Enig i mye, spesielt vedr. midtbanen. Når det gjelder midtbanen, har vi minst dobbel dekning med kvalitetsspillere på alle plasser unntatt høyre vingback (i Edhs skadefravær) På tre plasser i midten har vi Lundemo, Knudsen, Åsen, Mathisen (kanskje), Svendsen, Solberg, Uba, Ibra. Spørsmålet rundt disse går ikke på kvalitet (i hvert fall fra mitt ståsted), men på tilgjengelighet. Knudsen beholder vi neppe ut sesongen. Lundemo har en skadehistorikk. Mathisen blir kanskje solgt. Svendsen er fortsatt et usikkert kort selv om vi alle håper det går bra med ham. Åsen hadde en ganske variabel sesong i fjor, og var i tillegg en del småskadet. Hvis ting baller på seg kan vi måtte starte med en sentral midtbane bestående av Solberg, Uba og Ibra. Det holder definitivt ikke mot Glimt, og kanskje ikke mot Sandefjord engang. Å hente inn en 6-er med høy kvalitet kan bli nødvendig, men vil også skape et problem. Vi vil fort få en misfornøyd benk... Kanskje man burde vente til sommeren hvis vi ikke har noen klare kandidater som må hentes nå?
Sesongen 2023
Collapse
X
-
-
På tre plasser i midten har vi Lundemo, Knudsen, Åsen, Mathisen (kanskje), Svendsen, Solberg, Uba, Ibra. Spørsmålet rundt disse går ikke på kvalitet (i hvert fall fra mitt ståsted), men på tilgjengelighet. Knudsen beholder vi neppe ut sesongen. Lundemo har en skadehistorikk. Mathisen blir kanskje solgt. Svendsen er fortsatt et usikkert kort selv om vi alle håper det går bra med ham. Åsen hadde en ganske variabel sesong i fjor, og var i tillegg en del småskadet. Hvis ting baller på seg kan vi måtte starte med en sentral midtbane bestående av Solberg, Uba og Ibra.
Det er også en overvekt av offensive egenskaper på de spillerne vi kan regne med. Ibra er kanskje god defensivt som ving, men i mine øyne bare ok defensivt som indreløper.
Dersom Mathisen forsvinner synes jeg dette blir for risikabelt - da må noen inn.Kommentar
-
Andreas Vindheim på vei inn. En sabla bra signering dette. Klink høyre vingback. Perfekt med lån med opsjon sånn at man kan se an situasjonen til Eskil utover våren. Håper uansett vi griper opsjonen med begge hendene. Høyresiden vår lå brakk store deler av fjoråret.
Deilig!👍 8Kommentar
-
Hvis Mathisen forsvinner så kommer det garantert noen inn.
Jeg mener vi ikke kan kjøpe inn flere midtbane spillere før noen går ut. Tror ikke vi får beholde spillere som Ubba Charles, Mathisen, Svendsen og Elias Solberg om de blir 5. 6. 7. og 8. valg på midtbanen.👍 1Kommentar
-
Det er de vel allerede i dag - Knudsen, Ibrahimaj, Åsen og Lundemo er trolig foran i køen. Uansett kommer vi nok til å se at en eller flere av de åtte som er nevnt som midtbanespillere her får spilletid i andre posisjoner, enten som spiss/hengende spiss eller i andre posisjoner dersom andre formasjoner enn 5-3-2 benyttes.Kommentar
-
Andreas Vindheim på vei inn. En sabla bra signering dette. Klink høyre vingback. Perfekt med lån med opsjon sånn at man kan se an situasjonen til Eskil utover våren. Håper uansett vi griper opsjonen med begge hendene. Høyresiden vår lå brakk store deler av fjoråret.
Deilig!👍 3Kommentar
-
Ang Vindheim:
På wikipedia står det at han var utleid til Schalke 04. Fikk 7 kamper i 2022 og gjorde et mål i det som ble opprykkssesongen.
Ingen tvil om at han på papiret høres ut som en forsterkning. Husker dog ingenting om ham fra tiden som Brann-spiller. Og har hørt om mulig enda mindre om hans proffkarriere.
Leser at han i 2012 og 2013 hadde kun 1 kamp pr sesong for Brann og i den første sesongen, 2015, for Malmö FF hadde ingen(!). Kan dette tyde på han er skadeutsatt (han også)?
Kommentar
-
Ang Vindheim:
På wikipedia står det at han var utleid til Schalke 04. Fikk 7 kamper i 2022 og gjorde et mål i det som ble opprykkssesongen.
Ingen tvil om at han på papiret høres ut som en forsterkning. Husker dog ingenting om ham fra tiden som Brann-spiller. Og har hørt om mulig enda mindre om hans proffkarriere.
Leser at han i 2012 og 2013 hadde kun 1 kamp pr sesong for Brann og i den første sesongen, 2015, for Malmö FF hadde ingen(!). Kan dette tyde på han er skadeutsatt (han også)?
