Lillestrøm SK vs Molde

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 374

    #41
    Opprinnelig skrevet av Pad

    Hjelper ikke det når resten står igjen. F.eks situasjonen etter 86min hvor Dragsnes drar i vei og det som egentlig er en god mulighet så er det kun han og spissene som orker. Resten står igjen på egen banehalvdel. Så kan det være at de er slitne men da setter du innpå noen nye, vist ikke kan de være med til Harstad å spille 2.lagskamp. Samme med Holmbert, en fantastisk spiller å ha i boks på slutten som man såg mot Molde sist og også det samme med Simsir mot en gjeng med tyngre ben, men man velger å ikke gjøre noe å safe inn 1p. Nå greide man ikke det heller.
    Enig i det. Kairinen så tom ut og burde vært byttet ut.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1252

      #42
      Det mest positive med dagens match er at vi klarer oss uten Ogbu også hvis alle er påskrudd i den defensive jobben. Denne kampen kunne vi på en perfekt måte avgjort 6 minutter på overtid før Pompel og Pilt tok saken i egne hender. Islendingen skulle selvsagt også vært klar noe som hadde gitt Pompel og Pilt litt mere tid til å bruke hodet.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4558

        #43
        Opprinnelig skrevet av Dumbo

        4. plass er en plassering høyere enn mange trodde på for en uke siden, og en veldig bra prestasjon dersom vi skulle klare det.

        Høsten har vist at vi fortsatt har noen steg opp til Molde og Glimt. Rosenborg er pt. også et bedre lag enn oss. Om vi for andre sesong på rad havner foran Vålerenga, så er det uansett en god trøst. Og kanskje blir det nytt europaeventyr neste sesong.
        Ja, enig i dette. Som nevnt i Sesongen 2022-tråden så er ikke 4. plass noe vi skal skamme oss over. Men klart det kjennes ekstra bittert når vi lå så godt an i sommer.

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1081

          #44
          Noen som har det bildet av LSK-supporer Knut (26) som ser ut som han er 69?

          Kommentar

          • Håvard Ottesen
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2012
            • 141

            #45
            Det er faktisk mye bra i dag. Mange skal ha ros.

            Men FYYYYYYY FAEEEEEEENNNNNN!

            Kommentar

            • Håvard Ottesen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2012
              • 141

              #46
              Eliteseriens beste dødballag får corner som det siste som skjer. Mot Molde, som vi senka med dødballscoring i 97.minutt i vår. Mot Molde som er livsfarlige på kontringer. Vi sender opp det tunge skytset. Det sto mellom ett og tre poeng. Det kunne blitt legendarisk.

              Men så lar vi altså Molde, fuckings Molde, krone seriegullet med overtidsscoring. Vi gir det bort. Har ikke ord for skuffelsen over beslutninga å ta kort corner. Dårligste avgjørelsen på Åråsen noensinne? Koster oss medalje, Europa og millioner. Kunne knekt Moldes seiersrekke. Fy faen.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2127

                #47
                Ett bytte. Latterlig.

                Men alt i egne hender, 4 seire så blir det medalje.
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2925

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av heidar
                  Ett bytte. Latterlig.

                  Men alt i egne hender, 4 seire så blir det medalje.
                  Nei det blir det ikke. Rbk taper i Bodø men tar oss på mål. Ett poeng idag og vi hadde tatt medalje. Det er hva den fuckings hjerneblødninga betyr. Hvorfor slå kort? Stor mulighet for å bli brutt. Slå inn med en gang er lik ingen mulighet for å bli brutt. Jeg fatter det bare ikke. Bakke skuffer igjen med å ikke gjøre noe fra sida. Burde vært minst 2 bytter til etter 80.
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1573

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av bjarmann

                    Nei det blir det ikke. Rbk taper i Bodø men tar oss på mål. Ett poeng idag og vi hadde tatt medalje. Det er hva den fuckings hjerneblødninga betyr. Hvorfor slå kort? Stor mulighet for å bli brutt. Slå inn med en gang er lik ingen mulighet for å bli brutt. Jeg fatter det bare ikke. Bakke skuffer igjen med å ikke gjøre noe fra sida. Burde vært minst 2 bytter til etter 80.
                    Rosenborg taper neppe i Bodø siden de ikke skal spille der. Derimot skal de en tur til Molde i det som trolig blir en åpen kamp. Det samme blir Rosenborg mot Glimt i Trondheim.

