Kamptråd LSK-Tromsø 16.9.07

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Typisk en kamp som LSK har alle mulige marginer mot seg. En sånn kamp får vi alltid når vi minst trenger det. Rart at det er Tromsø som får disse kampene hver gang.

Kommentar

• occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 751

typisk. kiko må stå over. johnsen er skada. helvete ass

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

årets mørkeste dag. lsk taper mens alle lagene rundt oss på tabellen vinner, og ikke minst brann og vif. klarer ikke å finne glede i at rbk tapte heller. brann har marginene med seg, det har ikke vi. tris dag!
        I år så tar vi alt

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7135

Glem gullet. Vi kommer til å få mer enn nok med å rive til oss en av medaljene.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Stan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1094

Opprinnelig skrevet av trigz
            Glem gullet. Vi kommer til å få mer enn nok med å rive til oss en av medaljene.
            Det lukter atter en 4. plass i år også med det kampprogrammet vi har igjen.

Kommentar

• ap4
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 271

Det verste med dette er at det nå er stor sannsynlighet for at det er 9 poengs forskjell mellom LSK og Brann i den store "seriefinalen." Brann har et pillråttent Odd hjemme i neste kamp og LSK har Stabæk borte...

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Bare å gratulere Mons ivar Mjelde,nå er det viktig at vi klorer oss til 2 plassen så vi kommer til Europa (der er vi gode) neste år.Får vi en 2 plass og vinner cupen er jeg fornøyd jeg.En ting som skuffer meg enormt i dag er at når vi spiller om Gull så kommer det ikke mere en 8000 på kampen rett og slett en liten skandale spør du meg, tror samtlige andre klubber som hadde spilt om Gull hadde slått det tilskuertallet lett.

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Opprinnelig skrevet av ap4
                  Det verste med dette er at det nå er stor sannsynlighet for at det er 9 poengs forskjell mellom LSK og Brann i den store "seriefinalen." Brann har et pillråttent Odd hjemme i neste kamp og LSK har Stabæk borte...

Mulig du får rett, men "pillråtne" Odd slo TIL slik som vi tapte mot TIL idag. Da var det TIL som var pillråtne. Håper Odd reiser slik som TIL gjorde. Ikke uvanlig i fotball.

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1289

Det er på tide å ta en skikkelig opprenskning i stallen til neste år. Flere av spillerene i denne stallen holder ikke mål. Personlig synes jeg det er et under at vi har holdt såpass godt følge som vi har i år.
                    Jeg forventer at lederene i LSK setter seg ned for å finne spillere som holder et høyt intelligentnivå fotballmessig. Det er så tris så trist å se spillere som gang på gang opptrer som hodeløse høns med en gang noe uforutsett skjer. Heldigvis forsvinner Rambekk av seg selv men også mannen som svikter gang på gang i avgjørende kamper for LSK Espen Søgård bør snarest finne seg noe annet å gjøre. Vi trenger dessuten en forsvarsspiller som kan beholde roen i situasjoner der det blåser litt. Hverken Kippe eller Andresen er spillere av denne typen, men jeg vil gjerne beholde en av de i midtforsvaret sammen med en fotballspiller med litt mer fotballfaglig mellom øra. Vi har blitt foret med vrakgods lenge nok av Jan Åge Fjørtoft, nå er det virkelig på tide å finne spillere som kan tilføre LSK noe de virkelig trenger. Intelligens!!!

Kommentar

• Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Det er på tide å ta en skikkelig opprenskning i stallen til neste år. Flere av spillerene i denne stallen holder ikke mål. Personlig synes jeg det er et under at vi har holdt såpass godt følge som vi har i år.
                      Jeg forventer at lederene i LSK setter seg ned for å finne spillere som holder et høyt intelligentnivå fotballmessig. Det er så tris så trist å se spillere som gang på gang opptrer som hodeløse høns med en gang noe uforutsett skjer. Heldigvis forsvinner Rambekk av seg selv men også mannen som svikter gang på gang i avgjørende kamper for LSK Espen Søgård bør snarest finne seg noe annet å gjøre. Vi trenger dessuten en forsvarsspiller som kan beholde roen i situasjoner der det blåser litt. Hverken Kippe eller Andresen er spillere av denne typen, men jeg vil gjerne beholde en av de i midtforsvaret sammen med en fotballspiller med litt mer fotballfaglig mellom øra. Vi har blitt foret med vrakgods lenge nok av Jan Åge Fjørtoft, nå er det virkelig på tide å finne spillere som kan tilføre LSK noe de virkelig trenger. Intelligens!!!
                      Tror du vi bare kan plukke spillere rundt fra Europa du eller? Skal vi sparke halve laget og hente spillere for mange millioner? Hvis du er en rik onkel, så sier jeg ja takk til ditt forslag, hvis ikke så håper jeg du skjønner at vi ikke har par hundre millioner og bare kan lage ett nytt lag.

