Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2983

Opprinnelig skrevet av gilbert

Du er som vanlig raskt ute med klengenavn på spillerne, men nå henger jeg ikke med - Martin Ove Roseth = "Siggen"?
    Ha ha - en ny drypp. Jeg fikk plutselig for meg at han heter Sigurd. Beklager til Martin Ove for den. Hans korrekte kjælenavn bør sjølsagt være "Rossi".

Frdagskviss: Klarer noen å gjette hvilken norsk fotballspiller som frambragte det "dryppet"?

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3248

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Ha ha - en ny drypp. Jeg fikk plutselig for meg at han heter Sigurd. Beklager til Martin Ove for den. Hans korrekte kjælenavn bør sjølsagt være "Rossi".
      Frdagskviss: Klarer noen å gjette hvilken norsk fotballspiller som frambragte det "dryppet"?
      Rushfeldt eller Haugen?

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4729

Sigurd Rosted vil jeg tro. Flere som har gått i den fella.

Kommentar

• kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2477

Den unevnelige:bbs

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2983

Voggie naila'n. (Kunne ikke dy meg...)

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4729

Leser på KFL-diskusjonsgruppa på FB at Lehne visstnok trente med laget igjen i dag. Noen som vet om dette stemmer?

Kommentar

• brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 896

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Leser på KFL-diskusjonsgruppa på FB at Lehne visstnok trente med laget igjen i dag. Noen som vet om dette stemmer?
                Vet ikke noe mer, men ser at det var Arnfinn Fagerli som meldte det og han er jo etterrettelig. (i motsetning til en del andre bidragsytere der)

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4729

Bakke sier i RB nå at de vil teste Thomas før kampen. Det er jo gode nyheter uansett om han skulle rekke Brann-kampen eller ei. Da jeg leste om mulig strekk, tenkte jeg at Lehne kanskje ville rekke typ de to siste kampene i år. Det er jo også svært lite gunstig for en spiller i Lehnes alder å dra på seg en helt ny type strekk. Mister fort mye mobilitet og fart. Godt å høre at veien til limfabrikken ikke virker å ha blitt noe kortere!

Kommentar

• Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2983

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Godt å høre at veien til limfabrikken ikke virker å ha blitt noe kortere!
                    Nytt nivå på morbiditet, dette!

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9579

Eirik Bakke hadde tenkt og tenkt, ble det sagt.

Det resulterte i Edh som spiss.

Altså...
                      ​​​​​​
                      ​​​​​

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3632

Opprinnelig skrevet av knut
                        Eirik Bakke hadde tenkt og tenkt, ble det sagt.

Det resulterte i Edh som spiss.

Altså...
                        ​​​​​​
                        ​​​​​
                        Det var ikke nødvendigvis den dummeste avgjørelsen, men da må laget ikke slå langt og høyt på han og Skogvold. Dersom vi hadde klart å spille ballen opp i beina deres, eller slå inn i bakrom slik at de kunne utfordre Branns forsvar med nesa mot eget mål, så hadde det nok straks sett mye bedre ut.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9579

Opprinnelig skrevet av MortenA

Det var ikke nødvendigvis den dummeste avgjørelsen, men da må laget ikke slå langt og høyt på han og Skogvold. Dersom vi hadde klart å spille ballen opp i beina deres, eller slå inn i bakrom slik at de kunne utfordre Branns forsvar med nesa mot eget mål, så hadde det nok straks sett mye bedre ut.
                          Kan så si.

Om det bare var en person som kunne tenkt seg fram til dette, og formidla det som en del av kampplanen og samtidig passa på at den delen av kampplanen ble fulgt.

Kommentar

• Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2205

Borte siden forrige sesong er : Matthew , Ogbu , Knudsen , Adams og Dragsnes.
                            Etter mitt syn våre 5 beste spillere forrige sesong, da ved siden MHC. Vi har delvis erstattet disse med heller middelmådige eliteserie spillere. Og Noen har ikke blitt erstattet idet hele tatt .
                            At vi faktisk fått noen seier i det siste , med den stallen vi har pr d.d , er faktisk litt overraskende for meg .
                            Vi trenger å få inn mye kvalitet før neste sesong , om vi skal unngå å bli ett bunnlag ?
                            Last edited by Playboy1; 02.10.2023, 10:17.

