Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hekk
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2019
    • 257

Opprinnelig skrevet av Pad

Jeg tenker ikke på å straffe han, men nå har man både Solberg, Uba, Svendsen, Ibrahimaj, Knudsen og Åsen som kjemper om de to indreløper-plassene og da kan det ikke være tvil om at de vil bli prioritert foran han. Selvfølgelig kan det endre seg om han presterer bra nok til å starte, men slik det ser ut nå så kjemper han mot Uba, Svendsen og Solberg om å være den som blir byttet inn og da ser jeg helst at man bruker de man ikke mister gratis om et år.
    Men I RB så går Bakke ut å sier at han er lik linje med de andre, så kan det selvfølgelig være at noe annet blir sagt mellom Bakke/Mathisen/Mesfin.
    Svendsen og Åsen er også på utgående kontrakt, Knudsen er her enn så lenge på lån frem til sommeren. Da burde vel heller ikke de prioriteres?

Det å bruke hvor lenge en spiller har igjen av kontrakten til å avgjøre om de skal få spille eller ei kommer bare til å bidra til dårlig stemning og vil gjøre oss mindre attraktive. Og det kommer til å koste oss enormt mye mer enn de tre millionene vi nå ikke får for Mathisen.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2372

Opprinnelig skrevet av hekk

Svendsen og Åsen er også på utgående kontrakt, Knudsen er her enn så lenge på lån frem til sommeren. Da burde vel heller ikke de prioriteres?

Det å bruke hvor lenge en spiller har igjen av kontrakten til å avgjøre om de skal få spille eller ei kommer bare til å bidra til dårlig stemning og vil gjøre oss mindre attraktive. Og det kommer til å koste oss enormt mye mer enn de tre millionene vi nå ikke får for Mathisen.
      Enig. Dessuten, han er jo ikke helt avvisende til å skrive ny kontrakt. Er han god nok, så får han spilletid, da kan også ny kontrakt være mer interessant for han. Er han ikke god nok, så bruker vi andre og da er "det eneste" vi mister er en overgangssum.

Når det gjelder de tre øvrige du nevner:

Åsen: Hvis han har en god/ok sesong får han tilbud om ny kontrakt, og tar den nok. Har ikke ønsket seg bort.
      Svendsen: Hvis han har en god/ok sesong får han tilbud om ny kontrakt. Tar den sannsynligvis hvis han får nok spilletid. Har ikke ønsket seg bort.
      Knudsen: Hvis vi har noen som helst mulighet til å beholde ham gjør vi det. Knudsen går neppe tilbake til Russland, men kan ha gode tilbud med feit sign-on andre steder hvis han terminerer med Russerne. Vanskelig å vite hvor Magnus er, det har vært skrevet overraskende lite om dette. Det at det har signalisert så klart at vi leter etter en erstatter sentralt indikerer vel at man ikke regner med Magnus etter sommeren.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3569

Opprinnelig skrevet av Pad

Jeg tenker ikke på å straffe han, men nå har man både Solberg, Uba, Svendsen, Ibrahimaj, Knudsen og Åsen som kjemper om de to indreløper-plassene og da kan det ikke være tvil om at de vil bli prioritert foran han. Selvfølgelig kan det endre seg om han presterer bra nok til å starte, men slik det ser ut nå så kjemper han mot Uba, Svendsen og Solberg om å være den som blir byttet inn og da ser jeg helst at man bruker de man ikke mister gratis om et år.
        Men I RB så går Bakke ut å sier at han er lik linje med de andre, så kan det selvfølgelig være at noe annet blir sagt mellom Bakke/Mathisen/Mesfin.
        Ser man fremover, så er det begrenset hvor lenge Åsen kan fortsette på toppnivå. Jeg er usikker på hvordan han vil klare seg allerede i år. Man så i fjor at det gikk sakte fremover. Det ble skjult av at han startet høyt i banen og hadde Dragsnes i full sprint på utsiden. Som indreløper må Bakke og Myhre sannsynligvis spesialsy et opplegg rundt han. Knudsens situasjon er også usikker grunnet krigen. Svendsen kan fort få tilbakeslag med sine utfordringer, og da sitter vi igjen med Solberg, Ibrahimaj og Uba, hvor kun Ibrahimaj har bevist at han holder nivået, dog ikke sentralt på midtbanen. Vi starter sesongen med en på papiret solid midtbane, men det kan endre seg fort. Spesielt med tanke på Lundemos skadehistorikk kan Uba fort få mer spilletid enn tenkt. Vi kan fort se Ulrik på sentral midtbane da det er usikre kort som defensivt anker i femmeren.

