Hvor sterk er stallen pr. idag?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

Hvor sterk er stallen pr. idag?

Instinktivt tenker også jeg, som mange andre, at stallen bør styrkes. Nå har ikke de store navnene tikket inn, og jeg har tenkt litt rundt hvorvidt sesongen er dømt til å bli en fiasko med den stallen vi har.

Jeg tror (og dette er selvsagt tror, for det er mye usikkerhet) at vi faktisk har en god sjanse for skikkelig nivåheving:

Espen Søgård spilte sin dårligste sesong på flere år. Han kan heve seg masse - bare opp på 2003-nivå hadde vært stort
    Kasey Wehrman splte nesten ikke. 10 kg lettere og mer tent er han er virkelig ressurs.
    Robert Koren kom inn på våren. I glimt viste han hva han kan, jeg tror han kan slå ut i full blomst i år.
    Magnus Powell gjorde ingen god sesong. Skader, lite spilletid - og med god trening i vinter kan han faktisk score endel mål.
    Pål Strand har definitivt også vært bedre, men skader satt han utenfor. Leverer han som for et par sesonger siden, har vi en styrke på kanten.
    Shane spilte en god vårsesong, men datt av etterhvert. Få drillet han på systemet.
    Vi får for Guds skyld håpe at Winsnes kan bedre enn han viste i 2004
    På keeperplass hadde vi i fjor mye ustabilitet, tabber og reservekeeper.

Ta med at Pål Steffen er purung og bare har en vei å gå, og at Stoffe kan vise det samme som han gjorde på høsten - så tror jeg at dette laget her kan spille bra hele sesongen. Jeg mener at det egentlig bare var Frode Kippe og Arild Sundgot som innfridde 100% i 2004, og to i en stall på tjue er ikke så mange.

Husk at gutta spilte fletta av alle på sommeren i fjor, det var kanskje den eneste perioden spillet satt - får vi spillet til å sitte i 2005, kan vi bli farlige. Og det handler da ikke nødvendigvis så mye om individuelle kvaliteter, men om kollektivt lagspill og spillestil.

Kall meg en ukuelig optimist, men jeg tror faktisk at disse spillerne kan bedre!
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

Mange gode refleksjoner du har der.

Er enig i at Kippe og Sundgot spilte opp mot sitt beste, men jeg synes også Stoffe skal i denne poolen. Faren er jo at en eller flere av disse går ned et nivå.

En faktor vi hadde i fjor var Gylfi Einarsson. Vi må ikke glemme at han er borte.

Pål Strand og Johan Petter har alltid vært ustabile, og jeg tror ikke vi kan forvente at disse to plutselig skal stabilisere seg på høyt nivå.

Vi bør kunne forvente mer av Kasey. Koren er en god spiller, men langt fra spektakulær som han var spådd før sesongstart.

Shane har fin innstilling, god fart og gode innlegg. Drill denne mannen i markering, takling og soneforsvar så kan han bli bra.

Powell tror jeg faktisk LSK vurdere å selge i det de har en erstatter. Bra jobbing, men dårlig disponering av krefter.

Summasummarum; vi har en stall som ligger an til å havne på 7ende plass. Svakhetene er kant(begge sider) og mangelen på en midtstopper. Som alle andre lag er vi kronisk på jakt etter superspissen.

Kommentar

• _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4397

Syns ikke stallen er så værst egentlig. Etter min mening er det bare Gylfis klubbskifte som har svekka oss,

Rambekk inn som venstreback for Tom K. Definivt en forsterkning

Müller inn for Baron. JEG syns det er forsterkning. Som jeg har sagt i en annen tråd så har han en trygghet, stabilitet, og holdning som baron ikke har. Når baron var på sitt beste maks en tredjedel av sesongen så hjelper det lite. Nå slipper vi forhåpentligvis å hive inn en Misund uten kamptrening i viktige kamper. All ære til Misund, han har vært lojal og god lenge, men det begynner å synge på siste verset

Så det er ikke så langt unna det samme laget som rundspilte de fleste på sommer'n. Jeg tviler på at vi finner en erstatter for gylfi som kan score over 10 seriemål, jeg tror vi heller skal satse på at Koren slår til i år. Litt høyere opp i banen så tror jeg han får ut potensialet sitt. Mot viking hjemme i fjor viste han hva han kan. Det gjelder å stabilisere seg på det nivået. Wherman tror jeg får gjennombruddet i år.

