Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4729

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Skal vi ta medalje må vi forbi enten Viking, Glimt eller Molde. Anser det som ganske urealistisk. Fjerdeplassen kan kanskje gå, men da må både Tromsø og Brann kollapse i løpet av høsten. Forsåvidt ikke helt urealistisk det.

Tipppet fugla på sjetteplass før sesongen startet og anser det fremdeles som det mest realistiske sånn som ståa er nå.
    Sjetteplass virker som et fornuftig anslag. Jeg skal vente med å komme med en dom til overgangsvinduet er over. Når kalenderen viser 1. september, vi forhåpentligvis har forsterket troppen litt og vi er ferdige med Viking og Brann, vil forhåpentligvis ting se litt klarere ut. Jeg har nøktern tro på seks poeng de neste tre kampene, men det kan like så godt bli null i hele august.

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9579

Eirik Bakke har en enkel jobb å identifisere hva han skal jobbe med; fjerning av personlige feil!

Makan til gjeng med puddinger som forærer motstandere all slags ball og sjanser og mål!!!!!

Kommentar

• Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 666

Opprinnelig skrevet av knut
        Eirik Bakke har en enkel jobb å identifisere hva han skal jobbe med; fjerning av personlige feil!
        Personlige feil blir mye mindre avgjørende hvis de skjer foran motstanders mål istedetfor eget mål. Mandag kan ikke komme fort nok, denna feigingmentaliteten vi ikke har sett siden Lennartsson gjør at vi taper, hvilken idiot fant ut at planen er alle mann i forsvar, stå på hæla og trill bakover mot et så hardtarbeidende lag som viking?
        TLO er milevis bedre enn thomas helt alehne olsen, jeg fatter ikke at trenerne ikke ser at han ikke kan vinne en hueduell for så å drible av 4-5 mann helt alehne. Hvis vi ikke tør å prøve mer resten av sesongen vil det bli ensifra antall poeng sanka på de 12 siste kampa.

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 836

Omtrent alle mål kommer vel av personlige feil? Ikke at jeg beskylder Bakke for dette, men føler utsagnet som stod i rb.no at man måtte jobbe med å "fjerne personlige feil" blir litt som å høre Kristinsson fortelle at de skal "jobba hardere". Lite substans.

For øvrig. Det finnes bare én Bakke. Jeg gidder derfor ikke bruke fornavn for å forklare hvem jeg mener.

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9579

Omtrent alle mål kommer vel av personlige feil?
            Joa, men både Skjærvik og Mads kunne skyti ball ut over sidelinja istedenfor å gi bort ball til mål i dag. Er sånne ting som er helt veikt. Vi veit jo alle at det er ok av avslutte angrep med skudd utenfor fordi det hindrer kontring imot. Men det er faen mæ ok å skyte ballen til innkast til motstander istedenfor å gi bort mål og!

Kommentar

• sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1827

Omtrent alle mål kommer vel av personlige feil? Ikke at jeg beskylder Bakke for dette, men føler utsagnet som stod i rb.no at man måtte jobbe med å "fjerne personlige feil" blir litt som å høre Kristinsson fortelle at de skal "jobba hardere". Lite substans.

For øvrig. Det finnes bare én Bakke. Jeg gidder derfor ikke bruke fornavn for å forklare hvem jeg mener.
              Uenig. Forskjell på å tape en 50/50 hodeduell eller løpsduell, og å gi bort mål som vi har gjort siste kampene.

Kommentar

• fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1286

Flatterende. Personlige feil er nevnt, og det er den åpenbare årsak til at vi taper. Er optimist for fortsettelsen med bl.a Tønnessen og Skogvold inn fra start mot Godset.

Kommentar

• banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 452

Får man kansellert kontrakten med Skjærvik og får inn en verdig konkurrent til Mads så ser høsten lys ut.