En annen ting er hva vi gjør på spissplass. Vi har ikke råd til å plassere hverken TLO eller Akor på benken, men så langt ser ikke samarbeidet dem imellom ut til å bli så gnistrende som vi håper på. Spørsmålet blir da om vi må gå tilbake til en 3-4-3 formasjon. Med unntaket av spissplassen, så er det sannsynligvis den formasjonen stallen er best satt sammen for. Ulrik og/eller Tobias vil da sannsynligvis komme inn for Ibrahimaj når vi trenger friske bein til å utfordre fremover og Åsen kommer mer til sin rett.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4686

Opprinnelig skrevet av MortenA
          En annen ting er hva vi gjør på spissplass. Vi har ikke råd til å plassere hverken TLO eller Akor på benken, men så langt ser ikke samarbeidet dem imellom ut til å bli så gnistrende som vi håper på.
          Hva er greia med det maset her hele tiden egentlig? De har fått halvannen omgang sammen så langt i løpet av vinteren. Det har vært en byttebonanza uten like uten at vi har spilt med de antatt beste 11, kanskje med unntak av i den første timen mot Flora Tallinn forrige uke. Vær litt tålmodige nå da, vær så snill.

Kommentar

• armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 752

Ta det helt med ro, det blir et helvete for forsvarsspillerne i ES

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3569

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Hva er greia med det maset her hele tiden egentlig? De har fått halvannen omgang sammen så langt i løpet av vinteren. Det har vært en byttebonanza uten like uten at vi har spilt med de antatt beste 11, kanskje med unntak av i den første timen mot Flora Tallinn forrige uke. Vær litt tålmodige nå da, vær så snill.
              Håper dere har rett.

Kommentar

• maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1308

Finnes det noe land med lengere pre-season enn Norge? Sesongen bør etter min mening gjøres lengere av sporslige grunner. Litt kaldt av og til for tilskuerene, men det er ikke så morro å se fotball fra tribunen i Milano i januar heller. Det er haugevis av tid til å spille TLO og Akor bedre frem til seristart.

Kommentar

• Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1489

Noen som vet hva som er budsjettet for omsetning for LSK 2023? (må kanskje vente til etter årsmøtet?)

Kommentar

• G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3313

Opprinnelig skrevet av MortenA

Håper dere har rett.
                    Jeg også, men er pr dags dato like skeptisk (og/eller avventende) som deg. TLO er en etablert målscorer, og selv om han neppe noen gang kommer til å matche drømme-sesongen, så putter han greit mellom 10 og 15 med god servering. Adams har utvilsomt et stort potensiale, men er veldig uferdig, og etter min mening på ingen måte klar for noe større enn Eliteserien. Kunne likevel helt sikkert putte i nærheten av det samme som enslig spiss han også, for avslutnings-egenskaper har han.
                    MEN, så er det noen ganger slik at 1+1 ikke alltid blir 2. Og her ligger problemet. Så langt har Adams en klar tendens til å senke blikket, få tunellsyn og gå for avslutning selv, helt uavhengig av om TLO (eller andre) er i langt bedre posisjon. Forbedrer han ikke dette aspektet av spillet mye og hurtig, kan det fort hende at de vil slite med å nå 15 mål til sammen.

Kommentar

• Zindrinho
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2019
                      • 633

Min "bekymring" går mye på formasjonsvalg like mye som spisspar, de gangene vi har spilte 352 i cup og stressa avslutninger på kamper i fjor så det ikke helt bra ut, joda cup er cup og jag etter mål i sluttminutter er en saga for seg selv, men jeg ser liksom ikke flyten og dynamikken i 352, det blir liksom staccato, mye lange baller og ikke på langt nær like mange motsatte bevegelser.
                      Og ja, de skal få tid til å samspille en 352 også, men se hvor fort vi tok 343 da, fra håpløsheten selv mot godset (?) i åpningskampen til en keeper-tabbekamp av dimensjoner med 2 innkast i mål bak Craninx i neste for så å totalt stenge av Haugesund i første kamp med 343, formasjonen virka som skapt for våre folk og vårt spill, vi traff ikke mål like ofte som vi burde men vi trilla ball i hatt med FKH, noe av det mest dominerende jeg kan huske på lang tid. Jeg har ikke sett noe i nærheten av dette i 352.

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3569

Jeg tror også at 3-4-3 er vår beste formasjon, men frykter det kan sitte langt inne for Bakke å benke en av spissene. Trøsten er at begge scoret og satte den andre opp i dag, men synes og Ibrahimaj og Mathisen ikke kom til sin rett som indreløpere. Forhåpentligvis blir ting bedre når sesongen starter.