Forsvaret var VELDIG nytt i fjor, antakeligvis har de blitt mere samspilt. PAS har blitt et år eldre og fått mere rutine, det er viktig.

Fremover på banen bør/må Strand heve seg fra ifjor, sammen med Powell. Sundgot må bare fortsette der han var ifjor. Winsnes gjør så godt han kan og har alltid 100% innsats, men det er dessverre ikke godt nok. i en 4-3-3 formasjon er Mifsud min favoritt på høyrekanten

Vi bør få inn hvertfall en midtbanespiller og kanskje en spiss. Får vi flyten med en gang, og klarer å være stabile og konsentrerte så kommer vi høyt opp på tabellen. Gud som jeg gleder meg til seriestart, optimist som alltid [-o<
      ..................

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6099

Det hadde vært ganske overaskende om koren virkelig slo ann i fjor. Han hadde akkurat kommet til en ny serie som presser mye hardere på midtbanen enn han var vant til, og han spilte i en helt uvant rolle. Litt rart at koren som for det meste er en playmaker type som liker å spille bak spissene plutselig ble defansivt midtbaneanker(fordi han kunne slå en passning?). Tror koren kommer til å ta et langt steg i år når han endelig får spille et sted på midtbanen der han hører hjemme.

Lillestrøm har mista en god og viktig midtbanespiller, men forhåpentligvis fått en ny i wehrman. Eneste problemet med midtbanen er backup og målscorere. Håper at koren som vel var toppscorer i slovenia når han kom til lillestrøm har et skuddbein som han gjemte godt bort i fjor. Håper og tror at lillestrøm har to av seriens beste midtbanespillere når sesongen starter. I tillegg viser jo søgård gode tendenser.

Jeg har faktisk til gode å se strand spille en ordentlig svak kamp. Om ikke det var for alle skadene hans mener jeg at hadde vi hatt tippeligaens beste venstreving. Men her er det heller tynt om han blir skada, soltvedt? mifsud? disse kan vel kanskje ta venstrevingen.

På høyre siden har vi winsnes som jeg synes får ufortjent mye pepper, han hever ikke laget og han kan ikke gjøre noe på egenhånd, men han er ofte involvert i fine angrep på høyresiden.

Synes forsvaret ser greit ut så lenge vi ikke får skade på mer enn en midtstopper.

Synes vi har god nok stall til å kjempe om fjerdeplassen. Lyn, viking, hamkam og tromsø er vel de største konkurrentene her, og de har heller ikke noen kjempestall.

Kommentar

• Do'h
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 1891

*Årker ikke lese så MANGE og forgjeves LANGE innlegg* Men dere har sikkert et poeng :|
          LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

*Årker ikke lese så MANGE og forgjeves LANGE innlegg* Men dere har sikkert et poeng
            Mens andre igjen setter pris på at folk er grundige i sine anlyser og med det slipper sprøyt uten innhold på tre linjer.

Er enig i det meste som har blitt sagt over og mener at man bør kunne vente en plassering mellom 4 og 6 som minstekrav, men øyner en mulighet til å være overraskelseslaget kommende sesong.

Forsvaret skal strengt tatt være omtrent landets beste om Rambekk brukes på backen eller om Shane tar et par ekstra skritt. Midtbanen er svært god når laget er skadefritt, men det blir tynt ved et par skader. Er litt usikker på Vidarssons nivå for øyeblikket blant annet og bak han er det meget tynt (hadde selvfølgelig vært gledelig om en unggutt stormet gjennom, men inntil det skjer så bør vi lete videre). På spissplass er vi ikke spesielt godt dekket. Skulle GJERNE sett at Odd ombestemte seg (noe jeg tror de faktisk hadde tjent på, men det er en annen sak) med tanke på Occean. Myklebust er et talent, men det er tvilsomt at han slår gjennom tvert. Mifsud kan være en nøkkel her siden vi skal spille med fokus på hurtighet og kontringsfotball på bortebane. Dette vil passe han mye bedre enn Erlandsen konsekvente forsøk på å skape powerplay med muskler og høyt press. Her er det faktisk også mulig at Soltvedt kunne få en ny vår, men alt dette blir mye håp og lite sikkert. Mato er jo også en spiller som skal inneha et visst potensiale...var ikke han offensiv midtbanemann i utgangspunktet?...hmmm...kunne han scoret mål fra midtbanen?...vel uansett fortsatt synsing blandet med håp.

