Sesongen 2022
Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
-
Sesongen 2022 tenker jeg har vært positiv. Det som skuffer er hvordan den siste halvdelen har gått. Det snakkes om formasjoner, høyre beinte 3 3 2 2, 3 5 2 osv. Personlig tenker jeg det mangler vilje til å tenke fremmover raskere, generelt. Dersom viljen ikke trenes vil den heller ikke skje i kamp. Den mest fremoverrettetede spilleren er Ibrahimaj. Mannen har aldri fått en ball servert tross mange løp. I tillegg tar trenere han av banen når de trenger offensive iniativer. Ikke lett å skjønne disponeringer. Syntes Bakke har gjort mange rare valg som ikke gagner offensiv og publikumsvennlig fotball. Tror han har mannskapet, men de får ikke utfolde seg offensivt. Synd, ikke minst for de som møter opp. Skuffet. Rett og slett Ræva Bakke selv om du er Ræling.
👍 4Kommentar
-
Ibrahimaj har vært god i år, men den her kjøper jeg ikke. Den som «aldri» har fått ballen er høyre vingback, altså Edh/Ranger. Ibrahimaj er en av de som ikke har levert fra seg ballen, mye mer enn det motsatte.Kommentar
-
Trondsen, som trente med oss en periode, er klar for IFK Göteborg:
https://www.eurosport.no/fotball/all...68/story.shtml
Greit å styre unna med tanke på skadehistorikken. Vi har nok av skadeplagede midtbanespillere fra før av...Kommentar
-
For ikke å si tre poeng mot Jerv og det poenget vi rota bort på overtid mot Molde.
Jeg har en sterk følelse av deja vu når vi snakker om dette! Vi har mange ganger matchet de beste laga, men rotet bort poeng mot de dårligste. Her har klubben en stor oppgave med å løse denne "forbannelsen".Elska þetta félag👍 6Kommentar
-
For ikke å si tre poeng mot Jerv og det poenget vi rota bort på overtid mot Molde.
Jeg har en sterk følelse av deja vu når vi snakker om dette! Vi har mange ganger matchet de beste laga, men rotet bort poeng mot de dårligste. Her har klubben en stor oppgave med å løse denne "forbannelsen".
Kommentar
-
Nå er vel alle enige om at spillerbørser kan være komisk lesing. Men vi "vant" i alle fall VG-børsen i siste serieomgang! Med 64 poeng troner vi øverst i dag. Vetle, Ibra og Akor 7 poeng, Matthew, Helland og TLO 6, resten 5 poeng.Elska þetta félagKommentar
-
Vi får se når RBK muligens mister Sæter, Victor Jensen, Giampaoli og Tengstedt i vinter. Da kan de fort slite igjen. Glimt mister og kontinuitetsbærere i Sampsted og Haikin, samt at Solbakken og muligens Pelle går. Vetlesen kan fort bli solgt og. Glimt er avhengige av å fortsette å treffe blink. Men nå henter de vel hjem Bjørkan og floppen Hauge i vinter tenker jeg. Resirkulerer gamle helter for alt det er verdt. Molde hadde en makssesong i år. De var nok best, men hadde også ekstremt god flyt på høsten. Pinlig det de leverte i Europa.Kommentar
-
Kan jo snu på flisa og si at på høsten var det vi som var ute av form og hadde mange skader … men det er nok et hakk opp til topp 3.