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9567

Det er TLO og Adams som skal skåre måla våre i år. De kommer til å få all tillit og tid i verden.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3569

Opprinnelig skrevet av knut
                            Det er TLO og Adams som skal skåre måla våre i år. De kommer til å få all tillit og tid i verden.
                            Utvilsomt. Jeg er dog ikke overbevist on at 3-5-2 er den beste formasjonen for oss. Optimisten i meg håper det går bra, og pessimisten trøster seg med at Bakke endret raskt fra 4-4-2 til 3-4-3 når han så den første formasjonen ikke fungerte.

Kommentar

• Kjøttkaka
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2012
                              • 335

Jeg sliter litt med å se hvordan vi skal klare oss med to sentralt på midtbanen uten Mathew. Da må vi ha inn en klassespiller i hans rolle. Alternativt kan man beholde den formasjonen, men legge opp spillet på en helt annen måte. Jeg tror uansett det blir altfor tynt mot lag med tre på midten, særlig med dagens stall.

Kommentar

• Lynginator
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Aug 2020
                                • 58

Jeg synes jeg hørte Svesengen i podcasten eller skrevet det et sted en gang i vinter (husker ikke hvor eller når). Mener han nevnte at Tryggvi Hrafn Haraldsson hadde blitt nevnt som et alternativ vedrørende nye spillere inn - noen som har hørt det samme? Han har jo ikke spilt Eliteserie-nivå, men husker han som veldig god for oss i OBOS. Husker måte han dro seg inn på å smalt til mot lengste hjørne som jeg ikke har sett noe til siden Fofana.

Kommentar

• Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2971

Opprinnelig skrevet av Lynginator
                                  Jeg synes jeg hørte Svesengen i podcasten eller skrevet det et sted en gang i vinter (husker ikke hvor eller når). Mener han nevnte at Tryggvi Hrafn Haraldsson hadde blitt nevnt som et alternativ vedrørende nye spillere inn - noen som har hørt det samme? Han har jo ikke spilt Eliteserie-nivå, men husker han som veldig god for oss i OBOS. Husker måte han dro seg inn på å smalt til mot lengste hjørne som jeg ikke har sett noe til siden Fofana.
                                  Ja, Sees nevnte det i en podcast. Det er mulig det var en realitet tidlig på vinteren, men Tryggvi er nok alt for hjemmekjær, og har nå også relativt nylig blitt pappa. Så vi ser neppe mer til noe av ham på Åråsen.

Kommentar

• niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 629

Litt på siden kanskje, men dette fra Bodø/Glimts årsrapport sier litt om hva vi konkurrerer mot: "Klubbens lønnskostnader steg fra 76,6 millioner kroner i 2021 til 109,9 millioner kroner i 2022."

Kommentar

• Aderyn
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2020
                                      • 133

Opprinnelig skrevet av Lynginator
                                      Tryggvi hadde muligheten til å komme hit når LSK ville hente han på slutten av 2020 sesongen men han sa nei. Når han ikke var motivert nok da så bør vi ikke gå for han nå. Spesielt når LSK tross alt har tatt enorme steg siden den tid. Topp 4-5 klubb i Eliteserien bør få noe bedre enn en 26 åring fra den Islandske ligaen som er mer eller mindre uprøvd på dette nivået. Også usikkert om vi i det hele tatt kommer til å spille med vinger denne sesongen.

Kommentar

• OptimistFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 463

Opprinnelig skrevet av Aderyn

Tryggvi hadde muligheten til å komme hit når LSK ville hente han på slutten av 2020 sesongen men han sa nei. Når han ikke var motivert nok da så bør vi ikke gå for han nå. Spesielt når LSK tross alt har tatt enorme steg siden den tid. Topp 4-5 klubb i Eliteserien bør få noe bedre enn en 26 åring fra den Islandske ligaen som er mer eller mindre uprøvd på dette nivået. Også usikkert om vi i det hele tatt kommer til å spille med vinger denne sesongen.
                                        Han kunne vært en mulig tredje spiss til det jeg antar ville vært en overkommelig kostnad. Kjempefint om det fungerer og ikke krise om han ikke slår helt til. Litt annen type enn Lehne og Adams.

Kommentar

• WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 972

Som tredje spiss har vi Henrik Skogvold. Ibrahimaj og Svendsen kan også spille spiss sammen med Lehne Olsen eller Akor Adams om en av de skulle bli skadet.

Kommentar

Working...