Kommentar

• Svirre
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Aug 2015
                              • 5

Jeg skjønner ikke Mesfin sine vurderinger. Jeg synes han burde stille opp å forklare dette bedre. Det er tungt å se et lag bli plukket fra hverandre på så kort tid. Hvorfor har vi 7 midtstoppere og 2 spisser i stallen? Hvorfor ikke signere en eneste merittert offensiv spiller? Med en dårlig høstsesong nå så er vi svært lite attraktive for gode trenere igjen. Fotball er ferskvare og en dårlig høstsesong nå kan også skade den langsiktige utviklingen…

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3632

Opprinnelig skrevet av knut

Kan så si.

Om det bare var en person som kunne tenkt seg fram til dette, og formidla det som en del av kampplanen og samtidig passa på at den delen av kampplanen ble fulgt.
                                Er ikke så enkelt for Eirik Bakke å endre på grunnspillet som ligger i ryggmargen hos de fleste spillerne. Det er irriterende å se spillere som skal spille seg ut bakfra selv om motstander presser høyt og aggressivt, og laget har dårlig tid. Lagets største svakhet er mangelende evne til å omstille seg fra forsvar til angrep og angrep til forsvar. Der man ser de andre topplagene umiddelbart jobbe for å legge press på motstander med en gang de mister ballen, så begynner våre og jogge hjemover bak kontrende motspillere. Det er få spillere som legger sin ære i å løpe opp motspillere. Det samme ser vi når vi avbryter motstanders angrep. Det går så sakte fremover, og det starter med Mads som liker å ligge og ruge på ballen inntil motstander har fått orden på rekkene.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3632

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                  Borte siden forrige sesong :Matthew , Ogbu , Knudsen , Adams og Dragsnes.
                                  Etter mitt syn våre 5 beste spillere forrige sesong, da ved siden MHC. Vi har delvis erstattet disse med heller middelmådige eliteserie spillere. Og Noen har ikke blitt erstattet idet hele tatt .
                                  At vi idet hele tatt har tatt noen seier med dagens stall
                                  er overraskende for min del.
                                  Vi trenger å få inn mye kvalitet før neste sesong , om vi skal unngå å bli ett bunnlag ?
                                  Hoff er ikke en middelmådig erstatter for Mathew. Hoff har stort sett spilt meget godt for oss. Jeg vil heller peke på at han ofte får ekstremt dårlige arbeidsforhold siden Åsen altfor ofte nøyer seg med å peke på motspillere som må markeres fremfor å flytte seg fem meter og markere de selv. Det gjør at Hoff ofte må ut av posisjon for å gjøre Åsens jobb, og da blir det store hull som de gode motstanderne vet å utnytte.

Ruben har vært mye mer varierende enn hva de fleste av oss forventet. Han har altfor ofte spilt medspillere i trøbbel og rygget mer enn man burde forvente av en veteran. Han har vært meget god på sitt beste, men også gjort mye rart.

Elkjær viste i dag at han kan erstatte Dragsnes på kanten, men har ikke fått sjansen før i dag. Den legger jeg på Eirik Bakke, men håper tilliten har blitt styrket etter dagens innsats.

Thompson virker å ha en del av egenskapene til Knudsen i rykk og arbeidskapasitet. Ballbehandling er nok en del svakere, men kan kompenseres med bedre fysikk. Jeg tror han hadde fått en helt annen kamp dersom Bakke hadde satt han som spiss og Edh på kanten.

Jeg frykter at vi fort kan se tilbake på denne høstsesongen og innse at vi burde sendt Skogvold på et nytt utlån til Obos og hentet inn en lånespiller som erstatter for Akor, men det er tidlig å gjøre en slik konklusjon.

