Sesongen 2023

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2371

Opprinnelig skrevet av Steele
    Synes Adams mangler mye på det relasjonelle, som Tom Nordlie har nevnt. Er heller ikke imponert over nærteknikken. Heldigvis er han et fysisk monster.

Godt å se Svendsen på banen, men han mangler fortsatt et sluttprodukt. Det blir ikke så mye målsjanser med ham.

Roseth gjorde en god kamp som venstre stopper.
    ​​​​​​
    Ser det er flere som roper etter nye spillere på midten, men jeg mener vi har nok utvalg.

Det er mye som mangler, men ennå to måneder til seriestart .
    Enig i mye, spesielt vedr. midtbanen. Når det gjelder midtbanen, har vi minst dobbel dekning med kvalitetsspillere på alle plasser unntatt høyre vingback (i Edhs skadefravær) På tre plasser i midten har vi Lundemo, Knudsen, Åsen, Mathisen (kanskje), Svendsen, Solberg, Uba, Ibra. Spørsmålet rundt disse går ikke på kvalitet (i hvert fall fra mitt ståsted), men på tilgjengelighet. Knudsen beholder vi neppe ut sesongen. Lundemo har en skadehistorikk. Mathisen blir kanskje solgt. Svendsen er fortsatt et usikkert kort selv om vi alle håper det går bra med ham. Åsen hadde en ganske variabel sesong i fjor, og var i tillegg en del småskadet. Hvis ting baller på seg kan vi måtte starte med en sentral midtbane bestående av Solberg, Uba og Ibra. Det holder definitivt ikke mot Glimt, og kanskje ikke mot Sandefjord engang. Å hente inn en 6-er med høy kvalitet kan bli nødvendig, men vil også skape et problem. Vi vil fort få en misfornøyd benk... Kanskje man burde vente til sommeren hvis vi ikke har noen klare kandidater som må hentes nå?

Kommentar

• BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1446

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

På tre plasser i midten har vi Lundemo, Knudsen, Åsen, Mathisen (kanskje), Svendsen, Solberg, Uba, Ibra. Spørsmålet rundt disse går ikke på kvalitet (i hvert fall fra mitt ståsted), men på tilgjengelighet. Knudsen beholder vi neppe ut sesongen. Lundemo har en skadehistorikk. Mathisen blir kanskje solgt. Svendsen er fortsatt et usikkert kort selv om vi alle håper det går bra med ham. Åsen hadde en ganske variabel sesong i fjor, og var i tillegg en del småskadet. Hvis ting baller på seg kan vi måtte starte med en sentral midtbane bestående av Solberg, Uba og Ibra.
      Som du påpeker er det en rekke usikkerhetsmomenter med denne midtbanen. Jeg synes også det er risikabelt å anta at Uba Charles kan bidra mye i år. Når man går så mye opp i nivå/intensitet som han har gjort nå er det omtrent alltid snakk om formsvikt eller skader før man etter mange måneder, eller en sesong, stabiliserer seg.

Det er også en overvekt av offensive egenskaper på de spillerne vi kan regne med. Ibra er kanskje god defensivt som ving, men i mine øyne bare ok defensivt som indreløper.

Dersom Mathisen forsvinner synes jeg dette blir for risikabelt - da må noen inn.

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4686

Andreas Vindheim på vei inn. En sabla bra signering dette. Klink høyre vingback. Perfekt med lån med opsjon sånn at man kan se an situasjonen til Eskil utover våren. Håper uansett vi griper opsjonen med begge hendene. Høyresiden vår lå brakk store deler av fjoråret.

Deilig!

Kommentar

• WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 972

Hvis Mathisen forsvinner så kommer det garantert noen inn.

Jeg mener vi ikke kan kjøpe inn flere midtbane spillere før noen går ut. Tror ikke vi får beholde spillere som Ubba Charles, Mathisen, Svendsen og Elias Solberg om de blir 5. 6. 7. og 8. valg på midtbanen.

Kommentar

• BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1446

Opprinnelig skrevet av WAK
            Hvis Mathisen forsvinner så kommer det garantert noen inn.

Jeg mener vi ikke kan kjøpe inn flere midtbane spillere før noen går ut. Tror ikke vi får beholde spillere som Ubba Charles, Mathisen, Svendsen og Elias Solberg om de blir 5. 6. 7. og 8. valg på midtbanen.
            Det er de vel allerede i dag - Knudsen, Ibrahimaj, Åsen og Lundemo er trolig foran i køen. Uansett kommer vi nok til å se at en eller flere av de åtte som er nevnt som midtbanespillere her får spilletid i andre posisjoner, enten som spiss/hengende spiss eller i andre posisjoner dersom andre formasjoner enn 5-3-2 benyttes.

Kommentar

• Aderyn
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2020
              • 133

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Andreas Vindheim på vei inn. En sabla bra signering dette. Klink høyre vingback. Perfekt med lån med opsjon sånn at man kan se an situasjonen til Eskil utover våren. Håper uansett vi griper opsjonen med begge hendene. Høyresiden vår lå brakk store deler av fjoråret.