Allikevel med to lagdeler (litt svakhet på høyrekanten må jeg forresten innrømme, men det gjelder nå faktisk mange lag) som skadefritt i alle fall ikke vil stå tilbake for mange lag, og en ny spiss på plass ved seriestart så skal vi i alle fall befinne oss på øvre halvdel.

Man må heller ikke glemme at det nesten er det samme mannskapet som ble tippet til gull i fjor. I tillegg til at jeg ikke delte (deler) synet på at Erlandsen er mer enn en middels elitetrener (som mange, men ikke alle mente (mener)) så tror jeg hele laget vil løfte seg noen hakk under det nye regimet som jeg foreløpig har stor tro på...men det kan ta mer enn en sesong.
            Ferdigskåra

Kommentar

• Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

Enig i stort sett alt som skrives over her. Laget er faktisk bra, dét! Ihvertfall første-elveren.
              Utfordringene ligger i hvem man har å sette en inn dersom det oppstår skader, noe som ikke er uvanlig... Og der er stallen litt i svakeste laget, dessverre. LSK er selvfølgelig ikke i en posisjon hvor man kan forvente en reservebenk a la RBK. Til det mangler det penger. Ergo må man være veldig nøye med å finsikte spillere før man går til det skritt å kjøpe.
              Jeg tror LSk vil kunne bite veldig godt fra seg i år, selv om det ikke kommer forsterkninger. Grunnen til det er at det ser ut som om LSK kommer til å legge om til en spillestil som passer mange spillere bedre. De som var i Valhall fikk se hvordan Start ble regelrett overkjørt, spesielt i 2. omgang. Og det uten spillere som Pål Strand, Frode Kippe, Magnus Myklebust, osv
              I det hele tatt var det mange som stod frem og viste at de vil kjempe om en plass på laget.

Jeg gleder meg!
              Knurr...

Kommentar

• Joppe
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Dec 2003
                • 173

Enig i at vi har en god første 11. Men det er naivt å tro at vi går gjennom en sesong uten skader, spesielt når vi vet hvor utsatt Powell og Strand er. LSK har pr.d.d en av de tynneste stallene i Tippeligaen. Jeg mener også at det kun er Gylfi's exit som har svekket laget fra i fjor. Rambekk, Myklebust og Müller er alle gode forsterkninger. Det var smart å signere Myklebust før de andre fikk øynene opp for ham, og Rambekk og Müller imponerte mot Start. Det jeg ønsker meg er tre forsterkninger. En i hvert ledd. En allroundspiller i forsvar; som kan konkurrere med PSA om stopperplass og som også kan spille høyreback. Jeg vil også ha en offensiv midtbanespiller som har potensiale for å lage mange mål, en som kan fylle Gylfis sko. Til slutt, og der mener jeg vi må legge mest penger, en topp-spiss. En som kan pushe Sundgot og som kan spille i 4-4-2 dersom Røsler velger den løsningen. Powell har jeg ikke noe tro på, gledelig dersom jeg tar feil, men han må overbevise "big-time" denne sesongen... En annen ting er at jeg "mistenker" klubben for å ha minimalt med penger til spillerkjøp, så vi får nok se noen bosmanspiller i løpet av de neste månedene...

Kommentar

• Torshovkanari
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jan 2005
                  • 102

Mens andre igjen setter pris på at folk er grundige i sine anlyser og med det slipper sprøyt uten innhold på tre linjer.
                  Helt enig!