Vi får se når RBK muligens mister Sæter, Victor Jensen, Giampaoli og Tengstedt i vinter. Da kan de fort slite igjen. Glimt mister og kontinuitetsbærere i Sampsted og Haikin, samt at Solbakken og muligens Pelle går. Vetlesen kan fort bli solgt og. Glimt er avhengige av å fortsette å treffe blink. Men nå henter de vel hjem Bjørkan og floppen Hauge i vinter tenker jeg. Resirkulerer gamle helter for alt det er verdt. Molde hadde en makssesong i år. De var nok best, men hadde også ekstremt god flyt på høsten. Pinlig det de leverte i Europa.Kommentar
-
👍 4Kommentar
-
Egentlig godt å være ferdig og få en pause nå, og det syns nok laget også. Håper det blir et par kreative varianter i vinter på overgangsfronten. Vi må ha mer å spille på offensivt. Vi mistet nok medaljene på manglende evne til å spille ut og dominere mot en del av de dårligste lagene.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 5Kommentar
-
Jeg sier jo at det «nok er et hakk opp til topp 3». Det Molde leverte i Europa var svakt. 17 seire på rad i Eliteserien, men ryker to ganger mot Djurgården. 6 av poengene ble tatt mot et publag fra Irland. Min kommentar må ses i lys av at de vant serien 18 poeng foran Glimt. Da bør man forvente noe mer enn å bli ydmyket av 2. plassen i Allsvenskan.Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Egentlig godt å være ferdig og få en pause nå, og det syns nok laget også. Håper det blir et par kreative varianter i vinter på overgangsfronten. Vi må ha mer å spille på offensivt. Vi mistet nok medaljene på manglende evne til å spille ut og dominere mot en del av de dårligste lagene.
Misforstå meg rett, før sesongen hadde jeg gladelig tatt en fjerdeplass, og det er mye som funker i laget. Men etter en dårlig høst der svakhetene i laget ble tydelige er jeg skuffa over utviklinga i laget. Vi har gode nok spillere til å ha et bedre offensivt spill og mitt håp og forventning til neste sesong er at vi tar et stort skritt i riktig retning på den fronten.
Samtidig er jeg ikke overvettes optimistisk. Vi kommer til å miste flere viktige spillere, som gjør at vi både mister noen av våre beste, men også en del relasjoner vi etter hvert har bygget opp. Blomsterseremonien i går tyder på at vi mister Mathew, Tom, Holmbert og Helland. I tillegg er det spørsmålstegn ved Ogbu og Akor (salg?), Knudsen (kontrakt til sommeren) og Svendsen. Jeg tror det er sannsynlig at vi går inn i neste sesong med en svakere tropp vi hadde i år.👍 2Kommentar
-
Spillere vil dra, og spillere vil komme. Er faktisk ikke særlig bekymret der, stoler på at Mesfin vil gjøre jobben.
Er på den andre siden særdeles usikker på trenerteamet vårt. Er det realistisk å tro at Bakke nå plutselig i løpet av en vinter skal se lyset og ta både ett og to skritt videre? I min bok er han farlig nær stryk både på inngang til kampene, på kampledelse og på måten vi skal spille.
t LSK som lunter fremover, spiller på tvers, stopper opp og vender hjemover igjen har i store deler av sesongen vært en lidelse å se på. Vi har dessuten bestemt seg for at det å komme på høyresiden er farlig, og om vi ved et uhell gjør det, så må vi sørge for å få ballen over til venstre hurtigst mulig. Vi er ekstremt lette å forsvare seg mot, og en trener på et motstanderlag som bruker mer enn 1 minutt på å legge taktikken mot oss må være evneveik.
For meg er Bakke og han unevnelige treneren til slumsøstrene erketypene på fantasiløse trenere som prøver det samme igjen og igjen i håp om at en gang så må det gå. Det betyr ikke at jeg avskriver Bakke helt (ennå), men sannelig må han ta store skritt i vinter om vi ikke skal falle dypt ned på tabellen neste år.👍 1Kommentar
-
Om jeg skal få be om en ting til neste år så er det at man må¨lære seg å vri spillet. Når vi gang på gang går oss fast på venstresida så står faen meg Ranger og Ibrahimaj aleine med 200 meter rom på høyresida. Gang på gang! Motstanderne gidder ikke en gang å stille med venstreback for de vet at alt skjer på vår venstreside.I år så tar vi alt👍 2Kommentar
Kommentar