Spillertråd Frederik Lucas Holst

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Spillertråd Frederik Lucas Holst

    Fant ingen spillertråd, så lager denne. Etter kampen mot Kamma fikk han en del kritikk, men kritikken går mere mot laguttaket, med Holst og Mathew sammen på SMB. Når det gjelder de fire-fem aktuelle, seks med utlånte Ulrik Mathisen, MÅ alle interesserte lese den utrolig grundige og meget innsiktsfulle analysen fra Harde Mottak.



    Selv om den er basert, hva gjelder Holst, på hva han gjorde i Elfsborg, og vi har litt ulike erfaringer fra overganger fra svensk til norsk fotball, viser denne gjennomgangen at Holst har sine definitivt sterkeste sider defensivt, som duellspiller og ballvinner. Da gjelder det å komponere laget riktig, og sjelden sammen med for eksempel Mathew.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 10.04.2022, 14:42.
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3438

    #2
    Artikkelens nøkkelpunkt kommer ganske tidlig: vi matchet ikke Ham-Kam på tenningsnivå, fokus, og aggressivitet.

    Man kan sikkert klandre Holst for dette, men det var 10 andre spillere utpå der som må ta like mye/mer skyld. Det var kollektiv svikt. Jeg tror laget ville hevet seg i andre omgang, selv uten bytter. Det handler like mye om å rekalibrere fokus og ta kampen. Når det er sagt, så var nok byttene riktig da vi trengte mer offensiv kraft for å ta igjen 2-0.

    Jeg er i utgangspunktet enig i at vi er best med en offensiv og en defensiv sentral midtbanespiller, men ser noen scenarier hvor vi kan forvente å bli presset bakover og det kan være nyttig med to duellspillere på midten. Jeg tenker spesielt Bodø/Glimt og evt. Europecup-kampene til høsten. Det kan være så enkelt som at dersom Åsen hadde hatt en 1. omgang på det normale, så hadde ikke effekten av Holst/Matthew vært like åpenbar.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 533

      #3
      Idag gjør han absolutt alt riktig, forteller engabacken at han er tilstede med å gå i kroppen på han tidlig og vise at her må du tenke kjapt før du får 175cm danske i ribbeina. Ikkeno stygt, bare akkurat det som må til for å forstyrre motstander. Var som en klegg med ekstra lange bein, går foran og viser hva som forventes!

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4558

        #4
        Muligens noe flåsete med tanke på at han ikke har så mye spilletid, men Frederik ligger helt øverst på FotMob sin oversikt over "Interceptions per 90". Skikkelig jordfreser som vi kommer til å få masse glede av de neste tre sesongene.

        At han selv går ut og sier at dette er det beste laget han har spilt på betyr at han har sett mye av det samme som oss. Han må heve seg, og det er han til gangs i ferd med å gjøre. Er ikke ferdigutvikla bare fordi man er 27. Fortsett sånn, Holst!

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2925

          #5
          Gjør en strålende innsats etter innhoppet. Deilig
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • niko
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 541

            #6
            Kjørt til ahus med ankelskade fra trening idag iflg RB

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2937

              #7
              Tom Nordlie spekulerte i siste utgave av Dødball om Holst er på vei ut allerede. Han hadde registrert at han ikke var å se verken i garderoben eller på tribune verken på søndag eller tidligere i høst. Da er hn ikke en del av "gjengen". Hva skjer? Er han på vei tilbake til Danmark igjen?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2285

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Tom Nordlie spekulerte i siste utgave av Dødball om Holst er på vei ut allerede. Han hadde registrert at han ikke var å se verken i garderoben eller på tribune verken på søndag eller tidligere i høst. Da er hn ikke en del av "gjengen". Hva skjer? Er han på vei tilbake til Danmark igjen?
                Hvis Matthew går skulle jeg gjerne sett en Holst i form i den rollen. Håper han blir. Med Matthew kanskje ut, Knudsen i beste fall et halvår til (med mindre situasjonen fortsetter å ikke endre seg...) og Lundemo skadeutsatt, så står vi igjen med Kairinnen og Uba Charles på midten. Det er vel tvilsomt om Bergum eller Elias Solberg er klare til å bidra mer enn sporadisk. I bakhånd har vi Ulrik Mathisen. Spiller vi 3-5-2 vil selvfølgelig Åsen, Ibra og kanskje Edh kunne fungere som indreløpere. Svendsen er nok fortsatt et usikkert kort, men håper veldig på å se mer til ham på Åråsen.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2151

                  #9
                  Holst har jeg dessverre ingen tro på.
                  Sentralt midtbane spiller må shoppes, også selv om Charles skulle bli en tidlig suksess?

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3201

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Playboy1
                    Holst har jeg dessverre ingen tro på.
                    Sentralt midtbane spiller må shoppes, også selv om Charles skulle bli en tidlig suksess?
                    Litt tidlig å felle den dommen, synes jeg. Holst har ikke fått muligheten til å vise seg frem i en startoppstilling over tid. Kan godt skje at mye faller på plass gjennom vinteren.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3438

                      #11
                      Dersom vi resignerer Mathew er nok Holst på vei vekk. Med hans CV er han nok neppe interessert i å slite benk. Men dersom Mathew forlater oss glir han nok rett inn i en førsteellever. Han ble vel signert som en sikkerhet dersom Mathew hadde blitt solgt i sommer?
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      Working...