Sjetteplass virker som et fornuftig anslag. Jeg skal vente med å komme med en dom til overgangsvinduet er over. Når kalenderen viser 1. september, vi forhåpentligvis har forsterket troppen litt og vi er ferdige med Viking og Brann, vil forhåpentligvis ting se litt klarere ut. Jeg har nøktern tro på seks poeng de neste tre kampene, men det kan like så godt bli null i hele august.
Sesongen 2023
Collapse
X
-
-
TLO er milevis bedre enn thomas helt alehne olsen, jeg fatter ikke at trenerne ikke ser at han ikke kan vinne en hueduell for så å drible av 4-5 mann helt alehne. Hvis vi ikke tør å prøve mer resten av sesongen vil det bli ensifra antall poeng sanka på de 12 siste kampa.👍 5Kommentar
-
Omtrent alle mål kommer vel av personlige feil? Ikke at jeg beskylder Bakke for dette, men føler utsagnet som stod i rb.no at man måtte jobbe med å "fjerne personlige feil" blir litt som å høre Kristinsson fortelle at de skal "jobba hardere". Lite substans.
For øvrig. Det finnes bare én Bakke. Jeg gidder derfor ikke bruke fornavn for å forklare hvem jeg mener.👍 1Kommentar
-
Joa, men både Skjærvik og Mads kunne skyti ball ut over sidelinja istedenfor å gi bort ball til mål i dag. Er sånne ting som er helt veikt. Vi veit jo alle at det er ok av avslutte angrep med skudd utenfor fordi det hindrer kontring imot. Men det er faen mæ ok å skyte ballen til innkast til motstander istedenfor å gi bort mål og!
Kommentar
-
Omtrent alle mål kommer vel av personlige feil? Ikke at jeg beskylder Bakke for dette, men føler utsagnet som stod i rb.no at man måtte jobbe med å "fjerne personlige feil" blir litt som å høre Kristinsson fortelle at de skal "jobba hardere". Lite substans.
For øvrig. Det finnes bare én Bakke. Jeg gidder derfor ikke bruke fornavn for å forklare hvem jeg mener.Kommentar
-
Det eneste positive med at det snart er mandag er at spillerene og andre ledere i LSK kommer til å våkne opp fra hjemme alene festen de siste ukene. Det er mye oppvask som skal tas og jeg håper E.Bakke kjører Hellstrøm metoder på kjøkkenet.👍 2Kommentar
-
Det vi har sett av Skjærvik er alarmerende. Dette kan ikke fortsette. Enten må de si at nok er nok, eller så får han råtne på andrelaget. Toppet seg egentlig mot Tromsø, med handsen og intervjuet etter kampen.
Terminer kontrakten, si at ting ikke fungerte som de håpet, og skilles som venner.👍 2Kommentar
-
I første omgang må dette laget finne en måte å skrape sammen de fem siste poengene vi trenger... Kampen i dag var virkelig trøstesløs. Skjærvik er krise og Slørdahl har aldri vært god nok. Fremover gikk det som i sirup frem til de siste fem minuttene. Vi slipper inn tre juniormål, og benken er helt naken, med unntak for Skogvold.
Vi er helt nødt til å ha inn iallfall en stopper, og finne en løsning på vingspillet vårt på begge sider. Jeg så iallfall ingen plan i det vi foretok oss på siste tredjedel, og Viking virket komfortable gjennom hele kampen.
