Kamptråd LSK-Tromsø 16.9.07

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

For meg virker det som om Nordlie har et optimalt "fokus" inn mot denne kampen.

Etter flere utrolig begredelige tap på rad mot guttene fra nord (inkludert tidenes dommerran på Åråsen i fjor), tror jeg at alt ligger til rette for at LSK rett og slett rundspiller Tromsø, og at alle poengene blir igjen på Åråsen.

Av en eller annen grunn har jeg måttet melde avbud til hjemmekampene mot Tromsø uvanlig mange ganger. I de kampene jeg har måttet melde avbud, har LSK vunnet hver eneste gang (samtidig som jeg faktisk ikke kan huske annet enn tap eller uavgjort når jeg har vært på Åråsen). På søndag er jeg på jobbreise, og befinner meg på den andre siden av jordkloden. Det bare må bli seier. 3-0 til LSK og tabelltopp!

Kommentar

• Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

Dersom Simen er ute:

Magnus - Olivier - Karim

Espen - Khaled - Bjørn Helge

Shane - Marius - Pål Steffen - Anders

Otto

Kommentar

• Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

Opprinnelig skrevet av Henrik
        Dersom Simen er ute:

Magnus - Olivier - Karim

Espen - Khaled - Bjørn Helge

Shane - Marius - Pål Steffen - Anders

Otto
        Bytt ut Karim med Sundgot, har liten tro på at Karim kommer til å starte en såpass viktig kamp.

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Opprinnelig skrevet av VK
          Bytt ut Karim med Sundgot, har liten tro på at Karim kommer til å starte en såpass viktig kamp som dette er.
          Har ikke noe tro på det jeg heller, men det er hva jeg mener ville vært best. Sesongen sett over et syns jeg ikke Arild og Olivier sammen på topp har fungert optimalt på tross at et par hederlig unntak (som f. eks siste hjemmekamp), og alle rapporter viser til en Karim i stor fremgang.

Kommentar

• hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

Og hvis Karim skal få en skikkelig mulighet til å vise seg frem, ser jeg ikke noen bedre anledning enn dette. Hjemmekamp mot sin gamle klubb i en kamp som er veldig viktig. Starter Karim kommer han til å være supertent.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

Opprinnelig skrevet av hoyt
              Og hvis Karim skal få en skikkelig mulighet til å vise seg frem, ser jeg ikke noen bedre anledning enn dette. Hjemmekamp mot sin gamle klubb i en kamp som er veldig viktig. Starter Karim kommer han til å være supertent.
              Har heller tro på Sundgot revansj etter den dårlige kampen han hadde mot viking.

Kommentar

• wænk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 2244

Huff, jeg drømte at det ble 1-1 på søndag. Vi leda store deler av kampen, men så kom spøkelset fra i fjort og til utlikna på overtid.
                I Fredrikstad ble deg borteseier.

Godt jeg ikke er sanndrømt og forhåpentligvis drømmer jeg det motsatte av det som skjer. Jepp. Fryktelig spennende dette..
                If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2602

Jeg drømte at Tromsø snudde 1-0 til 1-2 for et par dager siden. Heldigvis pleier jeg ikke å treffe godt når jeg drømmer om fotball. Disse landslagspausene tar knekken på meg.
                  Ferdigskåra

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Intervju med TIL-treneren før kampen:

Kommentar

• ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2509

Opprinnelig skrevet av wænk
                      Huff, jeg drømte at det ble 1-1 på søndag.
                      ...
                      forhåpentligvis drømmer jeg det motsatte av det som skjer.
                      Det ble uavgjort, men etter spill og sjanser kunne det like gjerne blitt motsatt?

Sorry. Jeg vet at jeg klipte litt, men jeg måtte bare.

Kommentar

• wænk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 2244

Når jeg skrev det motsatte, så tenkte jeg på i Fredrikstad da..
                        Men du skal ha for å være vanskelig.. hehe
                        Skal tenke litt mer neste gang jeg skriver jeg
                        Jeg går for motsatt i Fredrikstad og seier på Åråsen. Selvfølgelig.
                        If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• Arind
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2006
                          • 459

Gode følelser.....

....jeg "filmer" alle kampene våre et par dager i forvegen.....går igjennom forberedelser og pep-talk før kampen....jeg velger ut spillere som skal spille og ofte stemmer det veldig bra, som da jeg plutselig fikk Sundgot i hodet lørdag natt før kampen mot Ålesund. Han hadde ikke spilt på en stund og jeg fikk for meg at han skulle starte og at han kom til å markere seg.......

Jeg ser en bakre firrer som er rett som en lineal og ugjennomtrengellig...en agressiv innsats og fighter-vilje hos midtbanen som vinner alle dueller og serverer perfekte framspill.....og jeg ser en svært bevegelig angreps-trio som frustrerer og overlister motstanderens forsvar :twisted:

Jeg "lager" mål og ser publikum i ekstase med gule og svarte flagg vaiende over hele stadion......jeg ser Occean juble etter en perfekt heading rett i kassa og jeg ser Mykle løfte armene og juble etter å ha løpt forbi to forsvarere og skutt knallhardt forbi keeper.....
                          I bakgrunnen hører vi Semb mumle at slik LSK spiller nå, kan han ikke se hvem som skal slå de.....dette er en seriemester verdig - fra Semb!

Jeg kjenner på den følelsen jeg får i kroppen etter en scoring og når jeg går fra stadion etter at vi har vunnet......denne følelsen "kjenner" jeg på kroppen på søndag etter at vi har slått Tromsø med mer enn to mål !!

Jeg traff på Otto på Åråsen torsdag morgen og det han utstråler nå gjør at jeg skjønner veldig godt at han ikke slipper inn mål.....han er jo tre meter høy med blekksprut-armer.....

