Ciise Aden Abshir

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #41
    Benkeproblemet legitimerer en slags rullering - vitsen er ikke at den besteav dem skal spille hele tiden, men at alle talentene skal få et gitt antall tilmålte sjanser. Derfor trenger bare én å sitte på benken om gangen.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #42
      Opprinnelig skrevet av reka
      Benkeproblemet legitimerer en slags rullering - vitsen er ikke at den besteav dem skal spille hele tiden, men at alle talentene skal få et gitt antall tilmålte sjanser. Derfor trenger bare én å sitte på benken om gangen.
      Greit nok, men med maks 5 innbyttere har Tom (som nevnt) bare plass til 3 utespillere dersom 1 plass tas av talent, 1 av keeper.

      Dersom Tom skal ta høyde for skader er 3 innbyttere tynt. Eventuelle skader på plassene beck, midtforsvar, vinger, anker, spiss skal altså dekkes inn med kun tre ekstra spillere. I tillegg skal disse 3 holde for innbytter ved taktiske endringer.

      Det du i praksis vil ende med er å la talentet dekke opp for en plass. Det vil si at dersom Ciise (som er spiss) er "Dagens talent" vil Sundgot sitte på tribunen dersom Occean starter.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #43
        Opprinnelig skrevet av reka
        Jeg forstår ikke alt som står på disse somaliske sidene, men en lite klipp har jeg lyst til å dele med dere:

        Ciise Aadan Abshir oo dhaliyay goolkii ugu horeeyey . (Young Somalian Ronaldo)

        Hvis dere vil se bilde av ham så kan dere kikke her. http://www.somaliatalk.com/sports/spain.html Først beckham med lagkompisene hans, så figo med lagkompisene hans, et par lagbilder og nederst et stort bilde av vår nyervevelse med en del tekst, bl.a. Ronaldo referansen over. Regner med at det ikke er appetitten hans de refererer til da.
        hehe..likte litt den øverst til høyre jeg da..allah is great...hehe... tenk om man skulle se en norsk side med egen flik for Takk herren vår Gud. :-)

        Men back to topic. Har sett veldig lite av (dvs ingenting) av cisse men hvis det er slik folk sier så har vi kanskje mye morsomt i vente?
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2505

          #44
          Hvor har du dette fra?:
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Maks 5 innbyttere totalt på benken.
          Jeg finner dette i kapittel 4 i NFFs kampreglement:

          § 4–6 Kamprapport
          ...
          (2) I 0., 1. og 2. divisjon menn og i 0. divisjon kvinner, samt fra og med 1. runde i NM, skal lagene senest 75 minutter før kampstart fylle inn navn og draktnummer på inntil 18 spillere ...
          ...
          (3) I kamper som nevnt i (2) kan kun de innbyttere som er oppført i kamprapporten benyttes.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #45
            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Hvor har du dette fra?
            Ehemm.. opprinnelig fra regelverket, men det er noen år siden. (akk, gamle senile menn).

            Så dersom det nå er tillatt med 7 spillere på benken (18 totalt) trekker jeg min argumentasjon tilbake og gir Reka rett i at

            Opprinnelig skrevet av reka
            Benkeproblemet legitimerer en slags rullering
            ... sorry.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #46
              Ikke noe å unnskylde seg for. Jeg trodde først du snakket om max på benken fordi TN har flyttet inn i boksen nå som høstværet har kommet.

              Uansett innbytterproblematikk mener jeg at det ville vært fordelaktig med en selvpålagt forpliktelse til å bruke disse spillerne. All juniorsatsingen og alle samarbeidsavtalene virker meningsløse hvis det ikke får konsekvenser for førstelaget.

              Kommentar

              • Bekkis
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 441

                #47
                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                Essien er fire år eldre, har spilt i Europa siden han var 17 og er oppvokst 11 land lenger vest. Er du helt sikker?
                Snakket med kilden min istad. Cisse spilte på somalias a-landslag da han møtte essien.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #48
                  Cisse var nettopp på NRK sporten, mest om hans bakgrunn hvor bl.a. begge foreldrene er mistet/drept.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Cisse var nettopp på NRK sporten, mest om hans bakgrunn hvor bl.a. begge foreldrene er mistet/drept.

                    Se innslaget: http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/19460
                    (også postet i nyhetstråden)

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Se innslaget: http://www1.nrk.no/nett-tv/sport/spill/verdi/19460
                      (også postet i nyhetstråden)

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Jeg synes gutten ga et veldig positivt inntrykk. Jeg begynte nesten å grine av det innslaget.

                      Kommentar

                      • mrpipps
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Nov 2007
                        • 14

                        #51
                        ciise

                        vi bruker ciise for lite vi burde bruke han mer
                        lsk kittos yeeeh

                        Kommentar

                        • Geirfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 561

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av mrpipps
                          vi bruker ciise for lite vi burde bruke han mer
                          Og hvorfor det? Er han i form, er han god, vil han styrke laget, vil han stå for noe nytt? Jeg spør fordi jeg ikke vet, noe jeg antar du gjør?

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2127

                            #53
                            Det lille vi så av Cisse i kampen mot Os, var ikke altfor imponerende. Både Fellus og Salimi imponerte mer i denne kampen. Riktignok skal det sies at Cisse spilte ute på høyrekanten i denne kampen, og han er sannsynligvis bedre rettvendt enn ute på kanten. Men, jeg tror A-lagsspill er et stykke unna.

                            Med tanke på at sesongen blir tilbrunget i ingenmannsland i år, ser jeg uansett ikke bort fra at Cisse, Fellus og andre kan få sjansen mot slutten av sesongen, da vi har lite igjen å spille for.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #54
                              Jeg var på samme kampen som Heidar (Os Away) og kan støtte at Cisse ikke imponerte noe særlig. Hvis sesongen avsluttes i ingenmannsland så håper jeg at flere ungutter blir gitt tilitt mtp på en bedre stall til neste år.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • SurFaen
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Jun 2008
                                • 40

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                Jeg var på samme kampen som Heidar (Os Away) og kan støtte at Cisse ikke imponerte noe særlig. Hvis sesongen avsluttes i ingenmannsland så håper jeg at flere ungutter blir gitt tilitt mtp på en bedre stall til neste år.
                                Vel. Vi har flere unggutter å ta av. Ciise har vel ekstremferdigheter på noe og er rett og slett håpløst på andre ting? Noen som veit?
                                Bare SurFaen!

                                - 4 5 6 - bokstavkjeks! -

                                Kommentar

                                Working...