Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4359

Frøkenfotball!

Svesengen og rb er overraskende direkte når de omtaler gårsdagens fadese mot et ordinært Sarpsborglag. Nedenstående i kursiv er hentet fra Svesengens kommentar i dag - se nyhetstråden.

Før 1-0 til Sarpsborg: Da fikk venstreback Sander Christiansen servert en målgivende pasning av LSKs Sam Rogers.

2-0: Mellom ham (målscorer Sander Christiansen) og målet var det mange LSK-spillere, og enten Gjermund Åsen eller Vebjørn Hoff burde tatt ut målscoreren.

3-1: Ylldren Ibrahimaj sto rett ved siden av ham (målscorer Junior) uten å markere, og både Eskil Edh og Kristoffer Tønnessen snudde ryggen til istedenfor å stupe inn i skuddet.

Her får altså seks av våre spillere passet påskrevet av en ellers i overkant lojal sportsredaktør i lortskvetten, som rb heter lokkalt (med to k-er!). Vi vet også at flere kunne nevnes, både fra denne kampen og tidligere kamper.

Hva faen har skjedd med holdningene til alle disse høyt gasjerte spillerne, som burde ha opptrådd på en langt, langt mer profesjonell og fandenivoldsk måte? Hva faen har skjedd med det Bakke har prøvd å minne dem på; at innsatsen og det å gi alt må ligge i bunnen? Hva faen har skjedd med laget som i fjor slapp inn få mål på dødball, hvor spillerne ofret seg og jublet sammen for hver blokkering?

Nei, dette er ikke Eirik Bakkes feil, det er et "virus" som har fått spre seg i spillergruppa i hele år. Det er selvsagt Bakkes ansvar å prøve å rydde dette helt bort, men spillere på dette nivået burde i anstendighetrens navn forstå dette selv!!

Noe av det som gjør meg mest pessimistisk, er at dette viruset ser ut til å være mer smittsomt enn covid19! Og at det rammer både kontinuitetsbærere og de helt nyankomne!

Når jeg ser bildet rb.no bruker i reportasjene fra kampen, som er noe av det mest pinlige bildet jeg har sett fra LSKs kamper, er det ett uttrykk som dukker opp i hodet mitt:

Frøkenfotball!

Med fare for å fornæme damene!
    Elska þetta félag

Kommentar

• kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2444

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Hva faen har skjedd med holdningene til alle disse høyt gasjerte spillerne, som burde ha opptrådd på en langt, langt mer profesjonell og fandenivoldsk måte? Hva faen har skjedd med det Bakke har prøvd å minne dem på; at innsatsen og det å gi alt må ligge i bunnen? Hva faen har skjedd med laget som i fjor slapp inn få mål på dødball, hvor spillerne ofret seg og jublet sammen for hver blokkering?
      De har lest forumet og fått med seg at sesongen er over. Åffer rissikere skade og ødelegge drakta med svette&blod da

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7154

Bare å kjøpe vaselin og glede seg til derby. Denne gjengen vinner ikke der.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 623

Lehne har nesten umerkelig listet seg opp på delt femteplass på toppscorerlista og er i rute til pene 15 mål i år.

Kommentar

• brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 896

Opprinnelig skrevet av niko
            Lehne har nesten umerkelig listet seg opp på delt femteplass på toppscorerlista og er i rute til pene 15 mål i år.
            Vet at man ikke skal ta forhold og sånt, men tør påstå at han ligger i rute til mer enn det. Er nesten nødt til å dele statistikken hans i med og uten Adams som makker. Scora 6 på de 13 kampene med Adams som makker, har scora 6 på 7 etter Adams dro

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3226

Enig i at han, sånn reint statistisk etter sannsynlighetsregning, ligger an til et høyere snitt i resten av sesongen enn i første halvdel. Men som jeg har nevnt i en annen tråd, ikke først og fremst fordi han spilte med Akor, derimot fordi han, som Gjermund Åsen, i en periode over flere kamper sleit med et virus i kroppen og nok spilte på bare 80-90 prosent av max.

