Treningstråden 2022

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3235

Trening tirsdag 3. mai

Skal en dømme etter formasjonstreninga i dag (11.30-13.00 i LSK-Hallen) starter følgende 11'er mot EIF i morra:

KnutAndré
    Dylan-Colin-Tom
    Lars-Frederik-Tobias-Vetle
    Eric Taylor
    Akor-Holmbert

Formasjonen ser altså ut til å bli 3-5-2 eller helt presist 3-4-1-2. Kanskje også litt med tanke på neste bortekamp i serien, men da neppe med Adams og Fridjonsson sammen på topp, og også med ganske mange andre i startoppstillinga enn i dette laget for første runde i cup'en. Samme lag trente i går også, hører jeg fra informerte kilder, men med Eskil og ikke Vetle som venstre vingback. Når Henrik Skogvold ikke ser ut til å starte er det delvis fordi han fikk seg en liten trøkk helt nylig; han spilte ikke i formasjonstreninga i går, men i dag var han med på det oransje laget.

gilbert

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2379

Opprinnelig skrevet av gilbert
      Trening tirsdag 3. mai

Skal en dømme etter formasjonstreninga i dag (11.30-13.00 i LSK-Hallen) starter følgende 11'er mot EIF i morra:

KnutAndré
      Dylan-Colin-Tom
      Lars-Frederik-Tobias-Vetle
      Eric Taylor
      Akor-Holmbert

Formasjonen ser altså ut til å bli 3-5-2 eller helt presist 3-4-1-2. Kanskje også litt med tanke på neste bortekamp i serien, men da neppe med Adams og Fridjonsson sammen på topp, og også med ganske mange andre i startoppstillinga enn i dette laget for første runde i cup'en. Samme lag trente i går også, hører jeg fra informerte kilder, men med Eskil og ikke Vetle som venstre vingback. Når Henrik Skogvold ikke ser ut til å starte er det delvis fordi han fikk seg en liten trøkk helt nylig; han spilte ikke i formasjonstreninga i går, men i dag var han med på det oransje laget.

gilbert
      Det laget burde holde med god margin hvis man tar jobben på alvor. Så har vi vel en del skyts på benken som kan heve oss hvis det er nødvendig, og noen unggutter som kan få prøve seg hvis vi har full kontroll. La oss gi matchtrening til de som trenger det, og spare mest mulig krutt til bortekampen mot middelhavsfarerne fra nord

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3235

Trening torsdag 12. mai

Ingen formasjonstrening med klar 11'er på treninga på Åråsen 11.30-13.00 i dag, men jevne, blanda lag. Gjermund Åsen satt (bokstavelig talt) på gjerdet, trolig har han en "seniordag" pålagt av fysioterapeuter, av føre var-hensyn. Han kan vel neppe mistenkes for latskap og unnasluntring. En fryd å se Kaan Kasper Kairinen delta for fullt i spillet igjen, selv om han neppe starter kamper ser han klar ut til å sitte på benken og kunne byttes inn, kanskje alt mandag. Det er sagt (i RB i går) at Helland også kan være klar, men i dag trente han alternativt på sidelinja og virka ikke helt klar enda på meg, selv om det kanskje ikke er langt unna, i følge Geir Kåsene.

Treninga i dag var forsterka med fire-fem juniorer fra de som satt på benken (ikke starta) under juniorkampen i NM (G19 Telenor Cup 2022), mot Bærum i går (vant 3-0 etter skåringer av Nezik Adeeb Ismail (52 min), Dylan Ryan Murugesapillai (55 min) og Edmund Koranteng Owusu (straffe, 88 min).

gilbert

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3235

Trening fredag 13. mai

Ut fra dagens trening (på Vigernesjordet 11.30-13.00) ser det ut til at laget som starter mot Sarp08 mandag blir

Mads
          Espen-Igoh-Tom
          Eskil-Frederik-Ifeanyi-Vetle
          Ylldren-Akor-Gjermund