På høyre siden har vi winsnes som jeg synes får ufortjent mye pepper, han hever ikke laget og han kan ikke gjøre noe på egenhånd, men han er ofte involvert i fine angrep på høyresiden
                  Helt enig i dette også...Winsnes er ingen superving,men har fått høre mye ufortjent dritt, er vel ikke mange som hadde flere assists enn han ifjor tror jeg. Med Mifsud i gang, kan kanskje Winsnes også bli "pusha" til å heve seg litt mer.

Er ellers moro å lese optimismen til en del her på forumet, håper at også spillere og trenere tar med seg litt av den optimismen nå i oppkjøringa..
                  Men, det er vel ikke til å komme utenom at vi trenger noen forsterkninger, helst ett i hvert ledd..hvis ikke er det MANGE spillere som må heve seg...

Men, det er jo fortsatt (altfor) lenge til seriestart, så er vel ingen grunn til ikke å være optimist..

Kommentar

• HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6099

Helt enig i dette også...Winsnes er ingen superving,men har fått høre mye ufortjent dritt, er vel ikke mange som hadde flere assists enn han ifjor tror jeg.
                    Det var f,eks ikke en eneste spiller på vålenga eller brann som hadde fler assist enn winsnes i fjor.

Kommentar

• Trofast kanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 355

var vel heller ingen som bomma på flere innlegg i
                      de 8 øverste divisjonene

Kommentar

• Torshovkanari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jan 2005
                        • 102

var vel heller ingen som bomma på flere innlegg i
                        de 8 øverste divisjonene
                        For påsan strand bomma jo ikke på mange innlegg i fjor.. :roll:

Nok et eksempel på usaklig dritt som winsnes får høre....

Skal være enig i at winsnes ikke var så alt for god i fjor, men jeg vil hardnakket hevde at han ikke var SÅ ræva som mange skal ha det til...

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

Winsnes klarer seg bra så lenge han slipper å utfordre, spill han fri ned mot dødlinja, innlegg er han flink på.... :lol:

Kommentar

• bøllefrø
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2004
                            • 462

Helt enig i at det ikke er så mange bak de 11 som man tror er "best" pr. nå - men hvor mange lag utenom RBK er det som har en sterk benk i Norge i dag? Ta Brann for eksempel - de har en kar som Martin Knudsen på vingen som går litt inn og ut - og personlig synes jeg ikke han er så veldig mye bedre enn Winsnes. han gjør noen strålende ting og så noen helt grusomme. Og det er vel litt der det ligger - ingen andre enn RBK har jevnt besatt med toppspillere hverken i første 11ern eller på benken.

Jeg tror dessverre at alle kan se langt etter trøndera i år, hvis de ikke er helt tjukke i hue der oppe har de klart å få seg noe som heter MOTIVASJON etter den elendige høstsesongen deres (men det er jo lov til å håpe på at de drikker karsk 24-7 hele vinteren

Kanskje Brann og VIF også er bedre enn oss på papiret - men jeg synes faen meg ikke at vi har noe svakere stall enn Lyn eller HamKam - faktisk ganske mye bedre. Må huske at 2004 sesongen synes jeg vi hadde maks dårlig uttelling på nye spllere, og jeg trur rett og slett ikke at de er så dårlig samspilte en sesong til. HamKam hadde maks flyt i fjor, jeg tror de kommer grundig ned på jorda igjen i år. Da er jeg nesten mer redd for Viking. Så må vi huske at tida jobber MOT Lyns sterke forsvar, hverken Berntsen eller Lustu blir kjappere med åra. Og VIF har mistet den spilleren som supporterne elsket og som gjorde at de lukket døra foran eget mål i fjor (for de scorer jo ikke så mye mål, og er avhengige av å holde nullen).

Joa, kall meg optimist, men jeg tror faktisk på at denne stallen her er ganske bra, og at fjoråret var en rekke sammentreff av dårlige omstendigheter, og de spillerne vi hadde så tro på i år kan faktisk slå til et år etter. Og jeg orker heller ikke sitte her i januar og tro på en hederlig 7. plass. Selvfølgelig skal gutta kjempe om medaljer! Så får jeg heller banne og sverte og være litt skuffa i oktober...