gilbert

Kommentar

• brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 896

Opprinnelig skrevet av gilbert
                Enig i at han, sånn reint statistisk etter sannsynlighetsregning, ligger an til et høyere snitt i resten av sesongen enn i første halvdel. Men som jeg har nevnt i en annen tråd, ikke først og fremst fordi han spilte med Akor, derimot fordi han, som Gjermund Åsen, i en periode over flere kamper sleit med et virus i kroppen og nok spilte på bare 80-90 prosent av max.

gilbert
                Han scora vel fire i løpet av de tre siste med Akor, så pila pekte absolutt oppover da.
                2 mål på de ti første og 10 mål på de ti siste blir vel riktigere av meg å si

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1308

Det var en deilig seier mot trønderene i helgen som gjør at Åråsen blir fylt opp utover høsten. La oss likevel være såpass edruelige at vi erkjenner at rbk var såpass ræva at hvis de presterer på dette nivået resten av sesongen så havner de på kvalikkplass. Jeg er særdeles spent på hva vi kan prestere til helgen. Forhåpentligvis så stiller vi med de samme bak og det ser ut som Bakke er temmelig klar på hva han syntes er den beste elveren. Bra! Rogers har ikke imponert meg noe særlig siden starten men alternativene er omtrent på samme nivå så jeg gir han litt tid ennå. Ruben må vi klare å innbille at vi spiller mot Barcelona alle helger, da er han påskrudd 100% Fortsatt 24 deillige poeng å spille om.

Kommentar

• Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4686

Helvete heller, Sportsklubben. Akkurat når jeg hadde gitt opp 2023, så leverer dere den prestasjonen mot trøndera!

Molde hangler og har et enormt tøft kampprogram foran seg. I tillegg røyk Bjørnbak på et brudd i hånda og er ute en stund. Gulljagende Viking venter på søndag. Deretter, mellom et hektisk program i Europa, står Glimt, Brann, Tromsø, Rosenborg, vi, Sarpsborg og til slutt Ham-Kam og venter i tur og orden. Alle lagene fra 1. til 7. plass der altså pluss derby mot trøndera før sesongen avsluttes med en enklere kamp mot Kamma. Nei, romsdølene skal vi forbi!

Slår vi Brann på søndag, er vi søren meg bare tre poeng bak dem med 21 poeng igjen å spille om. Få det på! Bergenserne er enormt skadeplaga og har nærmest et rent juniorlag på benken. Nå skal vi ta dem! Jeg vil ha revansje fra cupfinalen i form av at vi ender foran dem ved sesongslutt.

Mangler bare at den statistiske overprestatsjonen til Tromsø slår sprekker nå, så begynner vi virkelig å snakke. Fortsette å kneppe innpå mens de ryker mot Viking og Molde, så nærmer vi oss. Håper uansett at Glimt tar cupen slik at 4. plass holder til Europa. Molde tror jeg neppe ender topp 3 uansett.

Så får vi se om søndagen bare var et blaff, da. Vi har overraskende mye i egne hender fortsatt. Tar vi godt med poeng, er det såpass mange internoppgjør igjen i toppen at vi kan klatre både to og tre plasser med full klaff.

Vi ses igjen neste uke når vi har ryki på et dundertap mot Brann, og jeg er pottesur igjen.
                    Last edited by Kanarivogel89; 26.09.2023, 15:57.

Kommentar

• fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1273

Vi har jo nylig ansatt Marius Bøe som assistent. Fine ord fra han i et intervju fra lokalavisa i Sogn:

Det er ein veldig arbeidarklubb dette her. Det blir jobba steinhardt frå alle mann, og på same tid er det ein inkluderande klubb med ei skikkeleg familiekjensle. Den biten har imponert meg dei få dagane eg har vore her.
                      Last edited by fredpet76; 28.09.2023, 07:53.