Det er nok noe skadehistorikk her, ja. Har ikke oversikt over spilleren, men et kjapt google søk ga noen funn:
- Brann ville gjerne ha ham tilbake (artikkel i BA fra Januar i år), men usikker på om de kunne matche lønnsforventninger
- Bataljonen debattanter er rimelig skeptiske grunnet skader og antakelser om lønn. https://www.bataljonen.no/forum/inde...opic=12803.600
- En korsbåndsskade i 2018 skulle holde ham ute i opp til to måneder (vet ikke hvor lenge det faktisk ble)
- Skadet stort sett hele 2016
- Noe skader under 2022 sesongen (halv sesong i Schalke) førte/bidro til at han bare fikk 7 kamper
- Sitter med et inntrykk av at det har vært mye muskulære problemer (les vil fortsatt være skadeutsatt), men agenten hevder at spesialister har funnet ut av problemene nå, og at han er spilleklar.
Kommentar
-
Det er nok noe skadehistorikk her, ja. Har ikke oversikt over spilleren, men et kjapt google søk ga noen funn:
- Brann ville gjerne ha ham tilbake (artikkel i BA fra Januar i år), men usikker på om de kunne matche lønnsforventninger
- Bataljonen debattanter er rimelig skeptiske grunnet skader og antakelser om lønn. https://www.bataljonen.no/forum/inde...opic=12803.600
- En korsbåndsskade i 2018 skulle holde ham ute i opp til to måneder (vet ikke hvor lenge det faktisk ble)
- Skadet stort sett hele 2016
- Noe skader under 2022 sesongen (halv sesong i Schalke) førte/bidro til at han bare fikk 7 kamper
- Sitter med et inntrykk av at det har vært mye muskulære problemer (les vil fortsatt være skadeutsatt), men agenten hevder at spesialister har funnet ut av problemene nå, og at han er spilleklar.
Schalke og Vindheim rykket opp, men skadene gjorde at tyskerne ikke benyttet seg av en kjøpsopsjon på 1,3 millioner euro. Dermed returnerte Vindheim til Sparta Praha i fjor sommer.
Her har han vært et klart andrevalg bak den tsjekkiske landslagsbacken Tomas Wiesner, men det største problemet er at Vindheim igjen ble skadet. Derfor har han kun fått ett innhopp denne sesongen.
– Per i dag er han litt bak i rekken etter å ha vært skadet og brukt høstsesongen på å komme seg tilbake. Han har vært til spesialister i Spania og England, og de har nå funnet ut av de muskulære problemene som har plaget ham. Nå er han 100 prosent spilleklar, sier agenten.
SK Brann, Sport | Utenlandsproff på flyttefot: – Kommer gjerne hjem til Brann (ba.no)👍 1Kommentar
-
Sves melder i Dødball at Mathisen sannsynligvis blir. Aafk og Kamma var enige med oss om pris, men Ulrik ville ikke dit. Godset var interessert, men skal ha trukket seg.
Flott! Ulrik har noe uforløst ved seg. Håper han får godt med sjanser i vår👍 8Kommentar
-
Javisst! Strålende fornøyd med denne. Mener det ville vært vanskelig å finne noe bedre, spesielt med norsk pass. Eneste aberet er skadehistorikken, men skader er en del av spillet. Tror dette blir veldig, veldig bra. Dragsnes/Tønnesen på den ene siden og Vindheim/Ranger med Edh på vei tilbake på den andre siden står ikke tilbake for mange i ES. Glimt har en komplett latterlig dekning på backene, men ellers mener jeg det ikke er noen som er markant bedre enn ossLast edited by Kanarivogel89; 21.02.2023, 13:08.Kommentar
-
Spennende tropp og lag nå. På papiret ser vi veldig sterke ut, med noen små spørsmålstegn på venstre stopper, sentral midtbane og bredden på spissplass. Får vi inn en skikkelig stjernesignering på sentral midt, har vi en ellever veldig få kan måle seg med.
Men - jeg må innrømme at jeg håper ar den signeringa blir Magnus Knudsen. Kan ikke se for meg at han skal tilbake til Rostov til sommeren. Hvis det er mulig, bør vi sette ny overgangsrekord for å få ham tilbake.👍 3Kommentar
-
Kommentar
-
Det er vel relativt umulig å flytte penger til Russland for tiden uansett? Utvalget av land er skralt dersom Rostov skal ha penger for’nKommentar
-
👍 6Kommentar
-
Han har kontrakt med klubben ut året. LSK kan verken kreve at han signerer en ny kontrakt eller at han selges til en annen klubb,👍 2Kommentar
-
I verste fall blir han en bosmann, men det er vanskelig å hindre hvis spilleren ikke vil gå til de alternativene som fins. Det er veldig synd hvis vi mister både spilleren og pengene, men tror det er det sannsynlige utfallet. Hadde samme situasjon med Brenden for noen år siden. Til tross for å være et massivt større talent etter mitt syn, er han vel kanskje enda lenger unna en start-elver. Interessant i seg selv, siden en del roper på forsterkninger på midtbanen. Jeg har veldig sans for Mathisen på sitt beste, men er ikke helt sikker på at han har potensialet som skal til for å bli en stabil toppspiller i eliteserien. Jeg synes han er spennende, men ikke kritisk for oss. Som nevnt tidligere, mener jeg vårt eventuelle problem på midten handler mest om den sentrale posisjonen: Knudsen (kontrakt går ut halvveis) Lundemo (klassespiller, men med noe skadehistorikk) Uba (Neppe klar for dette nivået ennå)
👍 5Kommentar
-
Men I RB så går Bakke ut å sier at han er lik linje med de andre, så kan det selvfølgelig være at noe annet blir sagt mellom Bakke/Mathisen/Mesfin.👍 1Kommentar
Kommentar