Kommentar

• Oslo_Fugl75
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Feb 2007
                        • 33

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Bra innlegg, og ser du på Brann så har de mange flere klassespillere enn oss. Men sånn er det, pengene bestemmer og Brann har nok av det.

Og med de kampene vi har igjen nå blir det tøft nok å ta 2 plassen...

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

I denne kampen synes jeg rambekk var ille, han gjør riktignok ikke så mange feil, men et par kjempeblundere i hver match er for mye til at han skal få klippekort. Johnsen som bauta i midtforsvaret mot spisser som rushfeldt og Moldskred ertter noe som vel må være snart 6 måneder uten toppfotball får meg til å lure på om TN har slått seg i hodet i det siste.

Lurer på om Johnsen var årsaken til at Moulehi måtte felle rushfeldt? Plassen hans skulle rambekk hatt i det som skulle vært hans avskjedskamp for lsk. På høyrebekk har han vel kostet oss 5 poeng på to kamper, det er litt i overkant. Håper for guds skyld Kiesenebner er den typen som kan ta to trekk av siggen, en slurk av ølflaska og gå rett utpå der og spille fletta av alle.

Kommentar

• TorTor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 335

Må nesten gi litt kreditt til TVBrann i kveld, de presterte faktisk å innrømme at vi skulle hatt straffe før TILs første mål. Noe som mest sannsynlig ville gitt en helt annen kamp...

Kommentar

• alvar
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2005
                              • 100

hvorfor kommer marius rett fra skade og inn i midtforsvaret? han virrer jo rundt som ei forvirra høne.
                              greit at rambekk har gjort noen tabber idet siste, men han har da aldri hvert noen back, hvorfor i all verden puttet ikke tom han inn i midten sammen med psa, ifjor slapp vi jo omtrent ikke inn mål med de 2 sammen imidten.

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Opprinnelig skrevet av alvar
                                hvorfor kommer marius rett fra skade og inn i midtforsvaret? han virrer jo rundt som ei forvirra høne.
                                greit at rambekk har gjort noen tabber idet siste, men han har da aldri hvert noen back, hvorfor i all verden puttet ikke tom han inn i midten sammen med psa, ifjor slapp vi jo omtrent ikke inn mål med de 2 sammen imidten.
                                Lett å være etterpåklok. Kom du med dette før kampen også? Dessuten synes jeg han var helt grei, men trekkes for et par grove feilpass.

Johnsen splite i midtforsvaret mot Sandefjord og gjorde en strålende jobb selv om han manglet litt kamptrening. I tillegg fikk vi dødballstyrke også, men det ble effektivt stoppet av Tromsø med ulovlige midler.

Av titalls forslag til oppstilling, var det bare ett som sa at Rambekk burde spille med PSA. Resten hadde M Johnsen som midtstopper.

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Opprinnelig skrevet av reka
                                  I denne kampen synes jeg rambekk var ille, han gjør riktignok ikke så mange feil, men et par kjempeblundere i hver match er for mye til at han skal få klippekort. Johnsen som bauta i midtforsvaret mot spisser som rushfeldt og Moldskred ertter noe som vel må være snart 6 måneder uten toppfotball får meg til å lure på om TN har slått seg i hodet i det siste.

Lurer på om Johnsen var årsaken til at Moulehi måtte felle rushfeldt? Plassen hans skulle rambekk hatt i det som skulle vært hans avskjedskamp for lsk. På høyrebekk har han vel kostet oss 5 poeng på to kamper, det er litt i overkant. Håper for guds skyld Kiesenebner er den typen som kan ta to trekk av siggen, en slurk av ølflaska og gå rett utpå der og spille fletta av alle.
                                  Rambekk åpna jævla bra idag, og ble trolig prega av tilbakespillet som førte til 2-0. At han gjør den blundern er selvfølgelig dårlig av han selv, men også kommunikasjonen i laget må ta sin del av skylda for det målet.