                    Kommentar

                    • Håvard Ottesen
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2012
                      • 141

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av bjarmann

                      Nei det blir det ikke. Rbk taper i Bodø men tar oss på mål. Ett poeng idag og vi hadde tatt medalje. Det er hva den fuckings hjerneblødninga betyr. Hvorfor slå kort? Stor mulighet for å bli brutt. Slå inn med en gang er lik ingen mulighet for å bli brutt. Jeg fatter det bare ikke. Bakke skuffer igjen med å ikke gjøre noe fra sida. Burde vært minst 2 bytter til etter 80.
                      Men hvem skulle de satt inn? Det var jo status quo og vi holdt fint stand mot Norges klart beste lag. Ser egentlig bare Helland, holmbert og simsir som klare valg å sette inn, men da hadde defensiven vår blitt svekka.

                      Klart det er lett å tenke at Kairinen ikke burde vært tilstede på banen siste femten, og Åsen burde kanskje blitt tatt ut fremfor Ibrahimaj. Men jeg skjønner at det satt langt inne å bytte i dag

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1252

                        #51
                        Hvis noen skulle intervjues så måtte det bli begge. Dette er helt delt skyld og valget til Knudsen er like dårlig som ballmisten til KK. Dette er faktisk så sinnsyke dårlige vurderinger 10 sekunder før slutt at jeg kan nesten ikke kan huske å ha sett noe lignenede på toppnivå noe sted tidspunktet i kampen tatt i betraktning.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4558

                          #52
                          Blir litt sånn at hvis man legger sammen missen til legenden Luke Rodgers på overtid mot RBK i sin tid, og Mathew på Initility i 2019, så nærmer man seg, men man er fortsatt ikke helt der. En totalt sinnsyk hjerneblødning.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3438

                            #53
                            Har med vilje ventet litt med å kommentere kveldens kamp. Vi matcher årets seriemestere helt til målstreken og slo dem i Molde i våres. Vi tok ett poeng mot Glimt borte i våres og var ganske jevne med dem hjemme (to mål ekstra på tampen, og en feilaktig 1-2 scoring imot ødela en i utgangspunktet positiv kamp). Tatt i betraktning at konkurrentene våre er i fryktinngytende form, så kan vi konkurrere med dem.

                            At vi taper ett poeng på overtid i kveld er surt, og kan i verste fall koste oss en medalje (selv om jeg ikke legger all skyld på Kaan, vi har hatt nok av elendige prestasjoner i høst), men vi viser at vi kan kjempe med de beste. Forøvrig vil jeg si at Kaan bør fortsette å slå cornerne (tross kveldens glipp). De opplevdes mye farligere enn hva Ibrahimaj har klart å skape i det siste, og så må vi slutte med korte cornere. Det som kostet oss i dag var at på siste corner sendte vi Ranger opp og etterlot Mathew som eneste spiller i sikring, og da må ballen bare bankes inn foran mål.

                            Kveldens tap var surt, men jeg synes overtidsmålet borte mot Tromsø, og tapene mot Jerv, Kbk, og Tromsø og Viking hjemme har vært tyngre å fordøye.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Nosferatu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 718

                              #54
                              (Avreagerer litt til, jeg.)