Deilig!
              Du lanserte vel Vindheim som perfekt mann allerede for en måneds tid siden. Fin signering, lov å ta litt cred der

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2444

Ang Vindheim:
                På wikipedia står det at han var utleid til Schalke 04. Fikk 7 kamper i 2022 og gjorde et mål i det som ble opprykkssesongen.
                Ingen tvil om at han på papiret høres ut som en forsterkning. Husker dog ingenting om ham fra tiden som Brann-spiller. Og har hørt om mulig enda mindre om hans proffkarriere.
                Leser at han i 2012 og 2013 hadde kun 1 kamp pr sesong for Brann og i den første sesongen, 2015, for Malmö FF hadde ingen(!). Kan dette tyde på han er skadeutsatt (han også)?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2371

Opprinnelig skrevet av kunden
                  Ang Vindheim:
                  På wikipedia står det at han var utleid til Schalke 04. Fikk 7 kamper i 2022 og gjorde et mål i det som ble opprykkssesongen.
                  Ingen tvil om at han på papiret høres ut som en forsterkning. Husker dog ingenting om ham fra tiden som Brann-spiller. Og har hørt om mulig enda mindre om hans proffkarriere.
                  Leser at han i 2012 og 2013 hadde kun 1 kamp pr sesong for Brann og i den første sesongen, 2015, for Malmö FF hadde ingen(!). Kan dette tyde på han er skadeutsatt (han også)?

Det er nok noe skadehistorikk her, ja. Har ikke oversikt over spilleren, men et kjapt google søk ga noen funn:

- Brann ville gjerne ha ham tilbake (artikkel i BA fra Januar i år), men usikker på om de kunne matche lønnsforventninger
                  - Bataljonen debattanter er rimelig skeptiske grunnet skader og antakelser om lønn. https://www.bataljonen.no/forum/inde...opic=12803.600
                  - En korsbåndsskade i 2018 skulle holde ham ute i opp til to måneder (vet ikke hvor lenge det faktisk ble)
                  - Skadet stort sett hele 2016
                  - Noe skader under 2022 sesongen (halv sesong i Schalke) førte/bidro til at han bare fikk 7 kamper
                  - Sitter med et inntrykk av at det har vært mye muskulære problemer (les vil fortsatt være skadeutsatt), men agenten hevder at spesialister har funnet ut av problemene nå, og at han er spilleklar.

Kommentar

• BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1446

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Det er nok noe skadehistorikk her, ja. Har ikke oversikt over spilleren, men et kjapt google søk ga noen funn:

- Brann ville gjerne ha ham tilbake (artikkel i BA fra Januar i år), men usikker på om de kunne matche lønnsforventninger
                    - Bataljonen debattanter er rimelig skeptiske grunnet skader og antakelser om lønn. https://www.bataljonen.no/forum/inde...opic=12803.600
                    - En korsbåndsskade i 2018 skulle holde ham ute i opp til to måneder (vet ikke hvor lenge det faktisk ble)
                    - Skadet stort sett hele 2016
                    - Noe skader under 2022 sesongen (halv sesong i Schalke) førte/bidro til at han bare fikk 7 kamper
                    - Sitter med et inntrykk av at det har vært mye muskulære problemer (les vil fortsatt være skadeutsatt), men agenten hevder at spesialister har funnet ut av problemene nå, og at han er spilleklar.
                    Han slet også med skader høsten 2022. Agenten (som jo hadde en agenda) påsto i januar at han var 100% spilleklar.

Schalke og Vindheim rykket opp, men skadene gjorde at tyskerne ikke benyttet seg av en kjøpsopsjon på 1,3 millioner euro. Dermed returnerte Vindheim til Sparta Praha i fjor sommer.

Her har han vært et klart andrevalg bak den tsjekkiske landslagsbacken Tomas Wiesner, men det største problemet er at Vindheim igjen ble skadet. Derfor har han kun fått ett innhopp denne sesongen.

– Per i dag er han litt bak i rekken etter å ha vært skadet og brukt høstsesongen på å komme seg tilbake. Han har vært til spesialister i Spania og England, og de har nå funnet ut av de muskulære problemene som har plaget ham. Nå er han 100 prosent spilleklar, sier agenten.

SK Brann, Sport | Utenlandsproff på flyttefot: – Kommer gjerne hjem til Brann (ba.no)​​

Kommentar

• maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1308

Der var f... på tide!

Kommentar

• Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4686

Sves melder i Dødball at Mathisen sannsynligvis blir. Aafk og Kamma var enige med oss om pris, men Ulrik ville ikke dit. Godset var interessert, men skal ha trukket seg.

Flott! Ulrik har noe uforløst ved seg. Håper han får godt med sjanser i vår

Kommentar

• Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4686

Opprinnelig skrevet av Aderyn

Du lanserte vel Vindheim som perfekt mann allerede for en måneds tid siden. Fin signering, lov å ta litt cred der
                          Javisst! Strålende fornøyd med denne. Mener det ville vært vanskelig å finne noe bedre, spesielt med norsk pass. Eneste aberet er skadehistorikken, men skader er en del av spillet. Tror dette blir veldig, veldig bra. Dragsnes/Tønnesen på den ene siden og Vindheim/Ranger med Edh på vei tilbake på den andre siden står ikke tilbake for mange i ES. Glimt har en komplett latterlig dekning på backene, men ellers mener jeg det ikke er noen som er markant bedre enn oss
                          Last edited by Kanarivogel89; 21.02.2023, 13:08.

