Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3567

Opprinnelig skrevet av gilbert
    Grankanari spør i Stalltråden (innlegget bør flyttes hit) hvem som skal erstatte Mathew. De to mest opplagte kandidatene er Uba Charles Nwokoma (hvis han tar nivået, har ikke spilt så høyt nivå før) og Marius Lundemo, som har spilt på dette nivået og i denne posisjonen før, i en klubb fra Trøndelag, som hevda seg ganske greit i hans periode der.

Nå er det heller ikke det samme, like krevende, å erstatte Mathew hvis vi mest spiller 3-5-2, som da Mathew og Knudsen/Kairinen spilte sentralt i 3-4-3. Men fortsatt er første prio (dersom Vetle Skjærvik nå kommer) en ny midtbanespiller. Så vidt jeg "erfarer" blir det mest trolig en utenlandsk spiller (ikke hørt noen navn ennå), men ikke nødvendigvis en spiller av "Mathews type".

Kan kanskje også minne om at Eskil Edh helt fram til han ble omskolert til høyre back og deretter vingback, etter at han fikk A-kontrakt, alltid hadde spilt og gjort seg sterkt bemerka som sentral midtbanespiller. Bare for å nevne det.

gilbert
    Lundemo har vel uttrykt at han passer bedre som indreløper. Knudson tar vel den andre indreløperen, men fikser nok Matthews rolle selv om han nok er best offensiv. Edh vil nok også mestre den defensive midtbanerollen som han gjør med alle posisjoner han har blitt satt på. Uba Charles er nok den mest naturlige erstatteren. Hvorvidt de andre nykommerne fra Obos kan bekle rollen er jeg usikker på da jeg ikke kjenner til dem. Ellers kan Ruben også spille der dersom hullet etter Ogbu fylles.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• lsk_rob
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2016
      • 141

Opprinnelig skrevet av MortenA

Lundemo har vel uttrykt at han passer bedre som indreløper. Knudson tar vel den andre indreløperen, men fikser nok Matthews rolle selv om han nok er best offensiv. Edh vil nok også mestre den defensive midtbanerollen som han gjør med alle posisjoner han har blitt satt på. Uba Charles er nok den mest naturlige erstatteren. Hvorvidt de andre nykommerne fra Obos kan bekle rollen er jeg usikker på da jeg ikke kjenner til dem. Ellers kan Ruben også spille der dersom hullet etter Ogbu fylles.
      Indreløperne våre blir vel primært Yildren + Åsen, med flere alternativer, som Ulrik, Knudsen og Lundemo. De 2 sisnevnte kan jo fint bekle den sentrale posisjonen også.

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4686

Opprinnelig skrevet av lsk_rob

Indreløperne våre blir vel primært Yildren + Åsen, med flere alternativer, som Ulrik, Knudsen og Lundemo. De 2 sisnevnte kan jo fint bekle den sentrale posisjonen også.
        Jepp, enig. Elias Solberg er også en jeg vil ha med i indreløperdiskusjonen.

Kommentar

• superveteran
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Jan 2008
          • 16

Enig i at det er flere varianter og spillere som kan gjøre en ok jobb i flere posisjoner. Dog mangler vi en sentral med blikk og pasningsfot som kan levere gjennomspill mye oftere enn vi har gjort på mange år. Kun Åsen er normalt garantist for gode pasninger ofte nok, andre leverer maks 2 av 10 offensivt. Ingen er veldig gode på oppgaven (med noen forbehold nye spillere). Er redd vi fortsatt blir for statiske i spillet hvor enten innlegg venstre eller langt oppspill til 2 spisser blir normalen.

Kommentar

• Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1488

OM Matthew forblir klubbløs, har vi plass til at han kommer tilbake? Vil det i så fall bli på "bekostning" av Mr.X-utenlandsk-midtbanespiller som vel er ventet om ikke "alt for lenge"?
            Hva tenker oss proffe amatører om dette?

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4686

Opprinnelig skrevet av Tvilling
              OM Matthew forblir klubbløs, har vi plass til at han kommer tilbake? Vil det i så fall bli på "bekostning" av Mr.X-utenlandsk-midtbanespiller som vel er ventet om ikke "alt for lenge"?
              Jeg elsker Mathew. Han er det nærmeste vi har en klubblegende av aktive spillere. Men jeg vil ha nytt blod inn nå. Jeg gleder meg til februar. Mesfin har sagt at vi har navn på blokka, men at vi venter på at det internasjonale vinduet stenger.

