Ciise Aden Abshir

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #21
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Jeg brukte først litt tid på Internett og tok så en prat med Ciise på telefon.
    Nå er jeg skikkelig imponert - og særlig over at du snakker somali ??

    Men skrives ikke også Aaden med dobbel vokal ?

    Ellers er vel sist vi diskuterte spesielle språk her på forumet da Mifsuds maltesisk (arabisk grammatikk og struktur, mye italiensk og engelsk uttale og ordforråd) var tema.

    gilbert

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #22
      Det er sånne tråder som gjør livet verdt å leve.

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #23
        Gleder meg til å se denne mannen på topp for fugla i 2008

        Trur han kan styrke laget med sin hurtighet.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          jeg har stor tro på gutten men han trenger oppfølging ikke bare på trening men utenfor også.
          Enig. Det fungerte veldig bra med Diallo da Bjarmann tok "ansvar" for han på og utenfor banen.

          Mitt forslag er at Occean får jobben denne gangen, ettersom de forhåpentligvis skal spille en del sammen fremme.

          Jeg ser for meg et radarpar på og utenfor banen: Meter'n og Halvmeter'n.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #25
            Et spørsmål!
            Regnes han som ikke-EU eller går han utenfor kvoten da han er her som flyktning? eller? Spesiell situasjon som NFF antakeligvis ikke har tatt høyde for..
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Et spørsmål!
              Regnes han som ikke-EU eller går han utenfor kvoten da han er her som flyktning? eller? Spesiell situasjon som NFF antakeligvis ikke har tatt høyde for..
              Han skifter vel ikke nasjonalitet selv om han er flykning, altså "Ikke-EU" vil jeg tippe...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #27
                Han regnes som ikke-EU/EØS-spiller på lik linje med alle andre ikke-EU/EØS-spillere som har oppholds- og arbeidstillatelse i Norge.

                Dvs at vi har 3 ikke-EU/EØS-spillere: Kiko, Meter'n og Halvmeter'n.

                Maks. antall ikke EU/EØS-spillere i kamptroppen er forøvrig også 3.

                PS: Fra og med 2009-sesongen teller ikke Occean på kvota. Da har han vært minst 5 år i Norge og minst 3 år i samme klubb, som er kravene for å gå utenfor kvota.

                Kommentar

                • Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

                  #28
                  Ciise var "barnestjerne" der han kommer fra før han måtte flykte. har spilt med og mot mange store navn...

                  Kommentar

                  • Eikrem
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2004
                    • 119

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Bekkis
                    Ciise var "barnestjerne" der han kommer fra før han måtte flykte. har spilt med og mot mange store navn...
                    Kan du utdype ? interessant for oss andre å vite hvem disse store navnene er. Gjerne en link eller to

                    Kommentar

                    • Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

                      #30
                      han har spilt mot essien, og jeg trur også govou. litt usikker på den siste der, men essien er jeg sikker på. har ikke link dessverre...

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                        men essien er jeg sikker på.
                        Essien er fire år eldre, har spilt i Europa siden han var 17 og er oppvokst 11 land lenger vest. Er du helt sikker?

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #32
                          Jeg forstår ikke alt som står på disse somaliske sidene, men en lite klipp har jeg lyst til å dele med dere:

                          Ciise Aadan Abshir oo dhaliyay goolkii ugu horeeyey . (Young Somalian Ronaldo)

                          Hvis dere vil se bilde av ham så kan dere kikke her. http://www.somaliatalk.com/sports/spain.html Først beckham med lagkompisene hans, så figo med lagkompisene hans, et par lagbilder og nederst et stort bilde av vår nyervevelse med en del tekst, bl.a. Ronaldo referansen over. Regner med at det ikke er appetitten hans de refererer til da.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #33
                            Er han spilleklar allerede mot Sandefjord?? Siden han var amatørspiller, kan han bli spilleklar selv om overgangsvinduet ikke er åpent?

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #34
                              Han skal nok opp i 20 runder på Cooper-testen først, tror neppe vi får se ham på benken/banen før han består av minst 30 % lungevev.

