Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Bør LSK-kvinner innlemmes i Lillestrøm Sportsklubb?
Skal ikke si at jeg kjenner detaljene i saken og hva som er argumentene imot sammenslåing. Men, når det er sagt, virker det underlig at man ikke skal være en klubb.
Motargumentene, slik jeg har forstått det, er frykt for at innlemming kan belaste klubben økonomisk og organisasjonsmessig.
Styret innstiller på å stemme imot innlemming blant annet fordi erfaringen fra en annen klubb de har snakket med som har elitesatsing for både kvinner og menn (Stabæk?) opplevde at det kom mindre penger til herrelaget. I tillegg har ikke klubborganisasjonen ekstra ressurser tilgjengelig til å jobbe med kvinnelaget i tillegg til dagens oppgaver.
Jeg synes det er vanskelig å bestemme meg selv. Skal man se kynisk på det er det lite å tjene for LSK å innlemme LSKKFK, utover positiv PR som fort vil gi seg. På den andre siden er det naturlig at LSK har en toppfotballsatsning også for damer. Vi er tross alt en klubb med massevis av jenter i aldersbestemte klasser.
Alltid tenkt at det beste for klubben hadde vært om man hadde to sidestilte elitesatsinger som kunne kjempet om de samme ressursene internt.
Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.
Jeg vet at hun har vært i kontakt med en rekke sponsorer, for å legge press på disse til å tenke seg om to ganger med tanke på sponsing av LSK, om ikke LSK Kvinner innlemmes. Da jeg fikk vite dette, ble jeg rett og slett forbanna! - Morten Kokkim
Allerede en sponsor som har biti på, siden han tror at detta har med manglende likestilling å gjøre
Jeg ønsker ikke at LSK-Kvinner innlemmes i Sportsklubben.
Jeg vet at hun har vært i kontakt med en rekke sponsorer, for å legge press på disse til å tenke seg om to ganger med tanke på sponsing av LSK, om ikke LSK Kvinner innlemmes. Da jeg fikk vite dette, ble jeg rett og slett forbanna! - Morten Kokkim
Allerede en sponsor som har biti på, siden han tror at detta har med manglende likestilling å gjøre
Jeg ønsker ikke at LSK-Kvinner innlemmes i Sportsklubben.
Men hva gjør vel det. Ække medlem av klubben!
Det virker å være et styremedlem, som i tillegg er næringssjef (usikker på om det er folkevalgt eller en byråkrat-stilling) som har tatt initiativ på egen hånd, ikke en plan hele styret har vedtatt. LSK har også en historie med styremedlemmer som har gjort og sagt ting som ikke er forenlig med klubben.
Når det gjelder innlemmelsen, så er jeg i utgangspunktet positiv, men mener at de to styrene må finne en struktur begge parter er tjent med. Jeg tror begge parter kan være tjent med tettere samarbeid.
For øvrig lukter timingen på mye av det RB har skrevet de siste dagen(e). To negative artikler og et negativ leserbrev fra Svesengen kan gjøre mye med folks mening rett før et årsmøte.
Kommentar