Hvem er denne Tønnesen og hvorfor er vi så hissige på han? Har han kvaliteter utover det å være venstrebeint? Har han utmerket seg i noen grad? Har hørt om navnet, men heter ikke alle Tønnesen på Sørlandet?
Sesongen 2023
Collapse
X
-
Har ikke lagt så godt merke til ham selv, men har en kompis som er Start-supporter. Han sier at Kristoffer Tønnessen var en av Starts beste i fjor. Anvendelig spiller med bra venstrefot. Kan spille både midtbane, stopper og back. Lite skadet og har spilt alt av kamper de siste årene. Hele 15 målpoeng i alle turneringer forrige sesong (ifølge Transfermarkt). Virker som en stødig squad-spiller på meg. Lite potensiale for videresalg, og kanskje ikke på Dragsnes-nivå, men en vestre stopper/back er jo definitivt noe vi trenger.👍 3Kommentar
-
Du glemte Roseth. Men tipper Skjærvik - Ogbu - Gabrielsen. For min del virker dette som oppgradering på de vi har mistet bak. Tipper nok Slørdahl ut etterhvertKommentar
-
Synes det er veldig rart om man ikke henter inn en venstrebeint stopper man har planer om å starte. Sett nå i to sesonger hvor dårlig det fungerer med feil bein på sidestopperne.Kommentar
-
Forsåvidt enig der, men Skjærvik har spilt på venstresiden i forsvarstreern til Kamma i 26 kamper i år, mens f eks Rösler alltid har fungert best som den sentrale av tre. Men er mye mulig Skjærvik er tiltenkt som erstatter for Ogbu når han blir solgt og vi bare er i forkant av salget. Uansett en oppgradering, mener LSK har vært interessert i han siden ihvertfall 2020.Kommentar
-
MHC
Gabrielsen Ogbu Garnås/Skjærvik
Edh Ibrahimaj Knutsen Åsen Dragsnes
Adams TLO
Ikke det dummeste jeg har sett. I tillegg skal Mathew erstattes, kanskje Kairinen.
Må si jeg virkelig setter pris på strategien Mesfin jobber mot. Smarte, gode, signeringer. Lykke til med å møte den forsvarstrioen neste år.👍 5Kommentar
-
MHC
Gabrielsen Ogbu Garnås/Skjærvik
Edh Ibrahimaj Knutsen Åsen Dragsnes
Adams TLO
Ikke det dummeste jeg har sett. I tillegg skal Mathew erstattes, kanskje Kairinen.
Må si jeg virkelig setter pris på strategien Mesfin jobber mot. Smarte, gode, signeringer. Lykke til med å møte den forsvarstrioen neste år.👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Ser Molde prøvde å kapre overgangen til Gabrielsen selvfølgelig. For en historisk møkkaklubb det er. Får RBK på 90 tallet til å fremstå som sympatiske. Sikker på at om vi skulle fått ei ny vaskekjerring så hadde Molde forhørt seg og kommet med et bedre tilbud før hun hadde skrevet kontrakt på Åråsen.I år så tar vi alt👍 11Kommentar
-
Ser Molde prøvde å kapre overgangen til Gabrielsen selvfølgelig. For en historisk møkkaklubb det er. Får RBK på 90 tallet til å fremstå som sympatiske. Sikker på at om vi skulle fått ei ny vaskekjerring så hadde Molde forhørt seg og kommet med et bedre tilbud før hun hadde skrevet kontrakt på Åråsen.👍 3Kommentar
-
Blir ikke mye forundret hvis han spiller i blått kommende sesong. Men desto større kultstatus hvis han spiller i gult.
Han er vel først og fremst tenkt som en arvtager til Ogbu - når han forsvinner (til sommeren)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Sailor Man
Hvis Lundemo blir skadefri - og det er et stort hvis - har vi allerede en av de beste 6-erne i ES.
Lundis må bli klar til oppkjøringa starter i januar. Er helt avhengig av å få en god vinter hvis han skal levere fra første minutt i ES neste år. Var langt unna noe som helst som lignet form før han skadet seg.
Men ja, hvis han kommer tilbake i godt gammelt slag, så kan han være gull verdt som 6'er i en 3-5-2, selv om jeg må innrømme at jeg alltid har syntes Lundemo har vært noget oppskrytt. Var helt OK for oss (best i sin første sesong etter han kom fra Bærum) og gjorde en habil jobb i et veldig sterkt RBK. Falt litt gjennom i Kypros. Kroppen hans har vel heller aldri holdt en hel sesong. Kan aldri se for meg spilleminutter ala Dragsnes for Marius neste år. Liten tvil om at vi må ha inn flere i denne posisjonen, litt med det forbehold at Uba muligens kan komme inn og dominere fra første stund.Last edited by Kanarivogel89; 23.12.2022, 10:31.Kommentar
-
Men vi får se, rykter.👍 1Kommentar
-
Kommentar
Kommentar