Kommentar

• Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1464

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                Vil absolutt ha ham tilbake. Forlokkende med mr. X, så klart. Men Mathew har vært stabilt god for oss i lang tid nå. Aldri skada, fantastisk ballvinner og kjenner klubben godt.

Kommentar

• Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 522

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Vil absolutt ha ham tilbake. Forlokkende med mr. X, så klart. Men Mathew har vært stabilt god for oss i lang tid nå. Aldri skada, fantastisk ballvinner og kjenner klubben godt.
                  Men har sine svakheter i pasningsspillet.
                  Jeg også tenkte at det er ganske åpenbart at vi burde fortsette med han om han ønsker. Men når jeg har tenkt litt mer på det så kanskje det kan være greit med en annerledes type? Kanskje en ballspiller som kan være med å utvikle oss til et lag som kan styre kamper.
                  Gitt at vi har penger å nå kan lete på en hylle høyere enn vi vanligvis har gjort, så høres det for min del forlokkende ut.

Kommentar

• Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1464

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Jeg også tenkte at det er ganske åpenbart at vi burde fortsette med han om han ønsker. Men når jeg har tenkt litt mer på det så kanskje det kan være greit med en annerledes type? Kanskje en ballspiller som kan være med å utvikle oss til et lag som kan styre kamper.
                    Gitt at vi har penger å nå kan lete på en hylle høyere enn vi vanligvis har gjort, så høres det for min del forlokkende ut.
                    Det er nok svakheten hans, men det er ikke SÅ dårlig pasningsspill heller. Samtidig tror jeg at en god ballvinner er det vi trenger i den posisjonen, og Mathews innsats har vært veldig viktig for at vi har vært gode defensivt de siste par sesongene. Med en veikere type sentralt tror jeg vi skaper flere problemer enn vi løser.

Uansett er jo situasjonen den at han nok ikke spiller i LSK i år, så vi får nok noe annet enten vi vil eller ei. Så blir det spennende å se hva slags type vi går for.

Kommentar

• MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3567

De såkalte svakhetene i pasningsspillet til Matthew handler mer om manglende bevegelse blant medspillerne. Vanskelig å være kreativ når de seks spillerne foran deg kan sammenlignes med kjegler.

Og ja, jeg tar heller Matthew tilbake fremfor en ukjent utlending.

Kommentar

• Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 522

De såkalte svakhetene i pasningsspillet til Matthew handler mer om manglende bevegelse blant medspillerne. Vanskelig å være kreativ når de seks spillerne foran deg kan sammenlignes med kjegler.

Og ja, jeg tar heller Matthew tilbake fremfor en ukjent utlending.
                        Vil ikke kalle det såkalte, det er defintivt en av svakhetene. Ikke at det er elendig, men det er ikke noe jeg ville trukket frem som styrkene hans. Ellers så er jeg enig i det du sier, det har defintivt noe å gjøre med lagets bevegelser.

Kommentar

• Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 780

Hvem blir backen man signerer? Eller skal man gi Even Rogne en veldig fortjent sjanse?
                          Eskil Edh (20) hadde håpet å rekke LSKs cupkamp i mars. Nå venter en ny operasjon, og da tvinges Lillestrøm-gutten til å sette seg et nytt comeback-mål.

Kommentar

• Aderyn
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Dec 2020
                            • 133

Har skreket ut om dette i et års tid nå. Trenger en ny høyre vingback. Edh for skadeplaget, Ranger ikke god nok som førstevalg. Bør komme en inn i løpet av vinteren.

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4686

Opprinnelig skrevet av Aderyn
                              Har skreket ut om dette i et års tid nå. Trenger en ny høyre vingback. Edh for skadeplaget, Ranger ikke god nok som førstevalg. Bør komme en inn i løpet av vinteren.
                              Enig i dette.

Jeg lanserte Andreas Vindheim her forrige dagen. Ønsker seg vekk fra Sparta Praha. Klink vingback i sin beste alder med massevis av internasjonal erfaring. Håper vi kan være frampå her når overgangsvinduet i Europa stenger neste uke. Vindheim har flørta med Brann, men de trenger ham ikke.

