Etter min mening er det all grunn til å sette spørsmålstegn med sportslig ledelses arbeid frem mot dette vinduet. Det at Adams ble skadd gjør naturligvis behovet for en forsterkning tydeligere. Men det har overhodet ikke vært noen tvil om at dette laget har skreket etter en bakromstrussel siden forrige overgangsvindu. Vanskelig å kritisere de for at de ikke har landet en spiss. Men at det ikke er landet en offensiv spiller til er ikke bra nok. Der har vi hatt god tid å burde siktet oss inn på et alternativ som kunne vært klar 01.08.
Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
Jeg skjønner frustrasjonen din asså, men det er ikke Mesfin aleine som har bestemt at vi ikke skulle hente en spiss samma hva på første mulighet etter Adams' skade, detta er jo en plan både styret, mesfin, bakke og resten av teamet er enige om, å tenke langsiktig og ikke prøve å haste seg til kortvarig suksess. Det er ikke som om de leiter høyt og lavt etter "hva som helst" fordi de føler vi MÅ ha en spiss nå for å kunne vinne gull NÅ, og Mesfin bare er håpløs som ikke finner noen som vil komme.
Hvis Teamet har rett i sin visjon vil vi være med i medaljekamp også de neste sesongene, og kanskje der komme i en enda bedre posisjon til gullet enn vi var i år.
Hvis vi utålmodige supportere har rett vil vi ha skusla vekk vår éne store mulighet for edelt metall i et år der vi lå på topp og alle andre gullkandidater så ræv ut.
Jeg tror svaret ligger et sted midt i mellom, vi hadde nok ikke vært med i gullkamp i november om vi hadde kjøpt inn en spiss 1 august uansett, men jeg tror også det skal bli drita vanskelig å gjenta suksessen vi har nå også de neste åra, for det å ha tatt oss fra kronisk dumpekandidat til topp 4 to år på rad rett etter OBOS, som virkelig ikke er lett å rykke rett opp igjen fra, det er intet annet enn suksess.
Mye prat om at markedet for spisser er trangt nå, men hva skjer den dagen man selger Ogbu og skal erstatte han. Om det er få spisser så er det enda verre med stoppere som man har sett i egentlig alle vindu de siste 10 årene.👍 2Kommentar
-
Med glede. Egentlig alt som har mer fart enn Holmbert. Ta 08, klubb midt på tabellen og heller ikke med mer penger får inn Engvall på lån ut sesongen. En spiller med spilletid fra belgiske ligaen i år og rett inn i laget. En slik spiller nå kan bety forskjellen på Europa eller 7-8 plass og alt som der medfører.👍 2Kommentar
-
Med glede. Egentlig alt som har mer fart enn Holmbert. Ta 08, klubb midt på tabellen og heller ikke med mer penger får inn Engvall på lån ut sesongen. En spiller med spilletid fra belgiske ligaen i år og rett inn i laget. En slik spiller nå kan bety forskjellen på Europa eller 7-8 plass og alt som der medfører.
Siden Akor ble skadet har det vært viktigere å tenke kortsiktig, da troppen plutselig fikk prekære mangler - kun ett eneste spissalternativ og stor mangel på fart offensivt.
Dette kan allerede ha kostet oss flere poeng.
Vi trenger i tillegg minst to forsterkninger offensivt for å kunne henge med. Det kom nettopp frem at klubben har vært godt kjent med Svendsen sine utfordringer i år og at det er en stor risiko for at han ikke kunne bidra noe særlig i år. De vet at Åsen har hanglet i lengre tid. De vet at Helland "alltid" er skadet. Når da Akor blir skadet og Skogvold åpenbart vurderes for å ikke være klar for å bidra i særlig grad, trenger vi to offensive signeringer og en av de burde vært på plass for to uker siden.
Klarer ikke å forstå hva de som ikke stresser klubben tenker på.Kommentar
-
På tide å hente hjem Mathisen? Nærmeste vi har en spiller med Svendsens kvaliteter. Seferi virker litt å være et tapt prosjekt, selv om mye nok fortsatt kan skje der. Helt middelmådig for et ganske dårlig Kvik/Halden i PostNord. Blir 20 neste år og må begynne å ta steg snart om han skal ha en framtid i ES.Kommentar
-
På tide å hente hjem Mathisen? Nærmeste vi har en spiller med Svendsens kvaliteter. Seferi virker litt å være et tapt prosjekt, selv om mye nok fortsatt kan skje der. Helt middelmådig for et ganske dårlig Kvik/Halden i PostNord. Blir 20 neste år og må begynne å ta steg snart om han skal ha en framtid i ES.👍 1Kommentar
-
Jo absolutt, men likefullt det nærmeste vi har en spiller med Tobias’ ferdigheter. Han er vel indreløper opprinnelig, men spiller som du sier sentralt i Sogndal og gjør sine saker bra. Han er neppe løsningen, men jeg slang bare ut noe siden det er helt tørt på nyhetsfronten.👍 2Kommentar
-
Jo absolutt, men likefullt det nærmeste vi har en spiller med Tobias’ ferdigheter. Han er vel indreløper opprinnelig, men spiller som du sier sentralt i Sogndal og gjør sine saker bra. Han er neppe løsningen, men jeg slang bare ut noe siden det er helt tørt på nyhetsfronten.
edit: vi har opsjon på å hente ham tilbake. Bruk den!
Kommentar
-
Nå melder VG at TLO har bestemt seg for å returnere til LSK. Nå må vi vel snart kunne regne med at dette ikke bare er løse rykter! Måtte han lykkes like godt som i (edit 2021-sesongen!
Edit: At jeg trodde det var to år siden han dro, understreker bare hvor mye han er savnet!Last edited by DoubleHi5; 20.08.2022, 15:56.Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
-
👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg syntes han sa at ny spiss neppe ville få med seg verken sandefjord eller kbk. Så jeg venter på 'Sves erfarer', men jeg formelig sitrer av spenning👍 1Kommentar
Kommentar