Både Pål André Helland og Magnus Knudsen gikk tidlig av treninga i går med trøbbel i hvert sitt bein. Magnus trente alternativt på sidelinja i dag, og kan muligens være aktuell mandag, avhengig av hvordan det ser ut på treninga på søndag (Vigernesjordet 11.30 - ingen trening eller egentrening i morra, lørdag). Ellers starter nok Frederik Holst, som ser stadig mer solid ut på treningene. Kairinen er fortsatt med for fullt på treningene (herlig å se!), men starter nok kun i aller beste fall på benken mandag, og får trolig ikke innhopp før seinere i mai. Helland gikk litt haltende av banen og så ganske oppgitt ut i går, var ikke tilstede i dag, og må ha fått en strekk eller noe under alternativtreninga i går - akillesskaden var praktisk talt leget, og dette er dessverre noe annet.

gilbert

Kommentar

• kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2452

Av det jeg har sett av våre "nest beste" så ville jeg heller sett Taylor ved siden av Mathew. Holst virker stasjonær og lett. Det var ikke akkurat noen suksess med han og Mathew mot Kamma. Redd vi blir kjempa i senk på midten, overløpt. Et annet alternativ må være Åsen på midt og Ranger opp på kant

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2379

Opprinnelig skrevet av kunden
              Av det jeg har sett av våre "nest beste" så ville jeg heller sett Taylor ved siden av Mathew. Holst virker stasjonær og lett. Det var ikke akkurat noen suksess med han og Mathew mot Kamma. Redd vi blir kjempa i senk på midten, overløpt. Et annet alternativ må være Åsen på midt og Ranger opp på kant
              Taylor ser ut som en morsom spiller som kan stelle i stand litt trøbbel for motstanderne. Som type passer han nok bedre sammen med Matthew som det Holst gjør. Tror ikke vi skal legge alt for mye vekt på det vi har sett av de to. Taylor er relativt uprøvd på nivået, og kan fort vise seg å være den "lette" av de to. Som Gilbert skriver ser Holst bedre og bedre ut. Han kom seint inn i stallen og har trengt litt tid til å tilpasse seg norsk spillestil. Har fortsatt trua på ham

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3235

Trening torsdag 19. mai

Fullt oppmøte på dagens trening på Åråsen, 11-30-13.00, selv om Helland og Knudsen satt på ergosykkel langs sidelinja. Knudsen er trolig klar lørdag, men Helland er nok mer usikker. Mye bytter mellom svart og oransje lag i formasjonstreninga, men begynte og slutta med følgende 11'er:

Mads
                Espen-Igoh-Tom
                Eskil-Frederik-Ifeanyi-Vetle
                Ylldren-Akor-Gjermund

men som sagt var det mange bytter, som viser bredde og variasjon i stallen, med Magnus, Lars, Tobias, Holmbert, Kaan og Pål André (når klar) som de mest opplagte alternativene og innbytterne. Det er vel 16-17 spillere som alle er klare for 11'ern, og Colin og Eric Taylor ikke langt bak, iallfall som innbyttere. Andrelaget fylles opp av Henrik Skogvold, Dylan Murugesapillai, Frode Kippe og brukbar andre- og tredjekeeper. Å ha så bred stall betyr enormt for matching 11 mot 11 på de daglige treningene, for skjerping, kvalitet og intensitet.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3235

Trening torsdag 9. juni

Fullt oppmøte på Åråsen i dag 11.30-13.00, med unntak av Tobias (syk), Mads og Eskil (landslagssamling med U-21). Så vidt jeg har fått med meg kom Mads' lille skade før samlinga, så denne gangen har jeg nok ingen saklig grunn til min motvilje mot å få våre spillere tatt ut på landslag.

