Kamptråd for derbyoppgjøret mellom LSK og vif.
Derby - LSK vs vif - onsdag, 25. mai 2022, kl. 20:00, Åråsen stadion
Collapse
X
-
Det er lenge siden vi har gått til dette derbyet som større favoritt. Med den sveitserosten forsvaret til Vif er, og med den forsvarslåsen vi har satt hjemme på fort Åråsen, skulle man tro dette blir lett match. Det kan det kanskje bli. I så fall har vi tatt enda et steg mot å bli et stabilt topplag som innfrir også når vi er favoritter.
Men disse derbyene lever sine egne liv og Vifs forsvarskollaps i Drammen vil nok trigge både den irriterende gode kødden fra Jessheim og flere av hans medspillere. Det vil derfor trolig bli tett og jevnt som det pleier.
Men hvis vi trykker på med våre fryktede dødballer og fortsetter å låse forsvaret, kan dette bli et av de morsomste kveldene på lenge for alle som er glade i LSK.
Det er lett å tenke at dette må gå galt, men jeg har trua på at vi tar denne også!
Faen, dette blir spennende!Elska þetta félag👍 1 -
Kall meg gjerne gammeldags og surmaget. Men jeg foretrekker at folk legger litt arbeid i trådstarten på kamptrådene. Dersom det er to timer til kamp og ingen har giddet ennå, så ok. Men når det fremdeles er god tid igjen, og vi knapt har kommet tilbake fra stadion etter forrige kamp, er dette bare irriterende. Er det for å "kuppe" en kamptråd?👍 1Kommentar
-
Nei, det var ikke for å kuppe en kamptråd - jeg oppdaterte forumet til siste versjon den dagen og benyttet muligheten til å sjekke et par ting ved å opprette kamptråden. Og jeg er helt enig med deg, det burde ha vært litt mer snacks i første innlegget. Skal skjerpe meg neste gang jeg lager en kamptråd, men ikke hold pusten fordi dette var første gang jeg gjorde det (tror jeg) siden jeg opprettet forumet tilbake i 2003. ;-)
-
-
Jeg frykter nok en teknisk dårlig 0-0 kamp full av nerver, men det kan da ikke skje igjen med den mentaliteten laget viser nå? Det går lenger og lenger tid mellom hver gang vi blir feige og dårlige, og periodene vi er på hugget blir bare lengre. Innerst inne har jeg troa på en ny 3-0 knuseseier eller kanskje enda mer... (men ikke si det til noen, kan jo aldri gå!)Kommentar
-
Kall meg gjerne gammeldags og surmaget. Men jeg foretrekker at folk legger litt arbeid i trådstarten på kamptrådene. Dersom det er to timer til kamp og ingen har giddet ennå, så ok. Men når det fremdeles er god tid igjen, og vi knapt har kommet tilbake fra stadion etter forrige kamp, er dette bare irriterende. Er det for å "kuppe" en kamptråd?
Over til kampen. Har som alltid en meget dårlig følelse her. Alt ligger til rette for tap i denne. Om Fugla igjen motbeviser all tidligere historikk med å drite seg ut når det virkelig gjelder, ja da kan vi begynne å håpe på noe stort.I år så tar vi alt👍 3Kommentar
-
Disse kampene lever alltid sitt eget liv. Tar man for lett på denne kampen taper vi garantert. Her må både spillere og supportere være på jobb hvert eneste sekund. Etter å ha sett litt på kampen mellom Godset og vif i går er nok vif litt på bedringens vei, i hvert fall offensivt.
Her blir det vel så viktig med sikring og å stå på beina som det å blokkere, i hvert dersom Sahraoui får ballen i nærheten av mål. Den delvis barberte rotta på deres høyreving slo Myhra i halsen og tråkket bevisst på keeper to ganger i kampen før. Dette må vi (og forhåpentligvis dommer) være obs på.Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Det med dommer er jeg også spent på. Det er en kamp som krever en dommer med litt pondus og erfaring. Et godt eksempel er når han gjøken av en sikkerhetskonsulent fra NFF forsøkte å stoppe kampen på grunn av blussing, og dommeren visste at det hadde han ikke noe med og fortsatte. Redd for at en mindre erfaren dommer hadde stoppet kampen.
Men generelt kommer det til å være en kamp med mye temperatur og sikkert endel episoder. Vanskelig å holde kontroll uten å ødelegge kampen, krever en god dommer med selvtillit og gangsyn.Kommentar
-
-
Har sett på video fra engagarderoben etter godsetkampen, den gir meg sterkere tro på seier. Noen høydepunkter fra Fagermo:
"Årsbeste"
"Udahl bommer fra 20 cm" (her prøver han vel å fortelle spillera at de skaper masse og det er bare marginer som gjør at de taper, men det han faktisk gjør er å fortelle spilleren "det er din skyld at vi taper")👍 1Kommentar
-
Har sett på video fra engagarderoben etter godsetkampen, den gir meg sterkere tro på seier. Noen høydepunkter fra Fagermo:
"Årsbeste"
"Udahl bommer fra 20 cm" (her prøver han vel å fortelle spillera at de skaper masse og det er bare marginer som gjør at de taper, men det han faktisk gjør er å fortelle spilleren "det er din skyld at vi taper")👍 2Kommentar
-
Mulig jeg skrev det litt dårlig, han skylder ikke på Udahl, men når du sitter i garderoben og treneren trekker frem en bom fra 20 cm som et eksempel på hvor nærme man var så er følelsen den spilleren sitter igjen med, "hadde jeg scora der hadde vi tatt poeng" og det hjelper ihvertfall ikke til å senke skuldrene neste gang han er i scoringsposisjon.Kommentar
-
Mulig jeg skrev det litt dårlig, han skylder ikke på Udahl, men når du sitter i garderoben og treneren trekker frem en bom fra 20 cm som et eksempel på hvor nærme man var så er følelsen den spilleren sitter igjen med, "hadde jeg scora der hadde vi tatt poeng" og det hjelper ihvertfall ikke til å senke skuldrene neste gang han er i scoringsposisjon.
– Den (spissduellen) er ikke jevn i det hele tatt, Kjartansson er førstevalget.
Sjukt motiverende for stakkars Udahl. Fyren er jo egentlig en klassespiss.👍 1Kommentar
-
Kommentar
Kommentar