Kommentar

• maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1328

Det eneste positive med at det snart er mandag er at spillerene og andre ledere i LSK kommer til å våkne opp fra hjemme alene festen de siste ukene. Det er mye oppvask som skal tas og jeg håper E.Bakke kjører Hellstrøm metoder på kjøkkenet.

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3427

Det vi har sett av Skjærvik er alarmerende. Dette kan ikke fortsette. Enten må de si at nok er nok, eller så får han råtne på andrelaget. Toppet seg egentlig mot Tromsø, med handsen og intervjuet etter kampen.

Terminer kontrakten, si at ting ikke fungerte som de håpet, og skilles som venner.

Kommentar

• Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 666

Opprinnelig skrevet av LS89

Terminer kontrakten, si at ting ikke fungerte som de håpet, og skilles som venner.
                        Var det 5mill vi ga?

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7161

I første omgang må dette laget finne en måte å skrape sammen de fem siste poengene vi trenger... Kampen i dag var virkelig trøstesløs. Skjærvik er krise og Slørdahl har aldri vært god nok. Fremover gikk det som i sirup frem til de siste fem minuttene. Vi slipper inn tre juniormål, og benken er helt naken, med unntak for Skogvold.

Vi er helt nødt til å ha inn iallfall en stopper, og finne en løsning på vingspillet vårt på begge sider. Jeg så iallfall ingen plan i det vi foretok oss på siste tredjedel, og Viking virket komfortable gjennom hele kampen.

Vi har en del penger på bok nå, det må gå an å forvente at vi får inn iallfall en klar forsterkning i forsvar og på midten. Laget virker mismodig og tappet for energi.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 791

Dette laget mangler noen kvaliteter som man skulle hatt inn 1. august. Vi har det snilleste laget i hele ligaen, ikke mange smeller og blåmerker som blir gitt bort i dag heller. Gi meg noen som løper ned stopperen totalt unødvendig, en som dytter backen ut over sidelinjen og som kjefter på motstanderens trener. Også må vi ha det treigeste laget i ligaen. Sett opp to blokker av noen midtstoppere og dette LSK-laget skal slite med å skape noen som helst. Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3632

Opprinnelig skrevet av Pad
                              Dette laget mangler noen kvaliteter som man skulle hatt inn 1. august. Vi har det snilleste laget i hele ligaen, ikke mange smeller og blåmerker som blir gitt bort i dag heller. Gi meg noen som løper ned stopperen totalt unødvendig, en som dytter backen ut over sidelinjen og som kjefter på motstanderens trener. Også må vi ha det treigeste laget i ligaen. Sett opp to blokker av noen midtstoppere og dette LSK-laget skal slite med å skape noen som helst. Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.
                              Vi trenger ingen rasshøl ala Tommy Høiland e.l., men vi trenger flere ballvinnere. Per i dag har vi to, Hoff og Ibrahimaj. Lundemo gjorde en grei jobb i dag, men ikke mer. Ranger, Edh og Dragsnes gjør sitt ute på kantene. Problemet er at Lehne og Åsen aldri/sjelden klarer å legge press på ballfører. Uba Charles kan forhåpentligvis ta den rollen fra neste sesong. Skulle gjerne sett han fikk mer spilletid for å akklimatisere.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1453

Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.
                                Enig. Viktig å ha flere av disse på benken.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 791

Opprinnelig skrevet av MortenA

Vi trenger ingen rasshøl ala Tommy Høiland e.l., men vi trenger flere ballvinnere. Per i dag har vi to, Hoff og Ibrahimaj. Lundemo gjorde en grei jobb i dag, men ikke mer. Ranger, Edh og Dragsnes gjør sitt ute på kantene. Problemet er at Lehne og Åsen aldri/sjelden klarer å legge press på ballfører. Uba Charles kan forhåpentligvis ta den rollen fra neste sesong. Skulle gjerne sett han fikk mer spilletid for å akklimatisere.
                                  Slik det er mener jeg vi trenger en slik. Trenger ikke være like ekstrem som Høiland, men se på f.eks Ogbu. En innstilling som gjorde at det smalt, det ble noen brutale smeller og også noen kort. Har vi vært i nærheten av et rødt kort i år? Ikke at det er bra å få mange, men det sier noen om troppen og gjengen at man ikke har vert i nærheten heller.