Vi har en del penger på bok nå, det må gå an å forvente at vi får inn iallfall en klar forsterkning i forsvar og på midten. Laget virker mismodig og tappet for energi.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 2Kommentar
-
Dette laget mangler noen kvaliteter som man skulle hatt inn 1. august. Vi har det snilleste laget i hele ligaen, ikke mange smeller og blåmerker som blir gitt bort i dag heller. Gi meg noen som løper ned stopperen totalt unødvendig, en som dytter backen ut over sidelinjen og som kjefter på motstanderens trener. Også må vi ha det treigeste laget i ligaen. Sett opp to blokker av noen midtstoppere og dette LSK-laget skal slite med å skape noen som helst. Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.👍 1Kommentar
-
Dette laget mangler noen kvaliteter som man skulle hatt inn 1. august. Vi har det snilleste laget i hele ligaen, ikke mange smeller og blåmerker som blir gitt bort i dag heller. Gi meg noen som løper ned stopperen totalt unødvendig, en som dytter backen ut over sidelinjen og som kjefter på motstanderens trener. Også må vi ha det treigeste laget i ligaen. Sett opp to blokker av noen midtstoppere og dette LSK-laget skal slite med å skape noen som helst. Må inn enn ving/spisstype som har ferdighetene til å dra av eller løpe fra noe som helst.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Vi trenger ingen rasshøl ala Tommy Høiland e.l., men vi trenger flere ballvinnere. Per i dag har vi to, Hoff og Ibrahimaj. Lundemo gjorde en grei jobb i dag, men ikke mer. Ranger, Edh og Dragsnes gjør sitt ute på kantene. Problemet er at Lehne og Åsen aldri/sjelden klarer å legge press på ballfører. Uba Charles kan forhåpentligvis ta den rollen fra neste sesong. Skulle gjerne sett han fikk mer spilletid for å akklimatisere.👍 4Kommentar
-
Slik det er mener jeg vi trenger en slik. Trenger ikke være like ekstrem som Høiland, men se på f.eks Ogbu. En innstilling som gjorde at det smalt, det ble noen brutale smeller og også noen kort. Har vi vært i nærheten av et rødt kort i år? Ikke at det er bra å få mange, men det sier noen om troppen og gjengen at man ikke har vert i nærheten heller.
En annen ting jeg håper Eirik Bakke tar tak i er mangelen på bevegelse rundt ballfører. Alle andre lag har spillere som løper, ikke jogger, inn i rom rundt ballfører og gjør seg spillbare. Vi har seks mann som jogger til et punkt som de tilsynelatende har fått instruks om å stå på når ballen er på forskjellige steder på banen. Nordlie har etterlyst motsatte bevegelser så lenge jeg kan huske, men det har ikke blitt en tøtt bedre. Når eneste spiller som er ledig er keeper, så blir det en støttepasning. Vi så de få gangene vi spilte ball hurtig i lengderetning, så slet Viking i mye større grad, men det skjedde kun noen få ganger. Videre må egne femmetere enten utvikles eller skrotes. Vi spiller på oss altfor mange brudd imot til at det er lønnsomt. Det virker som at planen er å spille stopper ved cornerflagg og så til kant, evt. til Hoff på sekstenmeteren, men der stopper planen. Andre lag har da videre bevegelser og pasningsalternativer planlagt, mens vi svirrer rundt og spiller medspillere i trøbbel. Vi har nok duellkraft i Lehne, Åsen og Dragsnes til at vi kan slå langt i deres område og la Ibrahimaj og Hoff plukke andreballer.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Den største feilen som ble gjort idag var laguttaket. Merkelig at trenerteamet ikke hadde lært fra Tromsø-kampen. De kunne spilt Dragsnes som venstre stopper sammen med Edh (og Åsen) på venstresiden og Skjærvik som høyre stopper med Slørdahl på høyre back. Ibra har vært outstanding som sentral midt men blei flyttet på kanten for å få plass til Lundemo. Istedenfor Lundemo skulle Skogvold spilt.👍 5Kommentar
-
Jeg tror ikke Eirik Bakke er rett mann verken langsiktig eller kortsiktig. Han beviste ikke særlig mye trenermessig i Sogndal etter å ha vært der i 7 sesonger. Og 7 sesonger er mer enn god nok tid til å få pekepinn på trenerkvalitet/trenernivå. Synes heller ikke han imponerer stort i intervjusettinger med taktikkspørsmål, det blir litt Runar Kristinsson vibes noen ganger med "vi må jobba lita hårdare".
Han er ikke en dårlig trener, men jeg mener LSK må satse høyere enn dette og få inn en som har bevist mer.
I et kortsiktig perspektiv gi meg Tom Nordlie 10/10 ganger over Eirik Bakke.
Langsiktig kan kanskje Mikkjal Thomassen være et bra valg, Helstrup likeså.Last edited by TheFugl; 14.08.2023, 11:55.Kommentar
Kommentar