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6099

Fin innstilling. Tror det blir vanskelig å konkurere med trønderne neste år, vif virker også litt for sterke og stabile. Men brann har ikke overbevist meg, i fjor slo vi dem vel 5-1? etter det har de henta en god spiss og en skada midtbanespiller og plutselig er de umulige å slå. Moro om vi er med å kjempe om 3. plassen neste år.

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                Helt enig i at det ikke er så mange bak de 11 som man tror er "best" pr. nå - men hvor mange lag utenom RBK er det som har en sterk benk i Norge i dag? Ta Brann for eksempel - de har en kar som Martin Knudsen på vingen som går litt inn og ut - og personlig synes jeg ikke han er så veldig mye bedre enn Winsnes. han gjør noen strålende ting og så noen helt grusomme. Og det er vel litt der det ligger - ingen andre enn RBK har jevnt besatt med toppspillere hverken i første 11ern eller på benken.

Jeg tror dessverre at alle kan se langt etter trøndera i år, hvis de ikke er helt tjukke i hue der oppe har de klart å få seg noe som heter MOTIVASJON etter den elendige høstsesongen deres (men det er jo lov til å håpe på at de drikker karsk 24-7 hele vinteren

Kanskje Brann og VIF også er bedre enn oss på papiret - men jeg synes faen meg ikke at vi har noe svakere stall enn Lyn eller HamKam - faktisk ganske mye bedre. Må huske at 2004 sesongen synes jeg vi hadde maks dårlig uttelling på nye spllere, og jeg trur rett og slett ikke at de er så dårlig samspilte en sesong til. HamKam hadde maks flyt i fjor, jeg tror de kommer grundig ned på jorda igjen i år. Da er jeg nesten mer redd for Viking. Så må vi huske at tida jobber MOT Lyns sterke forsvar, hverken Berntsen eller Lustu blir kjappere med åra. Og VIF har mistet den spilleren som supporterne elsket og som gjorde at de lukket døra foran eget mål i fjor (for de scorer jo ikke så mye mål, og er avhengige av å holde nullen).

Joa, kall meg optimist, men jeg tror faktisk på at denne stallen her er ganske bra, og at fjoråret var en rekke sammentreff av dårlige omstendigheter, og de spillerne vi hadde så tro på i år kan faktisk slå til et år etter. Og jeg orker heller ikke sitte her i januar og tro på en hederlig 7. plass. Selvfølgelig skal gutta kjempe om medaljer! Så får jeg heller banne og sverte og være litt skuffa i oktober...
                                Noe lignende sier sikkert flere supportere av de andre lagene som ikke kjempet om medaljer forrige sesong.

LSK hadde 26 seriekamper+ cupen på å vise hva de står for, akkurat som de 13 andre lagene i TL.

Man kan ikke basere seg på flaks/uflaks, sammentreff ol. om man skal prøve å nå et mål, enten det er i sport, næringsliv eller andre arenaer for konkurranse.

Det viste seg jo veldig klart for de som så LSK i fjor, at laget faktisk har mangler.

Pål Steffen var ikke stabil nok, Winsnes holdt heller ikke høyt nok nivå, Pål Strand som vanlig veldig ustabil og skadeplaget, Powell hadde målskrekk og ingen jokere på benken.

Selvfølgelig er det mulig at Pål Steffen hever seg noen hakk, at Powell begynner å treffe nettmaskene, at Winsnes faktisk ER jævlig god (som kun noen få her på forumet har sett) , at Wehrman skal slå til for fullt hele sesongen, slik at vi ikke savner Gylfi, At Koren skal begynne å score de målene som Gylfi puttet i fjor, om han blir skjøvet frem bak spissene, at Reservene på midtbanen plutselig skal heve seg såpass at de blir fullgiode erstattere ved skader, at Sundgot scorer minst like mange som sist sesong. - Jo da, det er lov å håpe på medaljer. Realistisk er det ikke.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2131

Alt annet enn seriegull er en nedtur!! Og med et rosenborg som skal slite seg gjennom et generasjonsskifte, og et par oppskrytte lag fra Bergen og Oslo er det slett ingen umulighet Med et par spillere til kan vi kjempe helt der oppe!!
                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Torshovkanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2005
                                    • 102

Og folk kaller meg optimist som ikke synes Winsnes er ræva...