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9579

Opprinnelig skrevet av MortenA

Vi trenger ingen rasshøl ala Tommy Høiland
                                    Jeg savner Tommy

Bilde brukt uten tillatelse fra Kanaripedia

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3632

Slik det er mener jeg vi trenger en slik. Trenger ikke være like ekstrem som Høiland, men se på f.eks Ogbu. En innstilling som gjorde at det smalt, det ble noen brutale smeller og også noen kort. Har vi vært i nærheten av et rødt kort i år? Ikke at det er bra å få mange, men det sier noen om troppen og gjengen at man ikke har vert i nærheten heller.
                                      Tja, Garnås gir en del julig. Ruben er heller ikke lett å skubbe på, men jeg er enig i at vi skulle hatt en Wehrmann på midtbanen.

En annen ting jeg håper Eirik Bakke tar tak i er mangelen på bevegelse rundt ballfører. Alle andre lag har spillere som løper, ikke jogger, inn i rom rundt ballfører og gjør seg spillbare. Vi har seks mann som jogger til et punkt som de tilsynelatende har fått instruks om å stå på når ballen er på forskjellige steder på banen. Nordlie har etterlyst motsatte bevegelser så lenge jeg kan huske, men det har ikke blitt en tøtt bedre. Når eneste spiller som er ledig er keeper, så blir det en støttepasning. Vi så de få gangene vi spilte ball hurtig i lengderetning, så slet Viking i mye større grad, men det skjedde kun noen få ganger. Videre må egne femmetere enten utvikles eller skrotes. Vi spiller på oss altfor mange brudd imot til at det er lønnsomt. Det virker som at planen er å spille stopper ved cornerflagg og så til kant, evt. til Hoff på sekstenmeteren, men der stopper planen. Andre lag har da videre bevegelser og pasningsalternativer planlagt, mens vi svirrer rundt og spiller medspillere i trøbbel. Vi har nok duellkraft i Lehne, Åsen og Dragsnes til at vi kan slå langt i deres område og la Ibrahimaj og Hoff plukke andreballer.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Svirre
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Aug 2015
                                        • 5

Den største feilen som ble gjort idag var laguttaket. Merkelig at trenerteamet ikke hadde lært fra Tromsø-kampen. De kunne spilt Dragsnes som venstre stopper sammen med Edh (og Åsen) på venstresiden og Skjærvik som høyre stopper med Slørdahl på høyre back. Ibra har vært outstanding som sentral midt men blei flyttet på kanten for å få plass til Lundemo. Istedenfor Lundemo skulle Skogvold spilt.

Kommentar

• TheFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 444

Jeg tror ikke Eirik Bakke er rett mann verken langsiktig eller kortsiktig. Han beviste ikke særlig mye trenermessig i Sogndal etter å ha vært der i 7 sesonger. Og 7 sesonger er mer enn god nok tid til å få pekepinn på trenerkvalitet/trenernivå. Synes heller ikke han imponerer stort i intervjusettinger med taktikkspørsmål, det blir litt Runar Kristinsson vibes noen ganger med "vi må jobba lita hårdare".

Han er ikke en dårlig trener, men jeg mener LSK må satse høyere enn dette og få inn en som har bevist mer.

I et kortsiktig perspektiv gi meg Tom Nordlie 10/10 ganger over Eirik Bakke.

Langsiktig kan kanskje Mikkjal Thomassen være et bra valg, Helstrup likeså.
                                          Last edited by TheFugl; 14.08.2023, 11:55.

Kommentar

Working...