Treningstråden 2022
Collapse
X
-
Helland var med som de andre i formasjonstreninga, men ble ikke bytta inn på laget uten vester, det jeg kunne se.
PS: Godt å se at ryktene jeg bidro til å spre videre, stemte. Denne gangen også. Liker egentlig ikke å spre helt løsaktige rykter.
gilbert👍 7Kommentar
-
Jeg håper jeg får tilgivelse for mitt lille ot-innlegg her og benytter anledningen til nok en gang å takke deg for din fantastiske drifting av treningstråden!Last edited by DoubleHi5; 08.07.2022, 07:53.Elska þetta félag👍 11Kommentar
-
Trening lørdag 16. juli
Ut fra dagens trening (11.30-13.00 på Vigernesjordet) blir 11'ern mot Odd:
Mads
Colin-Igoh-Tom
Eskil-Kaan-Ifeanyi-Magnus-Vetle
Ylldren-Akor
Eskil får tillit på høyre vingback fordi Frederik er langtidsskadd. Ellers er å merke at Pål André Helland er i full gang igjen etter et par uker med pusteproblemer på grunn av astma; visstnok hjalp det bra å øke dosen av astmamedisin.
gilbert👍 7Kommentar
-
Trening lørdag 16. juli
Mads
Colin-Igoh-Tom
Ylldren-Akor
Eskil får tillit på høyre vingback fordi Frederik er langtidsskadd. Ellers er å merke at Pål André Helland er i full gang igjen etter et par uker med pusteproblemer på grunn av astma; visstnok hjalp det bra å øke dosen av astmamedisin.
gilbertKommentar
-
Garnås er spilleklar, men så vidt jeg forstår har Rösler fått tillit på denne plassen hele uka, trolig etter godt spill mot AaFK. På meg virker det mer som Bakke og Myhre forbereder seg på mye rullering framover enn at Garnås har "mista" plassen.
gilbert👍 5Kommentar
-
Trening lørdag 16. juli
Mads
Colin-Igoh-Tom
Ylldren-Akor
gilbertKommentar
-
Trening lørdag 6. august
Etter dagens trening på Vigernesjordet (11.30-13.00) blir nok laget mot Tromsø:
Mads
Colin-Igoh-Tom
Eskil-Kaan-Ifeanyi-Vetle
Ylldren-Holmbert-Magnus
Gjermund Åsen, med litt trøbbel med leggen (ikke kneet, som jeg feilaktig har meldt tidligere) var med på hele treninga, men ikke i 11'ern. Han sitter i aller beste fall på benken i morra.
gilbert
👍 7Kommentar
-
Gjetter på at Bakke-Myhre rullerer litt for å holde de første 15-16 kampvarme, redusere belastninga og faren for slitasjeskader, og bruker spillere som Garnås og Rösler litt etter hvilke lag vi møter. Mot et tungt og aggressivt lag som Antwerp ble Garnås valgt som solid, taklingssterk duell- og hodespiller, mens Rösler kan slippe til med sin fart og bedre ballbehandling som spillende offensiv stopper på hjemmebane mot Tromsø.
gilbert👍 5Kommentar
-
Mye terping på innlegg i dag, noe som virkelig er på tide. Avsluttet med straffekonk, der samtlige spillere scorte ,før Geir Bakke bestemte seg for å hoppe inn mellom stengene på to straffer. Reddet seff.begge med beinparader Cecilie Leganger ville vært misunnelig på👍 7Kommentar
-
Hvorfor vi trener på straffer aner jeg ikke. Den eneste som trenger trening på det er evt. MHC.Kommentar
-
Trening fredag 26. august
Tre keepere og 21 utespillere tilstede på dagens trening på Vigernesjordet 11.30-13.00 i dag. Av stallen på 27 (senior-)spillere med A-kontrakt er Slørdahl, Mathisen, Bergum og Seferi utlånt, Tobias Svendsen tar en pause fra fotballen, og både Akor Adams og Frederik Holst er langtidsskadde. De fire som kommer til er juniorkeeper Sveinhaug (som er med på alle treninger), Fredrik Gulbrandsen, en 19 år gammel midtstopper fra Elfenbenskysten (med hårtopp, "man bun"), og en nigeriansk midtstopper som er her ikke fordi han er aktuell for LSK, men for å besøke fetteren sin, Igoh Ogbu. De skal være vokst opp sammen og er nærmest som brødre å regne.
Lillebukken Gulbrandsen er neppe aktuell for LSK, men bidrar uten tvil til god kvalitet og intensitet på treningene. Han har hatt flere tilbud, men skal ha meget høye lønnskrav, og ser ut til å satse på at han som fri og kontraktsløs blir enda mer etterspurt når overgangsvinduet lukkes og han blir én av langt færre tilgjengelige spisser på sitt nivå.
Eskil Edh sliter med kneet og satt i dag på sykkel på sidelinja. "Bertie", Holmbert Fridjonsson, har fortsatt litt problemer med hofta/ryggen og har ikke vært mye med i fullt spill de siste dagene. Ingen formasjonstrening å se i dag, og relativt rolig trening etter tøffere økter de siste par dagene. 11'ern blir nok å se på treninga på Åråsen i morra, men det er svært lite trolig at hjemvendte Lehne Olsen starter, mer sannsynlig at han får et innhopp på 15-20-30 minutter. Både Helland og ikke minst Åsen var med på all trening og bør være klare for spill mot KBK søndag.
gilbert
👍 23Kommentar
-
Trening lørdag 27. august
Etter dagens trening på Vigernesjordet 11.30-13.00 blir nok 11'ern mot KBK i morra
Mads
Espen-Igoh-Tom
Lars-Kaan-Magnus-Vetle
Ylldren-Holmbert-Gjermund
men også Thomas Lehne Olsen ble drilla i spissrollen den korte tida en hadde formasjonstrening i dag. Han får mest sannsynlig siste halvtimen, er mitt ikke så veldig dristige tips.
Fettern til Igoh er reist hjem, og det var en annen nigerianer (Jonathan Etellerannet) som var med både i går og i dag, foruten den elfenbenianske hårtoppstopperen.
gilbert👍 11Kommentar
Kommentar