjon. Det er på den plassen vi er svakest og skal vi bli bedre så må det forsterkes.

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3492

Opprinnelig skrevet av maxpayne

Jeg er temmelig sikker på at det blir forventet langt mere av både Edh og Ranger. Finnes det assist fra den kanten i år? Mot Tromsø så hadde feks Ranger mange muligheter til å sveipe innlegg men aldri om de ble brukt. Edh trekker seg fra en mulighet der det må skytes 100 av 100 ganger. Manglende selvtillit, tja det er mulig men de har spilt såpass mye begge to at de burde ha en viss trygghet. Skal vi bli bedre så må vi finne alternativer. Edh beholdes, Ranger kan lånes ut som en siste mulighet. Han er ikke veldig ung lenger. Det er flere backer i eliteserien og obos som er på ett høyere nivå. Ranger og Edh har liksom blitt en sånn greie at de er unge og lokale derfor så forventes det liksom litt mindre av de og hyllesten blir nesten latterlig stor hvis noen leverer en god prestasjon. Det er på den plassen vi er svakest og skal vi bli bedre så må det forsterkes.
                    Kan være delvis enig i at de fleste håpte at gutta skulle ta ytterligere steg i år, men jeg mener min analyse om at de lider under en taktikk som legger opp til at vi skal angripe på venstresiden holder vann. Resten av det du skriver er jeg uenig i. Dersom det er flere backer som holder et høyere nivå, så burde det være lett å nevne et par.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4666

Eric Taylor går til Kongsvinger på lån, og Vinger tar samtidig over opsjonen. Nåløyet er ekstremt trangt sentralt for tiden, for synes ikke Taylor har gjort seg bort de gangene jeg har sett ham.

Kommentar

• Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1431

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Eric Taylor går til Kongsvinger på lån, og Vinger tar samtidig over opsjonen. Nåløyet er ekstremt trangt sentralt for tiden, for synes ikke Taylor har gjort seg bort de gangene jeg har sett ham.
                        Knallsignering av KIL.

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4666

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Knallsignering av KIL.
                          Enig! Blir spennende å følge ham i OBOS.

Kan det hende at vi har en "storfisk" på kroken og trenger å rydde plass i utlendingskvota? Vi ville vært på 9 av 9 tillatte utenlandske spillere med både Taylor og Uba Charles i troppen...

Kommentar

• brune stakkeland
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2012
                            • 895

Enig! Blir spennende å følge ham i OBOS.

Kan det hende at vi har en "storfisk" på kroken og trenger å rydde plass i utlendingskvota? Vi ville vært på 9 av 9 tillatte utenlandske spillere med både Taylor og Uba Charles i troppen...
                            Nå sa Mesfin om spissjakta at de leita etter EU-borgere fordi arbeidstillatelse kunne ta for mye tid ellers, men det tar jo tydeligvis tid å lande noen andre og.
                            Tenker nok egentlig at det er mest for å være fair ovenfor Taylor, og Uba Charles kommer vel først fra januar?

Kommentar

• Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 601

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

Nå sa Mesfin om spissjakta at de leita etter EU-borgere fordi arbeidstillatelse kunne ta for mye tid ellers, men det tar jo tydeligvis tid å lande noen andre og.
                              Tenker nok egentlig at det er mest for å være fair ovenfor Taylor, og Uba Charles kommer vel først fra januar?
                              Han sa vel også at han var skeptisk til å fiske nå, i tilfelle det skulle dukke opp en hvit hval mot slutten av overgangsvinduet. Jeg blei mer uroa enn beroliga av det intervjuet, jeg syns vi skal ta en sjanse på en fisk nå, så får vi kanskje medalje.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4666

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

Utlendingskvota gjelder også for EU-borgere. Er nok som du sier for å være fair ovenfor Taylor, som vi nå neppe ville brukt opsjonen på uansett, men jeg tillater meg å drømme

Kommentar

• kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2429

Så litt av Gjelleråsen matchen og der var han i en egen liga. Så også treningsmatchen mot Kamma. Der var han ikke like synlig. Kan vise seg å være en blemme å gi fra oss kjøpsopsjonen. Er Uba så mye bedre altså?

Kommentar

• kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2429

Glimt er ustoppelige om dagen. Leder 2-0 borte mot S08 i em jevn affære. To enkle mål etter at "vår" Magnar hadde en head i stanga. Sandefjord holder bartene til 2-2

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3410

Tidsspørsmål før Glimt feier forbi oss. Vi må holde fokus på tredjeplassen.

Kommentar

• Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1634

Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Tidsspørsmål før Glimt feier forbi oss. Vi må holde fokus på tredjeplassen.
                                        Det er selvsagt vrient å konkurrere med en klubb som har tryllekunstnere på trenerbenken og i støtteapparatet.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4666

Jesper Taaje med rødt kort og dermed ute mot oss. Vi tar det vi får!

Kommentar

Working...