Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2444

Tryggvi var brukbar men ikke outstanding. Nå trenger vi ikke mer stallfyll. Legg heller inn kronasjer på en sentral midt som går inn på laget og er en umiddelbar forsterkning.
    ​​​​
    Så bør 3-4 leies ut om de ikke er happy med benketid. Synes vi har en veldig jevn stall. Men å rullere konstant er neppe en god ide. Det blir vanskelig å bevare god stemning om de som er nest best og jevngode med førstevalget ikke får spille. Utfordring for trenerteamet

Kommentar

• fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1273

I RB sin Marbella-børs skriver de at om LSK ikke finner et midtbaneanker før overgangsvinduet stenger, kan Vetle Skjærvik være et alternativ der hvis laget trenger en mer defensiv type enn Knudsen og Lundemo. Spennende!

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4686

Var jo som bare faen at Vindheim skulle klare å løpe på seg noe med en gang. Skal tydeligvis være klin umulig å ha dobbel dekning på HB. Lars trenger å bli pusha. Han holder ikke nivået ellers. Krysser alt jeg har for at det ikke er noe langvarig på vår nye bergenser.

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 831

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Var jo som bare faen at Vindheim skulle klare å løpe på seg noe med en gang. Skal tydeligvis være klin umulig å ha dobbel dekning på HB. Lars trenger å bli pusha. Han holder ikke nivået ellers. Krysser alt jeg har for at det ikke er noe langvarig på vår nye bergenser.
          Er Vindheim skada igjen?

Kommentar

• fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1273

Skjærvik kan vel også benyttes på HB? Potet som han er.

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4686

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Er Vindheim skada igjen?
              Fra RBs spillerbørs fra Marbella:

Signert på lån på treningsleirens første dag. Klarte seg fint de første dagene før han pådro seg en muskelskade som skal undersøkes etter hjemkomst. Både spilleren og støtteapparatet håper at bildene skal vise at han kan komme tilbake før seriestart. Har trent alternativt med Eskil Edh den siste drøye uka i Spania.
              Last edited by Kanarivogel89; 06.03.2023, 15:37.

Kommentar

• LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3417

Ulrik Mathisen skal være klar for Brann ifølge BA.no. Pakkedeal på 3 mill.

Kommentar

• plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 831

Fra RBs spillerbørs fra Marbella:

Signert på lån på treningsleirens første dag. Klarte seg fint de første dagene før han pådro seg en muskelskade som skal undersøkes etter hjemkomst. Både spilleren og støtteapparatet håper at bildene skal vise at han kan komme tilbake før seriestart. Har trent alternativt med Eskil Edh den siste drøye uka i Spania.
                  Takk for info. Kanskje ikke noen bombe med tanke på skadehistorikk, men forferdelig kjedelig da.

Kommentar

• BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1446

Opprinnelig skrevet av LS89
                    Ulrik Mathisen skal være klar for Brann ifølge BA.no. Pakkedeal på 3 mill.
                    Står det noe mer om vilkårene for de millionene?

Kommentar

• fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1273

Opprinnelig skrevet av BD

Nei, det gjør ikke det

Kommentar

• Pad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2022
                        • 780

Håper virkelig man ikke ender opp med en slik reserveløsning. Skjærvik er hentet for å ta den ene stopperplassen og da kan man ikke drive å flytte rundt på han fordi man ikke greide å finne en erstatter for Matthew. Man lærte vel litt av Dragsnes situasjonen ifjor og venstre stopperplass. Matthew viste man for lenge siden at måtte erstattes og om man ikke greier å finne noen så har man rett og slett gjort en svak jobb.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4359

Opprinnelig skrevet av Pad

Håper virkelig man ikke ender opp med en slik reserveløsning. Skjærvik er hentet for å ta den ene stopperplassen og da kan man ikke drive å flytte rundt på han fordi man ikke greide å finne en erstatter for Matthew. Man lærte vel litt av Dragsnes situasjonen ifjor og venstre stopperplass. Matthew viste man for lenge siden at måtte erstattes og om man ikke greier å finne noen så har man rett og slett gjort en svak jobb.
                          Du burde ha vært sjefen over alle sjefer i Sportsklubben, du Pad! Da hadde alt vært såre enkelt og lett som bare det!
                          Elska þetta félag

Kommentar

• plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 831

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Du burde ha vært sjefen over alle sjefer i Sportsklubben, du Pad! Da hadde alt vært såre enkelt og lett som bare det!
                            Hvis et diskusjonsforum skal ha livets rett må det være lov å omtale hva som skjer i sportsklubben uten å få den type dritt imot. Selvfølgelig lett for oss supportere å mene alt mulig om hva en burde gjort, og alt er selvfølgelig ikke like enkelt som vi skulle ønske, men fotballverden ville blitt jævlig kjedelig uten engasjerte supportere da!

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2969

Opprinnelig skrevet av BD

"LSK skal få rundt to millioner nå, mens resten vil komme etter antall spilte kamper. I 2020 betalte LSK 300.000 kroner for Mathisen da han ble hentet fra Kjelsås."