Edit: Brann er visst i ferd med å signere Thore Pedersen på bosman. Da har de i hvert fall ingen intensjoner om å hente Vindheim. Kom deg på jobb, Mesfin!
                              Last edited by Kanarivogel89; 27.01.2023, 10:29.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3567

Vil ikke kalle det såkalte, det er defintivt en av svakhetene. Ikke at det er elendig, men det er ikke noe jeg ville trukket frem som styrkene hans. Ellers så er jeg enig i det du sier, det har defintivt noe å gjøre med lagets bevegelser.
                                Ser man tilbake på 2017-sesongen når Udoji spilte, så var det så vidt jeg husker ingen som klaget på pasningene til Matthew. Det er kanskje ikke hans styrke, men når han har greie forhold er det ikke noe svakhet. Alternativt kan man si at dersom det er svakhetene hans, så står det ganske så bra til.

Kommentar

• Lynginator
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2020
                                  • 58

Hører kanskje til i treningskamp-tråden, men er det noe jeg ikke har fått med meg med årets drakter? Prøver å se på LSK - Sandefjord, men la merke til at draktene de bruker er litt annerledes de som de har lansert som årets drakter? Ser ut som at det sorte på disse trekker seg lengre over skulderen og mot halsen, med en hvit stripe på toppen av skulderen?

Eller er dette bare en treningskamp-drakt?

Kommentar

• Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 522

Ser man tilbake på 2017-sesongen når Udoji spilte, så var det så vidt jeg husker ingen som klaget på pasningene til Matthew. Det er kanskje ikke hans styrke, men når han har greie forhold er det ikke noe svakhet. Alternativt kan man si at dersom det er svakhetene hans, så står det ganske så bra til.
                                    Javel, du husker godt tydeligvis! Vet ikke om det har du noe verdi å diskutere LSK 2017 med LSK 2022. Det sier seg selv at de stiller høyere krav til presisjon og kvalitet når du i stor grad er det førende laget. I 2017 var det Arneball med alt som hører til.

Kan forøvrig også dra frem at jeg ofte synes Mathew senker tempoet i pasningsspillet. Så min mening er at det ikke er krise om vi går for noe annet, men jeg blir også glad om han fortsetter. For han innehar kvaliteter som har en høy høy klasse på eliteserienivå.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3567

Javel, du husker godt tydeligvis! Vet ikke om det har du noe verdi å diskutere LSK 2017 med LSK 2022. Det sier seg selv at de stiller høyere krav til presisjon og kvalitet når du i stor grad er det førende laget. I 2017 var det Arneball med alt som hører til.

Kan forøvrig også dra frem at jeg ofte synes Mathew senker tempoet i pasningsspillet. Så min mening er at det ikke er krise om vi går for noe annet, men jeg blir også glad om han fortsetter. For han innehar kvaliteter som har en høy høy klasse på eliteserienivå.
                                      Poenget mitt var at når Matthew hadde bevegelige spillere som gikk på løp og fant rommene foran seg, så slo han mange gode og kreative pasninger. Det blir for lett å legge skylden på ballfører og overse den til tider totale mangel på bevegelse hos de fremste hos oss. Hvor mange ganger måtte ikke Tom Nordlie gjenta mangelen på bevegelser og løp hos spissene vår i fjor?

Jeg er helt enig i at Matthew senket tempoet vårt, men jeg mener fortsatt at det skyldes helt andre spillere enn han.

Kommentar

• Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 522

Poenget mitt var at når Matthew hadde bevegelige spillere som gikk på løp og fant rommene foran seg, så slo han mange gode og kreative pasninger. Det blir for lett å legge skylden på ballfører og overse den til tider totale mangel på bevegelse hos de fremste hos oss. Hvor mange ganger måtte ikke Tom Nordlie gjenta mangelen på bevegelser og løp hos spissene vår i fjor?

Jeg er helt enig i at Matthew senket tempoet vårt, men jeg mener fortsatt at det skyldes helt andre spillere enn han.
                                        Vi er enig i det meste her, bare at jeg legger nok litt mer ansvar på Mathew enn hva du gjør :-)

Skal vi trekke det litt vekk fra enkeltspillere. Så er det ingen tvil om at vi er nødt til å bli bedre på samtide bevegelser og skape rom for medspillere for å ta det neste steget. Der ligger nok mye av nøkkelen for at vi skal kunne ta med medalje og ikke bare lukte på den. Defensivt er vi gode nok.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4686

Til info: TV 2 kjører kampanje ut måneden. Normalprisen 399,- i måneden er satt ned en hundrings dersom man binder seg i seks måneder.

Men kjøp sesongkort dere som kan da, selvsagt

Kommentar

Working...