Kommentar

• bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                      Selvfølgelig er det mulig at Pål Steffen hever seg noen hakk, at Powell begynner å treffe nettmaskene, at Winsnes faktisk ER jævlig god (som kun noen få her på forumet har sett) , at Wehrman skal slå til for fullt hele sesongen, slik at vi ikke savner Gylfi, At Koren skal begynne å score de målene som Gylfi puttet i fjor, om han blir skjøvet frem bak spissene, at Reservene på midtbanen plutselig skal heve seg såpass at de blir fullgiode erstattere ved skader, at Sundgot scorer minst like mange som sist sesong. - Jo da, det er lov å håpe på medaljer. Realistisk er det ikke.
                                      Nei, at alle disse faktorene skal slå til, er ikke realistisk. Men det er realistisk å satse på at laget er litt mer SAMSPILT enn det de var i 2004, det er det som er poenget. Jeg venter ikke på julenissen i januar, og tror ikke Winsnes blir en ny Tommy. Men at laget (som faktisk består av ganske mange gode enkeltspillere) begynner å spille SAMMEN, kan bety ganske så mye.

Det er ikke noen vits i å sitte her i januar og sutre og klage over ledelse, spillere og trenere (hvorfor heier vi egentlig med laget hvis vi ikke liker noen av faktorene rundt laget?) særlig når dette har en viktig grunn; mangel på penger. Vi har ikke verdens største tankreder, grunderen av et teleselskap eller stor pengebinge i bakhånd til å finansiere spillere. Per Berg & co reddet LSK fra konkurs, men det var også det. Disse gutta er ikke milliardærer a la Fredriksen, og investerer deretter.

Og hvem sier at fotball handler om fornuft på linje med nærinmgsliv? Jeg skjønner at gutta i ledelsen (som jobber med dette) er avmålte optimister, men vi som er fans må vel ha lov til å ta av litt og tro på laget? For hvis ikke vi har trua på dette laget her er det faktisk ingen som har det.

Og forresten: hvor mange her inne har tippet rett på medaljevinnere de siste tre årene? Det går ALDRI som man tror utfra fornuftige vurderinger.

Kommentar

• Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2602

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                        Noe lignende sier sikkert flere supportere av de andre lagene som ikke kjempet om medaljer forrige sesong.

LSK hadde 26 seriekamper+ cupen på å vise hva de står for, akkurat som de 13 andre lagene i TL.

Man kan ikke basere seg på flaks/uflaks, sammentreff ol. om man skal prøve å nå et mål, enten det er i sport, næringsliv eller andre arenaer for konkurranse.

Det viste seg jo veldig klart for de som så LSK i fjor, at laget faktisk har mangler.

Pål Steffen var ikke stabil nok, Winsnes holdt heller ikke høyt nok nivå, Pål Strand som vanlig veldig ustabil og skadeplaget, Powell hadde målskrekk og ingen jokere på benken.

Ny trener er en faktor du helt glemmer å ta med (trenere har titt og ofte ganske mye å si). Det er for eksempel mye å hente på å benytte spillerne på riktig plass.

At Pål Steffen blir mer stabil er sannsynlig i.o.m. at han har et år ekstra erfaring. Wehrman med ti kilo mindre og tillitt bør ha muligheter til å gjøre ting bedre. Koren med et års erfaring fra norsk fotball i tillegg til den offensive rollen i stedet for den defensive han aldri skulle hatt bør spille bedre gjennom neste sesong. Det er ingen grunn til at Sundgot ikke scorer like mange eller flere mål enn sist sesong. At vi til slutt kanskje henter et par nye spillere er heller ikke utenkelig da klubben fortsatt leter.

For øvrig viste Everton også frem sine mangler sist sesong. De hadde ikke bra nok lag...også solgte de sin beste spiller, men de kjemper visst (dessverre) i toppen allikevel...
                                        Ferdigskåra

Kommentar

Working...