Treningstråden 2022

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3218

Trening tirsdag 8. februar

På dagens trening i hallen 10.30-12.00 savna jeg fortsatt Mathew, og begynner å bli litt urolig, også med tanke på hva slags form og kampform han er i når han en gang kommer. Visstnok har han søkt både om visum og om permanent opphold, muligens er det det som gjør at det drar ut. Krogstad var heller ikke med i dag. Prøvespiss Coulibaly er sendt videre. mens prøvespiller Eric Taylor var med i spill og og øvelser, men satt også en del og sykla på sidelinja. Har nok vært en stor overgang både i underlag, mengde og sikkert også i intensitet for ham.

Gjermund Åsen og Eskil Edh var også dels med i spill og fellestrening, dels ble de spart litt og trente for seg sjøl, etter mindre kjenninger og skader de siste ukene. Espen Garnås løp mest rundt i hallen, og sier han tar gipsen på hånda/armen på Marbella.

Men de to nysignerte spillerne var begge til stede og med for fullt i treninga. Ylldren Ibrahimaj virker kvikk og smidig, og behandler ballen godt. Holmbert Fridjonsson gjorde et bra inntrykk, brukbar med beina på et par dragninger jeg fikk med meg, og ruver godt over 190 cm høye Pettersson, men er heller tynn enn kraftig. Sett for lite og det er for tidlig å si hvor bra fart eller hvor godt han faller inn i samspillet, men det ser iallfall ikke ut til at det er noen problemer med skader eller behov for spesiell opptrening.

Fikk også sett mer av Akor Adams enn det førsteinntrykket han ga forrige tirsdag og torsdag (pluss naturligvis treningskampen med to mål mot Stabæk). Han overbeviser iallfall meg stort på treningene, selv om jeg også noterer meg at Bakke og Myhre er klare (og deilig presise) på hvor han har forbedringspunkter (= potensiale).

gilbert

Kommentar

• niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 584

Opprinnelig skrevet av gilbert
      Trening tirsdag 8. februar

På dagens trening i hallen 10.30-12.00 savna jeg fortsatt Mathew, og begynner å bli litt urolig, også med tanke på hva slags form og kampform han er i når han en gang kommer. Visstnok har han søkt både om visum og om permanent opphold, muligens er det det som gjør at det drar ut.
      Ifølge RB: Ifeanyi Mathew har nå fått innvilget sitt innreisevisum. Det er ventet at han kommer til Lillestrøm i løpet av uka.

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3218

Trening onsdag 9. februar

Mye spill med to fulle lag på hel bane i dag, med et par juniorer også med. Ut fra dagens trening kan det se ut som start-11'ern mot Djurgården lørdag 15.00 i Stockholm blir

Mads
        Colin-Igoh-Tom
        Lars-Ulrik-Eric-Vetle
        Pål-Akor-Gjermund

men Tobias er et veldig aktuelt alternativ/innbytte for Gjermund, Philip for Colin, og Holmbert for Akor, naturligvis. Ylldren Ibrahimaj, som ser ut til å kunne gå rett inn både på vingback og ving på høyresida, samt Uranik, som har vist bra takter på treningene i år, får helt sikkert også spilletid. Fredrik Krogstads status er jeg usikker på. Han har ikke vært på trening det jeg har sett denne uka. Eskil matches fortsatt ganske forsiktig.

Blir spennende å se (på Discovery+ eller VG+) både hvilket lag Djurgården møter oss med, og hvordan vi klarer å stå opp mot dem - de slo jo nylig RBK 2-1 på Gran Canaria.

gilbert

Kommentar

• niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 584

Blir spennende å se (på Discovery+ eller VG+) både hvilket lag Djurgården møter oss med, og hvordan vi klarer å stå opp mot dem - de slo jo nylig RBK 2-1 på Gran Canaria.
          RBK er vel ikke lenger noen målestokk, ref. den utmerkede sesongkortpromoen med våre to trøndere .

