Du har rett, men synes du overser medaljens bakside litt. Dersom Karinen ikke hadde fått ut potensialet i neste sesong, men heller slitt litt med skader og sånt, så sitter man på en spiller med redusert markedsverdi og utgående kontrakt. Det er, kjedelig nok, ofte lønnsomt å velge trygt.
Sesongen 2023
Collapse
X
-
Det er noe av gamet, og kan være sunt for videreutvikling av laget. MEN, og det er et stort men: Det å bytte for mange samtidig ikke minst i samme lagdel gjør at man ikke kan bygge videre, men må i stedet starte på nytt. Jeg synes heller ikke det er riktig å selge Kairinen nå. Ikke fordi han var så vanvittig god i 2022, men snarere det motsatte. Jeg har tro på at en full sesongoppkjøring sammen med laget kunne gjort ham en kanon spiller i 2023, og kunne trigget helt andre overgangssummer i de neste vinduene. Potensialet hans er langt høyere enn det han viste mesteparten av denne sesongen.
Jeg er ikke motstander av å selge spillere, men timingen bør være rett - så langt det er mulig. Vi kommer feks sannsynligvis til å selge Edh på et eller annet tidspunkt, men de fleste ville vel være enige om at det vi ville få for ham akkurat nå neppe står i forhold til hva vi kan håpe på om et år eller to.👍 1Kommentar
-
Helt greit at Kairinen går. Var veldig god for oss i OBOS, men på langt nær så dominant som jeg trodde han kom til å være i ES. Litt sånn luksusspillerfølelse, og det har vi ikke plass til på midtbanen vår. Kan slå noen helt fantastiske pasninger og har et godt overblikk, men motoren er ikke der, og han er alt for veik og taktisk uklok i defensive. I tillegg er han ikke utpreget rask. En spiller på det jevne med klare svakheter, men ingen veldig utpregede styrker.👍 2Kommentar
-
Helt greit at Kairinen går. Var veldig god for oss i OBOS, men på langt nær så dominant som jeg trodde han kom til å være i ES. Litt sånn luksusspillerfølelse, og det har vi ikke plass til på midtbanen vår. Kan slå noen helt fantastiske pasninger og har et godt overblikk, men motoren er ikke der, og han er alt for veik og taktisk uklok i defensive. I tillegg er han ikke utpreget rask. En spiller på det jevne med klare svakheter, men ingen veldig utpregede styrker.I år så tar vi alt👍 3Kommentar
-
Hvis vi sitter igjen med 10 millioner etter at FCM har tatt sin del så synes jeg det er bra. 15 millioner totalt vil være topp fem salg i klubbens historie tror jeg. Slett ikke verst for en spiller som har bevist såpass lite.👍 3Kommentar
-
Det er nok noen nye stoppere på plass til da. I tillegg til Roseth har vi vært i kontakt med tre stoppere nå nylig.👍 1Kommentar
-
Er jo som en omvendt julekalender det her. Åpner ei luke for ny spiller som forsvinner hver dag. Mesfin og Co bør virkelig ha planen klar her nå!👍 7Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Blir ikke mye toppspiller av å gi opp slik, men mye kan ha skjedd bak lukkede dører som gjør at det er riktig for han og potensielt klubben.
👍 2Kommentar
-
Kan i så fall forklare Rösler-situasjonen. Det blir langt til elleveren bak Garnås, Ruben og Ogbu for ham. Samtidig tenker jeg at hvis vi må betale ham ut av kontrakten er det like greit å beholde ham - han har jo vist at han har et godt nivå inne.👍 2Kommentar
-
I alle dager. Slørdahl ut er greit – han har vel til gode å spille én eneste god kamp for oss. Men at Rösler kastes på dør/vil vekk allerede etter ett år overasker meg. Synes han har gjort en god figur sentralt i stoppertreeren og kom til å være en fin mann å ha i troppen også neste sesong.
Er jo som en omvendt julekalender det her. Åpner ei luke for ny spiller som forsvinner hver dag. Mesfin og Co bør virkelig ha planen klar her nå!👍 2Kommentar
-
Med Ruben hjem, Roseth inn og nytt framstøt på Tønnesen ser dette langt mer fornuftig ja. Bare viktig at vi ikke bryter opp så alt for mye i troppen. Er en fin stamme som har holdt på de siste par årene.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bevegelse i Tønnesen-caset, melder Sves. Han er vel ikke ute med artikler uten at spillere er på vei, så da vil jeg tro at denne går i orden i løpet av kort tid. Blir en fin romjul med Lunan hjem og Tønnesen inn!Kommentar
Kommentar