Ingen klar formasjon for 11'ern mot Ham-Kam til treningskampen på Åråsen søndag klokka 13.00, men må nok regne med at det blir en del flere bytter enn vanlig og kanskje noen "nye" spillere fra start. Positivt er å merke seg at det ser ut til at Pål André Helland er klar til kamp - han har vært med for fullt i flere dager nå. Får nok iallfall et langt innhopp, om han ikke starter og spiller 60, på søndag. Ti tusen ville hester er neppe nok til å holde ham borte fra hjemmekampen mot RBK 19. juni. Ellers ser Frederik Holst bedre og bedre ut jo lenger han har vært her, og jo mer jeg ser av ham i kamp og trening.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3235

Trening fredag 17. juni

Dagens trening 11.30-13.00 gikk på den nylagte halvdelen av Vigernesjordet, som dels ble ødelagt, helt nysådd, av bussen til A-landslaget i fjor, men særlig ble skada av isbrann og måtte opparbeides og sås på ny i april/mai i år. Første økta på den var i dag.

Tom Pettersson trente alternativt og spiller neppe på søndag.* Ut fra dagens trening, og mine kilder som så gårsdagens, starter Vetle Dragsnes som venstre stopper, Eskil Edh som venstre vingback og Lars Ranger som høyre vingback. Mange ville kanskje heller starta med Magnus Knudsen eller Frederik Holst, selv i "feil" rolle. Selv om Lars ikke akkurat briljerte i treningskampen mot Ham-Kam tror jeg likevel det kan være et riktig valg.

Hovedutfordringa for Lars er å tøyle tenningsnivået, slik at han ikke får frispark, for eller imot, hver eneste gang han får ballen og setter fart. Det er ikke blitt lettere etter å ha vært ute av 11'ern lenge og dessuten fryktelig gjerne vil rette opp inntrykket etter sist kamp, men mental trener, Geir Bakke og Petter Myhre, lagkamerater og medspillere er der for å coache og hjelpe ham med akkurat dette.

Verken Kairinen (å, så deilig å se ham tilbake i full trening og klar til kamp) eller Helland starter nok, men iallfall Pål André kommer garantert inn. Utfordringa nå som alle motstandere tar LSK alvorlig og har lært, ikke minst supertaktiker Rekdal, å legge to mann på Mathew, Åsen og Adams for å "ta dem ut" av spill mest mulig, er å utnytte de romma det må gi våre andre spillere.

gilbert

PS: Jeg røper ingen nyheter om at Tom neppe spiller, eller laguttak ellers, for laget fra Trondheim, siden lokalavisa der oppe, Adresseavisa, stilte med to mann på dagens trening.

*PPS: Diverse meldinger, blant annet tvetydige utsagn fra Pettersson sjøl, reiser et lite håp om at han faktisk kan tenkes å starte, likevel. Bare han nå ikke risikerer noe mer trøbbel framover, og prøver seg for tidlig.
                    Last edited by gilbert; 18.06.2022, 12:01.

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3235

Trening tirsdag 21. juni

Etter dagens trening 12.30-13.00 på Vigernesjordet tipper jeg at disse starter mot Junkeren i morra:

Skjærstein
                      Slørdahl-Rösler-Dragsnes
                      Ranger-Holst-Kairinen-Taylor
                      Helland-Fridjonsson-Svendsen

Altså ni bytter fra i går. Disse fikk brynt seg på

Åsen-Adams-Ibrahimaj
                      Henrik Skogvold-Mathew-Knudsen
                      Frode Kippe-Ogbu-Garnås-Dylan Murugesapillai

med andre ord i 4-3-3, slik Junkeren spiller.

("Andre-11'ern" vår ser jo ikke så gæern ut, den heller.)

gilbert

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2971

Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Trening tirsdag 21. juni

Etter dagens trening 12.30-13.00 på Vigernesjordet tipper jeg at disse starter mot Junkeren i morra:

Skjærstein
                        Slørdahl-Rösler-Dragsnes
                        Ranger-Holst-Kairinen-Taylor
                        Helland-Fridjonsson-Svendsen

Altså ni bytter fra i går. Disse fikk brynt seg på

Åsen-Adams-Ibrahimaj
                        Henrik Skogvold-Mathew-Knudsen
                        Frode Kippe-Ogbu-Garnås-Dylan Murugesapillai

med andre ord i 4-3-3, slik Junkeren spiller.

("Andre-11'ern" vår ser jo ikke så gæern ut, den heller.)

gilbert
                        Gledelig med Svendsen. Men; Pussig at Helland reiser oppover for å spile på kunstgress. Tar han virkelig sjansen på det i en kamp mot Junkeren, så skadeutsatt som han er?