Vanskelig å vurdere om straffesituasjonen kommer som et resultat av at Johnsen var feilplassert. Det er ofte at spillerne skifter plasser i form av press i overganger i mot, sånn sett vet vi ikke hvem som hadde som jobb å følge Rushfeldt. Synes det er mektig feil å kritisere Marius Johnsen idag, han gjør en brukbar match selv om han har et par stygge feil bak. Offensivt er han ekstremt farlig, og han burde hatt minst 2 straffer idag. At dommern ikke ser at Tromsø-spillerne driver en annen sport i egen 16-meter er ikke Marius Johnsen sin feil.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1634

PSA spiller jo heller ingen stor kamp i kveld. Blir ved to anledninger brukt som rundingsbøye av Moldskred, og det er bare flaks at sistnevnte sklir da han skal trille ballen over målstreken.

Kommentar

• alvar
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2005
                                      • 100

for det første viste jeg ikke at marius johnsen skulle starte, men ja jeg hadde foretrukket rambekk i spann med psa. synes det vistes ganske bra at marius er litt små rusten etter skaden.
                                      jeg skal gjerne være den først til å si at marius johnsen er en glimmrende spiller når han er i topp slag, men det er han ikke ennå.
                                      greit at rambekk og psa ikke var særlig gode idag, men de var langt ifra alene om det, men jeg påstår hardnakket at trygget og kunnskap om hvordan din makker spiller/forholder seg i div situasjoner betyr veldig mye spes når det butter ganske kraftig som det gjorde idag. å det er vel den første kampen marius og psa spiller sammen fra start.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

Vi tapte, og vi tapte fortjent...vi tør ikke å vinne gull...

Vi ligger under 0-2 til pause, men jeg synes ærlig talt at 1.omg var relativt bra...vi blir straffet for 2 personlige og gigastore juniorfeil, slikt blir det desverre mål av. Kiko dro muligens ikke mye, men han burde vært intelligent nok i den situasjonen til å heller la tromsø-spilleren(orker ikke si navnet hans...) få gå alene gjennom for avslutning istedenfor å henge seg i skulderen hans. Dessuten synes jeg det er lavmål at en tromsø-spiller skal få komme først på returen fra den elendige straffa, virket som alle i gult/svart sto å klødde seg på pungen. Jeg er med på tankegangen at det er menneskelig å gjøre feil, og at ingen her i verden er feilfrie. Men kjære Anders Rambekk, enkelte feil SKAL og KAN ikke gjøres på en fotballbane...feilen før 0-2 karakteriserer jeg som en slik feil, det både ser dumt ut og er forferdelig dumt. Synes forøvrig han var brukbar resten av matchen, men med en slik feil blir allikevel helhetsinntrykket ganske miserabelt!

Men jeg synes LSK var gode i 1.omg etter at vi fikk 0-1 + utvisning frem til det ble 0-2. Vi skapte flere muligheter, dominerte banespillet og burde scoret i denne perioden. Når vi ikke gjorde det, og tromsø fikk 0-2, ja da var kampen avgjort. Derfra og inn var det bare søppel. Å kommentere enkeltspilleres prestasjoner videre ut ifra det som allerede er blitt gjort, gidder jeg rett og slett ikke. Når du taper 0-3 hjemme mot tromsø har ingen vært gode. Utover i kampen ble dette rett og slett en nokså pinlig affære, og den kom "selvsagt" når vi minst trengte det!

Ellers sender jeg en godt voksen kaktus til dommer Brage Sandemoen for den slette innsatsen, denne kampen synes jeg du ledet på en særdeles lite gjennomtenkt og god måte. Straffe OG rødt kort er helt katastrofe, men ettersom reglene er slik skal jeg ikke kritisere deg for hardt på det. Det kan forsvares. Men at du tillater ekstremtilfeller av drøying og bortsparking av ball gjennom samtlige 90 minutter, uten å i det hele tatt gi noen advarsler for det, er for meg en megastor gåte! Uansett hvor håpløs du var, jeg gir deg ikke skylden for at vi tapte i dag...den gir jeg til de på banen som representerte LSK i gult og svart.

Jeg nekter forøvrig å gi opp gulldrømmen, selv om jeg ser at den forsvinner lenger og lenger ut i det fjerne(men vel så kjente) intet nok en gang...jeg gir herved LSK en siste sjans til å bevise at jeg kan ha noe som helst tro på denne gulldrømmen jeg nå har båret på en stund. Denne siste sjansen er bortekamp mot stabæk 23/9, gir dere meg noe annet enn 3 poeng så gir jeg opp...igjen...jeg har en eneste bønn; IKKE SVIKT MEG!!! Amen...

Kommentar

• MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

Må si jeg er skuffet over Rambekk denne sesongen. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg nesten trodd at han allerede hadde tankene sine i Odd Grenland. Velger å tro at han er såpass proff men slikt nivå han har spilt på denne sesongen er desverre ikke annet enn veldig skuffende.

Kommentar

Working...