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #35
                                Regner med at dette er en usikker, men billig investering som kan slå begge veier da de kun gav han en 2 års kontrakt.

                                At han allerede har rukket og fylle 21 år er vel heller ikke et lyspunkt, da det er mange 21 åringer som allerede spiler fast i TL og andre langt bedre ligaer.

                                Hadde dog vært jævlig moro om han innfrir.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #36
                                  Regner med at den noe korte kontraktslengen har noe med hans status som flyktning å gjøre, og at dette er fornuftig. Skulle gjerne sett en femårs-kontrakt, men om han tar en Kirov i rundkjøringa og åker ut er de siste fire årene sure penger å betale. Ser jo ut til at NFF krever at andre klubber opprettholder sin del av kontraktsvilkårene på tross av at spilleren blir sendt hjem pga liten spilletid.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Han skal nok opp i 20 runder på Cooper-testen først, tror neppe vi får se ham på benken/banen før han består av minst 30 % lungevev.
                                    Den dagen han løper 20 runder (8 000 m) på 12 minutter (Cooper-testen), og egentlig lenge før det, vil jeg foreslå at han spesialiserer seg som 5 000- og 10 000 m-løper. Kenenisa Bekeles verdensrekord (31. mai 2004, Hengelo) er på 12.37,35. Og det var bare 5 000 m.

                                    Derimot tror jeg han må opp i minst 27-28 runder (7 minutter) på Nordlie-testen. For alt jeg veit kan han alt være der: Det var vel en melding tidligere i år om at rekruttlaget hadde minst like gode resultater her som A-stallen.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #38
                                      Jeg skulle uansett ønske at Ciise og våre andre lovende unge spillere fikk spilletid på a-laget. Sandefjord-kampen er vel ideell i så måte. Selv om rykter og forsåvidt sesongen i år viser at TN foretrekker etablerte spillere og en relativt fast 11'er mener jeg at det burde gå an å introdusere disse spillerene på en mer systematisk måte. I stedet for at de plutselig en dag må ta ansvar pga skade eller annet i troppen, så bør de matches på forhånd. De siste 20-30 minuttene av hver kamp mener jeg er en god anledning til dette, vi har ofte overtaket i denne fasen av kampen, - kanskje kan man legge til rette for relativt faste innhopp med en slags rullering slik at skuldrene ikke blir så høye?

                                      Siden TN og de fleste tippeligatrenere kanskje er lite villig til dette fordi de tross alt er resultatavhengige burde kanskje dette innføres som en klubbregel? Dette vil utelukke all diskusjon etter kampene og frita TN for ansvaret ved å gjøre dårlige bytter. Selv om dette vil bety poengtap over flere kamper mener jeg at investeringen er verdt det med tanke på hva som har skjedd med enkeltspillere i klubben som har fått opprykk til 1. laget.

                                      Kommentar

                                      • Bekkis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 441

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Essien er fire år eldre, har spilt i Europa siden han var 17 og er oppvokst 11 land lenger vest. Er du helt sikker?
                                        ja. det er det jeg har fått høre. av en som har spilt med han og jobbet med han. går ut ifra at det er sant...

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Jeg skulle uansett ønske at Ciise og våre andre lovende unge spillere fikk spilletid på a-laget ...
                                          Jeg er enig i det du skriver her, men det er et par ting som vanskeliggjør bruk av reserve/talent spillere;

                                          Spilleren kan i paraksis ikke spille B-Lags kampen. Om han skal starte er det vel ikke lov og om spilleren skal komme innpå er det vel best at denne ikke er utslitt.

                                          Maks 5 innbyttere totalt på benken. En er nesten nødt å ha med en keeper-reserve så det gir rom for 4 utespillere. Dersom en regner 3 lagdeler (forsvar, midtbane, angrep) og fordeler 1 innbytter til hver av disse er det kun en plass igjen. Ofte er dette litt lite i praksis med tanke på oppdekning ved eventualliteter (venstre samt høyre vinger etc) .

                                          Jeg mener NFF kunne tillatt 7 på benken, dette ville gjort det lettere å ha med talantene som innbyttere. Maks 3 benyttede innbyttere er forøvrig greit nok.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...