Fra " Kan bli klar for Brann tirsdag" (RB+)

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4359

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Hvis et diskusjonsforum skal ha livets rett må det være lov å omtale hva som skjer i sportsklubben uten å få den type dritt imot.
                                Du får kalle det hva du vil. Jeg bruker ikke de ordene. For meg blir det imidlertid bare komisk når han så åpenbart leter med lys og lykte etter å finne på negative vinklinger om Mesfin. Han burde i alle fall være redelig nok til å nevne ham ved navn, i stedet for å skrive "noen". Jeg har ingen problemer med at han ikke liker Simon, men for meg grenser det som sagt til det komiske. Selv mener jeg at det er ganske åpenbart at Mesfin i all hovedsak har gjort en svært god jobb. Tror ikke det er mange som hadde trodd at klubben så til de grader skulle være tilbake så nær toppen av norsk fotball på så kort tid. Jeg har ingen intensjoner om å hindre noen i å skrive hva de mener, men da må vel det gjelde oss alle?
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 780

Du får kalle det hva du vil. Jeg bruker ikke de ordene. For meg blir det imidlertid bare komisk når han så åpenbart leter med lys og lykte etter å finne på negative vinklinger om Mesfin. Han burde i alle fall være redelig nok til å nevne ham ved navn, i stedet for å skrive "noen". Jeg har ingen problemer med at han ikke liker Simon, men for meg grenser det som sagt til det komiske. Selv mener jeg at det er ganske åpenbart at Mesfin i all hovedsak har gjort en svært god jobb. Tror ikke det er mange som hadde trodd at klubben så til de grader skulle være tilbake så nær toppen av norsk fotball på så kort tid. Jeg har ingen intensjoner om å hindre noen i å skrive hva de mener, men da må vel det gjelde oss alle?
                                  Mesfin? Nå har vi heldigvis kommet oss videre fra perioden hvor man hadde Bjarmann som eneste øyne ut i verden for hvem man skulle hente. Og ja jeg mener KLUBBEN har gjort en dårlig jobb/feil valg om man ender opp med å ikke erstatte Matthew. Og da helt fra Bakke/Myhre som ikke har virket som om de mener de trenger enn, speider Espen Olsen, analyseansvarlige og også Mesfin.
                                  Og forrige gang jeg var kritisk var etter sommervinduet hvor man beviselig ikke greide å tette de hullene man såg i lang tid, og som også kostet dyrt utover høsten.

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4359

Mesfin? Nå har vi heldigvis kommet oss videre fra perioden hvor man hadde Bjarmann som eneste øyne ut i verden for hvem man skulle hente. Og ja jeg mener KLUBBEN har gjort en dårlig jobb/feil valg om man ender opp med å ikke erstatte Matthew. Og da helt fra Bakke/Myhre som ikke har virket som om de mener de trenger enn, speider Espen Olsen, analyseansvarlige og også Mesfin.
                                    Og forrige gang jeg var kritisk var etter sommervinduet hvor man beviselig ikke greide å tette de hullene man såg i lang tid, og som også kostet dyrt utover høsten.
                                    Takk for svar! Flott med engasjement og litt temperement her! Jeg forsto det slik at det var Mesfin spesielt du kritiserte, men ser nå at du retter kritikken bredere. Jeg synes dog at du tar vel hardt i når du skriver "rett og slett gjort en svak jobb". Kan hende du vet mer enn meg om hva de har ønsket og forsøkt - eller ikke forsøkt - å få til, men jeg antar at de har prøvd. Og forhåpentligvis fortsatt prøver. Men det er jo slik at man ikke alltid lykkes med alt man prøver og ønsker. Jeg håper og tror at de nå legger lista såpass høyt at de ikke henter noen bare for å hente, men at de eventuelt sikter på en/noen som virkelig styrker laget. Igjen: Flott med engasjement og at forskjellige meninger kan komme frem!
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2371

Og ja jeg mener KLUBBEN har gjort en dårlig jobb/feil valg om man ender opp med å ikke erstatte Matthew. Og da helt fra Bakke/Myhre som ikke har virket som om de mener de trenger enn,
                                      Trenerne gjør klokt i å ikke problematisere utad. Hva gjør det med spillerne som kjemper om plassen om man snakker i pressen om at man "desperat" trenger en ny spiller?

Jeg er heller ikke sikker på hvor lurt det er å stresse med dette. Det snakkes mye om en erstatter for Matthew, men vi skal huske på at ny formasjon stiller andre krav. Tom Nordli har feks snakket mye om dette i flere episoder av Dødball. Vi har allerede en ganske bred dekning på midtbane, med kanskje 10 jevne spillere som holder bra eliteserienivå. Hovedproblemet er usikkerhet rundt skader for enkeltspillere, Knudsens kontrakt, og at vi p.t. mangler toppnivå spillere som kan herje i Eliteserien. Vi har bedre økonomi enn på lenge, men vi stiller langt bak de 3-4-5 som har store budsjetter. Det er neppe enkelt å finne en spiller innenfor vår økonomiske rekkevidde som er signifikant bedre enn Lundemo og Knudsen som anker. Det er kjempeenkelt å finne spillere, men stallen er stor nok. Skal det være noe vits i, må det være en som kan gå rett inn på laget.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4359

Glad for at Sportsklubben driver godt og at vi er kommet ovenpå økonomisk igjen. Annerledes med bydelsklubben, som melder om et underskudd i 2022 på ufattelige 42,8 millioner kroner!
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• AB40
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Aug 2015
                                          • 81

Glad for at Sportsklubben driver godt og at vi er kommet ovenpå økonomisk igjen. Annerledes med bydelsklubben, som melder om et underskudd i 2022 på ufattelige 42,8 millioner kroner!
                                          Har vel ikke stort å si for dem, deres rike onkel punger jo ut det der uansett. de lever jo egentlig uten økonomisk risiko og kan gjøre hva de vil, så lenge de får en tommel opp fra Trøim.

Må være rart å være hardbarket enga-supporter når identiteten din er østkanten osv for å så hele tiden lene seg på en rik onkel.

EDIT: skal noteres at de gikk med bra overskudd årene før, så er kanskje ikke full fyr i fjøset der.

Kommentar

Working...