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4694

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Gledelig med Svendsen. Men; Pussig at Helland reiser oppover for å spile på kunstgress. Tar han virkelig sjansen på det i en kamp mot Junkeren, så skadeutsatt som han er?
                          Har lest at den matta til Junkeren er verre enn flere grusbaner. Høres risikabelt ut for å si det mildt. Ellers gleder jeg meg stort til å se Taylor, og vil hevde at det der er en latterlig sterk "andreellever". Kunne fint overlevd i Eliteserien tror jeg.

Kommentar

• AspmyraBodø
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jun 2008
                            • 10

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Har lest at den matta til Junkeren er verre enn flere grusbaner. Høres risikabelt ut for å si det mildt. Ellers gleder jeg meg stort til å se Taylor, og vil hevde at det der er en latterlig sterk "andreellever". Kunne fint overlevd i Eliteserien tror jeg.
                            Matta til Junkeren er katastrofal, men det ser ikke ut til at kampen går på Junkerens vante hjemmebane fra tidligere år. Junkeren har for tiden flyttet hjemmebanen sin til Nordlandshallen. Det er langt bedre forhold, selv om nok ikke de heller lever helt opp til Eliteseriestandard.

Kommentar

• McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5104

Opprinnelig skrevet av AspmyraBodø

Matta til Junkeren er katastrofal, men det ser ikke ut til at kampen går på Junkerens vante hjemmebane fra tidligere år. Junkeren har for tiden flyttet hjemmebanen sin til Nordlandshallen. Det er langt bedre forhold, selv om nok ikke de heller lever helt opp til Eliteseriestandard.
                              Det finnes ingen «eliteseriestandard» på kunstgress. Ville ikke overraske meg det minste om matta i Nordlandshallen er bedre en flere eliteseriematter, f.eks Alfheim.

Kommentar

• Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1472

Tråden skal handle om treninger, diskusjon om andre ting er best å ta i andre tråder.

Sailor man, mod

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3235

Trening onsdag 6. juli

Ut fra dagens trening, 11.30-13.00 på Vigernesjordet, ser det ut som samme lag som mot KFK, i 3-4-1-2, er aktuelt mot Viking søndag. Rösler og Holst på høyresida så, blant andre, ut som mulige alternativer eller innbyttere, men vi er bare kommet til onsdag. Treninga i morra og på lørdag er på Åråsen, fredag på Vigernesjordet, alle dager fra 11.30.

Rykter svirrer om at MK signerer igjen ganske snart, men dette er foreløpig bare løse rykter.

gilbert

Kommentar

• Tjodleif
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2017
                                    • 857

Var selv en snartur innom treninga i dag, og kunne se at det i hvert fall ikke er noen fæl skade som holder Svendsen unna minutter. Kvikk og rask, med mine øyne 100%!

Kommentar

• Cyrus IV
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Jun 2022
                                      • 24

Når og hvor er treningene? Og er disse åpne for publikum?

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3235

Som jeg skriver i treningsreferatet er treningene resten av uka på Åråsen torsdag og lørdag, på Vigernesjordet fredag, alle dager 11.30-13.00.

Det er også i følge vanlig praksis, der det er restitusjonstrening dagen etter kamp, treningsfri dvs egentrening neste dag, trening oftest på Vigernesjordet, men iallfall før hjemmekamp på søndag er de på Åråsen torsdag og lørdag. Med tettere kampprogram, lørdagskamper og bortekamper blir det ofte tilpasninger. Tilskuerne henger nå, fortsatt etter COVID, utafor gjerdet på Vigernesjordet, men det er god plass og god oversikt på Åråsen torsdag og lørdag. Det er bare ganske sjelden jeg opplever å bli stoppa fra lukka treninger, men det skjer av og til, og da særlig i LSK-Hallen, naturligvis.

gilbert

Kommentar

• Cyrus IV
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Jun 2022
                                          • 24

Nice, takk for info.

Kommentar

Working...