Jeg kjenner på meg at dette er den gode følelsen som Tom-Tom jobber med om dagen.....
                          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

Det virker interessant å bruke Essediri på vingen all den tid han har vist fin stigning i treningsarbeidet og for andrefugla. Det er enklere å lære Essediri og ta returløp enn å "lære" en spiller å få en følsom innleggsfot og brekke seg gjennom forsvaret ved hjelp av fart og ferdigheter en-mot-en. Dersom Essediri slurver defensivt har han også Riise på sin side som dekker rom. Et annet poeng er at en "box-to-box"-spiller som Riise etter min mening passer mye bedre til en indreløper-rolle der han får utnyttet løpskapasiteten sin best.

Jeg er litt bekymra over den skaden Kiko har fått når ankerplassen er den rollen som er den mest krevende i laget. Per i dag er det ingen som kan utføre den rollen bedre enn han. Hvis Kisenebner får manndomsprøven, får vi håpe han våger seg frem og kommer til skuddmuligheter og at kampbildet tillater noen offensive involveringer. I fjor hadde vi individualister til å avgjøre kamper på dårlige dager og heve lavestenivået, mens når vi fungerer dårlig kollektivt i år har vi ikke noen vi kan "redde" oss på. Her har Stabæk et klart fortinn sammenlignet med mange av konkurrentene. Kisenebner kan være denne mannen, trass i at matchtreninga ikke all verden å se tilbake til. Vi får håpe problemet løser seg selv ved en kampklar Mouelhi.

Jeg er spent på Johnsen som midtstopper. I forhold til Andresen har han et større potensial til å utvikle mer "sjeldne" stopperferdigheter i igangsettinger og på klareringer. Det er slike ferdigheter som skiller en middels stopper fra en god. Rusfeldt har vel stort sett ikke mer enn en kvalitet – og det er som hodespiller – og der bør vi iallfalll være på talefot da Andresens styrker innskrenser seg mye til duellstyrke, på samme måte som Johnsen.

Hev stemmen for fugla!

Kommentar

• Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

Jeg registrerer at Karim "plutselig" har blitt relativt heit i kampen om en startplass mot Tromsø på søndag. Det finner jeg meget interessant da dette gir rom for bruke BHR i hans, etter min mening, optimale rolle; høyre indreløper. Brenne virker å være usikker til kampen, og da synes jeg ikke det er noe vits å gamble med denne. Som Tom sa det i dagens RB; "jeg håper han hvertfall kan være med på benken". Gi nå Karim muligheten til å kjempe, gi han muligheten til å blø for drakta, gi han muligheten til å vise at han er verdt bryet. Viser han seg ikke tillitten verdig, bytt han ut etter en halvtime. Men gi han nå muligheten! Etter all den positive omtalen Karim har fått den siste tiden, har jeg faktisk fått en enorm lyst til å se Karim fra start på søndag. Håper (og tror) nå på disse 11 utvalgte:

Otto - Shane,MJ,PSA,Rambukk - Råner'n,Kiko,BHR - Mykle,OO,Karim !!!

"Kampen alle har glemt"...men som alle vil huske som dagen da LSK tok over tabelltoppen! GI ALT - STÅ PÅ - LSK

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Jeg har store forventninger til tromsø-kampen spillemessig, men er bekymret for om ikke dette kan bli en kamp hvor resultatet kanskje ikke svarer til prestasjonene. Jævla gannere pleier å rane oss. Håper allikevel på at vi får ketchup-effekten, hvor dommeravgjørelser og marginer etter et par års nedturer går vår vei. Tromsø skylder oss vel en 5-6 skåringer. Er ikke mange år siden vi slo dem 6-0 eller noe sånn?

Ser at mange foventer tabelltopp etter denne kampen - det tviler jeg sterkt på. Uten Kasey er FFK forsatt et bunnlag., FFk har dessuten en "svensk" spillestil med lite press på ballfører og mye støttepasninger. Med en svekket midtbane blir det da mange balltap og kontringer imot. Dette er håpløst mot mer aggressive lag og spesielt ille mot brann som har gode ballfordeler epå midten og gode bakromsspisser.

Dessuten får vel Gashis patetiske forsøk på å tirre sin gamle klubb på TV2 sporten i går neppe noen andre konsekvenser enn å motivere BRann. Kan bli storseier til de røde mot FFK.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3492

Med tanke på at Brenne og Mouelhi har litt noe med skader, så burde det være gode muligheter for at Essediri får en del spilletid. Så vidt jeg vet er begge friskmeldt, men det kan være en ide å spare de noe før det meste skal avgjøres i de kommende ukene.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Får håpe at vi bare måker til i morgen. Uansett vær. TIL har fått altfor mange poeng mot oss tidligere. De siste kampene har vi klart å sette en av de første sjansene. Det er litt forskjellig fra vårparten. Da hadde vi en tendens til å sette de siste. Håper vi setter de første sjansENE i mårra og ikke gi Tromsø noe gratis.

Det blir raskt føre i morgen med våt matte. Tror det kan være lurt å ha kvikke spillere. Derfor vil jeg ha Mykle og Riise/Essidiri på ving.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

Ser forhåndstipset i RB, de tipper 3-1 til Fugla..
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• arni
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2007
                                        • 109

Jeg tipper 2-1 til fugla.... til får 1-0 men så er det stopp... Blir en tung og glatt matte å spille på i dag og ballen kommer til å rulle fort!

Stå nå på fugla

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3492

TIL har gått på noen reale smeller på Åråsen tidligere, så vi får håpe at fugla sørger for at de gjør det i dag og. Klarer de å spille opp mot det de presterte i første omgang i Stavanger og i kampene før, så er jeg ikke bekymret.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...