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2969

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                        Vi har jo nylig ansatt Marius Bøe som assistent. Fine ord fra han i et intervju fra lokalavisa i Sogn:

Det er ein veldig arbeidarklubb dette her. Det blir jobba steinhardt frå alle mann, og på same tid er det ein inkluderande klubb med ei skikkeleg familiekjensle. Den biten har imponert meg dei få dagane eg har vore her.
                        Link til artikkelen?

Kommentar

• Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 768

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Link til artikkelen?
                          Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 780

Lehne ut med det som høres ut som en strekk. Sesongen "heldigvis" ferdig for det er så nærme krise man kommer nå.

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4686

Opprinnelig skrevet av Pad
                              Lehne ut med det som høres ut som en strekk. Sesongen "heldigvis" ferdig for det er så nærme krise man kommer nå.
                              Måtte jo gå slik når klubben valgte å ikke hente inn backup. Tidenes minst overraskende nyhet, dette.

Kommentar

• Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1646

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Måtte jo gå slik når klubben valgte å ikke hente inn backup. Tidenes minst overraskende nyhet, dette.
                                Selvsagt noe man bør ha tatt høyde for, så det blir spennende å se hva planen er.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4686

Opprinnelig skrevet av Dole

Selvsagt noe man bør ha tatt høyde for, så det blir spennende å se hva planen er.
                                  Tipper: Ibra opp som spiss sammen med Skogvold og Thompson inn på indreløper.

Håper: 3-4-3 med Hoff og Ibra sentralt og Thompson på høyrevingen.

Samtidig er det jo synd å rokkere på formasjon nå som ting endelig fungerte mot RBK. Vi får se…

Kommentar

• Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2969

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Tipper: Ibra opp som spiss sammen med Skogvold og Thompson inn på indreløper.

Håper: 3-4-3 med Hoff og Ibra sentralt og Thompson på høyrevingen.

Samtidig er det jo synd å rokkere på formasjon nå som ting endelig fungerte mot RBK. Vi får se…
                                    Hva som helst av voksenfotball hadde fungert mot RBK, i den forfatningen de er i om dagen. 3-4-3 formasjonen slik du skisserer er det klart beste alternativet. Dessuten: Mot Brann MÅ Elkær inn på VB og Tønne på VM mot de fotrappe bergenserne.

Kommentar

• EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 220

Hva som helst av voksenfotball hadde fungert mot RBK, i den forfatningen de er i om dagen. 3-4-3 formasjonen slik du skisserer er det klart beste alternativet. Dessuten: Mot Brann MÅ Elkær inn på VB og Tønne på VM mot de fotrappe bergenserne.
                                      100% enig! De burde egentlig gjort dette for lenge siden, da jeg er av den oppfatning at det er bedre å ha trygt og godt midtforsvar med "riktige" bein og ha et usikkert kort på VB enn "feil" fot i forsvar med medium fart.
                                      Er det lov å håpe Roseth kan starte denne? I så tilfelle er jeg helt for Tønnesen på VB, for Tønnesen har levert sakene han og er vel egentlig beste alternativ i 2 posisjoner (slik Dragsnes var tidligere i år).... Litt usikker på om verden går fremover eller sidelengs?

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2969

Opprinnelig skrevet av EPA

100% enig! De burde egentlig gjort dette for lenge siden, da jeg er av den oppfatning at det er bedre å ha trygt og godt midtforsvar med "riktige" bein og ha et usikkert kort på VB enn "feil" fot i forsvar med medium fart.
                                        Er det lov å håpe Roseth kan starte denne? I så tilfelle er jeg helt for Tønnesen på VB, for Tønnesen har levert sakene han og er vel egentlig beste alternativ i 2 posisjoner (slik Dragsnes var tidligere i år).... Litt usikker på om verden går fremover eller sidelengs?
                                        Siggen er neppe klar fra start ennå. Et karter mot S08 er spinkelt grunnlag å starte på.

Kommentar

• gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3226

Siggen er neppe klar fra start ennå. Et karter mot S08 er spinkelt grunnlag å starte på.
                                          Du er som vanlig raskt ute med klengenavn på spillerne, men nå henger jeg ikke med - Martin Ove Roseth = "Siggen"?

Kommentar

Working...