Til slutt tror jeg vi vil se store endringer i stallen i løpet av vinteren. Garnås, Slørdahl, Lundemo, Åsen, Bolly, Bergum og Kosi er på utgående kontrakt. Spørsmålet er hvem som blir med videre. Åsen, Lundemo og Kosi er nok de mest sannsynlige. Antar at Garnås har et tilbud fra utlandet siden vi allerede har signert han fra Sandefjord. Lundemo er usikker grunnet skadesituasjon, men viste i dag at han ikke er helt ferdig. Spørsmålet er hvorvidt han klarer å holde seg skadefri.Åsen kan fort bli ass. trener. Jeg mener han fint kan spille en rolle i stallen, men dagene som ubestridt i startelleveren er over. Han kan gjøre en god jobb fra benken dersom vi jager mål og presser på. Spørsmålet er hvilken fremtid og rolle han ser for seg. Har ikke noe imot Slørdahl med videre, men tror han ønsker seg mer spilletid og han er per nå sistevalg i forsvaret. Bergum har vært på utlån og jeg er usikker på hvordan klubben ser på hans fremtid. Kosi kan fort være med videre dersom klubb og spiller finner hans rolle i laget. Bolly var bare en siste hyllest til en gammel helt.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4729

Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                    Borte siden forrige sesong :Matthew , Ogbu , Knudsen , Adams og Dragsnes.
                                    At vi idet hele tatt har tatt noen seier med dagens stall
                                    er overraskende for min del.
                                    Må ikke glemme Pettersson heller. Var enorm på våren i fjor. Kairinen har jo også bevist at han hadde langt mer inne enn det vi klarte å få ut av ham. Blitt en nøkkelspiller for serielederen i Tsjekkia. Holmbert har heller ikke blitt erstattet og må også nevnes. Hadde like mange mål per 90 som Akor i fjor og kunne gi oss en helt annen dimensjon i spillet ved behov.

Rett og slett enormt med kvalitet som har forsvunnet ut portene. Sånn sett skal vi være fornøyde med poengfangsten og betrakte 2023 som en mellomsesong. Men moro er det ikke...

Kommentar

• DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4429

Fra dagens Svesengenkommentar:

Statistikken som RB presenterte før Brann-kampen viste at LSK ikke har vært gode nok mot de beste lagene i Eliteserien denne sesongen. Den forbedret de ikke søndag. LSK har tatt fire poeng på ti kamper mot lagene som ligger på de sju øverste plassene. Det har LSK gjort fordi de ikke har kvalitetene som skal til for konkurrere med de beste.

Det er åpenbart at sportssjef Simon Mesfin med LSK-styrets støtte har en jobb å gjøre før neste sesong sparkes i gang. LSK-stallen trenger en kraftig oppgradering før sesongstart i 2024 om LSK skal utfordre de beste. Klubben har solgt spillere for rundt 100 millioner kroner, og brukes en del av det på gode spillerinvesteringer så kan det være fullt mulig å kjempe i toppen igjen neste år.

Elska þetta félag

Kommentar

• Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 523

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Fra dagens Svesengenkommentar:

Statistikken som RB presenterte før Brann-kampen viste at LSK ikke har vært gode nok mot de beste lagene i Eliteserien denne sesongen. Den forbedret de ikke søndag. LSK har tatt fire poeng på ti kamper mot lagene som ligger på de sju øverste plassene. Det har LSK gjort fordi de ikke har kvalitetene som skal til for konkurrere med de beste.

Det er åpenbart at sportssjef Simon Mesfin med LSK-styrets støtte har en jobb å gjøre før neste sesong sparkes i gang. LSK-stallen trenger en kraftig oppgradering før sesongstart i 2024 om LSK skal utfordre de beste. Klubben har solgt spillere for rundt 100 millioner kroner, og brukes en del av det på gode spillerinvesteringer så kan det være fullt mulig å kjempe i toppen igjen neste år.

Var det først nå dette lyset gikk opp for Svesengen?

Kommentar

• occean-fan!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 753

I mine øyne liten tvil om at keeper og forsvar i utgangspunktet har god nok kvalitet for et topplag. En ny 2.keeper kan være aktuelt, men ellers tror jeg mye handler på organisering og å sette det opp riktig. Kvaliteten er der.

Midtbanen er jeg kritisk til og mener vi trenger 1-2 klare forsterkninger.

Samme på topp. Gjerne hvertfall 1 klar forsterkning.

Synes også vi trenger noen til å bekle en eventuell vingplass.

Kommentar

Working...