Romerikes Blads dekning av LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3564

Lytter på Apple Podcasts og kan ikke si jeg har merket så mye til lyden. Skal jeg kritisere Dødball for noe, så er det at det er fire som kjemper om taletid. Det blir for mange kokker. Chrizza bidrar med synspunkter fra supportermiljøet, men dekkes greit opp av andre podcasts. Blakern ser mye lokalfotball og virker å ha grei oversikt der, men hans bidrag til diskusjon rundt LSK er tynn suppe.

Skulle heller hatt Sves og Nordlie som faste i studio, og så en tredje gjest, gjerne med fotballfaglig bakgrunn. Episoden hvor Bergdølmo er med var fagprat på godt nivå. Skulle gjerne sett at de kanskje inviterte fotballtrenere fra litt lavere divisjoner til å fortelle om sine inntrykk av hva som skjer, ikke bare på Åråsenmatta men også i klubber rundt om på Romerike. Hadde vært spennende å hørt eks Kasey Wehrman (Ull/Kisa), Ørjan Heiberg (Strømmen), Johan Anderson (Eidsvoll/Turn) osv, og deres betraktninger.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9564

Opprinnelig skrevet av MortenA
      Blakern ser mye lokalfotball og virker å ha grei oversikt der, men hans bidrag til diskusjon rundt LSK er tynn suppe.
      Lokalball er krem.

Synes det er greit å ha en i studio som utfordrer sannhetene til Sves og Nordlie.

"Jeg tror det blir nedrykk jeg. Ingen skårer mål. Kjør!" meldte Blakern for flere måneder siden, til store protester fra de andre. Var ikke måte på omstendigheter rundt alt, og spillera var visst så gode og. Var egentlig ikke måte på hvor bra LSK var.

"Det salget av Skogvold for 7 millioner, er ikke så gæli. 30 kamper for LSK og ingen mål. Kjør!"

Greit å få inn litt sånn og, ikke bare Harde Mottak sin sutring over en lokal unggutt på billigsalg samtidig som "kill your darlings" skal være veien å gå. Da synes jeg, som Blakern, at det er et bra salg, selv om folk prøver å dunke nå som Skogvold ble cupmester for FFK, som en slags "I told you so".

Well I'm telling you this, Skogvold var ferdig i LSK det sekundet Ivar Hoff nevnte navnet hans og Tom Lund i samme setning. Ble helt Ludvig i Flåklypa av det der, samtidig som han paradoksalt mente at han skulle få spilletid selv om han ikke presterte en dritt, og så bare måtte'n til FFK siden det var best for karriæra. Det opplegget der mener folk liksom skulle hatt plass i elleveren forran Røssing og nå etterhvert KP? Kjør!

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3564

Opprinnelig skrevet av knut
        Lokalball er krem.

Synes det er greit å ha en i studio som utfordrer sannhetene til Sves og Nordlie.

"Jeg tror det blir nedrykk jeg. Ingen skårer mål. Kjør!" meldte Blakern for flere måneder siden, til store protester fra de andre. Var ikke måte på omstendigheter rundt alt, og spillera var visst så gode og. Var egentlig ikke måte på hvor bra LSK var.

"Det salget av Skogvold for 7 millioner, er ikke så gæli. 30 kamper for LSK og ingen mål. Kjør!"

Greit å få inn litt sånn og, ikke bare Harde Mottak sin sutring over en lokal unggutt på billigsalg samtidig som "kill your darlings" skal være veien å gå. Da synes jeg, som Blakern, at det er et bra salg, selv om folk prøver å dunke nå som Skogvold ble cupmester for FFK, som en slags "I told you so".

Well I'm telling you this, Skogvold var ferdig i LSK det sekundet Ivar Hoff nevnte navnet hans og Tom Lund i samme setning. Ble helt Ludvig i Flåklypa av det der, samtidig som han paradoksalt mente at han skulle få spilletid selv om han ikke presterte en dritt, og så bare måtte'n til FFK siden det var best for karriæra. Det opplegget der mener folk liksom skulle hatt plass i elleveren forran Røssing og nå etterhvert KP? Kjør!
        Han har mange flere skivebommer enn treffere, og det er aldri noe dybde i utsagnene hans. Han påstod hardnakket at Braut Brunes aldri kom til å bli noe. Sa vel det samme om Uba for et år siden. Dersom han kunne forklart hvorfor vi ikke scorte mål og hva laget kunne gjort annerledes så kunne det hatt noe verdi, men han er bare en masse meningsløs støy.

Kan være enig i at det er greit å utfordre Nordlie til tider, men det må finnes folk på Romerike som kan gjøre en bedre jobb.

Kommentar

• Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1459

Hadde det vært enda en ekspert i det panelet hadde podcasten vært en helt annen. Jeg hadde ikke giddi å høre på «Fotballteori med Myhre og Nordlie»-podden. I alle fall ikke mer enn en gang eller to. Blaker’n tar litt rollen til hvermannsen som i hvert fall jeg kan like!

Greit at lydproduksjonen ikke alltid er all verden, men jeg er glad for alt fugla-content som blir laget og jeg lærer ett eller annet stort sett i hver episode. Så tommel opp fra meg!

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3564

Akkurat hørt siste episode av Dødball som har fått hard medfart andre steder. Jeg opplever den ikke så ille som mange andre har gitt uttrykk for, men belyser problemene med å ha fire i studio. Det som kanskje er spesielt denne gangen er at Sves har så mye mer å si. Vanligvis legger han bare premissene for diskusjonen og lar de andre prate, men denne gangen var han uvanlig pratsom.

Til sammenligning blir Harde Mottaks trio en bedre mix, spesielt siden Lars gjør en veldig bra jobb med å legge til rette for de andre.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7154

Blakern ser mye lokalfotball og virker å ha grei oversikt der, men hans bidrag til diskusjon rundt LSK er tynn suppe.
              Faguttrykket er vel fortsatt "kram snø"?
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 457

Akkurat hørt siste episode av Dødball som har fått hard medfart andre steder. Jeg opplever den ikke så ille som mange andre har gitt uttrykk for, men belyser problemene med å ha fire i studio. Det som kanskje er spesielt denne gangen er at Sves har så mye mer å si. Vanligvis legger han bare premissene for diskusjonen og lar de andre prate, men denne gangen var han uvanlig pratsom.

Til sammenligning blir Harde Mottaks trio en bedre mix, spesielt siden Lars gjør en veldig bra jobb med å legge til rette for de andre.
                Lite konstruktive samtaler i Dødball-studioet. Sves og Nordlie spesielt har jo gjort seg opp sin mening på forhånd, og da er det vanskelig for andre å nå fram med poengene sine.

Kommentar

Working...