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1459

Spennende tropp og lag nå. På papiret ser vi veldig sterke ut, med noen små spørsmålstegn på venstre stopper, sentral midtbane og bredden på spissplass. Får vi inn en skikkelig stjernesignering på sentral midt, har vi en ellever veldig få kan måle seg med.

Men - jeg må innrømme at jeg håper ar den signeringa blir Magnus Knudsen. Kan ikke se for meg at han skal tilbake til Rostov til sommeren. Hvis det er mulig, bør vi sette ny overgangsrekord for å få ham tilbake.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3308

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                              Men - jeg må innrømme at jeg håper ar den signeringa blir Magnus Knudsen. Kan ikke se for meg at han skal tilbake til Rostov til sommeren. Hvis det er mulig, bør vi sette ny overgangsrekord for å få ham tilbake.
                              Kan russerpakket egentlig kreve noen overgangssum? Ingen kan vel tvinges til å returnere til et land som ikke bare er et fascisthøl, men som også boikottes sportslig av hele verden? Noen som aner noe om regelverket rundt dette?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4686

Opprinnelig skrevet av G-Man

Kan russerpakket egentlig kreve noen overgangssum? Ingen kan vel tvinges til å returnere til et land som ikke bare er et fascisthøl, men som også boikottes sportslig av hele verden? Noen som aner noe om regelverket rundt dette?
                                Det er vel relativt umulig å flytte penger til Russland for tiden uansett? Utvalget av land er skralt dersom Rostov skal ha penger for’n

Kommentar

• niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 623

Opprinnelig skrevet av G-Man

Botheim terminerte sin kontrakt og ser ut til å komme greit unna med det: Botheim vant søksmål mot Krasnodar - VG

Kommentar

• Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 780

Jeg mener man må være hardere med Mathisen. Enten så selges han eller så signerer han en ny kontrakt før vinduet stenger. Kan ikke holde på slik man gjør nå og man har ikke kommet dit hvor 3 mill + lønn er småpenger.

Kommentar

• plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 831

Opprinnelig skrevet av Pad
                                      Jeg mener man må være hardere med Mathisen. Enten så selges han eller så signerer han en ny kontrakt før vinduet stenger. Kan ikke holde på slik man gjør nå og man har ikke kommet dit hvor 3 mill + lønn er småpenger.
                                      Han har kontrakt med klubben ut året. LSK kan verken kreve at han signerer en ny kontrakt eller at han selges til en annen klubb,

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2371

Opprinnelig skrevet av Pad
                                        Det eneste man kan gjøre er å si "Greit, da spiller du på 2. laget resten av tiden". Du kan sannsynligvis ikke en gang sende ham ned på juniorlaget eller noe sånt, da han er en ansatt som har visse rettigheter. Spilleren er ikke i et konfliktmodus, da bør ikke klubben sette seg i det heller.

I verste fall blir han en bosmann, men det er vanskelig å hindre hvis spilleren ikke vil gå til de alternativene som fins. Det er veldig synd hvis vi mister både spilleren og pengene, men tror det er det sannsynlige utfallet. Hadde samme situasjon med Brenden for noen år siden. Til tross for å være et massivt større talent etter mitt syn, er han vel kanskje enda lenger unna en start-elver. Interessant i seg selv, siden en del roper på forsterkninger på midtbanen. Jeg har veldig sans for Mathisen på sitt beste, men er ikke helt sikker på at han har potensialet som skal til for å bli en stabil toppspiller i eliteserien. Jeg synes han er spennende, men ikke kritisk for oss. Som nevnt tidligere, mener jeg vårt eventuelle problem på midten handler mest om den sentrale posisjonen: Knudsen (kontrakt går ut halvveis) Lundemo (klassespiller, men med noe skadehistorikk) Uba (Neppe klar for dette nivået ennå)

Kommentar

• Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 780

Opprinnelig skrevet av plantemiddel

Han har kontrakt med klubben ut året. LSK kan verken kreve at han signerer en ny kontrakt eller at han selges til en annen klubb,
                                          Jeg tenker ikke på å straffe han, men nå har man både Solberg, Uba, Svendsen, Ibrahimaj, Knudsen og Åsen som kjemper om de to indreløper-plassene og da kan det ikke være tvil om at de vil bli prioritert foran han. Selvfølgelig kan det endre seg om han presterer bra nok til å starte, men slik det ser ut nå så kjemper han mot Uba, Svendsen og Solberg om å være den som blir byttet inn og da ser jeg helst at man bruker de man ikke mister gratis om et år.
                                          Men I RB så går Bakke ut å sier at han er lik linje med de andre, så kan det selvfølgelig være at noe annet blir sagt mellom Bakke/Mathisen/Mesfin.

Kommentar

Working...