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3218

Opprinnelig skrevet av niko

RBK er vel ikke lenger noen målestokk, ref. den utmerkede sesongkortpromoen med våre to trøndere .
            Derfor jeg regna med at Djurgården må toppe laget mot oss!

gilbert

Kommentar

• BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1441

Ylldren Ibrahimaj, som ser ut til å kunne gå rett inn både på vingback og ving på høyresida
              Her er kanskje svaret på at ny backup på venstre vingback ikke virker å bli prioritert. Vi vet Edh takler venstre vingback godt, så med Ibrahimaj inn føler man kanskje at man har tilstrekkelig med dekning.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3492

Opprinnelig skrevet av BD

Her er kanskje svaret på at ny backup på venstre vingback ikke virker å bli prioritert. Vi vet Edh takler venstre vingback godt, så med Ibrahimaj inn føler man kanskje at man har tilstrekkelig med dekning.
                Mener å huske at Ibrahimaj spilte ving i 4-3-3 for Viking.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1431

Opprinnelig skrevet av MortenA

Mener å huske at Ibrahimaj spilte ving i 4-3-3 for Viking.
                  Han spilte både indreløper og ving, gjorde det bra i begge posisjonene. Han er en hardtarbeidende spiller med veldig bra løpskraft, så jeg vil tro at han har det som skal til for å spille vingback hos oss - rent fysisk i hvert fall.

Kommentar

• Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4666

Ser div Viking-supportere rundt omkring på nettet (som for øvrig alle er samstemte om at dette er en god signering for oss) mener Ylldren var best for dem som indreløper. Jeg må innrømme at jeg har sett på ham mest som ving så langt. Veldig bra om han kan dekke flere plasser, og da gjerne også vingbacken.

Men så må det nevnes at Viking spiller litt annerledes enn oss da.

Kommentar

• Håvard Ottesen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2012
                      • 159

Kan det tenkes at Ibrahimaj også ses på som en potensiell backup på midtbane?

Kunne f.eks. han og Mathew starta på midten i første serierunde med Helland og Åsen på hver sin kant?

Kommentar

• BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1441

Debuterer mot Brann. Mener intensiteten på trening i Start er høyere enn hos Lillestrøm. - fvn.no

En noe overraskende uttalelse fra Braut . Noen som har tilgang til saken og kan si noe mer om hva han sier her?

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4666

Opprinnelig skrevet av BD
                          Debuterer mot Brann. Mener intensiteten på trening i Start er høyere enn hos Lillestrøm. - fvn.no

En noe overraskende uttalelse fra Braut . Noen som har tilgang til saken og kan si noe mer om hva han sier her?
                          Overraskende ja. Har ikke tilgang, men ville bare legge til at man kan se kampen (Brann - Start) på Direktesport nå klokka 17.

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3218

Trening onsdag 16. februar

Bra oppmøte i hallen 10.30-12.00 i dag, tre keepere og 17 utespillere, medregna et par juniorer, som det har vært flere forskjellige av de siste ukene, nå en ikke trenger tenke på kohorter. En av dem som var med i dag var snart 17 år gamle og to meter høye Max Balatoni.

Danske Frederik Holst var ikke å se i dag, mens jeg var innom, men Ylldren Ibrahimaj var på plass, etter noen dagers fravær - han ble sjuk før avreise til Stockholm. Edh og Garnås ikke med i hallen i dag, men Gjermund Åsen med for fullt.

Stort sett samme lag jeg nevnte i går som mest aktuelt mot Ham-Kam, men mange bytter, blant annet Ibrahimaj for Helland, og Akor Adams for Holmbert Fridjonsson. Et kort øyeblikk trodde jeg de trente med begge disse på topp, i 3-5-2, som Bakke opplagt har planlagt å bruke i enkelte situasjoner, men det viste seg å ha vært synsbedrag - fredag blir det selvsagt 3-4-3 mot Kamma.

gilbert

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4666

Trening onsdag 16. februar

Bra oppmøte i hallen 10.30-12.00 i dag, tre keepere og 17 utespillere, medregna et par juniorer, som det har vært flere forskjellige av de siste ukene, nå en ikke trenger tenke på kohorter. En av dem som var med i dag var snart 17 år gamle og to meter høye Max Balatoni.