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Hvis noen skulle intervjues så måtte det bli begge. Dette er helt delt skyld og valget til Knudsen er like dårlig som ballmisten til KK. Dette er faktisk så sinnsyke dårlige vurderinger 10 sekunder før slutt at jeg kan nesten ikke kan huske å ha sett noe lignenede på toppnivå noe sted tidspunktet i kampen tatt i betraktning.
                              Jeg er nesten helt enig - en helt jevn 50/50 synes jeg ikke det er, men det var sånn jeg også opplevde det fra min plass på Felt P. Det er i det hele tatt en god, gammeldags ræva idé at Knudsen i det hele tatt skal invitere til kort variant der. Kaan slo jo til overmål så gode dødballer hele kampen - la ham nå for faen slå en til! Så er det også en dårlig vurdering av Kairinen å faktisk spille til Knudsen i utgangspunktet, han kunne latt være, men han gjør det. Knudsen innser deretter hvor dårlig idé det var å legge opp til kort corner idet han snur seg og innser at "å faen det var en Moldespiller som fulgte meg ja så jeg ikke kan slå inn med en gang å ja da var det kanskje ikke så lurt da" - Nei. Da var det vel ikke dét. - før så Kairinen blir tvunget til å innse at
                              - det å være en spillertype som alltid ser ut som at han har god tid med ballen i beina
                              og
                              - å faktisk ha god tid med ballen i beina
                              er to forskjellige ting.
                              Og så er det jo så ekstra betent, da, dette med Knudsen og å ta avgjørelser, for det synes jeg at har vært irriterende i hele år. Det er noen helt håpløse hver eneste kamp, og det føles som at jo nærmere motstanders 16, jo dårligere blir de. Der er han ikke spesielt sterk, og det er så bortkastet når han har alle de ferdighetene han har! Så ja, det irriterer meg noe jævlig at Knudsens svake beslutninger gjør seg gjeldende enda. En. Gang.
                              Men helt 50/50 synes jeg som sagt ikke det er. Kaan og Knudsen gjør begge et par dårlige valg, men det er bare Kaan som virkelig driter seg. Det er hans mål.

                              Vel vel, vi får håpe det blir en lekse for Kairinen. Jeg er som sagt veldig svak for ham, for han besitter ferdigheter som gjør at han egentlig skal starte hver eneste kamp for oss mer eller mindre uansett - med mindre han da spiller seg ut av laget med en hjerneblødning som i dag, og det gjør han, nå får han pent starte på benken et par uker - men faktum er at dette med å bli løpt opp og frastjålet ballen har han drevet med i langt på vei hele år. Hvis dette inspirerer ham til å øke tempoet i spillet sitt i den grad at det blir et fortrinn at han spiller raskt: flott. Men han skal sikkert gjennom litt selvhat først. Det er en del av det, og helt i orden.

                              Jeg er formodentlig ikke den eneste som hører på When We Were Kings her inne, men som Cristian Zaccardo så treffende sa det etter å ha scoret selvmål i VM 2006: "det var som å ha drukket adrenalin - blandet med gift." Men han kom seg over det, han også.
                              For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3438

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                Takk for gode rapporter, alltid spennende lesning
                                Synes ikke at å sende opp Ranger var en tabbe. Å ikke slå inn corneren var. Når man mister ballen var det selvfølgelig et minus å ikke ha Ranger der, men det er bare en konsekvens av andre dårlige valg og utførelser.


                                Sakser fra treningstråden da jeg ikke ønsker å forkludre den med masse diskusjon.

                                Helt enig i at tabben ikke var å sende opp Ranger. Det var den korte corneren som var tabben. I samme moment vil jeg si at Bakke burde hatt Fridjohnson klar på sidelinjen slik at han kunne kastes inn dersom vi fikk en siste corner. Ikke nødvendigvis en tabbe, men han kunne vært en joker i de siste minuttene.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4558

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA


                                  Sakser fra treningstråden da jeg ikke ønsker å forkludre den med masse diskusjon.

                                  Helt enig i at tabben ikke var å sende opp Ranger. Det var den korte corneren som var tabben. I samme moment vil jeg si at Bakke burde hatt Fridjohnson klar på sidelinjen slik at han kunne kastes inn dersom vi fikk en siste corner. Ikke nødvendigvis en tabbe, men han kunne vært en joker i de siste minuttene.
                                  Hørte i «Dødball» at Fridjonsson var skada og utilgjengelig mot Molde, men han satt da vitterlig på benken. Skulle absolutt slengt ham innpå på corneren. Fuck it, sleng inn 197 høye Balatoni også, bare sånn på pur faen

                                  Kommentar

                                  Working...