Danske Frederik Holst var ikke å se i dag, mens jeg var innom, men Ylldren Ibrahimaj var på plass, etter noen dagers fravær - han ble sjuk før avreise til Stockholm. Edh og Garnås ikke med i hallen i dag, men Gjermund Åsen med for fullt.

Stort sett samme lag jeg nevnte i går som mest aktuelt mot Ham-Kam, men mange bytter, blant annet Ibrahimaj for Helland, og Akor Adams for Holmbert Fridjonsson. Et kort øyeblikk trodde jeg de trente med begge disse på topp, i 3-5-2, som Bakke opplagt har planlagt å bruke i enkelte situasjoner, men det viste seg å ha vært synsbedrag - fredag blir det selvsagt 3-4-3 mot Kamma.

gilbert
                              Er Eric Taylor fortsatt med eller har han blitt sendt videre?

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3218

Taylor er med for fullt, og skal uansett være med enda et par uker, så vidt jeg forstår - det betyr vel at han blir med til Marbella mandag.

gilbert

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4666

Taylor er med for fullt, og skal uansett være med enda et par uker, så vidt jeg forstår - det betyr vel at han blir med til Marbella mandag.

gilbert
                                  Strålende! Virker å ha gjort et riktig godt inntrykk, Taylor.

Kommentar

• Patriot
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2010
                                    • 437

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Strålende! Virker å ha gjort et riktig godt inntrykk, Taylor.
                                    Hva vil det koste oss å signere ham? Kan umulig være så dyrt og risikofylt? Når en ung afrikaner leverer såpass bra i et nytt land, på kunstgress, innendørs, med nye lagkamerater og helt ny fotball, er det vel bare å gi ham en treårskontrakt og se an utviklingen?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2364

Opprinnelig skrevet av Patriot

Hva vil det koste oss å signere ham? Kan umulig være så dyrt og risikofylt? Når en ung afrikaner leverer såpass bra i et nytt land, på kunstgress, innendørs, med nye lagkamerater og helt ny fotball, er det vel bare å gi ham en treårskontrakt og se an utviklingen?
                                      Det handler vel mer om at i stallen kan vi ha 1-2 slike, og da bør vi disponere plassene godt.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Trening torsdag 21. april

Dagens trening på Åråsen, 10.30-12.00. Alle A-lagsspillere tilstede, unntatt tredjekeeper Jørgen Sveinhaug samt Henrik Skogvold. Disse to og et par andre juniorer (Dylan og Neto) er opptatt med NM for junior. Tobias Myhre (fra naboklubben med postnummer 2010, og ja, sønn av Petter) og Ull/Kisa-utlånte Martin Bergum var henta inn for å sikre spill 11 mot 11, siden Kaan Kasper Kairinen fortsatt trener alternativt på sidelinja og det samme gjelder Pål André Helland. Helland sier han er klar til neste kamp, men var ikke med i formasjonsspillet som tok mesteparten av dagens trening. Derimot spilte Tom Peder Pettersson hele tida, om ikke på første-11'ern. Den besto, fra start, av

Mads
                                        Espen-Igoh-Vetle
                                        Lars-Magnus-Ifeanyi-Eskil
                                        Ibra-Akor-Gjermund

som spilte mot

Tobias Myhre-Holmbert-Tobias Svendsen
                                        Frederik-Martin Bergum-Taylor-Colin
                                        Tom-Frode-Philip
                                        Knut André

men etter hvert ble det en del bytter, selv om 11'ern likevel ser ganske opplagt ut, dersom ikke Helland og/eller Pettersson blir enda klarere og satt inn mot Haugesund fra start.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3218

Trening tirsdag 26. april

Normalt er det restitusjonstrening dagen etter kamp, og egentrening neste dag, men med framskutt kamp mot AaFK torsdag var det trening på Åråsen 11.30-12.30 i dag.

Etter formasjonstreninga å dømme starter Pettersson, og trolig Eskil og Helland, men både Eskil/Lars, Helland/Ibrahimaj og Adams/Fridjonsson er nok ganske åpne valg; det var de tre plassene det ble bytta på i dagens trening.

gilbert

Kommentar

Working...